Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Astra L (2022)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk BerichtenDus de OPC wordt een hybride model ?! Jammer, de Golf is wel verkrijgbaar in benzine ( GTI, Clubsport, R ). We gaan nog moeten verleggen van merk geloof ik.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Natuurlijk afwachten. Maar ik heb zo de indruk dat de Golf niet meer hun directe concurrent is en zo ook geen nood en nut meer zien in de sportievere modellen. Kijk maar naar de Astra K, daar is de zwaarste benzineversie 150 pk. Zelfs een sportieve Corsa is er ook niet meer. Bij Volkswagen en Ford heb je nog wel die keuze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk BerichtenNatuurlijk afwachten. Maar ik heb zo de indruk dat de Golf niet meer hun directe concurrent is en zo ook geen nood en nut meer zien in de sportievere modellen. Kijk maar naar de Astra K, daar is de zwaarste benzineversie 150 pk. Zelfs een sportieve Corsa is er ook niet meer. Bij Volkswagen en Ford heb je nog wel die keuze.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
DIRECT ALS PLUG-IN
NIEUWE OPEL ASTRA IN BEELD
Opel heeft de eerste afbeeldingen vrijgegeven van de nieuwe Astra. Uitzonderlijk veel wijzer worden we daarvan niet, al geeft het wel aan dat de onthulling niet lang meer op zich laat wachten.
De Astra is een van het handjevol Opels dat nog op een basis van voormalig moederbedrijf General Motors staat. De huidige in 2015 gepresenteerde Astra (K) wordt dit jaar opgevolgd door een geheel nieuw model, dat op een platform van Stellantis komt te staan. Opel geeft alvast enkele detailfoto's van de nieuwe Astra prijs.
Opel Astra
De Opel Astra maakt bij zijn generatiewissel een behoorlijke gedaantewisseling door. Hij krijgt net als de Mokka en Crossland het Opel Vizor aangemeten. Dat betekent dat ook de Astra een snuit krijgt waarbij de relatief platte koplampen optisch zijn samengesmolten met een zwart dicht paneel ertussen. De kijkers zelf zijn IntelliLux-exemplaren en zijn dus uitgerust met matrix-ledtechniek. Standaard zijn ze waarschijnlijk niet van de partij. Op de achterklep staat - geheel volgens de heersende mode- de modelnaam uitgeschreven. Ook brengt Opel nadrukkelijk in beeld dat de Astra in ieder geval leverbaar is met een dak in contrasterende kleur.
Opel Astra
Ook het interieur is volledig op de schop gegaan. Opel laat al iets van het Pure Panel zien, het zwarte paneel waarin zowel het instrumentarium als het scherm van het infotainmentsysteem is ondergebracht. In het geval van de Astra is het paneel in het midden geknikt zodat ook het infotainmentscherm op de bestuurder is gericht. Onder dat display zit een reeks fysieke knoppen voor de klimaatregeling en de achterruitverwarming.
Opel Astra
Onder de koets van de nieuwe Opel Astra gaat de gemoderniseerde versie van het door Groupe PSA ontwikkelde en nu dus door Stellantis gebruikte EMP2-platform dat ook onder de nieuwe Peugeot 308 en DS 4 zit. We mikken derhalve niet alleen op de komst van 110 pk en 130 pk sterke 1.2 driecilinder benzinemotoren, maar ook op de komst van minimaal één plug-in hybride aandrijflijn. De nieuwe 308 wordt namelijk leverbaar als Hybrid 225 en als Hybrid 180. In die eerste wordt een 180 pk 1.6 benzinemotor gecombineerd met een 110 pk elektromotor en een 12,4 kWh accu. De Hybrid 180 heeft een 150 pk 1.6 en een elektromotor van 110 pk en dezelfde 12,4 kWh accu. De Peugeot 308 komt er zo'n 60 kilometer ver mee op elektrokracht; de Opel Astra zal een vergelijkbare reikwijdte moeten kunnen halen.
De nieuwe Opel Astra rolt straks in het Duitse Rüsselsheim van de band. Hij komt net als het huidige model niet alleen als hatchback, maar ook als SportsTourer op de markt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment