Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Mondeo (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    OOK NAAR EUROPA?

    FORD EVOS GEPRESENTEERD ALS MOGELIJKE MONDEO-OPVOLGER

    Ford trekt in Sjanghai het doek van de Evos, een nieuwe cross-over met een sterk aflopende daklijn. De Evos is vooralsnog alleen voor de Chinese markt bestemd, maar zou op termijn in Europa zomaar eens de Mondeo kunnen opvolgen.

    Traditionele D-segmenters hebben het lastig. De consument lijkt liever in een hoogpotige SUV te stappen en dat heeft Citroën ertoe bewogen om van de nieuwe C5 de meer cross-over achtige C5 X te maken. De Ford Mondeo wordt in maart volgend jaar van de Europese markt gehaald en ook die auto lijkt een hoger op de poten staande en met SUV-elementen doorspekte opvolger te krijgen. In China presenteert Ford de Evos, een C5 X-achtige cross-over voor in het D-segment.

    De Ford Evos is de eerste auto van de Amerikanen die volgens de 'Progressive Energy in Strength'-designfilosofie is getekend. De Evos, waarvoor Ford de naam van een gelikt gelijnd studiemodel uit 2011 afstoft, houdt het midden tussen een grote liftback, een coupé en een SUV. Volgens de producent is de Evos voor het grootste deel in China en specifiek voor de Chinese markt ontwikkeld, maar het is goed mogelijk dat deze auto op termijn ook in Europa de Mondeo opvolgt. Hij is in camouflagetrim al eens op Europese bodem opgedoken. Over plannen om de door Changan Ford te bouwen Evos naar Europa te halen, houdt Ford de lippen vooralsnog stijf op elkaar. De Evos heeft een Ford-snuitje met hoog boven de grille geplaatste koplampen. De in China gefacelifte Focus en Escort kreeg eerder al soortgelijke kijkers. De Evos heeft een sterk oplopende schouderlijn, een dito aflopende daklijn en achterlichten die de gehele breedte van de achterkant beslaan. Centraal op de bips lezen we in koeienletters de modelnaam. Nog een fraai detail: Ford geeft de Evos verzonken handgrepen.

    Ford Evos

    De Evos heeft niet alleen een opvallend exterieur, ook van het binnenste heeft Ford werk gemaakt. Het dashboard is namelijk opgebouwd uit een 1,1 meter breed paneel waarin een 12,3 inch metend digitaal instrumentarium en een maar liefst 27 inch breed 4K-touchscreen zijn geplaatst. Dat enorme tweede display fungeert als infotainmentscherm en eindigt vlak voor de neus van de bijrijder. Via OTA-updates (Over the Air) is het systeem actueel te houden. Het infotainmentsysteem draait op software van het Chinese Baidu, compleet met een 'digitale assistent' waar je tegen kunt babbelen. In Europa gaat Ford juist besturingssystemen van Google gebruiken. Technische specificaties van de Evos zijn er nog niet en dus moeten we niet alleen gissen naar de aandrijflijn, maar ook naar de exacte afmetingen van de auto.

    De Evos komt in China niet alleen via de reguliere kanalen op de markt, ook moet je een soort abonnement op de Evos kunnen afsluiten. Ford pompt de Evos vol met slimme soft- en hardware dat BlueCruise heet, een systeem waarmee je semi-autonoom (niveau 2) moet kunnen rondrijden.

    Bron: Autoweek








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22










      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        New 2022 Ford EVOS hybrid SUV In Detail - First Look | Interior, Exterior

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #24
          Dat ze deze maar snel naar Europa brengen.
          freude am fahren

          Comment


          • #25
            HOE ZIT HET MET DE MONDEO?

            FORD TEST EVOS WEER OP EUROPESE BODEM

            De toekomst van de Mondeo is in Europa voorlopig nog in nevelen gehuld. Op deze kakelverse set spionagefoto's is een nieuw testmodel van Ford te zien, een auto die sterke gelijkenissen vertoont met de Evos.









            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #26


              Ford Evos (China)
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #27
                Impressie:





                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #28
                  In 2012 was dit een potentieel succes geweest...
                  Nu enkel met hybride drijflijn... dead born child.
                  En autonoom Level2.... ze slapen blijkbaar verder bij Ford.

                  Comment


                  • #29
                    toch vind ik dat deze naar Europa moet komen. Mondeo is altijd een redelijk neutrale,niet schreeuwende wagen geweest; Maar wel op weinig fouten te betrappen met goede motoren en dito onderstel
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #30
                      edit.

                      Last edited by Jocar; 29/10/2021, 12:04.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        MONDEO-MYSTERIE GAAT DOOR: NIEUW PROTOTYPE

                        TOCH EEN FACELIFT VOOR DE MONDEO?

                        Het mysterie van de Mondeo. Het zou zomaar de titel van een door Sir Arthur Conan Doyle geschreven verhaal kunnen zijn, maar dat is het uiteraard niet. Evengoed zou een automobiele Sherlock Holmes goed van pas komen om de geheimzinnigheid te ontrafelen. Op deze spionagefoto's zien we een nieuw prototype van Ford, die zowel aan de Mondeo als de Chinese Evos doet denken.

                        Met welk model Ford het gat gaat opvullen dat de Mondeo na zijn vertrek in maart 2022 achterlaat, is nog altijd een groot raadsel. Het concept van de in China door joint-venture Changan-Ford ontwikkelde en geproduceerde Evos is in ieder geval een interessante. Net als de C5 X waarmee Citroën in zekere zin terugkeert in het C5- en Mondeo-segment is de Evos een cross-overachtige liftback waarmee Ford de klanten voor zich hoop te winnen die een sedan te traditioneel en een SUV te hoog vinden. De Evos komt niet naar Europa, zo liet Ford kort na de Chinese introductie van het model weten. Later dook in Europa een op de Evos lijkend prototype op en nu is een soortgelijk testmodel in de Verenigde Staten voor de lens van onze spionagefotograaf verschenen, een auto die het allemaal nog ingewikkelder maakt.


                        De Ford Evos (China) heeft duidelijk een andere raam- en daklijn.

                        Het betrapte testmodel hangt nog fanatiek in de plakkers, maar met name de neus en kont zijn minder heftig gecamoufleerd dan die van het in Europa gesnapte testexemplaar. Het front lijkt linea recta afkomstig van de Evos, maar de rest van de auto lijkt op de carrosserievorm na niets met die Chinese auto te maken te hebben. Zo is deze mysterieuze Ford meer dan de Evos een traditionele sedan. De daklijn loopt meer dan bij de Evos in een vloeiende lijn oer in de achterruit en ook de raampartij is niet identiek aan die van de Evos, wat vooral bij het achterportier en de erachter geplaatste zijruitje duidelijk wordt. Daar komt bij de de achterlichten van dit testmodel volledig anders zijn dan die van dat Chinese model. De drie aan elkaar geknoopte achterlichten hebben drie verticale elementen die sterk doen denken aan de exemplaren achterop de Mustang Mach-E, al verraden de knalpijpen onderaan de achterzijde samen met de 'Caution, Fuel Drain'-stocker op de achterbumper - als ze echt zijn - dat dit geen volledig elektrisch model is.


                        Ford-mysterie betrapt. Mondeo-facelift voor China?

                        Al lang is duidelijk dat Ford van de Mondeo-opvolger geen traditionele hatchback, sedan of stationwagon maakt. Het is derhalve dan ook niet aannemelijk dat dit de auto is waarmee Ford de Mondeo in Europa en zijn al enige tijd geleden uit het Amerikaans leveringsgamma geknipte Fusion-broertje opvolgt. Daar komt bij dat het front van dit testmodel - net als dat van de Evos - helemaal in lijn is met dat van voor de Chinese markt bestemde modellen als de Equator (Sport).


                        Ford Mondeo (China)

                        Dat brengt ons terug bij de Mondeo, die is in China namelijk ook te koop en wordt daar naast de Evos verkocht (foto's 14, 15 en 16). De Chinese Mondeo loopt al even niet meer in de pas met het Europese model. Zo heeft de auto in de loop der jaren het front en de achterkant van de Amerikaanse Mondeo - de Fusion - gekregen en recent perste de Chinese tak van Ford een enorm verticaal touchscreen in de middenconsole van het model. Een andere mogelijkheid is dan ook dat de gekiekte Ford een grondig gefacelifte - of misschien wel compleet nieuwe - Chinese Mondeo is die slechts in Europa en de Verenigde Staten aan testwerk wordt onderworpen en die met zijn nieuwe neus en bilpartij optisch beter moet aansluiten bij de Evos en Mustang Mach-E.


                        Ford Mondeo (China)

                        Vooralsnog lijkt het er op dat de Kuga en Mustang Mach-E vanaf maart 2022 het stokje van de Mondeo gaan overnemen. Missen zal Ford de uitgaande Mondeo in Europa niet, de Mustang Mach-E heeft de auto in korte tijd namelijk al ingehaald in de Europese verkoopstatistieken.














                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Ze weten het precies zelf nog niet maar er is wel veel gelijkenis met deze Lincoln concept.





                          https://www.autoblog.nl/nieuws/hoe-z...pvolger-886005
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Euh, WOW ! ! !

                            Comment


                            • #34
                              In China is er nu een nieuwe Mondeo gepresenteerd, echter niets te maken met een Europese versie.

                              https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...e-ford-mondeo/
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Live foto's van de Chinese versie:



















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Ik vind hem persoonlijk veel mooier dan de Mustang.

                                  Het wordt stilaan leuk in EV land.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Voor Europa weten ze het precies zelf nog niet.

                                    Einde Europese Ford Mondeo, hoe nu verder? - Reportage


                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Arme Mondeo. Dit heb je echt niet verdiend...

                                      Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Vermits ze het bij Ford blijkbaar zelf niet weten hierbij een paar foto's van testritten in de USA.









                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          Wie heeft die uitlaten daar onder gestoken? Lokale loodgieter of zo?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X