Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Ioniq 5 (2021)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai Ioniq 5 (2021)


    *
    Nieuwe foto's Hyundai Ioniq 5


    vrijdag 20 november 2020 08:52:41

    We hebben een aantal nieuwe foto's van de Hyundai Ioniq 5 en deze keer kunnen we de productielampen voor het eerst onthuld zien.
    De naam werd voor het eerst 45 genoemd naar de Hyundai Pony Coupe Concept en heeft tijdens de ontwikkeling zijn naam veranderd in Ioniq 5.
    Het plan is dat het submerk Ioniq in de toekomst zal uitbreiden naar meer modellen.

    De Ioniq 5 luidt een nieuw tijdperk in van Hyundai's auto-ontwerp gericht op elektrificatie, autonome technologieën en intelligent design volgens Hyundai.
    En zoals we kunnen zien, lijkt dit prototype zo goed als klaar voor zijn debuut onder de camouflage die pronkt met zijn koplamp ontwerp vooraan en ook veel van zijn achterlichtontwerp.
    Verwacht een debuut in de komende maanden.

    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

  • #2
    ONTHULLING BEGIN 2021

    IONIQ 5 LAAT NIET LANG MEER OP ZICH WACHTEN

    Ioniq, het elektrische submerk van Hyundai, komt binnenkort met haar eerste model. De aankondiging van vandaag is helder: de Ioniq 5 mogen we begin 2021 verwachten.

    Nog heel even geduld en dan komt Ioniq met haar eerstgeborene, de 5. Die verschijnt 'vroeg in 2021', zo maakt moedermerk Hyundai bekend. De Ioniq 5 is de auto waarvan we in 2019 in de vorm van de Hyundai 45 Concept de eerste vooruitblik kregen. De productieversie krijgt dus het logo van het submerk op zijn neus gedrukt. Niet verwonderlijk ook als je kijkt naar hoe de Ioniq 5 er grofweg uit gaat zien, want daar is geen Hyundai meer in te bekennen. Een prototype van de 5 bevestigde dat we er met onze illustraties afgelopen voorjaar behoorlijk dichtbij zaten. De Ioniq 5 belooft een hatchback met cross-over-achtige proporties te worden. Vergelijk het een beetje met het formaat van de Nissan Leaf.

    De strak gelijnde EV is als eerste Ioniq een heuse pionier voor de Hyundai Motor Group en om die reden is-ie dan ook geïnspireerd op de Hyundai Pony Coupé Concept uit 1974. Dat was immers ook een pionier voor het Zuid-Koreaanse bedrijf. De 5 is behalve qua naamgeving ook op technisch vlak een pionier: het is het eerste model dat op de splinternieuwe E-GMP-basis staat. Een modulair platform, bestemd voor een hele reeks elektrische auto's van zowel Ioniq als Hyundai, Kia en Genesis. Maar liefst 23 modellen verschijnen in de komende vijf jaar op dat platform. Reken erop dat Ioniqs zeer speciaal vormgegeven EV's worden, terwijl Hyundai onder de eigen merknaam de basis inzet voor conventioneler ogende elektrische auto's.


    Specificaties


    Ioniq weet tot op heden goed onder de pet te houden welke prestaties we van de 5 mogen verwachten. Gezien zijn plaatsing in de markt, is het niet gek om op een actieradius van 500 km te rekenen. De basis is geschikt voor vier- en achterwielaandrijving, naar verwachting is dat laatste het geval bij de 5. Hyundai spreekt bij E-GMP over vermogens vanaf 100 tot 275 pk (één motor) tot wel 600 pk (meerdere motoren), dus dat is nog redelijk breed. Een instapversie met om en nabij de 200 pk lijkt reëel voor de Ioniq 5, maar dat is nog een beetje nattevingerwerk.

    Overigens wordt er gebruikgemaakt van 800 volt-technologie voor de energiehuishouding waarbij (heel) snel laden mogelijk is. Er gaan geruchten dat je in minder dan 20 minuten klaar kunt zijn met het tot 80 procent volladen van het accupakket. Reken op een iets forsere prijs dan zijn 'concurrent' uit eigen huis, de Hyundai Kona, dus ergens onderin de € 40.000 als instapprijs. Nog een paar maandjes, dan weten we het allemaal zeker.




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        KIJKEN NAAR KIJKERS

        ELEKTRISCHE IONIQ 5 IN BEELD

        Nederland is volgend jaar misschien twee, maar in ieder geval één nieuw Koreaans automerk rijker: Ioniq. Onder die vlag gaat Hyundai volledig elektrische modellen voeren. Ioniqs eerstgeborene wordt de 5, een elektrische hatchback die nu in productiekostuum in de kijker is gereden.

        Hyundai's luxemerk Genesis maakt volgend jaar mogelijk de oversteek naar Europa, maar van het nieuwe elektrische submerk Ioniq staat het vast dat het volgend jaar in Europa wordt geïntroduceerd. Hyundai kondigde in augustus aan dat het de modelnaam Ioniq plakt op een specifiek voor EV's bedoeld merk dat drie modellen gaat omvatten. De 7 wordt een grote elektrische SUV waarvan nog weinig bekend is. De 6 wordt de veelbelovende productieversie van de Hyundai Prophecy Concept, maar eerst vuurt Ioniq de kleinere 5 op de Europese automarkt af.

        De Ioniq 5 is de productieversie van de eigenwijze Hyundai 45 Concept die tijdens de IAA van Frankfurt in 2019 zijn debuut maakte. Het model is al eerder in camouflagepak in beeld verschenen, al was de elektrische nieuwkomer niet eerder zo goed te zien als vandaag. Hoewel de 5 ook nu nog stevig in de plakkers zit, zijn voor het eerst delen van de definitieve koplampen en achterlichten goed te zien. De pixelachtige kijkers van de 45 Concept worden vervangen door led-koplampen die met hun vierkante signatuur nog wel verwijzen naar de exemplaren op het studiemodel van Hyundai. De achterlichten van de Ioniq 5 worden met elkaar verbonden door een horizontale ledstrip en wijken meer dan de koplampen af van de verlichting op de 45 Concept.

        De 5 komt op een volledig nieuw elektrisch modulair platform te staan dat Hyundai E-GMP heeft gedoopt. Het moet onder meer een 600 pk sterke EV gaan huisvesten, al zal de Ioniq 5 stukken milder zijn gemotoriseerd. Prijstechnisch wordt de Ioniq 5 waarschijnlijk een stapje boven de Kona Electric gepositioneerd. Begin volgend jaar meer!












        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          NIEUWKOMER UIT DE STAL VAN HYUNDAI

          EERSTE SPECIFICATIES IONIQ 5 GELEKT

          De eerste specificaties van de veelbelovende Ioniq 5, de eerstgeborene uit het nieuwe elektrische submerk van Hyundai, liggen op straat.

          Komend jaar wordt heel belangrijk voor Hyundai, als het submerk Ioniq zijn intrede doet op de markt voor elektrische auto's. De Ioniq 5 is de pionier, een hoog op zijn poten staande hatchback die sterke gelijkenissen vertoont met de 45 Concept van vorig jaar. The Korean Car Blog trof op de Oostenrijkse website van Hyundai deze week plots de eerste concrete gegevens van de Ioniq 5. Die komt volgens de Oostenrijkers in juni op de markt als tot 150 stuks gelimiteerde 'First Edition' en daaraan hangen veelbelovende prestaties.

          De 4,64 meter lange, 1,89 meter brede en 1,6 meter hoge Ioniq 5 krijgt in die uitvoering namelijk twee elektromotoren, voor en achter, die alle vier de wielen aandrijven. Samen zijn ze goed voor een vermogen van 313 pk, waarmee de '5' vanuit stilstand in 5,2 seconden naar 100 km/h schiet. Het belangrijkste is echter de actieradius; die komt uit op 450 km (WLTP). Volgens de Zuid-Koreanen van eerdergenoemde website gaat het in dat geval om de Ioniq 5 met een accupakket met een capaciteit van 58 kWh. Een 73 kWh-variant maakt een actieradius van 550 km mogelijk, zo vernamen ze van Hyundai Oostenrijk.

          Opladen kan met een 1-faselader tot 2,3 kW en met een 3-faselader tot 11 kW. Uiteraard is snelladen ook mogelijk. Dat geschiedt met een zeer indrukwekkend maximaal laadvermogen van 350 kW, mede dankzij de aanwezigheid van 800 volt-technologie. Met de snellader is in 15 minuten de accu van 20 naar 80 procent vol te laden. Daarbij liggen er op het dak optioneel zonnecellen, om de acculading op peil te houden.

          Mildere versies

          Het ligt in de lijn der verwachting dat de First Edition een royaal aangeklede versie is en waarschijnlijk ook qua vermogen niet de instapper is. Immers gaat het hier om een variant met twee motoren. Logischerwijs komt er ook een Ioniq 5 met één krachtbron, waarbij we ruwweg uit mogen gaan van een vermogen van rond de 150 pk.

          Bron: Autweek


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Je kan hem blijkbaar al reserveren:

            https://www.hyundai.at/e-mobilitaet/...ervierung#faqs

            Van de eerste 150 voor de Oostenrijkse markt zijn er ondertussen al 90 verkocht.

            Last edited by Metaxa; 25/12/2020, 23:11.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              NIEUWKOMER UIT DE STAL VAN HYUNDAI

              EERSTE SPECIFICATIES IONIQ 5 GELEKT

              De eerste specificaties van de veelbelovende Ioniq 5, de eerstgeborene uit het nieuwe elektrische submerk van Hyundai, liggen op straat.

              Komend jaar wordt heel belangrijk voor Hyundai, als het submerk Ioniq zijn intrede doet op de markt voor elektrische auto's. De Ioniq 5 is de pionier, een hoog op zijn poten staande hatchback die sterke gelijkenissen vertoont met de 45 Concept van vorig jaar. The Korean Car Blog trof op de Oostenrijkse website van Hyundai deze week plots de eerste concrete gegevens van de Ioniq 5. Die komt volgens de Oostenrijkers in juni op de markt als tot 150 stuks gelimiteerde 'First Edition' en daaraan hangen veelbelovende prestaties.

              De 4,64 meter lange, 1,89 meter brede en 1,6 meter hoge Ioniq 5 krijgt in die uitvoering namelijk twee elektromotoren, voor en achter, die alle vier de wielen aandrijven. Samen zijn ze goed voor een vermogen van 313 pk, waarmee de '5' vanuit stilstand in 5,2 seconden naar 100 km/h schiet. Het belangrijkste is echter de actieradius; die komt uit op 450 km (WLTP). Volgens de Zuid-Koreanen van eerdergenoemde website gaat het in dat geval om de Ioniq 5 met een accupakket met een capaciteit van 58 kWh. Een 73 kWh-variant maakt een actieradius van 550 km mogelijk, zo vernamen ze van Hyundai Oostenrijk.

              Opladen kan met een 1-faselader tot 2,3 kW en met een 3-faselader tot 11 kW. Uiteraard is snelladen ook mogelijk. Dat geschiedt met een zeer indrukwekkend maximaal laadvermogen van 350 kW, mede dankzij de aanwezigheid van 800 volt-technologie. Met de snellader is in 15 minuten de accu van 20 naar 80 procent vol te laden. Daarbij liggen er op het dak optioneel zonnecellen, om de acculading op peil te houden.

              Mildere versies

              Het ligt in de lijn der verwachting dat de First Edition een royaal aangeklede versie is en waarschijnlijk ook qua vermogen niet de instapper is. Immers gaat het hier om een variant met twee motoren. Logischerwijs komt er ook een Ioniq 5 met één krachtbron, waarbij we ruwweg uit mogen gaan van een vermogen van rond de 150 pk.

              Bron: Autweek

              Nog twee belangrijke extra's : wielbasis van 3 meter en wagen zou ook als externe accu kunnen dienen.
              En de auto 58 kWh versie zou ongeveer 45 000 EUR moeten kosten
              BMW 420dA : >>>

              Comment


              • #8
                Ik kijk wel uit naar deze wagen (nog meer naar de Prophecy!), maar vrees dat het ontwerp serieus afgezwakt gaat zijn.

                Comment


                • #9
                  TOCH ONDER HYUNDAI-VLAG

                  ELEKTRISCHE IONIQ 5 VOOR HET EERST TE ZIEN

                  Hyundai heeft van modelnaam Ioniq een elektrisch submerk gemaakt. De Ioniq 5 is de eerstgeborene, waarvan nu de eerste teaserplaten zijn vrijgegeven.

                  De naam Ioniq kom je vanaf later dit jaar niet langer alleen achterop het bekende Hyundai-model tegen dat met een hybride, plug-in hybride en elektrische aandrijflijn leverbaar is. Submerk Ioniq doet namelijk zijn intrede, waarmee Hyundai zich volledig richt op elektrische modellen. De Ioniq 5 is de eerstgeborene en van die elektrische hatchback zijn nu de eerste teaserplaten vrijgegeven.

                  De Ioniq 5 is in feite de productieversie van de Hyundai 45 Concept die in september 2019 tijdens de IAA van Frankfurt debuteerde. Hyundai gaf eerder al aan dat die showauto sterk zou lijken op de uiteindelijke productieversie en die belofte lijkt te worden ingelost. De nieuwkomer lijkt namelijk als twee druppels water op de concept-car, al zijn er toch kleine verschillen. De koplampen zijn niet van het 'pixelige' soort, de voorbumper is anders van vorm en er zijn - uiteraard - zijspiegels, al maken die gebruik van kleine camera's. De Ioniq 5 staat op 20-inch lichtmetaal met een bijzonder en volgens zijn scheppers aerodynamisch ontwerp.

                  De achterlichten zijn net als die van de 45 Concept uit kleine ledsegmenten opgebouwd en centraal op de bips lezen we trots modelnaam 'Ioniq 5'. Opvallend is dat er toch Hyundai-logo's op de auto zitten. Ioniq lijkt daarmee meer een modelfamilie te worden in de geest van de EQA-modellen van Mercedes-Benz en de i-versies van BMW.

                  Techniek


                  De Ioniq 5 staat op het nieuwe modulaire E-GMP-platform van Hyundai en Kia, dat ook andere toekomstige elektrische modellen van houvast gaat voorzien. De Ioniq 5, die later in ieder geval gezelschap krijgt van de Ioniq 6 en 7, is zo'n 4,65 meter lang en wordt volgens eerder gelekte informatie in diverse varianten leverbaar. Er zou onder meer een vierwielaangedreven variant zijn die 'm dankzij zijn 313 pk in 5,2 seconden op de 100 km/h brengt. Die variant zou 450 WLTP-kilometers persen uit een 58 kWh accupakket. Een 73 kWh-versie zou het zelfs tot een rijbereik van 550 kilometer schoppen. Zeer behoorlijke cijfers, als ze althans op waarheid berusten. Daarnaast zou de Ioniq 5 in 5 minuten tot 100 kilometer actieradius kunnen snelladen.

                  In februari beleeft het productiemodel zijn publieksdebuut.





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Benieuwd!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #12
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #13






                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #14
                          ik zat net nog in de lancia draad naar een post van pretender te zien...dit is ook een delta

                          Comment


                          • #15
                            Filmed from inside a Tesla Model 3, the Hyundai Ioniq 5 was stalked from behind while undergoing final testing in South Korea.

                            Comment


                            • #16
                              Kwam Vrijdag één gecamoufleerde Hyundai Ioniq 5 (zie "post" 4) met GG-kenteken (maar met zwarte letters op witte platen) tegen op de A4 richting Amsterdam.
                              De rest van het kenteken weet ik niet meer maar het zou de auto in "post" 3 kunnen zijn geweest, maar anders gecamoufleerd, zoals de auto in post 4.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • #17
                                Wereldpremière op 23 februari.

                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment

                                Working...
                                X