Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Aero B

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen Aero B

    De elektrische versie van de passat zal de Aero / Aero B zijn. Aero B is de 'break' versie.
    Wagen zal beschikbaar worden met een 82 en 111 kWh accu, en een range van 590-700 km hebben
    Hij wordt geproduceerd in Emden (waar nu de Passat wordt geproduceerd, die productie zal verhuizen). Vanaf 2023 in de toonzaal/op de weg



    BMW 420dA : >>>

  • #2
    edit.
    Last edited by Jocar; 10/09/2021, 13:48.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Ik dacht dat alle elektrische vw's onder de de naam ID ... zouden uitgebracht worden.
      Nu komen ze plots aop met een nieuwe naam voor de elektrische Passat?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #4
        IS DIT DE 'ID AERO'?

        VOLKSWAGENS EERSTE ELEKTRISCHE SEDAN BETRAPT

        Het elektrische aanbod van Volkswagen bestaat vooralsnog alleen uit een hatchback en een SUV, respectievelijk de ID3 en ID4. Natuurlijk komt Volkswagen nog met de met retrodesign doorspekte ID Buzz, maar in het Passat-segment komt Volkswagen met een EV. Op deze set spionagefoto's is het elektrische Passat-alternatief voor het eerst uitgebreid te zien.

        De toekomst van de Volkswagen Passat gaat er anders uitzien dan je gewend bent. In 2023 komt Volkswagen met een nieuwe generatie Passat, een model dat net als het huidige model weer een MQB-derivaat is en dus gewoon met al dan niet geëlektrificeerde verbrandingsmotoren leverbaar wordt. De nieuwe Passat komt weer als Variant, maar in Europa hangt de toekomst van een sedanversie van de Passat aan een zijden draadje. Wel komt Volkswagen met een elektrische sedan, een auto die nu in het openbaar is betrapt.

        Dat Volkswagen met een elektrsche sedan komt, staat eigenlijk al jaren vast. In 2018 liet het merk de ID Vizzion zien, een op dat moment nog erg futuristisch ogend model dat naast als vooruitblik op een elektrische sedan vooral als technologisch uithangbord fungeerde. Een jaar na de Vizzion beleefde de ID Space Vizzion zijn debuut, een behoorlijk productierijp ogende elektrische stationwagen die net een slag groter was dan de Passat Variant. De ingepakte vierdeurs van Volkswagen die je op deze foto's ziet, is hoogstwaarschijnlijk het elektrische sedanbroertje van die auto.

        Dit nagelnieuwe elektrische Passat-alternatief zou voor 2023 op de rol staan en gaat volgens eerdere geruchten ID Aero heten. Niet ID6 of ID7 dus. Het gesnapte testexemplaar is met name aan de voor- en achterzijde nog rijkelijk beplakt met verhullend en enigszins misleidend stickerwerk. Zo zijn de koplampen voornamelijk plakkers en heeft Volkswagen onder meer een grote imitatiegrille aangebracht. Alleen het rooster onderin de voorbumper is daadwerkelijk open. Ook de achterlichten van de auto zijn niet de definitieve exemplaren. Hoewel Volkswagen wat design betreft enigszins vergelijkbare achterlichten toepast op sedans, doet de bilparij van dit testexemplaar denken aan dat van de Tesla Model 3. Het opvallende knikje nabij de D-stijl lijkt wel 'echt', hetzelfde geldt voor de in de portieren verzonken handgrepen.

        De elektrische sedan van Volkswagen zou tot zo'n 700 kilometer ver moeten komen op een acculading. Reken verder op de komst van een zo'n 400 pk sterke aandrijflijn, al is het ook heel goed mogelijk dat er versies met mildere elektromotoren beschikbaar komen. Voorlopig blijft het bij giswerk, maar dat Volkswagen met een elektrische sedan komt, staat vast. De auto moet uiteindelijk geproduceerd worden in Volkswagen-fabriek in Emden waar Volkswagen momenteel de Passat en Arteon produceert.

        Bron: Autoweek
















        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Beetje saai model met dat golvend lijntje onder de zijramen en de lichten van de VW EV's vind ik ook zo slap.

          Comment


          • #6
            Een Passat is ook saai hé
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              benieuwd naar cx

              Comment


              • #8
                Dit is geen sedan, daarvoor is de kont veel te kort.

                Comment


                • #9
                  Lijkt mij inderdaad eerder een hatchback.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #10
                    DE SEDAN BLIJFT

                    VOLKSWAGEN ID AERO

                    Volkswagens elektrische ID-modellenreeks begon met een hatchback en zet zich voort met SUV’s. Daarbij blijft het echter niet, want er zit ook nog een Passat-achtige auto in het vat. De vermoedelijke naam ‘ID Aero’ geeft al aan dat het hier om iets bijzonders gaat.

                    Sedans, of eigenlijk alle auto’s die niet in de categorie hatchback, SUV, cross-over of stationwagon vallen, zijn in Europa ogenschijnlijk ten dode opgeschreven. Dat geldt tegenwoordig ook voor de modellen in het zogenaamde D-segment, de grote middenklassers die het als klassieke sedan nog lang hebben volgehouden. Afgaande op de huidige trends is de conventionele sedan binnenkort alleen nog in de premiumhoek te vinden. Reguliere middenklassers, voor zover ze overleven, evolueren richting cross-over. Zie bijvoorbeeld de Citroën C5-X, een iets hoger op de poten staand model met een hatchback. Voor de elektrische auto heeft de sedanvorm – of een variatie op dat thema - echter grote voordelen, omdat zo’n letterlijk uitstekende kont een betere stroomlijn met zich meebrengt. Daarom zou het tij weleens kunnen keren. Tesla heeft met de Model 3 al aangetoond dat de sedan onder de juiste voorwaarden nog steeds populair kan zijn en Mercedes – toegegeven, volop premium – omarmt met de EQS en EQE vol trots het stroomlijn-thema op basis van een sedan.

                    Volkswagen heeft soortgelijke plannen, maar op een veel lager niveau. In 2018, nog voor de introductie van de ID3, presenteerde het merk de ID Vizzion. Dat was een gestroomlijnde vierdeurs van het soort dat autofabrikanten graag een vierdeurs coupé noemen. In de beste concept-car-traditie kreeg de ID Vizzion enorme wielen, naar achteren openende portieren en een B-stijl-loze koets mee, maar de toon was gezet. Volkswagen dacht – en denkt - aan een elektrische auto met een kont. Onlangs doken er zelfs spionagebeelden op van zo’n model, waarvan we vermoeden dat het een elektrisch alternatief wordt voor de (nieuwe) Passat. Deze spionagebeelden onderstrepen dat het model niet lang meer op zich laat wachten, maar de beelden tonen ook aan dat aan het oorspronkelijke ID Vizzion-ontwerp stevig is gesleuteld. De wielkasten zijn kleiner en de deuren openen op de conventionele manier. De auto wordt als geheel hoger en heeft ook een duidelijk hogere en daarmee traditionelere neus. Die is langer dan bij de concept-car, terwijl de kont juist korter wordt. Dat onthult in feite al wat het belangrijkste verschil is met de huidige Passat: de nieuwkomer wordt een liftback. De achterklep scharniert dus boven de achterruit in plaats van eronder, net als bij de boven de Passat geplaatste Arteon. Zo ontstaat een auto die veel praktischer is dan een echte sedan, maar wel diens aerodynamische voordelen heeft.

                    ‘Aero’

                    Dat aerodynamische aspect is van wezenlijk belang voor deze nieuwe Volkswagen, want in de wandelgangen gonst al sinds 2018 de naam ‘ID Aero’ rond. Dat lijkt vreemd in een modellenlijn die tot nu toe met cijfers wordt ingevuld, maar is desalniettemin te verklaren. We weten namelijk al dat de ID.5 een afgeplatte variant wordt van de ID.4, terwijl er in China al een zevenzitter rondrijdt met de naam ID6. De naam ‘ID7’ lijkt wat ongepast voor een model dat ontegenzeggelijk kleiner is dan die ID6, al is niets nog zeker. ‘ID Aero’ zou ook onderstrepen dat Volkswagen met dit model echt iets speciaals wil neerzetten, een soort elektrisch vlaggenschip voor wie vooral geïnteresseerd is in het optimaal benutten van de techniek. Dat moet wel lukken, want de ID Aero combineert de achterwielaandrijving en het relatief hoge vermogen van de bestaande ID-modellen met een lager zwaartepunt en dito zitpositie. Bovendien ligt een indrukwekkende actieradius binnen bereik. Een ID3 komt met een 77 kWh-accu al 553 km ver volgens de WLTP-cyclus. Met een lagere koets en hoogstwaarschijnlijk ook een groter accupakket moet de ‘ID Aero’ daar nog flink overeen gaan, met een rijbereik van meer dan 600 of misschien zelfs 700 km. Dat past ook uitstekend bij de beoogde doelgroep van het model, dat als Passat-alternatief uiteraard veel kilometervreters moet aanspreken.

                    Variant

                    In 2019 presenteerde Volkswagen als vervolg op de ID Vizzion de ID Space Vizzion. Hoewel het merk wat cross-over eigenschappen toedicht aan deze auto, lijkt het toch vooral om een stationwagon op basis van de ID Vizzion te gaan. Reken er dus op dat er op ID Aero-basis ook een ‘Variant’ verschijnt, al dan niet met de extra bodemspeling en zwarte wielkastverbreders die zo’n model ineens mondiaal interessant maken. Volkswagen belooft een bagageruimte van 586 liter. Dat is wat minder dan bij een Passat Variant (650 liter), maar dat zijn we wel van de achterwielaangedreven MEB-modellen gewend.

                    Impressie:





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Hiermee zou ik helemaal kunnen leven als volgende leaser ...

                      Comment


                      • #12
                        Volkswagen Aero B Spied As A Swoopy Tesla Model 3 Competitor

                        https://www.carscoops.com/2022/05/vo...-3-competitor/









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          2023 Volkswagen Aero B Prototype Full Electric EV Sedan Caught Testing As A Tesla Model 3 Competitor

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Dat gaat ongetwijfeld een hit worden op de leasemarkt.

                            Comment


                            • #15








                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Komt er van de Aero B ook een break?
                                freude am fahren

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                  Komt er van de Aero B ook een break?
                                  Ik vermoed dat dit voorlopig de break gaat zijn (link). Tegenwoordig niet simpel om te volgen allemaal.

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    VOLKSWAGEN ID AERO: TOT RUIM 600 KILOMETER ELEKTRISCH

                                    Maak kennis met de eerste lage én gestrekte elektrische Volkswagen ooit. Dit is de Volkswagen ID Aero, een zeer concrete vooruitblik op het elektrische alternatief voor de Passat die vanaf 2023 ook hier op de markt komt.

                                    De elektrische ID-familie van Volkswagen bestaat in Europa momenteel uit de ID3, ID4, ID5 en ID Buzz. Hoewel het ID-gamma daarmee in relatief korte tijd aardig vorm begint te krijgen, ontbreekt het aan een elektrische vierdeurs sedan. Volkswagen toont nu de ID Aero, een uiterst concrete voorbode van een elektrische sedan die in 2023 in Europa op de markt komt.

                                    De uiteindelijke productieversie van de ID Aero maakt net als zijn bestaande ID-broertjes en -zusjes gebruik van het speciaal voor elektrische auto's bestemde modulaire MEB-platform. De ID Aero belooft een gelikt gelijnde sedan te worden en dat heeft vanzelfsprekend een positieve uitwerking op de actieradius. Volkswagen spreekt van een Cw-waarde van 0,23 en van een elektrische actieradius van maximaal 620 kilometer voor de efficiëntste variant met 77-kWh accu. Ter vergelijking: de ID3 met diezelfde accu komt tot 553 WLTP-kilometers.


                                    Volkswagen ID Aero

                                    Volkswagen geeft de Chinese markt voorrang bij de introductie van het productiemodel van de ID Aero. De Europese markt wordt echter niet overgeslagen. In 2023 slingert Volkswagen in Emden namelijk ook de productie aan van de Europese variant waarmee het merk het leven van de Tesla Model 3 en de Hyundai Ioniq 6 zuur wil maken.

                                    Wie zich de ID Space Vizzion uit 2019 nog voor de geest kan halen, ziet ongetwijfeld gelijkenissen met de ID Aero. De elektrische sedan krijgt een typisch Volkswagen-neusje met een ledbalk die de koplampen met elkaar verbindt. De voorbumper van de ID Aero is echter duidelijk anders dan die van de drie jaar oude ID Space Vizzion die je als de stationwagon van Volkswagens toekomstige elektrische sedan kunt zien. De ID Aero heeft dezelfde golvende schouderlijn als de Space Vizzion en ook het ontwerp van de achterlichten komt overeen. De uiteindelijke ID Aero - die mogelijk een andere modelnaam krijgt - is al eens op in het openbaar betrapt. Die foto's bewezen dat de elektrische sedan in ieder geval gedeeltelijk in de portieren verzonken handgrepen krijgt.

                                    De definitieve ID Aero is niet de opvolger van de Passat. Volkswagen werkt namelijk aan een nieuwe Passat met verbrandingsmotoren, al komt die alleen nog als Variant op de markt. Deze elektrische sedan en de eventuele stationwagon komen daar dus naast te staan. Op basis van spionagebeeld hebben we al eens een productiemodel laten tekenen door onze illustrator. Die virtuele vooruitblik blijkt behoorlijk nauwkeurig te worden.


                                    Volkswagen ID. Space Vizzion Concept (2019)

                                    Bron: Autoweek












                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      cx .23 had toch beter gemoeten voor een groep die de cx-waarde toch op de kaart heeft gezet bij het grote publiek met de audi 100

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X