Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afeela (Sony/Honda Mobility)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Afeela (Sony/Honda Mobility)

    Sony Vision-S opnieuw in de schijnwerpers

    Een groot deel van de aandacht werd echter opgeëist door de Vision-S, de conceptwagen die Sony vorig jaar al voorstelde tijdens CES om hun capaciteiten op verschillende vlakken aan het publiek te tonen. De elektrische wagen werd met veel lof onthaald en was ook bij ons op de redactie een van de favoriete producten van CES 2020. Helaas liet Sony al snel weten dat het bij een prototype zou blijven. Of toch niet? Het voorbije jaar is Sony verder blijven werken aan de Vision-S en heeft het bedrijf hem ook op de weg getest in Oostenrijk, zoals te zien in onderstaand filmpje.

    Of de Vision-S ooit in productie zal gaan is echter nog steeds de vraag, maar Sony investeert alvast aardig in marketing voor de elektrische wagen en heeft het in een langer filmpje over hun bijdrage aan de toekomst van mobiliteit. Uit de interviews die we in de video zien blijkt ook dat verschillende partners van Sony de wagen maar al te graag naar het grote publiek zouden brengen.

    Wij kijken alvast uit naar CES 2022 en verwelkomen in de tussentijd de updates rond de Vision-S die Sony geregeld op hun website plaatst. Het is eens wat anders dan jarenlang zitten wachten om een glimp op te vangen van de elektrische wagen van Apple.




    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Bron: techpulse

  • #2
    ELEKTRONICAFABRIKANT

    SONY PRESENTEERT VISION-S IN LAS VEGAS

    Sony is wellicht niet de eerste fabrikant waarvan je een concept-car verwacht, maar de elektronicaproducten presenteert tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas toch écht een showauto: de Vision-S.

    Sony en fabrikant Magna Steyr hebben elkaar omarmd en het resultaat dat nu tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas heeft gepresenteerd, draagt de naam Vision-S. Inderdaad, een auto. Hoe verrassend het feit ook is dat Sony een showauto presenteert, is het gegeven dat de fris gelijnde auto geheel over een geheel elektrische aandrijflijn beschikt weer géén verrassing.

    De Vision-S draagt een koets waar we her en der een vleugje Taycan waarnemen. Onder de koets van de liftback houdt zich een tweetal elektromotoren schuil dat samen goed is voor een vermogen van 272 pk. Daarmee lanceert de concept-car zich in 4,8 tellen naar een snelheid van 100 km/h. De topsnelheid ligt op 240 km/h. Specificaties over het accupakket en de reikwijdte houdt Sony nog even onder de pet.

    Sony en Magna Steyr zijn overigens niet de enige bedrijven die zich met de Vision-S hebben bemoeid. Zo zijn onder meer technologiebedrijven als Nvidia, Bosch, ZF en Qualcomm aangehaakt. De Vision-S, die plek beidt aan vier inzittenden, is volgestopt met displays en sensoren. In totaal beschikt de showauto over 33 sensoren en camera's die de boel zowel binnen als buiten de auto in de gaten houden.

    Over de gehele breedte van het relatief productierijpe binnenste van de Vision-S loopt een digitaal display, een scherm waarin uiteraard de infotainment is verstopt. Op de hoeken van het dashboard zijn twee kleine displays geplaatst waarop de beelden worden weergegeven die de op stokjes geplaatste camera's die als zijspiegels fungeren, waarnemen.

    Over directe productieplannen wordt niet gesproken en dus is het aannemelijk dat deze Vision-S puur dient om te laten zien wat de bedrijven in huis hebben.

    Bron: Autoweek























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Tesla meets Taycan

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Sony bevestigt: “we worden geen autofabrikant, de Vision-S komt niet”

          Sony schept duidelijkheid over de toekomst van het conceptmodel dat het op de CES toonde: de Sony Vision-S gaat niet in productie.

          Tijdens de presentatie van de elektrische auto van Sony op de CES, liet de elektronicagigant al een beetje doorschemeren dat het niet zo zeer om de auto ging, maar meer om de technologie die hij in zich droeg. Maar echt heel duidelijk was Sony niet over de mogelijkheid om de Vision-S, zoals het conceptmodel heet, op de markt te brengen. Nu laat Izumi Kawanishi, projectleider van de Sony Vision-S, in een interview duidelijk weten dat de auto nooit in productie zal gaan.

          “De auto toont wat we als Sony met auto’s kunnen doen. We zoeken naar mogelijkheden en technologieën die kunnen bijdragen aan evolutie hiervan. Het idee is om een ​​ruimte te creëren waar je kunt ontspannen en genieten van het ultieme gevoel van veiligheid”, vertelde Kawanishi aan Impress Watch.

          Level 2 autonomie

          Om dat te bewerkstelligen heeft de Vision-S maar liefst 33 sensoren aan de buitenkant van de auto waarmee objecten en mensen gedetecteerd kunnen worden. Daardoor zou hij op level 2 autonomie kunnen rijden. Dat moet voor het gevoel van veiligheid zorgen. Het relaxen en ontspannen gebeurt in een luxe uitziend interieur met enorme schermen en een audiosysteem dat elke inzittende van een 360 graden geluidservaring moet kunnen voorzien.

          De auto die nu op de CES staat dient dus alleen als showcase. Sony wil later dit jaar de technologie in de auto wel op de weg gaan uittesten. Het doel van dit alles is een poging doen om voet aan de grond te krijgen in de wereld van mobiliteit. “Na de mobiele revolutie met de smartphone zou er nu een grote verandering in mobiliteit moeten komen,” aldus Kawanishi.

          Bron: Autovisie


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Het hoeven niet allemaal Tesla misbaksels te zijn.
              Knappe verschijning dit!

              Comment


              • #8
                Oeps, blijkbaar bestond er al een topic over...
                Verplaatsen dan maar?

                Comment


                • #9
                  https://techpulse.be/nieuws/308034/s...in-oostenrijk/
                  Last edited by Jocar; 14/01/2021, 20:21.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    VISION-S | Public Road Testing in Europe

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      https://www.autovisie.nl/nieuws/geen...e-auto-bouwen/

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Sony vision S

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          SONY GAAT ELEKTRISCHE AUTO'S MAKEN EN TOONT TWEE CONCEPTS

                          KEIHARDE TOEKOMSTVISIES

                          De kogel is door de kerk: ook techfabrikant Sony gaat de markt van elektrische auto's betreden. Het bedrijf laat tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas direct twee studiemodellen zien: de Vision-S 01 en de Vision-S 02.

                          Sony liet twee jaar geleden tijdens de CES al de Vision-S zien, een studiemodel dat een vooruitblik leek op een eerste auto van het bedrijf. Kort daarop maakte Sony duidelijk dat het geen plannen had om daadwerkelijk auto's te gaan bouwen, maar daar komt het nu op terug. Sony richt in de lente van dit jaar namelijk Sony Mobility op, een tak van het bedrijf waarmee Sony de EV-markt wil betreden.

                          In Las Vegas laat Sony de Vision-S 01 en de Vision S-02 zien. De Vision-S 01 is een herziene versie van de Vision S van twee jaar geleden. De Vision-S 02 is een meer SUV-achtige afgeleide daarvan. De twee auto's delen hun platform met elkaar.

                          Sony Vision-S 01 en 02

                          De Vision-S 01 is 4,9 meter lang en heeft een wielbasis van een riante 3,03 meter. De vierzitter met een sterk aflopende daklijn is dankzij twee elektromotoren van elk 272 pk vierwielaangedreven en moet in 4,8 seconden vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h kunnen jagen. Z'n topsnelheid: 240 km/h. Informatie over het accupakket deelt Sony vooralsnog niet. SUV-broer Vision-S 02 deelt zijn lengte en wielbasis met de Vision-S 01, maar is uiteraard een stuk hoger. Deze in de basis vierzitter maar ook als zevenzitter voorziene SUV-achtige heeft ook twee elk 272 pk sterke elektromotoren en moet een snelheid van 180 km/h kunnen halen.
                          Het platform van het tweetal is volgens Sony niet gebaseerd op dat van een ander bedrijf en is volgens het bedrijf geschikt voor sedans, SUV's en MPV's. Natuurlijk propt Sony de auto's vol met displays, slimme software en 5G-connectiviteit. De auto's zijn uitgerust met lidar-sensoren en talloze camera's en sensoren en moeten autonoom (niveau 2+) hun weg door het verkeer kunnen vinden. Sony zegt de auto's in Europa al op de openbare weg te testen. Het conceptuele tweetal oogt zowel vanbinnen als vanbuiten opvallend productierijp. Het is nog niet bekend wanneer en waar Sony zijn auto's op de markt brengt. Dit jaar gaat dat in ieder geval niet gebeuren.

                          Bron: Autoweek






















                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Dit ziet er erg geslaagd uit.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              HONDA EN SONY GAAN SAMEN EV'S BOUWEN

                              NIEUWE JOINT VENTURE

                              Honda en Sony gaan samenwerken op het vlak van het ontwerpen en bouwen van EV's. De twee bedrijven zullen daarvoor samen een joint venture oprichten, die vooralsnog door het leven gaat als 'New Company'. Honda neemt de fabricage voor zijn rekening, Sony doet de softwarematige kant. In 2025 moet het eerste model van de band rollen.

                              Momenteel bestaat de samenwerking tussen Honda en Sony alleen nog uit een intentieverklaring. De twee partijen willen echter snel stappen zetten. Nog dit jaar moet de joint venture worden opgezet en zullen de twee partijen bindende contracten afsluiten. In de drie jaren daarna gaat 'New Company' aan de slag met het plannen, ontwerpen, ontwikkelen en uiteindelijk verkopen van de nieuwe EV vanaf 2025. De joint venture krijgt geen eigen fabrieken, dus Honda wordt verantwoordelijk voor het fabriceren van het eerste model. Sony werkt aan een 'mobility service platform', dat een omvangrijk infotainmentsysteem en softwarepakket moet gaan worden.

                              De twee partijen willen met de joint venture naar eigen zeggen de "sterke punten van de twee bedrijven bij elkaar brengen". Voor Sony als techbedrijf is het in potentie een mooie manier om snel de auto-industrie te betreden. Het is nog niet bekend hoe de nieuwe EV die uit de samenwerking voort moet komen eruit gaat zien.

                              Het is goed denkbaar dat het eerste model van 'New Company' gaat lijken op de Sony Vision-S 01 of 02, twee studiemodellen waar Sony met zijn autotak Sony Mobility aan werkt. Tot nu toe had Sony namelijk nog geen partner gevonden waarmee het de auto's in productie kon gaan nemen. De expertise van Honda kan daarbij goed van pas komen. Het is ook mogelijk dat Sony los van de joint venture verder gaat met Sony Mobility, maar daarover is nog niets bekend.

                              Bron: Autoweek
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                EV VAN SONY EN HONDA KOMT IN 2026, MOGELIJK OOK IN EUROPA

                                SOFTWARE VAN SONY, HARDWARE VAN HONDA

                                ​De volledig elektrische auto die Sony Honda Mobility in 2026 naar de wegen wil brengen, zal in de Verenigde Staten van de band rollen. Hoewel er aanvankelijk alleen voor de Japanse en Amerikaanse markt wordt geproduceerd, overweegt het duo ook Europese verkoop.


                                Sony Honda Mobility, zoals het samenwerkingsverband tussen Sony en Honda heet, kwam eerder dit jaar tot stand. Helemaal aan het begin van 2022 liet Sony op elektronicabeurs CES in Las Vegas al twee studiemodellen zien, waarmee het zijn intenties om auto's te gaan bouwen duidelijk maakte: de Vision-S 01 en de Vision-S 02. Het valt te bezien of één daarvan ook werkelijk leidt tot de nu aangekondigde EV. Sony presenteerde ze namelijk al voordat de samenwerking met Honda vorm kreeg.


                                De Sony Vision-S 01.


                                'Een soort rollende smartphone'


                                Die samenwerking volgde pas officieel in juni. Toen maakte het duo duidelijk vanuit Tokio te gaan opereren en vanaf 2025 elektrische auto's te zullen verkopen. Dat streven bestaat nog steeds en wordt vandaag iets concreter. De verkoopaanvang van het eerste product van Sony Honda staat nog steeds voor 2025, al zal dat gaan om pre-orders. De productielijn ervan begint pas in 2026 te draaien. Die productielijn zal opgetuigd worden in één van Honda's fabrieken in de Verenigde Staten. Daar kiest het merk voor doordat de VS een grote afzetmarkt kennen en snel positiever tegenover EV's beginnen te staan. Bovendien stimuleert de Inflation Reduction Act van Joe Biden de bouw van elektrische auto's in eigen land, door op de thuismarkt alleen de prijzen van daar gebouwde elektrische auto's te drukken.

                                Aanvankelijk zal de EV van de joint venture, waarvan Sony de software ontwikkelt en Honda de hardware, alleen verkocht worden in de Verenigde Staten en Japan. Later komt de auto misschien ook naar Europa, zo blijkt vandaag. Over de vorm en verdere details van de auto is nog weinig bekend. Wel moet-ie in staat zijn om niveau 3 autonoom te kunnen rijden. Evengoed wil Sony de overige technologie in de auto ook naar een hoger plan tillen, zodat het - naar eigen zeggen - 'een soort rollende smartphone' wordt.

                                Bron: Autoweek
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  [B]EV VAN SONY EN HONDA KOMT IN 2026, MOGELIJK OOK IN EUROPA

                                  Wel moet-ie in staat zijn om niveau 3 autonoom te kunnen rijden. Evengoed wil Sony de overige technologie in de auto ook naar een hoger plan tillen, zodat het - naar eigen zeggen - 'een soort rollende smartphone' wordt.

                                  Bron: Autoweek
                                  JA, dat hebben we echt nodig. Nog meer technologie in een auto. Nog duurder.
                                  Het is in een auto ook het eerst wat faalt, de elektronica.
                                  Thanks, but no thanks.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tja, dat gaat alleen maar erger worden of we willen of niet. Ik heb er sinds Mbux in mijn A-tje weinig problemen mee. Integendeel, het fascineert mij eigenlijk al die mogelijkheden

                                    ​​​​​Nieuwe auto's gaan voor Jan Modaal sowieso stilaan onbetaalbaar worden.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Goed ontworpen elektronica is stukken betrouwbaarder dan mechanisch spul.
                                      Iets dat er niet in zit kan natuurlijk helemaal niet stuk, da´s dus nog betrouwbaarder.
                                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 14/10/2022, 10:34.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Als je tegenwoordig problemen hebt met een auto, heeft het meestal met de elektronica te maken.
                                        Mijn auto's tot nu toe waren heel basic, weinig snufjes.
                                        M'n twee partners hebben nu al 17 jaar lang niet het minste probleem gehad. M'n auto's hé
                                        Eén storing in de elektronica en je staat stil.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X