Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cupra UrbanRebel Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cupra UrbanRebel Concept

CUPRA URBANREBEL: BRUTALE VOORUITBLIK OP COMPACTE EV

Maak kennis met de Cupra UrbanRebel Concept, een zwaar bespoilerde elektrische hatchback waarmee Cupra een beroep doet op je inbeeldingsvermogen. Denk het uitbundige spoilerwerk namelijk weg en je hebt de basisvorm van een compacte EV voor je die vanaf omstreeks 2025 onder de ID3's van deze wereld wordt gepositioneerd.

Seat brengt in 2025 een compact elektrisch model op de markt dat het ook voor diverse merken van de Volkswagen Groep gaat bouwen. Dat betekent dus dat merken als Volkswagen, Cupra en waarschijnlijk ook Skoda elk een soortgelijke compacte EV krijgen. Cupra blikt met deze UrbanRebel Concept vooruit op die op stapel staande compacte hatchback, al doen de Spanjaarden dat natuurlijk op geheel eigen wijze.

De UrbanRebel Concept is namelijk een weldadig met spoilers volgehangen en op spectaculair schoeisel gezette verschijning. Wie de heftige bumpers, de schreeuwerige wielen en de Civic Type-R-achtige achterspoiler weg kan visualiseren, heeft de basisvorm van de door Seat voor diverse merken van de Volkswagen Groep te produceren EV voor zich. Ook weten we hoe het platform heet dat zich onder de 4,08 meter lange en 1,8 meter brede EV schuilhoudt: MEB Short. Het gaat dus om een kortere variant van het bekende MEB-platform dat auto's als de Volkswagen ID 3, Cupra Born, Volkswagen ID4, ID5, Skoda Enyaq en Audi Q4 e-tron van houvast voorziet. De UrbanRebel Concept is 24 centimeter korter dan de ID3, al zal een minder bespoilerd exemplaar nog een stukje korter zijn.

De aandrijflijn van de UrbanRebel Concept is maar liefst 340 pk sterk, maar daarmee is de koek nog niet op. In zogenoemde boostmodus levert de aandrijflijn namelijk maar liefst 435 pk. De UrbanRebel Concept zoemt in slechts 3,2 tellen naar een snelheid van 100 km/h. In de uiteindelijke productieversies verwachten we natuurlijk veel mildere aandrijflijnen. Op naar 2025!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Wat een titel alweer

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

De inspiratie zal op geweest zijn

CUPRA UrbanRebel Concept

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Technische gegevens van de Cupra UrbanRebel Concept
        • Aandrijving: Elektrische aandrijving met 250 kW continu vermogen en 320 kW piekvermogen
        • 0-100 km / u / topsnelheid: 3,2 sec. / KA
        • Batterij / bereik: nvt
        • Afmetingen: 4.080 mm lengte / 1.795 mm breedte / 1.444 mm hoogte
        Bron: https://insideevs.de/news/530240/cupra-urbanrebel-concept-bilder-informationen/

Comment

Snel en toch is het weer Tesla die alles verslaat.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Cupra UrbanRebel Concept (2021) | Cupra toont scherpe ID.1-broer

Comment

Working...
            X