Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-Serie (2023)
Collapse
X
-
ELEKTRISCHE BMW I5: OOK ALS SPORTIEVE I5 M60 XDRIVE
AUTOMATISCH VAN RIJBAAN WISSELEN DOOR TE KIJKEN
Nu de nieuwe Mercedes-Benz E-klasse vol in de schijnwerpers staat wil BMW de aandacht op zijn nieuwe concurrent van die auto vestigen: de 5-serie. Die komt dit jaar en in tegenstelling tot de E-klasse komt er van de 5-serie wél een volledig elektrische versie. Van die BMW i5 delen de Duitsers nu nieuwe foto's én informatie.
De nieuwe Mercedes-Benz E-klasse krijgt geen volledig elektrische variant. Daarvoor heeft Mercedes-Benz immers de EQE. BMW kiest een ander pad en geeft de nieuwe 5-serie die voor later dit jaar gepland staat een elektrische variant die i5 gaat heten. Die BMW i5 komt eveneens als Touring, maar het het merk hijst nu de i5 sedan op het digitale podium.
Volgens BMW moet de nieuwe 5-serie - en de i5 - nog meer dan het vorige model een balans vinden tussen een comfortabel en sportief karakter. Daarnaast geeft de Duitse fabrikant hoog op van de autonome functies die het model te bieden heeft. Dankzij Highway Assistant moet de 5-serie op de snelweg semi-autonoom zijn kilometers kunnen maken, maar er is meer. De 5-serie en i5 moeten ook van zelfstandig van rijbaan kunnen wisselen op basis van de kijkrichting van de bestuurder. Vooralsnog zegt BMW dat Highway Assistant Professional waarmee de 5-serie autonoom van rijbaan kan wisselen als de bestuurder in de buitenspiegel kijkt alleen in de Verenigde Staten, Canada en Duitsland beschikbaar komt. Dat heeft ongetwijfeld met regelgeving te maken.
BMW i5
BMW maakt al melding van twee krachtbronnen voor de elektrische i5. Het noemt de komst van de BMW i5 eDrive40 met achterwielaandrijving en spreekt al van de komst van een M Performance-versie die vierwielaandrijving heeft en die i5 M60 xDrive heet. Die i5 M60 xDrive krijgt standaard Adaptive Suspension Professional met elektronisch aangestuurde dempers, iets dat voor de i5 eDrive40 tegen meerprijs verkrijgbaar is. De elektronisch aangestuurde dempers worden niet meer afgesteld op basis van wat BMW 'rekenmodellen' noemt, maar passen zich aan op basis van de actuele rijomstandigheden. Het resultaat? Volgens BMW is de nieuwe 5-serie bijna net zo comfortabel als de 7-serie en wendbaar als een 3-serie.
De nieuwe BMW 5-serie moet in oktober op de markt komen. De eerste exemplaren rollen in de zomer al van de band in het Duitse Dingolfing.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Is dat de SUV-versie? Hoe hoog staat dat ding op z'n poten... Vreselijk.
Je kan de i5 in Bornem al bewonderen in Closed Room. Hij staat er nog tot 6 mei.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Are You The 2024 BMW 5-Series? Photo Surfaces Ahead Of May 24 Debut
An undisguised photo has emerged showing the redesigned 5-Series in all its glory
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenNet als de nieuwe E geen verbetering tov de voorganger.
Comment
Comment