Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault 5 Concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Als je ziet hoe fors de kleine wagens gegroeid zijn tov hun illustere voorgangers. Het is enorm. De Up van mijn madam is zo groot als de Golf 2. Terwijl de Lupo indertijd een mini was tegen dezelfde Golf.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

    Comment


    • #42
      een 2021 3 is even groot als een 1983 7, als je evenveel pk wou moest je de 745i nemen...veel duurder zijn auto's niet geworden als je het zo beziet
      jouw lupo staat ook tegen de dure gti

      Comment


      • #43
        Ik blijf erbij: 2024 is gewoon 2 jaar te laat. De doorlooptijd bij Renault is véél te lang. Sinds de aankondiging, die zou er in 2022 moeten zijn.
        King of the Ludospace - currently running nr. 6

        2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

        Comment


        • #44
          RETRO

          ELEKTRISCHE RENAULT 5 IN 2024 TE KOOP

          Zelden werd een studiemodel zo goed ontvangen als de Renault 5 Prototype. Dat die concept-car daadwerkelijk tot een productiemodel leidt, was al bekend. Nu weten we ook dat de elektrische herboren Renault 5 in 2024 op de markt verschijnt.

          Renault verraste begin 2021 vriend en vijand met de 5 Prototype. Hoewel er daarvoor al geruchten de ronde deden over de komst van een 'teruggebrachte Renault 5', had niemand verwacht dat Renault de 5 Prototype zo'n herkenbare retrokoets zo geven. De elektrische Renault 5 Prototype gaat in productie, al moet je er nog even op wachten. 2024 is namelijk het jaar waarin de elektrische Renault 5 op de markt komt.

          De productieversie van de Renault 5 Prototype gaat als twee druppels water lijken op z'n conceptuele voorbode. Dat is goed nieuws, die 5 Prototype wist bij nagenoeg iedereen de handen op elkaar te krijgen. De concept-car was doorspekt met verwijzingen naar de 5'jes van weleer. We noemen de laadklep in de motorkap die doet denken aan een luchtinlaat, de hoekige koplampen, de verticale achterlichten en de schuin aflopende bilpartij. Technische specificaties van de uiteindelijke nieuwe Renault 5 zijn er nog niet, al komt die nieuwe elektrische retrorakker waarschijnlijk op het CMF-B-EV-platform te staan. Op naar 2024!

          Elektrische Renaults

          Renault heeft de EV-smaak overigens goed te pakken. Het merk wil dat zo'n 90 procent van zijn verkoopmix in 2030 uit elektrische modellen bestaat. Tijdens de IAA van München presenteerde het merk met de Mégane E-Tech Electric een nieuw elektrisch lid van de Mégane-familie, een auto die volgend jaar op de markt komt. Daar blijft het niet bij. Zo heeft het merk niet alleen de elektrische Renault 5 in het vat zitten, maar komt het ook met de '4ever'. De 4ever wordt een cross-over-achtig model dat is overladen met designverwijzingen naar de Renault 4. AutoWeek kon je van de Renault 4ever eerder al de patentplaten laten zien.



          Renault 4ever patentbeeld

          Renault komt verder ook nog eens met een bestelversie van de elektrische 4ever, een nieuwe Fourgonnette dus! Het CMF-B-EV-platform moet volgens Renault door de grote schaal waarop het toegepast gaat worden relatief goedkoop zijn, wat de 4ever en Renault 5 natuurlijk extra interessant maakt. Het CMF-B-EV-platform gaat in ieder geval auto's huisveste n die een 136 pk sterke elektromotor hebben en tot 400 kilometer ver komen op een lading. Groupe Renault brengt tot 2025 tien nieuwe elektrische auto's op de markt. Daar zitten mogelijk ook modellen van Alpine tussen, maar in ieder geval ook een elektrische SUV in het segment van de Renault Kadjar.


          Renault 5, 4ever en bestelversie 4ever
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            Renault 5 Prototype (2021) | Deshalb muss der R5 genau so kommen

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              ​ 2024 Renault 5 Mule Spied, Previews An Affordable Electric City Car

              https://www.carscoops.com/2022/09/20...tric-city-car/
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47
                Die concept was mooi, nu lijkt het op een ouderwetse Clio. Ik vind geen enkel element terug...

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Die concept was mooi, nu lijkt het op een ouderwetse Clio. Ik vind geen enkel element terug...
                  Dit is dan ook een mule, staat er trouwens bijgeschreven

                  Mule
                  Een mule is een testvoertuig, vaak gebaseerd op een huidig model met onderhuids de techniek voor een nieuw model. Een bijvoorbeeld is Rolls-Royce. Bij de ontwikkeling van de Ghost heeft Rolls-Royce gebruik gemaakt van de body van de vorige generatie 7 Serie. Van buiten lijkt het dan een normale 7-serie, maar onderhuids zit de techniek van de Ghost. Een mule is voor de leek moeilijk te herkennen, omdat de aanpassingen vaak niet groot zijn. Vaak voorkomende aanpassingen zijn; uitgeklopte wielkasten of een verlengde/verkorte koets. Een mule van Rolls-Royce hoeft niet op basis te zijn van een andere Rolls-Royce. Het is goed mogelijk dan een merk een andere auto gebruikt als basis. Zo was de testmule van de nieuwe Mercedes-Benz B-klasse gebaseerd op de Dodge Caliber, de testmule van de Mercedes-Benz SLS AMG gebaseerd op de Dodge Viper en was de testmule van de X6 zelfs helemaal niet gebaseerd op een bestaand model, maar heeft BMW zelf iets in elkaar geknutseld. Andere herkenningspunten zijn gecamoufleerde onderdelen, slecht afgewerkte onderdelen, computers, losse bedrading en een onvolledig interieur. Mules worden gebruikt wanneer een model nog in een vroeg teststadium zit. De onthulling van het model laat vaak nog jaren op zich wachten. De mule is een slimme manier om vrij onzichtbaar een model te kunnen testen, maar ze ontkomen er niet aan om met het echte werk de weg op te gaan.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49
                    Tja, dan is dat artikel ook gewoon clickbait. Kan evengood de R4 zijn die onderhuids zit...

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Tja, dan is dat artikel ook gewoon clickbait. Kan evengood de R4 zijn die onderhuids zit...
                      Ik vermoed toch dat ze bij 'Carscoops' beter weten. Het kan ook een nieuwe Clio of Zoe zijn. Dan kun je uiteraard aan elke 'mule' twijfelen en kan ik er beter geen foto's meer van posten.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        RENAULT 5 TURBO HERLEEFT IN BIJZONDERE SHOWAUTO

                        ELEKTRISCH EERBETOON

                        ​Renault viert dit jaar zowel het 50-jarig bestaan van de R5 als de komst van een nieuwe. Voor de tweede keer dit jaar komt het daarom met een showauto die teruggrijpt op het verleden van de 5.


                        Dat de Renault 5 dit jaar 50 jaar bestaat, vergeet ook Renault zelf uiteraard niet. Begin deze zomer kwam het al met de bijzondere Renault 5 Diamant, maar voor wie dat helemaal niets vond is er nu goed nieuws. Eind deze maand hijst Renault namelijk de legendarische R5 Turbo in een nieuw jasje. Van die showauto krijgen we nu de eerste teaserplaten overhandigd.

                        Hoewel de auto in kwestie nog in het donker staat, is er al onmiskenbaar een R5 Turbo in te herkennen. We zien de basisvormen van de oer-R5 met een heel dikke bodykit en een werkelijk immense achtervleugel. Renault voorziet hem van diverse modernere details, zoals een over de hele breedte van de neus lopende balk ledverlichting en ook aan de achterkant zien we moderne led-units. De showauto krijgt bovendien een spoorbreedte waarop zelfs de rallyversies van de R5 Turbo jaloers kunnen zijn.​



                        Puur en alleen een terugblik is het niet, want de nog naamloze restomod slaat een brug naar de aankomende volledig elektrische nieuwe Renault 5. Dat blijkt onder meer uit het feit dat ook dit exemplaar een elektrische aandrijflijn heeft. Reken er maar op dat hij wel wat meer elektro-pk's in de schaal legt dan de nieuwe Renault 5. Op 24 september weten we meer, want dan is de onthulling. Op de Autosalon van Parijs, die op 17 oktober van start gaat, is de auto samen met de nieuwe Renault 5 in het echt te bewonderen.

                        Bron: Autoweek


                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #52
                          "2024 Renault 5 EV Mule Spotted For The Very First Time
                          It may look like a chopped up Clio, but it’s actually Renault’s upcoming retro-inspired electric city car."




                          Bron: insideevs.com
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            DIT IS DE RENAULT R5 TURBO 3E: 380 PK OP DE ACHTERWIELEN

                            HEFTIGE VOORBODE VAN HERBOREN R5

                            ​Renault brengt in 2024 een op de 5 geïnspireerde elektrische auto op de markt, een splinternieuw model waar het middels een wel heel heftige concept-car op bijzondere wijze op vooruitblikt. Dit is de Renault R5 Turbo 3E met 380 elektrische pk's op de achterwielen.


                            In 2021 gaf Renault met de 5 Prototype al een vrij concrete vooruitblik op een nieuwe op de R5 en Supercinq geïnspireerde elektrische hatchback die omstreeks 2024 op de markt komt. Wie in oktober naar de Autosalon van Parijs gaat, loopt daar een wel heel heftige vooruitblik op de nieuwe elektrische 5 tegen het lijf: deze R5 Turbo 3E.


                            Renault R5 Turbo 3E

                            De Renault R5 Turbo 3E moet je zien als een soort hommage aan de Renault 5 Turbo en Turbo 2. Net als zijn verre voorvaderen is de Renault R5 Turbo 3E een achterwielaandrijver, al is hetgeen de wielen aandrijft bij deze concept-car natuurlijk compleet anders. De R5 Turbo 3E heeft namelijk geen geblazen 1.4 of 1.5 achter de voorstoelen liggen. In plaats daarvan wordt elk achterwiel aangedreven door een elektromotor. Die twee elektromotoren zijn samen goed voor een vermogen waar de oer-5'jes alleen maar van hadden kunnen dromen. Het heftig bespoilerde gevaarte is namelijk 380 pk en 700 Nm sterk. Daarmee zoemt de auto in 3,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Z'n topsnelheid: 200 km/h.


                            Renault R5 Turbo 3E

                            Het intense spoilerwerk overleeft de overstap naar het productiestadium niet, maar toch zijn er zaken van Renault R5 Turbo 3E die in zekere zien indicatief zijn voor wat je op, aan of in de definitieve elektrische R5 gaat zien. Renault maakt namelijk melding van een 42 kWh accu. Daarnaast is ook de vormgeving van het interieur - als je het arsenaal aan sportieve extra's zoals de rolkooi en de sportstoelen wegdenkt - ongetwijfeld ten dele gebaseerd op de cockpit die je in de productierijpe R5 gaat zien.

                            De R5 Turbo 3E is bijna exact 4 meter lang. Let wel, dat is inclusief de achterspoiler. De reguliere R5 zal wat korter zijn. De afstand tussen de voor- en achteras bedraagt 2,54 meter en die wielbasis ga je waarschijnlijk ook onder de R5 zien die je over een paar jaar daadwerkelijk kunt kopen. Wat weer de compleet de andere kant van het realiteitsspectrum op gaat is de Drift Mode waarmee Renault zijn aandachtstrekker heeft uitgerust. In Drift-modus heeft de auto een stuurhoek van meer dan 50 graden en dat betekent dat je er ongetwijfeld ongekend dwars mee kunt gaan.

                            Dat Renault de retrosmaak wel te pakken heeft is duidelijk. Renault komt namelijk niet alleen met een moderne interpretatie van de 5, maar ook met een nieuwe en eveneens volledig elektrisch aangedreven 4. Van die auto konden we je eerder al de patenttekeningen laten zien en dus weten we dat de 4 meer een cross-overachtige wordt. De Renault R5 Turbo 3E beleeft zijn publieksdebuut in oktober in Parijs. Daar laat Renault ook een showauto zien die meer weggeeft over de op stapel staande herboren 4.

                            Bron: Autoweek







                            Alle pics: https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-achterwielen/
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #54
                              ELEKTRISCHE RENAULT 5 NEEMT HET STOKJE OVER VAN PEUGEOT

                              VOORBODE VOOR UITVOERINGSNIVEAU OF SPECIAL EDITION

                              ​Vorig jaar sloegen Renault en Roland Garros de handen ineen voor een partnerschap, waar het Franse tennistoernooi eerder jarenlang zijn hart verpandde aan Renault-concurrent Peugeot. Het eerste resultaat van Roland Garros' nieuwe liefde krijgen we nu te zien.


                              Peugeot en Roland Garros gaan way back. Al sinds de 205 introduceerde Peugeot eens in de paar jaar Roland Garros-uitvoeringen van sommige van zijn modellen, die stuk voor stuk een vrij rijke uitrusting en eigenzinnige doch klassieke aankleding kenden. Onder meer de 106, 306, 206 CC en 806 kenden een dergelijke uitvoering. Vooral de kleur donkergroen kwam daarbij vaak terug, in combinatie met een badge of twee om te duiden dat je met een speciale editie te maken had.

                              Wat dat laatste betreft verandert er nu weinig, maar van verandering is zeker sprake. Sinds vorig jaar is het namelijk niet Peugeot, maar Renault dat zich als Franse autobouwer aan het tennistoernooi verbindt. Daarom presenteert het merk nu een Roland Garros-uitvoering van zijn elektrische Renault 5 Prototype, waarbij de Fransen vermelden dat het de voorbode is van een productie-uitvoering. Of het daarbij gaat om een gelimiteerde special edition of 'gewoon' een niet al te exclusief uitrustingsniveau, blijft nog gissen.


                              Het logo dat je eerder jarenlang op verschillende Peugeots trof.

                              Minder 'sportieve' kleurstelling dan we tot dusver zagen

                              De Renault 5 Prototype die het merk onthult op Roland Garros (dat plaatsvindt van 22 mei tot 11 juni) ontbeert de eerdergenoemde badges in elk geval niet. Daarbij wordt de auto door Renault in het satijnwit gespoten, terwijl de wielen een blauwe tint meekrijgen en de daklijn een lichtkleurig accent draagt. Her en der vind je in en op de auto verwijzingen naar het tennistoernooi, zoals achter de voorschermen.

                              De productieversie van de Renault 5 moet nog onthuld worden en volgt mogelijk nog dit jaar. In 2024 komt de volledig elektrische B-segmenter bij de dealers te staan, waarbij Renault mikt op een scherpere vraagprijs dan die van de concurrentie. Overigens schonk ook Alpine inmiddels zijn sausje over het prototype, met deze auto als resultaat.

                              Bron: Autoweek





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #55
                                Very, very, very nice.

                                Comment


                                • #56
                                  Idd! Prachtig!

                                  Renault 5 Prototype Roland Garros
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #57
                                    Renault 5.jpg
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • #58
                                      2024 Renault 5 prototype with production body spy photos








                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #59
                                        @ Jocar: Zou dat niet in uw garage passen? Tip: de Alpine versie is maar even groot!

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                          @ Jocar: Zou dat niet in uw garage passen? Tip: de Alpine versie is maar even groot!
                                          Ongetwijfeld past die maar het is helaas een EV. En idd, een Alpine versie voor mijn zuinigheidsritten had ik juist nodig. Bedankt voor de tip!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X