MERCEDES-BENZ LAAT NIEUWE E-KLASSE UIT OP DE 'RING
NIEUWE STERSPELER
Twee jaar geleden gaf Mercedes-Benz de E-klasse een facelift en dat betekent dat het model anno 2022 op zijn laatste benen loopt. Een opvolger is al even in de maak. Die nieuwe E-klasse is op deze nieuwe set spionageplaten op de Nürburgring-Nordschleife in actie te zien.
BMW heeft een volledig nieuwe 5-serie in de ontwikkelingskamers staan, een auto die in deze nieuwe E-klasse ongetwijfeld weer een geduchte tegenstander vindt. Hoe de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse precies opdroogt? Officieel weten we dat niet, maar de door het camouflagewerk opgeworpen visuele obstakels laten zich vrij eenvoudig overwinnen. Net als de vorige E-klasse gaat ook het nieuwe model sterk op zijn kleinere C- en grotere S-broer lijken.
Net als de C- en S-klasse zetelt de nieuwe E-klasse op het MRA2-platform, een basis die niet alleen diverse geëlektrificeerde aandrijflijnen, maar ook zaken als achterwielsturing naar de auto brengt. Reken op mild-hybride én op plug-in hybride machines. Een volledig elektrische E-klasse kun je op je buik schrijven, daar heeft Mercedes-Benz immers de EQE voor ontwikkeld. Ook verwachten we weer een E-klasse Estate, al heeft die auto zich nog niet op spionagebeeld aangediend.
Keren de E-klasse Cabriolet en Coupé terug? Mogelijk niet. Mercedes-Benz is zijn modellengamma aan het stroomlijnen en zou die twee carrosserievarianten zomaar kunnen laten fuseren met de nog te lanceren Coupé- en Cabrio-smaken van de C-klasse.
NIEUWE STERSPELER
Twee jaar geleden gaf Mercedes-Benz de E-klasse een facelift en dat betekent dat het model anno 2022 op zijn laatste benen loopt. Een opvolger is al even in de maak. Die nieuwe E-klasse is op deze nieuwe set spionageplaten op de Nürburgring-Nordschleife in actie te zien.
BMW heeft een volledig nieuwe 5-serie in de ontwikkelingskamers staan, een auto die in deze nieuwe E-klasse ongetwijfeld weer een geduchte tegenstander vindt. Hoe de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse precies opdroogt? Officieel weten we dat niet, maar de door het camouflagewerk opgeworpen visuele obstakels laten zich vrij eenvoudig overwinnen. Net als de vorige E-klasse gaat ook het nieuwe model sterk op zijn kleinere C- en grotere S-broer lijken.
Net als de C- en S-klasse zetelt de nieuwe E-klasse op het MRA2-platform, een basis die niet alleen diverse geëlektrificeerde aandrijflijnen, maar ook zaken als achterwielsturing naar de auto brengt. Reken op mild-hybride én op plug-in hybride machines. Een volledig elektrische E-klasse kun je op je buik schrijven, daar heeft Mercedes-Benz immers de EQE voor ontwikkeld. Ook verwachten we weer een E-klasse Estate, al heeft die auto zich nog niet op spionagebeeld aangediend.
Keren de E-klasse Cabriolet en Coupé terug? Mogelijk niet. Mercedes-Benz is zijn modellengamma aan het stroomlijnen en zou die twee carrosserievarianten zomaar kunnen laten fuseren met de nog te lanceren Coupé- en Cabrio-smaken van de C-klasse.
Comment