PLUG-IN HYBRIDE LAMBORGHINI URUS OP DE NORDSCHLEIFE
ONCONVENTIONELE COMBINATIE
De Lamborghini Urus maakt in navolging van de Revuelto kennis met deels elektrische aandrijving. De Italianen testen nu of dat ook nog een beetje goed tot zijn recht komt op een circuit.
Een SUV van Lamborghini is en blijft een beetje een bijzondere gewaarwording, maar dan is het ook nog eens eentje die zijn krachten niet alleen uit een schreeuwende brandstofmotor haalt. Jazeker, we hebben hier één van de meest opmerkelijke 'Lambo's' in jaren voor ons: de plug-in hybride Urus. Iemand die daar ongetwijfeld niet zoveel moeite mee heeft, kreeg de schone taak om de kolos over de Nürburgring-Nordschleife te jagen. Het is en blijft tenslotte een Lamborghini.
Het is nog steeds een beetje afwachten wat voor combinatie nou precies de aandrijflijn verzorgt. We zetten er nog steeds op in dat het kloppend hart een 4.0 V8 is, die samenwerkt met een elektromotor. Waar we het eerder nog over 680 pk systeemvermogen hadden, sluiten we nu dik 700 pk ook zeker niet uit. Porsche trok immers eind augustus het doek van de vernieuwde en nu 739 pk sterke Cayenne Turbo S E-Hybrid. Het zou zomaar kunnen dat diens aandrijflijn zijn weg naar de Urus vindt. Blijven we even kijken naar de Cayenne, dan zien we ook nog de S E-Hybrid met 3.0 V6 als kloppend hart en een systeemvermogen van dik 500 pk. Die techniek zou prima bij een 'mildere' versie van de plug-in hybride Urus passen.
ONCONVENTIONELE COMBINATIE
De Lamborghini Urus maakt in navolging van de Revuelto kennis met deels elektrische aandrijving. De Italianen testen nu of dat ook nog een beetje goed tot zijn recht komt op een circuit.
Een SUV van Lamborghini is en blijft een beetje een bijzondere gewaarwording, maar dan is het ook nog eens eentje die zijn krachten niet alleen uit een schreeuwende brandstofmotor haalt. Jazeker, we hebben hier één van de meest opmerkelijke 'Lambo's' in jaren voor ons: de plug-in hybride Urus. Iemand die daar ongetwijfeld niet zoveel moeite mee heeft, kreeg de schone taak om de kolos over de Nürburgring-Nordschleife te jagen. Het is en blijft tenslotte een Lamborghini.
Het is nog steeds een beetje afwachten wat voor combinatie nou precies de aandrijflijn verzorgt. We zetten er nog steeds op in dat het kloppend hart een 4.0 V8 is, die samenwerkt met een elektromotor. Waar we het eerder nog over 680 pk systeemvermogen hadden, sluiten we nu dik 700 pk ook zeker niet uit. Porsche trok immers eind augustus het doek van de vernieuwde en nu 739 pk sterke Cayenne Turbo S E-Hybrid. Het zou zomaar kunnen dat diens aandrijflijn zijn weg naar de Urus vindt. Blijven we even kijken naar de Cayenne, dan zien we ook nog de S E-Hybrid met 3.0 V6 als kloppend hart en een systeemvermogen van dik 500 pk. Die techniek zou prima bij een 'mildere' versie van de plug-in hybride Urus passen.
Comment