Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes A-klasse - Facelift (2022)
Collapse
X
-
MERCEDES-BENZ A-KLASSE FACELIFT DE KOU IN
VROEG KOUD, VROEG TESTEN
Deze winter is het al vroeg steenkoud in het noorden van Zweden. Dat komt Mercedes ongetwijfeld goed uit, want zo kan het merk mooi de gefacelifte A-klasse aan koudetests onderwerpen.
Temperaturen van ruim onder de -20 zijn deze periode geen uitzondering in de regio rond Arvidsjaur, waar onder meer Mercedes z’n testcentrum voor koude omstandigheden heeft. Daarmee is het er ongebruikelijk koud voor de tijd van het jaar, maar dat komt voor de testrijders natuurlijk goed uit.
Voor de in de bosjes verstopte fotograaf wellicht iets minder, maar uit het arriveren van de mail met foto’s maken we op dat hij ook deze sessie heeft overleefd. De gespotte auto is de gefacelifte A-klasse, zoals we die de laatste tijd wel vaker hebben gezien. Wel gaat het deze keer om een zilvergrijs exemplaar en krijgen we de vorm van de grille goed te zien. Hij vertoont veel overeenkomsten met het exemplaar op de nieuwe C-klasse. Meer specifiek: het exemplaar op de C-klasse zónder AMG-pakket. Met dat sportieve pakket krijgt de ‘C’ namelijk een anders gevormd hekwerk, dat aan de onderzijde breder uitwaaiert. Dat zou zomaar ook eens voor de A-klasse kunnen gaan gelden.
Buiten dat iets gewijzigde front zijn de wijzigingen aan de in 2018 geïntroduceerde A-klasse beperkt. We zien anders ingedeelde koplampen en achterlichten, die straks ongetwijfeld standaard zijn voorzien van led-techniek. Aan de vorm van de lichtunits lijkt echter niets te veranderen. Ook in het interieur verwachten we slechts detailwijzigingen. Het dashboard van dit exemplaar toont nog gewoon het horizontale scherm dat we ook nu van de A-klasse kennen. Dit model lijkt dus geen dashboard in de stijl van de nieuwe S- en S-klasse te krijgen. Dat bewaart Mercedes wellicht voor de generatiewissel die nog een paar jaar op zich laat wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment
-
Interieur ook bijna alles hetzelfde, enkel de touchpad verdwenen
Spijtig! Dat gebruik ik nochtans altijd, zoveel beter dan al die vette vingers op het touchscreen en ook gemakkelijker, want dichterbij imo.
Nuja, alles is blijkbaar goed daar om te besparen, gelukkig zit het nog op mijn A-tjeEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment