VOLLEDIG ELEKTRISCH
GENESIS X CONCEPT IS VOORUITBLIK OP SPORTIEVE GT
Genesis heeft de smaak te pakken. In korte relatief korte tijd presenteerde het nog altijd jonge merk diverse nieuwe modellen en met een kersvers studiemodel blikt het merk vooruit op wat nog gaat komen. Dit is de Genesis X Concept, een concept-car in coupévorm met een volledig elektrische aandrijflijn.
In een relatief kort tijdsbestek gooide Genesis zijn complete modellengamma om. Het merk gaf de GV70 een facelift, kwam met de G80 op de proppen, voegde de GV70 en GV80 aan zijn leveringsgamma toe en komt binnenkort met de G70 Shooting Brake en met een volledig nieuwe G90, maar ook met een broertje van de Kia EV6. Dat de koek nog lang niet op is, bewijst het merk met deze X Concept, een elektrische GT waarmee Genesis onder meer zijn design fijnslijpt.
Genesis X Concept
De X Concept is overduidelijk herkenbaar als Genesis. Het studiemodel draagt de inmiddels bekende designtaal die de Koreanen Athletic Elegance noemen. Kenmerkende details zijn de uit twee horizontale strepen bestaande lichtunits aan zowel de voor- als achterkant. Net als bij bijvoorbeeld de G80 lopen de koplampen optisch door na de wielkasten, al is de verlichting voor op de X Concept stukken platter. Het studiemodel past met onder meer zijn enorme schildvormige grille wat design betreft ook prima bij de G80, GV80 en G90.
Genesis' jongste concept-car is een gelikt gelijnde coupé, een carrosserievariant die het merk nog niet in het aanbod heeft. Het lijnenspel van de X Concept borduurt duidelijk voort op dat van de deze week drie jaar oude Essentia Concept, waarvan werd geroepen dat er een productieversie van zou komen. Denk er onder meer reguliere zijspiegels en handgrepen bij en je hebt hier een nieuwe GT van Genesis voor je.
Genesis X
Aan het interieur is minstens zoveel werk besteed als aan de buitenkant. Het studiemodel heeft een relatief minimalistisch interieur waarbij - net als in bestaande modellen van het merk - klassiek design met minimalisme wordt gecombineerd. We zien fraai gestikt bruin en zwart leer en een groot digitaal paneel dat het deel voor de bestuurder volledig beslaat. Niet alleen het instrumentarium, maar ook het infotainmentsysteem en nagenoeg elke andere benodigde zaken zijn erin ondergebracht. Opvallend is de optisch zwevende middentunnel en de Crystal Sphere Electronic Shift Lever die erin is verwerkt, een balvormige unit waarmee je de rijrichting kunt kiezen. Over de elektrische aandrijflijn van de X Concept houdt Genesis zijn lippen nog stijf op elkaar.
Bron: Autoweek
GENESIS X CONCEPT IS VOORUITBLIK OP SPORTIEVE GT
Genesis heeft de smaak te pakken. In korte relatief korte tijd presenteerde het nog altijd jonge merk diverse nieuwe modellen en met een kersvers studiemodel blikt het merk vooruit op wat nog gaat komen. Dit is de Genesis X Concept, een concept-car in coupévorm met een volledig elektrische aandrijflijn.
In een relatief kort tijdsbestek gooide Genesis zijn complete modellengamma om. Het merk gaf de GV70 een facelift, kwam met de G80 op de proppen, voegde de GV70 en GV80 aan zijn leveringsgamma toe en komt binnenkort met de G70 Shooting Brake en met een volledig nieuwe G90, maar ook met een broertje van de Kia EV6. Dat de koek nog lang niet op is, bewijst het merk met deze X Concept, een elektrische GT waarmee Genesis onder meer zijn design fijnslijpt.
Genesis X Concept
De X Concept is overduidelijk herkenbaar als Genesis. Het studiemodel draagt de inmiddels bekende designtaal die de Koreanen Athletic Elegance noemen. Kenmerkende details zijn de uit twee horizontale strepen bestaande lichtunits aan zowel de voor- als achterkant. Net als bij bijvoorbeeld de G80 lopen de koplampen optisch door na de wielkasten, al is de verlichting voor op de X Concept stukken platter. Het studiemodel past met onder meer zijn enorme schildvormige grille wat design betreft ook prima bij de G80, GV80 en G90.
Genesis' jongste concept-car is een gelikt gelijnde coupé, een carrosserievariant die het merk nog niet in het aanbod heeft. Het lijnenspel van de X Concept borduurt duidelijk voort op dat van de deze week drie jaar oude Essentia Concept, waarvan werd geroepen dat er een productieversie van zou komen. Denk er onder meer reguliere zijspiegels en handgrepen bij en je hebt hier een nieuwe GT van Genesis voor je.
Genesis X
Aan het interieur is minstens zoveel werk besteed als aan de buitenkant. Het studiemodel heeft een relatief minimalistisch interieur waarbij - net als in bestaande modellen van het merk - klassiek design met minimalisme wordt gecombineerd. We zien fraai gestikt bruin en zwart leer en een groot digitaal paneel dat het deel voor de bestuurder volledig beslaat. Niet alleen het instrumentarium, maar ook het infotainmentsysteem en nagenoeg elke andere benodigde zaken zijn erin ondergebracht. Opvallend is de optisch zwevende middentunnel en de Crystal Sphere Electronic Shift Lever die erin is verwerkt, een balvormige unit waarmee je de rijrichting kunt kiezen. Over de elektrische aandrijflijn van de X Concept houdt Genesis zijn lippen nog stijf op elkaar.
Bron: Autoweek
Comment