BMW X5 KLAAR VOOR FACELIFT
BMW is aan het testen geslagen met een ingepakte X5 en dat kan maar één ding betekenen. BMW's concurrent van auto's als de Mercedes-Benz GLE maakt zich op voor een zogeheten Life Cycle Impulse. Een facelift dus!
De X5 was in 1999 de eerste SUV die BMW aan zijn line-up toevoegde, een auto waarmee het merk zijn tanden wilde zetten in auto's als de toen ruim een jaar op de markt zijnde Mercedes-Benz M-klasse. Inmiddels is de X5 al zo'n twee jaar toe aan zijn vierde generatie. De vorige X5 was slechts een carrière van een kleine vijf jaar beschoren en het feit dat de huidige X5 zich nu al klaarmaakt voor een Life Cycle Impulse (LCI), BMW's benaming voor een facelift, wijst erop dat ook de vierde X5 zijn bestaan niet bijzonder lang mag bezigen.
Wie niet zo gecharmeerd is van de grote nierengrille die BMW sinds kort op auto's als de 4-serie, M3, 7-serie en X7 plakt, die kan rustig adem blijven halen. De X5 lijkt zich bij de op stapel staande facelift namelijk te beperken tot het bumperwerk. Zowel voor als achter worden de bumpers van de diverse X5-uitvoeringen vernieuwd. Daarnaast lijkt BMW de indeling van de koplampunits aan te passen. Reken vanbinnen op de komst van geactualiseerde infotainment. Wat er op motorisch vlak gaat veranderen, is op moment van schrijven niet helder.
Bron: Autoweek
BMW is aan het testen geslagen met een ingepakte X5 en dat kan maar één ding betekenen. BMW's concurrent van auto's als de Mercedes-Benz GLE maakt zich op voor een zogeheten Life Cycle Impulse. Een facelift dus!
De X5 was in 1999 de eerste SUV die BMW aan zijn line-up toevoegde, een auto waarmee het merk zijn tanden wilde zetten in auto's als de toen ruim een jaar op de markt zijnde Mercedes-Benz M-klasse. Inmiddels is de X5 al zo'n twee jaar toe aan zijn vierde generatie. De vorige X5 was slechts een carrière van een kleine vijf jaar beschoren en het feit dat de huidige X5 zich nu al klaarmaakt voor een Life Cycle Impulse (LCI), BMW's benaming voor een facelift, wijst erop dat ook de vierde X5 zijn bestaan niet bijzonder lang mag bezigen.
Wie niet zo gecharmeerd is van de grote nierengrille die BMW sinds kort op auto's als de 4-serie, M3, 7-serie en X7 plakt, die kan rustig adem blijven halen. De X5 lijkt zich bij de op stapel staande facelift namelijk te beperken tot het bumperwerk. Zowel voor als achter worden de bumpers van de diverse X5-uitvoeringen vernieuwd. Daarnaast lijkt BMW de indeling van de koplampunits aan te passen. Reken vanbinnen op de komst van geactualiseerde infotainment. Wat er op motorisch vlak gaat veranderen, is op moment van schrijven niet helder.
Bron: Autoweek
Comment