Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Ioniq 6 (2022)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    ja, maar als ge u enkel gaat richting op dat schermke voor u gaat ge niet opzij kijken en daar zit ook bij een auto een grote dode hoek
    hoe zit dit eigenlijk nog op het rij-examen...dien je nog over de schouder te kijken of niet meer
    nu zijn de spiegels enorm verbeterd (en de zichtbaarheid rondom sterk verminderd) en heb je allerlei hulpmiddelen, waardoor het minder 'moet', maar is het vandaag nog een buis als je niet kijkt?

    Comment


    • #22
      Ik zie niet in, waarom welke spiegel dan ook, "kijken" zou moeten vervangen.
      Dat geeft toch altijd nog het meeste 1/1 gevoel.

      Net zoals oogcontact aan een oversteek plaats.
      Super belangrijk.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

        hoe zit dit eigenlijk nog op het rij-examen...dien je nog over de schouder te kijken of niet meer
        nu zijn de spiegels enorm verbeterd (en de zichtbaarheid rondom sterk verminderd) en heb je allerlei hulpmiddelen, waardoor het minder 'moet', maar is het vandaag nog een buis als je niet kijkt?
        een dode hoek is er nog steeds. Draai je rechts af en het fietspad ligt een paar meter verder, dan ga je er met de spiegel alleen niet komen. Dus examen of niet, kijken doe je dan altijd... en ja da's over de schouder.

        Op het examen word je inderdaad afgestraft als je onvoldoende kijkt. Dus bij elke zijdelingse beweging kijk je even kort in de zijdelingse spiegel naar de richting dat je draait. Ik doe dat zelf ook nog altijd.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #24
          Het exterieurontwerp van de Ioniq 6 is geïnspireerd op dat van de Hyundai Prophecy Concept, een bijna banaanvormige aalgladde EV met eigenwijze koplampen en een minstens zo brutale bilpartij. Waar de Ioniq 5 als twee druppels water op z'n conceptuele voorganger leek, krijgt de Ioniq 6 zo te zien een sterk afgezwakte versie van de de verpakking van de Prophecy Concept aangemeten te krijgen. Vooral van opzij bezien zou je de Ioniq 6 kunnen verwarren met de Elantra, al zien we in de neus en in de 'afzakkende' achterkant toch nog invloeden van de Prophecy.

          We mikken erop dat Hyundai de Ioniq 6 onder meer gaat leveren met een 73 kWh accu, al is het niet ondenkbaar dat ook het kleinere 58 kWh-pakket z'n weg naar de auto vindt. Reken daarnaast op op achter- en vierwielaangedreven versies. De Hyundai Ioniq 5 is beschikbaar met 170 pk, 217 pk en 306 pk sterke aandrijflijnen terwijl Kia-broer EV6 zelfs een ruim 580 pk sterke variant heeft. Dankzij 400v- én 800v-boordpanning kunnen auto's op het E-GMP-platform met een laadvermogen van tot 350 kW volgepompt worden met stroom. Wel zo lekker. Zoals gezegd komt de Ioniq 6 volgend jaar op de markt.




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #25

            vrees dat veel van het concept verloren gaat gaan.
            Er zijn al van die saaie bogen rond het wiel die het concept niet had.
            En velgen zijn ook al saaier.

            Comment


            • #26
              Wel benieuwd naar de stroomlijn van die gladde paling


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #27
                Wat me wel opvalt, de auto in de laatste foto's heeft achteruitkijkspiegels ipv camera's, ook bij de tweede fotoreeks op de vorige pagina was dat al te zien.
                Alleen op de foto's in het eerste bericht zie je camera's ipv spiegels.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Wat me wel opvalt, de auto in de laatste foto's heeft achteruitkijkspiegels ipv camera's, ook bij de tweede fotoreeks op de vorige pagina was dat al te zien.
                  Alleen op de foto's in het eerste bericht zie je camera's ipv spiegels.
                  Dat zijn nog prototypes hé. Ik veronderstel dat er nog veel geëxperimenteerd gaat worden. Het zal zoals altijd wachten worden op het uiteindelijk resultaat. Ik verwacht dat ze zowel met spiegels als met camera's (optie?) verkrijgbaar gaan worden.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    Impressie:



                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #31
                        edit.
                        Last edited by Jocar; 17/10/2021, 15:16.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32




                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #33
                            2022 Hyundai IONIQ 6 EV Prototype Full Electric Sedan Spied Testing On The Road In Germany

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #34
                              https://www.carscoops.com/2021/10/20...to-production/
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #35
                                VOORTSCHRIJDEND INZICHT

                                HYUNDAI IONIQ 6

                                Voorspellingen dien je altijd met een korrel zout te nemen. De Hyundai Prophecy Concept van vorig jaar diende als vingeroefening voor een tweede dedicated EV die Hyundai aan zijn Ioniq-lijn toevoegt. Die Ioniq 6 blijkt weliswaar minder excessief te worden, maar niet minder interessant.

                                Even terugspoelen naar 2020, het jaar waarin Hyundai vriend en vijand wegblies met de Prophecy Concept. Het betrof een opvallende, banaanvormige vierdeurs coupé met een sterk aflopende daklijn, een Porsche-achtig front en een zeer imponerende achterzijde. De Prophecy Concept verscheen niet lang na de minstens zo eigenwijze 45 Concept, een hoekige en door de Hyundai Pony Coupé Concept uit 1974 geïnspireerde showauto die in vrijwel ongewijzigde vorm in productie ging. Inmiddels kennen we dat model als de elektrische Ioniq 5. Toen Hyundai aangaf dat de Ioniq 5 in 2022 een broer zou krijgen en daarbij een duistere afbeelding liet zien van een model dat sterk op de Prophecy Concept leek, was het duidelijk: de Hyundai Prophecy Concept gaat in productie als Ioniq 6. Voortschrijdend inzicht heeft de Koreanen er toe bewogen om van die Ioniq 6 een minder exotisch model te maken dan de bedoeling was. Dat klinkt voor wie had gehoopt op een heftige Porsche Taycan-achtige als een ­teleurstelling, maar voor zowel de consument als voor Hyundai zelf is het een verstandige zet.


                                Hyundai Prophecy Concept (2019)

                                Vriendelijk

                                Met een lagere en meer gestrekte EV die de aanval moet openen op de Tesla Model 3 zet Hyundai gegarandeerd veel grotere aantallen weg dan van een exclusieve concurrent van de Tesla Model S of Audi E-tron GT. Dat Hyundai met de Ioniq 6 een rationeel pad bewandelt, betekent absoluut niet dat het merk volgend jaar een dertien-in-een-dozijnmodel aflevert. Op de recentste spionagefoto’s is namelijk een auto te zien waarop gelukkig nog tal van Prophecy-elementen zijn te zien. Zo houdt zich onder het in overvloed aanwezige camouflagewerk een koets schuil met opvallend veel rondingen. Met zijn nog altijd wat kromme vorm en sterk aflopende bolle daklijn, die soepel samensmelt met de motorkap en bilpartij, geeft Hyundai de auto een heel eigen karakter. Het design oogt veel sympathieker en gemoedelijker dan wat we de laatste tijd op de weg hebben zien verschijnen. De Ioniq 6 krijgt een ronduit vriendelijk gezicht.

                                De aalgladde EV tuurt met zijn koplampen - die iets weghebben van oogjes - onbevangen de wereld in, maar bewijst met zijn indrukwekkende bilpartij ook een brutale vlegel te zijn. De opmerkelijke achterspoiler van de Prophecy Concept overleeft de overstap naar het productiestadium in afgezwakte vorm. Het lijkt erop dat het ding extra neerwaartse druk moet geven, om te voorkomen dat de achterkant op hoge snelheden te licht wordt. Onze illustrator geeft een impressie van hoe de Ioniq 6 er aan de achterkant uit komt te zien. Eigenwijs is hij zonder meer.

                                Ioniq 6 N

                                Wat ook vaststaat, is dat de Hyundai Ioniq 6 volop profiteert van het E-GMP-platform, een speciaal voor elektrische modellen ontwikkelde modulaire basis waarmee de Ioniq 5 al hoge ogen gooit. Die Ioniq 5 is verkrijgbaar met een 73 kWh accu en met een kleiner 53 kWh pakket. Deze accu’s zijn te combineren met elektromotoren in diverse vermogensvarianten. Reken op 170 pk, 217 pk en 306 pk sterke versies en misschien zelfs op een ruim 580 pk sterke topuitvoering. Die laatste zou een leuke smaakmaker kunnen zijn, die eventueel als Ioniq 6 N door het leven kan gaan.

                                Veel relevanter zijn de conventionelere types, waarmee je misschien minder hard gaat, maar die wel een grotere actieradius hebben. De Ioniq 5 heeft met zijn grootste accu en kleinste elektromotor een rijbereik van maximaal 480 kilometer. Kijk niet gek op als de efficiënter door de lucht snijdende Ioniq 6 meer dan 500 kilometer uit zijn 73 kWh accu perst. Het accupakket is dankzij de 400V- én 800V-boordspanning in recordtempo weer op te laden met stroom. Overtuigd van de E-GMP-techniek, maar is zowel de Ioniq 5 als deze 6 je toch iets te laag? Wacht dan even tot 2024. Dan brengt Hyundai met de Ioniq 7 namelijk een lel van een elektrische SUV op de markt. De Ioniq 6 verwachten we volgend jaar in de showooms te kunnen begroeten.

                                Impressie:





                                Hyundai Ioniq 6 (Illustratie: Larson)

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  Vriendelijke snuiten +1


                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #37
                                    teleurstelling als je het uiteindelijke produkt ziet. de concept is smoking hot.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #38
                                      Toch weer een rare nummering, ze hebben het over een concurrent voor de Tesla Model 3, dan zou ik verwachten dat dat de naam Ioniq 4 zou krijgen ipv 6.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #39
                                        moeten ze volgen knight, of hun eigen koers varen...de grote modellen gaat daar tot een 8 of een 9 en het merk heeft uiteindelijk ook nog veel kleine(re) modellen die ook nog een nr verdienen

                                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                        teleurstelling als je het uiteindelijke produkt ziet. de concept is smoking hot.
                                        als de stroonlijn richting .2 of beter gaat...is die smoking hot, toch wel in mijn ogen...al heb je natuurlijk wel gelijk, toch heb ik het toch wel voor het model

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Toch weer een rare nummering, ze hebben het over een concurrent voor de Tesla Model 3, dan zou ik verwachten dat dat de naam Ioniq 4 zou krijgen ipv 6.
                                          BMW 3 - Audi A4 - Volvo S60...... ik zie het probleem niet
                                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X