Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 3-Serie - Facelift (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

BMW 3-SERIE GEFACELIFT ONDERWEG ALS SEDAN EN TOURING

NOG DIT JAAR HET DOEK ERAF

BMW heeft diverse noviteiten voor de 3-serie in het vat zitten. Zo komt er voor het eerst een M3 Touring en ook een volledig elektrische versie. Je zou haast vergeten dat er ook nog een facelift aankomt.

De huidige en zevende generatie van de BMW 3-serie draait inmiddels drie jaar mee en dan kan het nooit lang duren voordat BMW met een Life Cycle Impuls komt. Eerder doken er al beelden op van de bijgepunte 3-serie Touring, nu is ook de Sedan van de partij. Ondanks een nog altijd uitbundige hoeveelheid psychedelische plakkers is al enigszins te zien wat de grootste nieuwigheden zijn. Nou ja, groot, ze zijn vrij bescheiden.

BMW geeft de 3-serie nieuwe koplampen met een iets andere signatuur mee. Daarbij is de dagrijverlichting voortaan bovenin de units te vinden. Ongetwijfeld zit er ook licht aangepast bumperwerk verscholen onder de camouflagejas. Overigens hoef je niet te rekenen op de enorme grille van de M3 en M4, die blijft voorbehouden aan die krachtpatsers.

Zoals op de gespotte BMW 3-serie Sedan te zien is op een sticker op de zijkant, wordt er getest met een hybride versie. De 3-serie kennen we uiteraard al met hybride aandrijflijnen, maar toch verwachten we op dat gebied nieuws. Waarschijnlijk maakt BMW van de nu nog niet geëlektrificeerde versies mild-hybrids. Het grootste nieuws is ongetwijfeld de komst van de volledig elektrische i3. Die dook onlangs in China al op, maar een hooguit op detailniveau verschillende versie komt deze kant op. Tenslotte is het wachten ook nog op de M3 Touring. Je hoort het al, 2022 wordt een druk jaar voor de 3-serie.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Facelifted BMW 3-Series Touring Spied Testing For The Police

https://www.carscoops.com/2022/03/fa...or-the-police/

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

BMW M3 Touring Prototype G81 Spied Testing For New Lap-Record At The Nürburgring

Comment

Gelekt in China op een L-versie. Toch nog maar effe afwachten wat het in Europa gaat worden.

BMW 3-SERIE FACELIFT GELEKT IN CHINA

M-PAKKET MINDER ONDERSCHEIDEND

Nog voordat BMW er zelf ruchtbaarheid aan geeft, lekt de aanstaande facelift van de BMW 3-serie het internet op. De wijzigingen zijn niet bepaald wereldschokkend, wel lijkt BMW de verschillende varianten van de 3-serie dichter bij elkaar te hebben gebracht.

De foto's van de drie exemplaren van de gefacelifte BMW 3-serie zijn gevonden door Wilco Blok op de website van het Chinese Ministerie van Industrie en Informatie Technologie. Vandaar dat ze ook alle drie een lange wielbasis hebben, daar zijn ze in China gek op. Hoewel het hier gaat om de Chinese BMW 3-serie, kunnen we uit de foto's al afleiden hoe de Europese facelift eruit gaat zien. De koplampen zijn bijvoorbeeld gladgestreken en hebben geen inkeping meer aan de onderkant. Ook wijzigt de vorm van de voorbumper, waarbij BMW de centrale luchtinlaat een wat grotere rol toedicht dan voorheen. De inkepingen aan weerszijden van die centrale luchtinlaat veranderen bovendien van vorm en zijn voortaan L-vormig.

Daar houdt het niet op met de wijzigingen aan de voorkant. De vorm van de grille bleef hetzelfde, maar de indeling verandert wel. Daarbij lijkt het erop dat de grille verschilt per uitvoering. Op het blauwe exemplaar is een grille te zien met dubbele verticale spijlen, terwijl de grilles van het grijze en witte exemplaar juist gevuld is met dunne horizontale streepjes. Of dit afhankelijk is van het aanvinken van het M-pakket is niet duidelijk, want alle drie de auto's hebben kleine M-logo's op de flanken. Aan de achterzijde van de gefacelifte 3-serie veranderde alleen de achterbumper. De diffuser komt wat verder omhoog en de ronde uitlaten lijken het veld te hebben geruimd voor sierstukken die eerder alleen de M340i en M340d onder hun kont mochten dragen. Nog een factor waarmee het onderscheid tussen de verschillende uitvoeringen vervaagt.

Opvallend genoeg reed BMW in Europa rond met prototypes die wél ronde uitlaten hadden. Het is dus nog niet duidelijk in hoeverre de wijzigingen op de Chinese uitvoering van de 3-serie ook overkomen naar Europa, maar reken er maar op dat 'onze' 3-serie later dit jaar een aanzienlijk deel van dit pak krijgt aangemeten. Verder kun je uitgaan van een update voor het infotainmentsysteem met nieuwe schermen die het interieur van de 3-serie meer in lijn brengen met dat van de elektrische i4. Over elektrisch gesproken: het ontwerp van de gefacelifte 3-serie was al grotendeels bekend door de onthulling van de i3. Die elektrische 3-serie komt alleen niet naar Europa. Wij krijgen in plaats daarvan een heel buffet aan mild-hybride en plug-in hybride aandrijflijnen voorgeschoteld.

Bron: Autoweek

Comment

Comment

Geslaagde facelift als het dit is tenminste.

Leaked! New 2023 BMW 3 Series facelift

Comment

Ook de normale versie uit China:

Comment

Ik zie hem tegenwoordig veel liever zonder dan met M pakket.

De subtiele sportiviteit van vroeger is helemaal weg IMO

Comment

2023 BMW M3 Touring Spied One Last Time Ahead Of Imminent Debut

https://www.carscoops.com/2022/05/20...mminent-debut/

Comment

Meer M3 Touring:

Comment

ik ben heel gelukkig met mijn handbak pré facelift. Het verdwijnen van deze transmissie keuze is een spijtige zaak,hoe goed de automaten effectief ook zijn.
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

2023 BMW M3 Touring World's Fastest Wagon On Nürburgring 7:35.060 Minutes Still Testing Camouflaged

Comment

Working...
                          X