Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse - Facelift (2022)
Collapse
X
-
VERGROOTSLAG IN DE AANSLAG
VERNIEUWDE MERCEDES-BENZ A-KLASSE GESNAPT
De Mercedes-Benz A-klasse gaat in zijn huidige vorm al weer een kleine 3,5 jaar mee en dat betekent dat de auto binnenkort een facelift ondergaat. De A-klasse lijkt echter niet onherkenbaar van de snijtafel terug te keren.
De vierde generatie Mercedes-Benz A-klasse werd in februari 2018 gepresenteerd en dat betekent dat de auto inmiddels een ruime drie jaar oud is. Veelal worden modellen rond hun derde of vierde levensjaar gefacelift en ook de A-klasse ontkomt niet aan dat gebruik. Op deze foto's zien we een ingepakt testexemplaar van een uiterlijk bijgewerkte versie van de topversie van de A-familie: de Mercedes-AMG A 45.
Het gehele front van de gespierde A-klasse op deze foto's is met camouflagemateriaal bedekt, al verwachten we niet dat de boel eronder heftig anders is vormgegeven. De grille lijkt nieuw gaaswerk te krijgen en ook de voorbumper krijgt straks een ander ontwerp. Achterop zien we verlichting met een gewijzigde indeling, kijk niet gek op als ook de koplampen op detailniveau worden herzien.
Hoewel op deze set foto's slechts de A 45-versie is te zien, ligt het voor de hand dat ook de A-klasse met minder heftige motoren straks wordt bijgepunt. Ook neemt Daimler de A-klasse Limousine waarschijnlijk niet lang na de introductie van de aangescherpte hatchback onder handen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Er is geen schema voor wanneer Mercedes de bijgewerkte A-Klasse zal onthullen. De normale variant zou echter moeten debuteren vóór de bijgewerkte AMG A 45, die begin volgend jaar op de markt zou kunnen komen.
Het zou ons niet verbazen als de vernieuwde A-Klasse later dit jaar op de markt komt. Er zullen niet veel veranderingen zijn, maar een nieuw gezicht, opnieuw ontworpen achterlichten en een opnieuw ontworpen reeks aandrijflijnen zouden klanten kunnen aantrekken om de showrooms te bezoeken.
Bron: CarPix
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Mercedes-Benz staat op het punt de A-klasse een facelift te geven. Eerder konden we je al een ingepakt testexemplaar van de gefacelifte topversie van de A-klasse laten zien. Vandaag is een bescheidener uitgedoste versie van de vernieuwde Mercedes-Benz A-klasse in beeld verschenen.
De Mercedes-Benz A-klasse is bijna vier jaar oud en dus acht men in Stuttgart de tijd rijp voor een facelift. In juni dit jaar konden we je al de eerste spionagefoto's van de vernieuwde A-klasse laten zien, al betrof het toen de heftige gemotoriseerde en met uitbundig spoilerwerk uitgedoste Mercedes-AMG 45-variant.
Mercedes' kleinste model lijkt niet bijzonder grondig te worden vernieuwd. Het ziet er naar uit dat Mercedes-Benz de A-klasse een vernieuwde grille geeft met een ander gaaswerk. De koplampen lijken hun originele vorm te behouden, al lijkt de lichtsignatuur aangepast te worden. Ook voor de achterlichten verwachten we een nieuwe indeling. Het feit dat ook de bumpers zijn afgeplakt, wijst er natuurlijk op dat Mercedes' designafdeling ook voor deze delen het penseel der vernieuwing ter hand neemt, al moet je ook hier niet op heftige wijzigingen rekenen.
Wat Mercedes-Benz verder van plan is met de A-klasse? Vooralsnog is daar officieel niets over bekend, maar het is aannemelijk dat in ieder geval ook het interieur tijdens de bijsnijsessie wordt meegenomen. Verwacht her en der nieuwe materialen en waarschijnlijk krijgt de A-klasse een modernere versie van het MBUX-systeem. We verwachten dit jaar nog meer van de vernieuwde A-klasse te zien.
Comment
-
ik vind ze ook wel knap bezig...maar ik vrees dat ze ouwbollig gaan worden als ze niet vernieuwen, de nieuwe bmw's mogen dan wel dikwijls lelijk mogen worden genoemd...je ziet dat de snuit van de auto's 'anders' moet om modern te ogen...niet alleen bmw is met ander smoelwerk bezig...cit, de koreanen...ev's in algemeen
de eqs mag dan hypergetroomlijnd zijn en zeker zijn kwaliteiten hebben, en voor mij persoonlijk is ie ook mooi owv die dingen...maar het is geen beautee...de eqe lijkt meer van't zelfde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik vind ze ook wel knap bezig...maar ik vrees dat ze ouwbollig gaan worden als ze niet vernieuwen
Hun EV's vind ik vooralsnog niet echt mooi, doe mij in deze klasse dan maar een Tesla, Audi of Porsche, allemaal onbetaalbaar voor Jan met de pet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenLijkt ook die haaienbek vooraan te krijgen... niet zo fan van, eerlijk gezegd.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
HIER IS (BIJNA) NIETS TE ZIEN
FACELIFT MERCEDES-BENZ A-KLASSE SEDAN ONDERWEG
Er zijn veranderingen op komst voor de Mercedes A-klasse. Dat bewijzen al meerdere keren betrapte ingepakte versies van het model. Na de 45 AMG-versie en een bescheidener hatchback treffen we de gefacelifte Mercedes-Benz A-klasse nu in sedanvorm aan.
Dat het hier de gefacelifte A-klasse betreft, wordt eigenlijk vooral duidelijk uit het overvloedig op neus en kont geplakte camouflagemateriaal. Het is zeer de vraag of iemand de auto zonder die stickers ook een blik waardig had gegund. Op basis van wat we nu zien is er namelijk maar bar weinig veranderd bij de A-klasse.
Zo blijft de vorm van de koplampen gelijk en lijkt ook de indeling van de ledverlichting daarin ongewijzigd. Ongetwijfeld verandert er op dat vlak wel iets, maar daar is nu nog niets van te zien. De voorbumper heeft evenmin een opvallende vorm. Deze A-klasse sedan is nu eens geen AMG-Line, maar ‘gewoon’ een exemplaar met de standaard bumpers. De grille lijkt te zijn voorzien van een ander gaaswerkje, maar behoudt wel de bekende vorm.
Aan de achterkant valt er toch nog iets op: de indeling van de achterlichten is net even anders, waarbij de opvallende uitlopers op het einde naar boven en naar onderen waarschijnlijk worden geschrapt. De gefacelifte A-klasse kwam in juli voor het eerst voorbij, meteen als dikke Mercedes-AMG 45. Een bescheidener hatchback volgde later, nu is het dus de beurt aan de sedan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenImpressie:
De AMG-line is veranderd zoals ook bij sommige andere modellen, maar of dat zoveel mooier is?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment