Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x8 (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Recente impressie:




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        BMW XM CONCEPT BLIKT VOORUIT OP LOS M-MODEL

        'X8' WORDT XM?

        BMW's sportieve M-divisie werkt aan een geheel eigen model. Een dikke SUV die vooralsnog naar de naam XM luistert. BMW laat nu een eerste glimp van het studiemodel zien.

        De geruchten dat BMW M werkt aan een eigen model gaan al heel lang rond. Eerst zou het gaan om een moderne incarnatie van de M1 uit de jaren 70, maar dat bleek het toch niet te worden. Wat echter wel bevestigd werd, is dat BMW aan een losstaand M-model werkt. Dat blijkt de auto te worden die we eerder al eens voorbij hebben zien komen en een tijdje als 'X8' hebben aangeduid. Overigens konden we je in juli al vertellen dat die 'X8' ook wel eens als 'XM' zou kunnen opdrogen en dat lijkt inderdaad te gaan gebeuren.

        BMW toont nu namelijk op een schimmige teaserplaat het front van een duidelijk forse SUV met een al helemaal uit de kluiten gewassen grille. Een concept-auto die naar de naam XM Concept luistert. BMW windt er geen doekjes om wat we ervan mogen verwachten: 'High performance, electrified', een enorme krachtpatser met deels elektrische aandrijving dus. Ook geeft BMW al aan dat het echt een uniek X-model voor M wordt. Dat voedt de theorie dat XM ook de naam voor de productieversie wordt, al zou gezien de plaatsing in het aanbod X8M ook nog steeds kunnen. Nu nog hopen voor BMW dat Citroën er niet voor gaat liggen.

        Zoals we op de spionagefoto's al zagen, krijgt de XM een behoorlijk eigenzinnig front. Op de teaserafbeelding zien we dat er hoog in de neus enkel relatief kleine dagrijverlichting zit, maar de productieversie krijgt lager in de neus de werkelijke koplampen er nog onder. De achterkant is een nog wat groter mysterie. Op het rijdende prototype was dat heel stevig ingepakt, al was al wel te ontwaren dat de XM flinke 'heupen' krijgt en bovendien ook twee op elkaar gestapelde uitlaatpijpen aan weerskanten.

        De basiskracht komt dus gewoon nog van een verbrandingsmotor. Reken er voorzichtig op dat dat de 4.4 biturbo V8 is die we onder meer kennen uit de X7 M50, al zal die dankzij elektro-ondersteuning ongetwijfeld tot een veel hoger systeemvermogen leiden dan de 530 pk die de krachtigste X7 tot zijn beschikking heeft. Logischerwijs richt de BMW XM zijn pijlen op auto's als de Lamborghini Urus en dan mag je uitgaan van ruim voorbij de 600 pk vermogen. Veelbelovend dus. Waarschijnlijk horen we begin december meer.




        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          BMW XM ZORGT NIET VOOR SCHEVE GEZICHTEN BIJ CITROËN

          HERENAKKOORD

          BMW komt zeer binnenkort met de XM Concept, een studiemodel dat vooruitblikt op een beresterke SUV. Een heel ander soort auto dus dan de Citroën XM, maar toch hebben BMW en Citroën er even met elkaar over gesproken.

          Iets zegt ons dat fans van de Citroën XM niet zo snel net zo onder de indruk zullen zijn van de gelijknamige BMW die binnenkort verschijnt. De BMW XM lijkt natuurlijk in geen velden of wegen op de statige Citroën die eind jaren 80 de CX opvolgde. Ook komt BMW bepaald niet in het vaarwater van Citroën terecht met een enorme SUV die waarschijnlijk 600 of meer pk vermogen heeft. Dat neemt niet weg dat de twee merken even met elkaar moesten babbelen.

          Volgens Carscoops zijn BMW en Citroën overeengekomen dat de naam XM gewoon gebruikt mag worden door BMW, ook al heeft Citroën nog altijd de rechten van de naam in handen. Citroën verklaart tegenover het medium dat er een 'herenakkoord' gesloten is na een 'constructief gesprek'. Aan de kant van Citroën speelt het toevoegen van 'X' bij C5 X, waar BMW uiteraard de X gebruikt voor zijn SUV's. Hoewel dat natuurlijk niet zo duidelijk eenzelfde modelnaam is als bij de XM wel het geval is, hebben ze volgens Citroën dus wederzijdse belangen bij een goede verstandhouding hierover.

          Zoals gezegd behoudt Citroën wel de rechten van de modelnaam. Dat geldt volgens de Fransen onder meer ook voor CX, AX, ZX, al is het nu moeilijk voor te stellen dat er een BMW komt met een letter voor de X. Het is overigens nog maar de vraag of de BMW XM altijd XM heet, of dat het in de basis de X8 wordt met als sportieve topversie de XM. BMW spreekt wel over een standalone M-model, dus wellicht krijgen we inderdaad alleen een BMW XM.

          Bron: Autoweek
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment

          Working...
          X