Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Vision EQXX Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    MERCEDES-BENZ VISION EQXX LEGT 1.202 KM AF OP ÉÉN ACCULADING

    EFFICIËNTE ROADTRIP

    Dat de Mercedes-Benz Vision EQXX een zeer efficiënt studiemodel is, dat wisten we al. Nu heeft de aalgladde EV het voor de tweede keer in de praktijk bewezen. De Vision EQXX heeft een recordafstand van maar liefst 1.202 km afgelegd op één lading.

    Met de bijzonder vormgegeven Vision EQXX zette Mercedes-Benz begin dit jaar een veelbelovend stukje techniek op de beursvloer van de CES in Las Vegas. Een auto waarvan men bij zijn presentatie aldaar beweerde dat je er met een volle accu meer dan 1.000 km mee af moet kunnen leggen. De bijzonder gestroomlijnde Vision EQXX ( cW-waarde van 0,18 ) bewees dit voorjaar al dat dat in de praktijk inderdaad mogelijk is. Nu heeft Mercedes-Benz echter de grenzen nog verder verlegd. Men reed eerder deze week met de Vision EQXX van Stuttgart naar Silverstone. Pas toen er 1.202 km achter de rug was, viel de Vision EQXX stil.

    De rit van Mercedes' hoofdkwartier naar het circuit waar het Formule 1-team vlakbij is gevestigd, was - zo zegt Mercedes-Benz eerlijk - iets minder uitdagend dan de vorige recordrit. Deze keer lagen de temperaturen beduidend hoger en hoefde de EQXX niet de Alpen door. Wel was er wat file rond Stuttgart en in het zuiden van Engeland. De rit duurde in totaal 14,5 uur (de treinreis met de Eurostar niet meegerekend). Net iets meer dan acht uur daarvan stond de airco aan. De gemiddelde snelheid over de hele rit gezien was 83 km/h en het gemiddelde verbruik kwam uit op 8,3 kWh per 100 km.



    Eenmaal aangekomen op Circuit Silverstone werd de EQXX aan niemand minder dan 'onze' Nyck de Vries overgedragen. De Formule E-coureur en F1-reservecoureur van Mercedes mocht de EQXX nog even aan de tand voelen op het circuit. Daarbij klokte De Vries ook de hoogst gereden topsnelheid van de hele rit: 140 km/h. Na elf rondjes over het legendarische circuit kwam De Vries de pitstraat in, waar de EQXX dan toch echt de handdoek in de ring wierp.











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Mercedes-Benz Vision EQXX - Review

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23

        Comment


        • #24
          helemaal top van Mercedes!

          Comment


          • #25
            Ja erg knap…en de sport van zuinig rijden


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #26
              Helaas onbereikbaar voor zuinige mensen
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27

                Comment


                • #28

                  Comment


                  • #29

                    Comment


                    • #30
                      ELEKTRISCHE MERCEDES-BENZ: VAN RIYADH NAAR DUBAI OP ÉÉN ACCULADING

                      LANGE ADEM LEVERT EQXX LAAG GEMIDDELD VERBRUIK OP

                      ​De Mercedes-Benz Vision EQXX heeft zich opnieuw gekroond tot zuinigheidswonder. De experimentele elektrische concept-car heeft op een volle accu opnieuw ruim 1.000 kilometer afgelegd. Dat is voor het model geen record. Wél lag het gemiddelde verbruik van de Vision EQXX tijdens zijn laatste monstertocht lager dan ooit.


                      'Het is al ruim twee jaar geleden dat Mercedes-Benz het doek trok van de Vision EQXX. Het betreft een studiemodel dat vooral als uithangbord fungeerde van de technieken die Mercedes-Benz voor toekomstige EV's in de kraamkamers heeft liggen. De Vision EQXX moet vooral efficiënt zijn. Hoewel het rijdbare prototype al enkele jaren oud is, voorkomen de Duitsers dat hij uit beeld raakt. In 2022 stuurde Mercedes-Benz de EQXX al tweemaal op pad voor een flinke roadtrip. Destijds lede de auto met een volle 100-kWh accu 1.008 kilometer af zonder tussentijds op te laden. Het gemiddeld verbruik tijdens die rit: 8,7 kWh/100 km. De tweede keer perste de Vision EQXX maar liefst 1.202 kilometer uit een vol accupakket. Tijdens die trip behaalde de Benz een gemiddeld verbruik van 8,3 kWh/100 km. Mercedes-Benz heeft de aalgladde EV nu van Riyadh - de hoofdstad van Saoedi-Arabië - naar Dubai laten rijden. Die 1.010 kilometer lange rit levert de EV geen persoonlijk afstandsrecord op. Maar wel een ander record!'

                      De 1.755 kilo zware en bijna 5 meter lange EV heeft tijdens die 1.010 kilometer lange rit een gemiddeld verbruik van 7,4 kWh/100 kilometer gerealiseerd. Let wel: Mercedes-Benz had niet puur het doel om de accu volledig leeg te rijden om tot een maximaal rijbereik te komen. De EQXX legde de 1.010 kilometer in 14 uur en 42 minuten af. Bijna 2 uur daarvan heeft de auto stilgestaan als gevolg van een bestuurderswissel en wachten bij een grensovergang. Inclusief dat stilstaan betrof de gemiddelde snelheid 68,7 km/h. Puur in beweging betrof de gemiddelde snelheid (over 12 uur en 45 minuten) 79,4 km/h. Ook behaalde de EQXX in ieder geval één keer een snelheid van 140 km/h. Tijdens de rit hebben de zonnecellen voor 1,8 kWh aan zonne-energie opgewekt. Dat leverde de auto 24 extra rijdbare kilometers op. Sinds de presentatie ruim twee jaar geleden heeft EQXX 23.340 kilometer afgelegd.

                      Bron: Autoweek






                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment

                      Working...
                      X