New 2022 Toyota Aygo City Car Makes Spy Debut As The Yaris’ Smaller Sibling.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Toyota Aygo (2022)
Collapse
X
-
TOYOTA AYGO (2022) Der Kleine darf weiterleben.
Toyota bringt 2022 eine neue Generation des Kleinwagens Aygo auf den Markt.
Einen schwer getarnten Prototyp hat nun unser Erlkönig-Fotograf erwischt.
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Next-Gen Toyota Aygo Spied With Canvas Roof Option.
https://www.carscoops.com/2021/01/ne...s-roof-option/There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
TOYOTA AYGO - BLIK TO THE FUTURE
Het aanbod in de compactste klasse dunt behoorlijk uit, maar er zijn merken die er nog brood in zien. Toyota is er daar één van. De Japanners stomen een nieuwe Aygo klaar, die voor een belangrijk deel het kunstje afkijkt bij zijn ‘grote’ broer.
In de aanloop naar het huidige decennium ging bij diverse autofabrikanten een streep door het A-segment. Althans, verschillende merken vinden het niet meer zo interessant. De compactste modellen leveren de fabrikanten betrekkelijk weinig op, omdat er amper winstmarge op zit. Je hebt dus grote verkoopaantallen nodig om het rendabel te krijgen. Daarom zitten onder meer de Volkswagen Up/Seat Mii/Skoda Citigo, Ford Ka, Opel Karl, Peugeot 108 en Citroën C1 (voorlopig nog) zonder opvolger. Die laatste twee waren (net als de eerste drie) natuurlijk onderdeel van een drieling, met de Toyota Aygo als derde. De Fransen hebben nog geen beslissing genomen over een nieuw compact model, maar Toyota laat er geen gras over groeien.
De Japanners gaan op eigen houtje verder. Zij vinden het nog een goede zet om vast te houden aan het A-segment. Eerder liet Toyota doorschemeren dat een Aygo-opvolger mogelijk alleen nog zin had als volledig elektrisch model, maar nu lijkt het merk toch nog een keer voor een traditionele aanpak te gaan. Inmiddels is de nieuwe Aygo namelijk gecamoufleerd en wel op Europese wegen verschenen en op foto’s zien we gewoon nog een rookwolkje uit een uitlaat komen. Een elektrische Aygo was in dit stadium anders ook wel enigszins uit de lucht komen vallen. Toyota stoomt weliswaar zijn eerste modulaire EV-platform (e-TNGA) klaar, maar op die basis verwachten we pas halverwege dit decennium het eerste model; een SUV van RAV4-formaat.
Dicht op de Yaris
Zo ver is het dus nog niet voor de Aygo. Het met de Fransen gedeelde platform van de afzwaaiende Aygo maakt naar verwachting wel plaats voor een ingekorte variant van de TNGA-basis waarop de huidige Yaris troont. Bekend terrein dus voor Toyota en een platform dat zich in compact formaat dus al heeft kunnen bewijzen. Niet alleen onderhuids verwachten we gelijkenissen met de Yaris, want ook qua uiterlijk kruipt de Aygo dichter tegen de B-segmenter aan. Aan de achterkant zien we nog het meest terug van de tweede generatie, maar het neusje wordt mooi in lijn getrokken met de Yaris en de Yaris Cross. De Aygo zal optisch wat breder en lager lijken dan zijn voorganger en het is aannemelijk dat de rolmaat dat beeld ook bevestigt. Qua binnenruimte pakt het ongetwijfeld gunstig uit.
Nu is het nog de vraag naar welke vorm van aandrijving Toyota grijpt. In de huidige Aygo leverden de Japanners al hun eigen, meermaals doorontwikkelde 1.0 driecilinder uit dezelfde motorenfamilie als de 72 pk 1.0 die momenteel in de instapversie van de Yaris ligt. Dat was de enige keuze. Mogelijk zit er vanwege zijn toekomstige verwantschap met de Yaris ook een 1.5 Hybrid in het vat. Die krachtbron, die volgens het Atkinson-principe loopt, komt in de Yaris tot een systeemvermogen van 116 pk. Dit zou natuurlijk dé kans zijn voor Toyota om zelfs zijn kleinste model als hybride op de markt te brengen. Misschien weten we het nog dit jaar zeker, want we durven voorzichtig in te zetten op een onthulling eind 2021.
Impressie:
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De onderste afbeelding bevalt mijn wel, de bovenste niet.
Met 1.5 Hybrid motor wil ik de onderste wel kopen.Last edited by The Pretender; 08/02/2021, 23:17.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
REVOLUTIE IN AYGO-LAND
TOYOTA AYGO X PROLOGUE BLIKT VOORUIT OP NIEUWE AYGO
Terwijl de ene na de andere autofabrikant het A-segment verlaat, bijt Toyota zich er juist in vast. Dit is de Toyota Aygo X Prologue, een uitgesproken vooruitblik op de volledig nieuwe Toyota Aygo.
Toyota is van plan aan het Europese succesverhaal dat Aygo heet een nieuw hoofdstuk toe te voegen. Het merk presenteert deze Aygo X Prologue, een compact studiemodel waarmee Toyota laat zien hoe het de de huidige, in 2014 gepresenteerde tweede generatie Aygo een opvolger geeft.
De Aygo X Prologue is nog een designstudie en dus is deze door Toyota's Europese designafdeling ontworpen concept-car voorzien van details die het productiestadium niet zullen halen. Dat maakt de auto echter niet minder interessant. Wie door z'n wimpers kijkt, ziet hier namelijk gewoon de nieuwe Toyota Aygo staan. Het eerste dat opvalt is dat Toyota de Aygo X Prologue heeft geïnjecteerd met cross-over-DNA. De Sparkling Chilli Red gespoten Aygo-voorbode staat hoger op z'n poten dan je van de eerste en tweede generaties Aygo gewend bent en heeft stoer aangezette wielkasten die zijn opgevuld met grote wielen. De 'X' in de naam van de concept-car hint enigszins naar de actuele Aygo. De huidige Toyota Aygo is namelijk leverbaar in diverse uitvoeringen met een X in de naam, denk aan de X-Joy, X-JLB en X-clusiv en zelfs het infotainmentsysteem heet X-Touch. Daarnaast heeft de tweede generatie Aygo een kenmerkend 'X-smoeltje' dat bij de facelift van 2018 nog eens werd benadrukt.
X of Cross
Die X-verwijzing lijkt echter tweeledig. De X-vormen van de huidige Aygo maken op de Aygo X Prologue namelijk plaats voor hexagonale vormen, onder andere in de mistlampen en in de structuur van de grille. Kijk dus niet gek op als de 'X' in het geval van de Aygo X Prologue staat voor 'Cross' en dat de nieuwe Aygo daadwerkelijk milde trekken van een cross-over krijgt, compleet met zilverkleurige skidplates en geaccentueerde wielkasten. De relatief hoge snuit van de Aygo X Prologue doet enigszins denken aan het tevens hoge front van de Yaris Cross en daarmee lijkt het gedaan met de korte en schuin aflopende voorkant van de eerste en tweede Aygo.
Het is een kleine maar eenvoudig verklaarbare revolutie in Aygo-land. Cross-overs zijn tegenwoordig immers mateloos populair. Toch is de Aygo X Prologue van alle kanten duidelijk herkenbaar als Aygo. Met name aan de achterzijde. De ledverlichting achterop is evenals de verlichting van de huidige Toyota Aygo verticaal georiënteerd, maar is net als de boemerangvormige ledunits aan de voorzijde onderling verbonden. Aygo-evolutie dus. Ook de glazen achterklep, sinds de in 2005 gepresenteerde eerste generatie een Aygo-kenmerk, keert op dit studiemodel terug. Opvallend detail: ditmaal heeft Toyota in de glazen klep een uitsparing gemaakt die als handgreep dient, een heel verschil met de kunststof handgreep op het huidige model.
Meer opvallende details: de Aygo X Prologue heeft geïntegreerde dakrails die visueel doorlopen in de lijn van de achterlichten. Toyota geeft z'n kersverse studiemodel verder verzonken handgrepen, al verwachten we die wegens de hogere productiekosten die ze met zich meebrengen niet terug op de straks nieuwe Toyota Aygo. De bi-tone-kleurstelling die op de huidige Aygo is te krijgen, is op de Toyota Aygo X Prologue in heftigere vorm aanwezig. Zo is het achterste deel van de auto samen met het dak, de wielkasten en de dorpels ertussen in een contrasterende zwarte kleur uitgevoerd. Onderin de achterbumper zit een bevestigingspunt voor een fietsendrager en in de zijspiegels heeft Toyota camera's verwerkt waarmee je je Aygo-avonturen op beeld kunt vastleggen.
Levensvatbaarheid
Het is opvallend dat Toyota een van de weinige merken is die zich niet terugtrekt uit het A-segment, maar zich er juist in vastbijt. In dit met name in Europa bestaande marktsegment is het vanwege de relatief lage winstmarges lastig om het hoofd boven water te houden. Daar komt ook nog eens bij dat Toyota de nieuwe Aygo, in tegenstelling tot de eerste en tweede generaties, niet samen met Peugeot en Citroën ontwikkelt. Geen C1- en 108-broertje meer dus voor de Aygo. De levensvatbaarheid van de nieuwe Aygo is veiliggesteld dankzij de technische basis van de auto. De nieuwe Toyota Aygo komt namelijk op een ingekorte versie van het GA-B-platform te staan dat Toyota al toepast onder de Yaris en de later dit jaar op de markt te verschijnen Yaris Cross. Een B-segmentbasis dus voor de nieuwe Aygo, iets dat volgens Toyota mogelijk is door de schaalvoordelen die ontstaan door het platform voor drie modellen te gebruiken. Of dat ook betekent dat de nieuwe Aygo net als z'n grotere technische broertjes beschikbaar komt met hybride aandrijflijnen, lijkt onwaarschijnlijk. De kans bestaat dat de Toyota Aygo daardoor te duur wordt.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Kan veel belovend karretje worden.
Toyota Aygo X houdt het A-segment in leven.
https://www.autoblog.nl/nieuws/toyot...n-leven-876284There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenWauw. Zalig dat ze dit durven!!There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtendit gaat een erg leuk kleintje worden denk ikThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment