Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 e-tron Concept.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21










    Bron: www.motor1.com
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      AUDI A6 AVANT E-TRON CONCEPT: DE ELEKTRISCHE A6 VAN DE TOEKOMST

      100 KWH, 700 KILOMETER ACTIERADIUS

      Hoe de toekomst van autoland er precies uit gaat zien, weet niemand. Dat de elektrische auto er een grote rol in gaat spelen, staat echter vast. Audi laat in de vorm van deze A6 Avant e-tron een realistische vooruitblik zien op de volledig elektrische A6 Avant van de toekomst.

      Een klein jaar geleden pakte Audi uit door kort na de introductie van de Q4 e-tron het doek te trekken van de A6 e-tron Concept. De A6 e-tron was een concrete voorbode van een elektrische Sportback-achtige in het segment van de Audi A6. Een vooruitblik dus op Audi's toekomstige antwoord op de Mercedes-Benz EQE. Waar de EQE het in ieder geval vooralsnog zonder Estate moet doen, verkent Audi al de designweg die uiteindelijk naar een volledig elektrische A6 Avant moet leiden. Dit is namelijk de A6 Avant e-tron Concept, het praktischer gevormde tweede deel van Audi's vooruitblikt op een elektrisch model naast de traditionele A6.

      Wie zich de Audi A6 e-tron Concept nog voor de geest kan halen, valt vast niet steil achterover van verbazing bij het zien van deze Audi A6 e-tron Concept. Niets ten nadele aan de Audi-ontwerpers, maar de toevoeging 'Avant' aan de modelnaam van deze nieuwe designstudie geeft natuurlijk al aan dat het een stationversie van die eerdere concept-car betreft. De Audi A6 Avant e-tron Concept heeft een vergelijkbaar gemeen de wereld in turend front, compleet met platte lichtunits waarin de led-dagrijverlichting is verwerkt. De daadwerkelijke koplampen zitten in de dieper gelegen delen aan weerszijden van de grille. Die grille zelf heeft overigens dezelfde vorm, maar heeft een andere invulling dan het exemplaar van de vorig jaar getoonde concept-car.


      Audi A6 e-tron Concept en Audi A6 Avant e-tron Concept

      Tot grofweg de B-stijl lijkt Audi's nieuwe studiemodel als twee druppels water op de A6 e-tron Concept van vorig jaar, maar daarachter is alles vrijwel anders. De Avant-versie heeft een veel verder naar achteren toe doorlopend dak, maar heeft ondanks zijn stationvorm een vrij sterk aflopende daklijn. Ook moet de A6 Avent e-tron Concept het zonder de opgaande knik doen nabij de D-stijl. De achterlichten vertonen sterke gelijkenissen met die van de A6 e-tron Concept. Erboven loopt een opvallend afdakje dat als overloop dient tussen de luchtunits en de achterruit. Boven de vrij vlak liggende achterruit zit een achterspoiler die het dak optisch verlengt. De enorme diffuser onderaan de achterzijde geldt hier misschien als grootste visuele attractie. Audi zei eerder al tegen AutoWeek dat ook het concept van de A6 e-tron prima samen zou kunnen gaan met het RS-label. Deze heftige diffuser is mogelijk een hint naar hoe een sportieve S- of RS-smaak van de elektrische A6 (Avant) e-tron vormgegeven zou kunnen worden.

      Wat afmetingen betreft, zorgt de A6 Avant e-tron Concept voor weinig verrassingen. Het studiemodel is 4,96 meter lang, 1,96 meter breed en is daarmee net zo groot als de vorig jaar getoonde A6 e-tron Concept. Audi geeft ten overstaan van AutoWeek aan dat de bagageruimte vergelijkbaar moet zijn met die van de bestaande A6 Avant. Reken dus op zo'n 565 liter aan opbergpret.


      Audi A6 Avant E-tron Concept

      Techniek

      De techniek die zich onder deze A6 Avant e-tron Concept schuilhoudt is gelijk aan die van de A6 e-tron Concept, maar is daardoor niet minder interessant. Ze staan namelijk allebei op het Premium Platform Electric-platform (PPE), een basis die Audi samen met Porsche heeft ontwikkeld. De twee conceptuele A6'en schetsen dan ook een aardig beeld van wat platform met zich meebrengt. Tussen de voor- en achteras van dit studiemodel zit een 100 kWh accu, goed voor een actieradius van tot zo'n 700 kilometer. PPE betekent ook: 800v-technologie. Niet zo gek dus dat Audi aangeeft dat je het accupakket met tot 270 kW weer vol kunt jagen met stroom. Deze vooruitblik op een elektrische A6 Avant heeft twee samen 476 pk en 800 Nm sterke elektromotoren die de auto in zo'n 4 tellen naar de 100 km/h sleuren. Natuurlijk krijgt de productieversie ook mildere aandrijflijnen. Audi geeft al aan dat ook de basisuitvoering in ieder geval rap genoeg is, die heeft in minder dan 7 seconden namelijk al de 100 km/h op de klok.

      Het PPE-platform is heus niet voorbehouden aan de A6'en. Audi komt waarschijnlijk begin volgend jaar namelijk al met de Q6 e-tron, een elektrische SUV die het nieuwe platform bij Audi introduceert. De A6 e-tron en A6 Avant e-tron volgen daarna.

      Bron: Autoweek
























      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        700km met 100kWh: Dat is een verbruik van amper 14 kWh/100km.
        Daar durf ik aan te twijfelen.

        Comment


        • #24
          wltp he, eqs is 770km met 107kwh, nu is er nog geen cx van deze...maar die ziet er geen 0.2 uit

          Comment


          • #25
            Recent terug een nieuwe A6 avant TSFIe besteld , binnen een jaar of 5-6 zie ik me wel met deze bovenstaande rondrijden , alleen gaan ze iets moeten doen aan die spuuglelijke achterdifuser... Voor de rest eindelijk eens een heel mooie EV !

            Comment


            • #26
               
              There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

              Comment


              • #27
                New Audi A6 e-tron Avant Concept Is The Wagon Of Our Electric Dreams.




                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • #28
                  2024 Audi A6 E-Tron Spied Again Showing Split Headlights And Toned-Down Styling

                  https://www.carscoops.com/2022/03/20...it-headlights/









                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Audi A6 Avant e-tron concept (2022) Wie gut wird der elektrische Kombi? Review | Test | Preis

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      Audi A6 e-tron concept (2022) So GUT wird die elektrische Limousine! Review | Test | Preis

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        Is Your Opinion Split Over The 2024 Audi A6 E-Tron’s Split Headlights?




                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                        Comment


                        • #32
                          ELEKTRISCHE AUDI A6 E-TRON STEKKERT OVER DE RING

                          SCHIETEN OP EQE EN I5

                          Audi splitst het leveringsgamma van de A6 binnenkort op. De conventionele A6 met verbrandingsmotoren krijgt op termijn namelijk een volledig elektrisch model op een totaal ander platform naast zich: de A6 e-tron. Die Audi A6 e-tron is op verse spionagefoto's op de Nürburgring-Nordschleife tijdens testwerk in actie te zien.

                          De ingepakte elektrische liftback die je op deze foto's als een dolle over het ruim 20 kilometer lange Duitse circuit ziet planken is de productieversie van de A6 e-tron Concept die Audi vorig jaar presenteerde. De A6 e-tron wordt een volledig als EV ontwikkeld model dat naast de nieuwe conventionele A6 op de markt komt. Daarmee kiest Audi voor een vergelijkbaar EV-pad als Mercedes-Benz. Dat merk levert immers de volledig elektrische EQE naast de E-klasse. BMW doet het anders en komt in de vorm van de i5 namelijk met een elektrische variant van de nieuwe 5-serie.


                          Audi A6 e-tron Concept

                          Onder de A5 Sportback- en A7 Sportback-achtige koets van deze A6 e-tron zit de PPE-basis, een nieuw modulair en voor elektrische auto's bestemd platform dat Audi samen met Porsche heeft ontwikkeld. Die basis, die bij Audi debuteert onder de Q6 e-tron, is op papier veelbelovend. Het platform kan dankzij 800v-boordspanning tot 270 kW laden. Met de A6 e-tron Concept gaf Audi niet alleen een behoorlijke indicatie van het uiterlijk van het elektrische A6-equivalent, maar ook van zijn technische kunnen. De bijna 5 meter lange A6 e-tron Concept had twee elektromotoren die samen 476 pk en 800 Nm opwekten. In de bodem zat een 100 kWh accu, goed voor een actieradius van maximaal 700 kilometer. Het instapmodel van de A6 e-tron moet in staat zijn om in minder dan 7 tellen vanuit stilstand naar de 100 km/h te zoemen. Die instapper heeft achterwielaandrijving en dus een enkele elektromotor.


                          Audi A6 Avant e-tron Concept

                          De Audi A6 e-tron komt niet alleen als liftback. Kort geleden trok de fabrikant uit Ingolstadt immers de A6 Avant e-tron Concept uit de hoge hoed, een concrete vooruitblik op een A6 e-tron Avant. Inderdaad, een elektrische stationwagon. Mercedes-Benz lijkt op zijn beurt niet met een EQE Estate te komen. Liefhebbers van bergen elektrische paardenkrachten kunnen zich overigens ook op de komst van de A6 e-tron verheugen. Ten overstaande van AutoWeek gaf Audi immers al aan dat het een RS-versie overweegt.













                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            Samen met de Q6 E-tron:



                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              2024 Audi A6 E-Tron Shaping Up To Be A Real Looker

                              https://www.carscoops.com/2022/05/20...a-real-looker/






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                Exclusief: Audi A6 Avant E-Tron Concept

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Production Lamps Shed Light On How Production Audi A6 E-Tron Will Look

                                  https://www.carscoops.com/2022/11/pr...ron-will-look/









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37
                                    AUDI A6 E-TRON: ELEKTRISCH NAAST DE A6

                                    SCHIETEN OP BMW I5 EN MERCEDES-BENZ EQE

                                    ​Audi werkt aan een volledig elektrisch alternatief voor de A6. Die gaat óók A6 heten, maar krijgt de toevoeging 'e-tron'. Op deze nieuwe set foto's is die elektrische Audi A6 e-tron vanuit alle hoeken uitvoerig te bekijken.


                                    Het is opvallend hoe merken als Audi, BMW en Mercedes-Benz op diverse vlakken compleet andere strategieën hebben. Neem bijvoorbeeld de sportieve topversies van auto's als de A6, 5-serie en E-klasse. De Audi RS6 is er alleen als Avant, de M5 enkel als sedan en de E's 63 AMG zijn er zowel als sedan én als stationwagon. Ook op EV-vlak bewandelen de drie merken andere paden. BMW komt met een volledig elektrische versie van de volgende generatie 5-serie die i5 gaat heten. Hoewel die elektrische sedan een van de 5-serie een afwijkende modelnaam krijgt, is hij wél gebaseerd op die Fünfer. Mercedes-Benz heeft met de EQE juist een elektrisch equivalent van de E-klasse, een auto die geen moertje met de E deelt en die er alleen als liftback is. Audi komt op zijn beurt met de A6 e-tron, een volledig elektrisch alternatief voor de A6 met verbrandingsmotoren dat op een eigen basis staat. De A6 e-tron komt dan weer als sedan én als Avant! De Audi A6 e-tron is op deze nieuwe set foto's beter dan ooit te zien.



                                    De Audi A6 e-tron Concept had andere achterlichten.

                                    De ingepakte Audi A6 e-tron op deze foto's hangt nog altijd fanatiek in de camouflageplakkers, maar is in tegenstelling tot eerder gefotografeerde exemplaren voorzien van de definitieve achterlichten. Die krijgen een andere vorm dan de achterlichten die Audi op de vrij productierijp ogende A6 e-tron Concept plakte. Op dat studiemodel bestonden de achterlichten uit met ledsegmenten opgebouwde platte units. De achterlichten van de productieversie worden dikker en lopen naar het midden van de achterklep taps toe. Net als de A6 e-tron Concept krijgt de concurrent van de i5 en EQE een front met daarin over twee lagen verdeelde verlichting. De led-dagrijverlichting zit bovenin, de daadwerkelijke koplampen een laag eronder.


                                    Er komt ook een Audi A6 Avant e-tron!

                                    Net als de op stapel staande Audi Q6 e-tron (en elektrische Porsche Macan) staat de A6 e-tron op het Premium Platform Electric (PPE), een door Porsche en Audi samen ontwikkelde basis. Dat platform maakt laadsnelheden van boven de 270 kW mogelijk. De Audi A6 e-tron Concept had twee samen 476 pk en 800 Nm sterke elektromotoren en een 100 kWh accu, goed voor een bereik van zo'n 700 kilometer. Reken voor de definitieve Audi A6 e-tron natuurlijk ook op mildere aandrijflijnen. Ook ligt het voor de hand dat er een extra potente RS-versie komt. De instapper krijgt achterwielaandrijving en moet al in staat zijn om in zo'n 7 tellen vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h te bereiken.










                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Die Avant ziet er wel érg yummie uit

                                      Comment


                                      • #39
                                        De sedan is gewoon lelijk, en heeft meer weg van een sportback.
                                        De avant ziet er veel beter uit.
                                        There are Pretenders among us.....
                                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Audi RS 6 e-tron (2025)

                                          audi-rs-6-e-tron-2025-01.jpg


                                          Audi Sport GmbH verpasst der elektrischen Oberklasse dicke Backen. So stark könnte der Audi RS 6 (Avant) e-tron (2025) werden. Und: erste Fotos!

                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X