Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 e-tron Concept.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
De differentiatie zal dan zitten in de optielijsten zeker... Je mag je dan amuseren met 50 pagina's opties te kiezen om dan te horen dat de leveringstermijn 18 maanden is...
Ik vraag me af of dit businessmodel nu echt nog gaat werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenEr zullen echt nog wel een pak dinosaurus petrolheads zijn die dit verkiezen boven welke snellere EV dan ook.
Ik verwacht dat die minstens 120k gaat kosten, plus een pak opties. Voor 105k heb je een Tesla Model S die in 3.2 s naar 100 gaat, dus die heeft meer dan 600pk.
Neem de Plaid en je hebt 1020 pk...
Dan sta je daar met uw agressieve smoel en bak vol spoilers en je kan een standaard Tesla niet bij houden...
Plaatje klopt niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Het gaat hier over de RS6 EV.
Ik verwacht dat die minstens 120k gaat kosten, plus een pak opties. Voor 105k heb je een Tesla Model S die in 3.2 s naar 100 gaat, dus die heeft meer dan 600pk.
Neem de Plaid en je hebt 1020 pk...
Dan sta je daar met uw agressieve smoel en bak vol spoilers en je kan een standaard Tesla niet bij houden...
Plaatje klopt niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Het gaat hier over de RS6 EV.
Ik verwacht dat die minstens 120k gaat kosten, plus een pak opties. Voor 105k heb je een Tesla Model S die in 3.2 s naar 100 gaat, dus die heeft meer dan 600pk.
Neem de Plaid en je hebt 1020 pk...
Dan sta je daar met uw agressieve smoel en bak vol spoilers en je kan een standaard Tesla niet bij houden...
Plaatje klopt niet.
In zowat alle tests die je ziet, merk je eigenlijk ook dat die 1020 PK van zo'n plaid, totale overkill is.
Leuk voor aan de toog, maar compleet onbruikbaar, en zelfs vervelend om mee te rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
Jij moet dringend soliciteren voor een dikbetaalde baan bij Audi in plaats van de toetsenbordwarior uit te hangen tijdens de werkuren dan nog
Heb ooit een Audi A6 gehad hoor, en dat was geen slechte auto.
Maar ze blijven hangen in de jaren 90.
Nu had ik ook een offerte gevraagd naast die voor een Tesla.
Dus, ik bel naar de toegewezen verkoper voor ons bedrijf, en vraag een offerte voor een Q4 met een mooi business pack en in de versie met de grote batterij.
Eerst krijg je dan commentaar van .. dat gaat niet, je moet dat zien, en dan kunnen we samen de optielijst doorlopen, dus plan maar een uurtje of 2 in...
Daar heb ik dus echt geen zin in. De leukste zin was: dan kunnen we een interieur en velgen kiezen die bij uw persoonlijkheid past ... Dat werkt echt niet bij mij.
Na 2 keer vragen nog geen offerte, en toen kreeg ik te horen dat ze een leveringstermijn hebben van minstens 16 maand, en het niet eens zeker is dat ze in 2023 kunnen leveren.
Toen stopte het.
Ik ben blijkbaar niet compatibel met de manier waarop Audi (en BMW) nu auto's willen verkopen. Ook dat gedoe met salonkortingen etc...Geef me toch direct de juiste prijs man.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Goed idee (ben vandaag in verlof).
Heb ooit een Audi A6 gehad hoor, en dat was geen slechte auto.
Maar ze blijven hangen in de jaren 90.
Nu had ik ook een offerte gevraagd naast die voor een Tesla.
Dus, ik bel naar de toegewezen verkoper voor ons bedrijf, en vraag een offerte voor een Q4 met een mooi business pack en in de versie met de grote batterij.
Eerst krijg je dan commentaar van .. dat gaat niet, je moet dat zien, en dan kunnen we samen de optielijst doorlopen, dus plan maar een uurtje of 2 in...
Daar heb ik dus echt geen zin in. De leukste zin was: dan kunnen we een interieur en velgen kiezen die bij uw persoonlijkheid past ... Dat werkt echt niet bij mij.
Na 2 keer vragen nog geen offerte, en toen kreeg ik te horen dat ze een leveringstermijn hebben van minstens 16 maand, en het niet eens zeker is dat ze in 2023 kunnen leveren.
Toen stopte het.
Ik ben blijkbaar niet compatibel met de manier waarop Audi (en BMW) nu auto's willen verkopen. Ook dat gedoe met salonkortingen etc...Geef me toch direct de juiste prijs man.
Nadien tot 4 keer aangepast, na telefoontje met de verkoper, no problem, whatsoever.
Hij belde me nog een paar weken nadien, maar toen had ik dus voor de ID4 gekozen, en zelfs toen heel vriendelijk geweest.
Maar als je eentje hebt, die juist een verkoopstraining gehad heeft... dan kan je dat al eens voor hebben LOL. Paar jaar geleden met mijn vrouw iets soortgelijks aan de hand gehad, toen we voor een Q2 gingen zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
Raar, want ik heb zelf vorig jaar gewoon zelfs een online configuratie van een Q4 op offerte gekregen binnen de dag.
Nadien tot 4 keer aangepast, na telefoontje met de verkoper, no problem, whatsoever.
Hij belde me nog een paar weken nadien, maar toen had ik dus voor de ID4 gekozen, en zelfs toen heel vriendelijk geweest.
Maar als je eentje hebt, die juist een verkoopstraining gehad heeft... dan kan je dat al eens voor hebben LOL. Paar jaar geleden met mijn vrouw iets soortgelijks aan de hand gehad, toen we voor een Q2 gingen zien.
Dus ik vroeg: maak zelf een config, dan kan ik al eens kijken of ik dat in het budget krijg. Zelfs als ik vroeg: neem de laatste die je verkocht hebt, en stuur me die offerte... noppes. Meneer wou me slechte koffie geven en veel tijd verschijten. Daar ga ik echt geen verlof voor nemen als ik nog in de evaluatiefase zit.
Bij Tesla was het simpel: config is 1 minuut, en die kan je zelf afdrukken. De prijs is de prijs.
En voor een testrit kan je gewoon boeken op een zaterdag. Ook dan zijn ze niet opdringerig. Als je geen vragen hebt, dan krijg je de kaart en kan je vertrekken.
Daarna kan je in de showroom nog wat vragen stellen, maar je voelt je nooit onder druk gezet. Dat is bij Audi en BMW anders.
Trouwens daar krijg je het gevoel dat je alleen mee telt als je een M of S bestelt...
Comment
-
Het is natuurlijk ook ergens logisch, dat die verkopers een beetje hun job proberen te verdedigen, maar het hangt natuurlijk altijd af van de persoon die je tegenover je hebt.
Ik ben nu bij Audi, VW, Skoda en BMW geweest tijdens mijn zoektocht. Telkens meestal online al geconfigureerd en dan kort met een verkoper persoonlijk of telefonisch overlopen. En eigenlijk bij geen enkele had ik het gevoel om opdringerig behandeld te worden.
Over kortingen praat ik trouwens bij deze merken ook niet. De fleetkorting is tegenwoordig ook sowieso fix, veel valt daar niet meer over te onderhandelen.
Persoonlijk geen ervaring met Tesla, maar ik weet niet of die approach mij zo zou liggen.
Het is eigenlijk toch wel ver gekomen als je even een auto van +60K gaat kopen, zonder enige persoonlijk touch. Maar mss ben ik teveel old scool op dat vlak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenHet is natuurlijk ook ergens logisch, dat die verkopers een beetje hun job proberen te verdedigen, maar het hangt natuurlijk altijd af van de persoon die je tegenover je hebt.
Ik ben nu bij Audi, VW, Skoda en BMW geweest tijdens mijn zoektocht. Telkens meestal online al geconfigureerd en dan kort met een verkoper persoonlijk of telefonisch overlopen. En eigenlijk bij geen enkele had ik het gevoel om opdringerig behandeld te worden.
Over kortingen praat ik trouwens bij deze merken ook niet. De fleetkorting is tegenwoordig ook sowieso fix, veel valt daar niet meer over te onderhandelen.
Persoonlijk geen ervaring met Tesla, maar ik weet niet of die approach mij zo zou liggen.
Het is eigenlijk toch wel ver gekomen als je even een auto van +60K gaat kopen, zonder enige persoonlijk touch. Maar mss ben ik teveel old scool op dat vlak.
Als je wil verkopen, dan moet je doen wat de klant wil, en niet vast houden aan oude trucjes die bij mij in elk geval niet werken.
Ach, ik ben misschien wat negatief, maar heb te veel mee gemaakt wat me niet aan staat.
Nog één OT verhaal.
Mijn pas afgestudeerde dochter had een auto nodig. Dus zoeken naar een tweedehandse. Ze had er 2 gevonden die haar mogelijk aan stonden. Eéntje bij Cardoen, en eentje 40km verder bij een Seat garage.
Wij eerst naar Cardoen, was OK, maar dochter wou de andere ook nog zien. Voor we vertrekken belt ze nog om te vragen of de auto er nog is. Jaja, ik ben er en de auto ook nog.
We komen aan... auto was de dag er voor verkocht. Maar... neem een koffie, doe eens een testrit met een nieuwe Fabia, en ondertussen kijk ik wat ik kan doen voor een nieuwe auto.
Mijn dochter is toen in een franse colere geschoten. Kon je nu een half uur geleden niet zeggen dat die auto weg was. Denk je nu echt dat ik een auto wil kopen bij een leugenaar? Trouwens, ik wil geen nieuwe auto. Ik heb een beetje spaargeld, en wil niet aan een lening beginnen voor ik mijn eerste loon gekregen heb.
En wij weg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ga jij dan echt bij die garages langs? Ik bel, en verwacht een kort gesprek en daarna snel een offerte per mail met een stevige indicate van de leveringstermijn.
Als je wil verkopen, dan moet je doen wat de klant wil, en niet vast houden aan oude trucjes die bij mij in elk geval niet werken.
Ach, ik ben misschien wat negatief, maar heb te veel mee gemaakt wat me niet aan staat.
Nog één OT verhaal.
Mijn pas afgestudeerde dochter had een auto nodig. Dus zoeken naar een tweedehandse. Ze had er 2 gevonden die haar mogelijk aan stonden. Eéntje bij Cardoen, en eentje 40km verder bij een Seat garage.
Wij eerst naar Cardoen, was OK, maar dochter wou de andere ook nog zien. Voor we vertrekken belt ze nog om te vragen of de auto er nog is. Jaja, ik ben er en de auto ook nog.
We komen aan... auto was de dag er voor verkocht. Maar... neem een koffie, doe eens een testrit met een nieuwe Fabia, en ondertussen kijk ik wat ik kan doen voor een nieuwe auto.
Mijn dochter is toen in een franse colere geschoten. Kon je nu een half uur geleden niet zeggen dat die auto weg was. Denk je nu echt dat ik een auto wil kopen bij een leugenaar? Trouwens, ik wil geen nieuwe auto. Ik heb een beetje spaargeld, en wil niet aan een lening beginnen voor ik mijn eerste loon gekregen heb.
En wij weg...
Bij BMW, tijdens het onderhoud van mijn huidige auto, dus zonder afspraak ook gewoon een offerte gekregen voor een X1 hybride.
Audi, online en daarna gebeld.
Ohja ook nog idem bij Hyundai en Kia trouwens waar ik telefonisch een offerte van een Tucson en Sportage gevraagd had.
Ja zoiets als bij je dochter zou ik ook mega irritant vinden natuurlijk. Mss heb ik gewoon altijd al geluk gehad op dat vlak.
Vroeger ook toch nogal wat tweedehandsjes gekocht, en eigenlijk telkens wel behoorlijk OK behandeld toen.
Comment
-
-
Is This Our First Look At Audi’s Electric RS6 E-Tron?
https://www.carscoops.com/2023/02/is...ic-rs6-e-tron/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
AUDI A6 E-TRON: ELEKTRISCH A6-ALTERNATIEF IN SPORTTENUE
S6 E-TRON OF RS6 E-TRON?
Audi brengt in 2024 een volledig elektrisch alternatief voor de A6 op de markt. Dat model gaat Audi A6 e-tron heten en geheel volgens Audi-traditie komen daar ook enkele extra potente versies van. Op deze foto's zien we daar mogelijk al het eerste bewijsstuk van. Dit zou zomaar de elektrische 'S6 e-tron' of zelfs de 'RS6 e-tron' kunnen zijn!
Het is alweer ruim twee jaar geleden dat Audi met de A6 e-tron Concept een concrete vooruitblik gaf op een elektrisch equivalent van de A6. De Audi A6 e-tron komt er niet alleen als sedan, maar ook als Avant. Bij de introductie van de A6 e-tron Concept liet Audi tegenover AutoWeek al doorschemeren dat het speelt met het idee om ook een elektrische RS-versie van de A6 e-tron te ontwikkelen. Op deze spionageplaten zien we de eerste beelden van een sportievere variant van de Audi A6 e-tron, maar of het daadwerkelijk om de RS-versie gaat is nog niet helemaal helder.
De Audi A6 e-tron in actie o de Nürburgring-Nordschleife.
Traditiegetrouw introduceert Audi van een nieuw model immers eerst een sportief tussenmaatje. Dat zou betekenen dat de A6 e-tron eerst een potente 'S6 e-tron'-variant krijgt en dat de RS-versie later volgt. Het bumperwerk op dit ingepakte testexemplaar oogt wellicht ook niet heftig genoeg voor een RS-versie, maar dat hoeft niet heel veel te betekenen. De RS e-tron GT ziet immers ook niet veel uitbundiger uit dan de non-RS-versies van die elektrische Taycan-concurrent. De ogenschijnlijk iets bredere voor- en achterschermen van dit gesnapte prototype wijzen er samen met de achter de wielen zichtbare remmerij met rode klauwen in ieder geval op dit dit niet zomaar een A6 e-tron is.
De Audi A6 e-tron Concept werd met een 476 pk krachtige aandrijflijn en een 100 kWh accupakket voorgesteld. De basisversie van de A6 e-tron zou overigens al in staat moeten zijn om in 7 tellen vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h te bereiken. Met 476 pk is 't model ongetwijfeld nog een stuk rapper. Een mogelijke RS-versie zou zomaar 600 elektro-pk's kunnen hebben. Vooralsnog blijft het even bij speculeren, maar vast lijkt te staan dat er inderdaad sportieve smaken van de A6 e-tron in het vat zitten. Met de A6 e-tron richt Audi zijn vizier op auto's als de Mercedes-Benz EQE en de nog te ont hullen BMW i5. De BMW i5 komt onder meer als sportieve M60i xDrive, de EQE is er in de sportieve smaken 43 AMG en 53 AMG.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment