Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda CX-60/CX-80 (2022)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda CX-60/CX-80 (2022)

MAZDA CX-60 NU AL TE ZIEN

OP NAAR DE ZES-IN-LIJN

Mazda brengt volgend jaar twee splinternieuwe SUV's op de Europese markt waarvan we je er nu al eentje kunnen laten zien. Dit is de CX-60, een nieuwe in beginsel achterwielaangedreven SUV die niet alleen met een plug-in hybride aandrijflijn, maar ook met een zes-in-lijn benzinemotor op de markt verschijnt.

Mazda knipt volgend jaar de CX-3 uit het Europese leveringsgamma, maar voegt er aan de andere kant twee splinternieuwe SUV's aan toe. Dat worden de CX-60 en de CX-80. In een inmiddels van YouTube verwijderde video van CSK Review Channel is de CX-60 al behoorlijk goed te zien.

De CX-60 werd gesnapt tijdens het opnemen van een promotievideo van Mazda's jongste. De CX-60 wordt een nieuwe vijfzits SUV met twee zitrijen terwijl de CX-80 met zijn drie rijen plek gaat bieden aan zeven inzittenden. Interessanter is misschien nog wel de techniek die zich onder de koets schuilhoudt. Mazda zet zowel de CX-60 als de CX-80 namelijk op een splinternieuw achterwielaangedreven platform en brengt niet alleen plug-in hybride techniek naar het tweetal. Ze krijgen ook zes-in-lijn benzinemotoren.

Nieuw platform

Mazda trok onlangs het doek van de CX-50, een specifiek voor de Verenigde Staten ontwikkelde SUV die er naast de CX-5 gevoerd gaat worden. Afmetingen en informatie over het platform van dat model gaf Mazda nog niet vrij. Hoewel de CX-60 op deze foto's sterke gelijkenissen met die CX-50 vertoont, lijken de twee technisch niet aan elkaar te zijn gerelateerd. De CX-50 maakt namelijk gebruik van het platform van de Mazda 3 en CX-30, terwijl de basis van de CX-60 (en XC-80) geheel nieuw is.

Hoewel de CX-60 op deze afbeeldingen niet is voorzien van kunststof wielkastranden, is het goed mogelijk dat er een uitvoering komt die dergelijke uiterlijke opsmuk wel heeft. De in september vernieuwde CX-5 kreeg immers voor het eerst een met avontuurlijke extraatjes aangeklede variant die luistert naar de naam Newground. De CX-60 wordt net als de CX-80 volgend jaar gepresenteerd. Nog even afwachten dus!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Ik had hoge verwachtingen voor dit nieuwe model maar op het eerste zicht is dit toch een teleurstelling. Weinig vernieuwend en vreemde koplampen. Benieuwd naar de officiële voorstelling.

Comment

als ik naar die wielkasten kijk vraag ik me af of de plastieke versiering van de CX-50 ook op deze modellen gaat geplakt worden.
      De CX-50 ziet er op de eerste foto's precies beter uit dan de 60
      KLIK |&| KLAK

Comment

MAZDA LAAT CX-60 ZIEN: PLUG-IN HYBRIDE MET RUIM 300 PK

VOLGENS VERWACHTING

Mazda maakt zich klaar voor de onthulling van de nieuwe CX-60: een splinternieuwe SUV met een plug-in hybride aandrijflijn. Daarvan deelt Mazda nu een detailfoto die de eerdere verwachtingen bevestigt. Het merk komt echter ook met de eerste informatie over de aandrijflijn.

Dat Mazda zijn Europese modellenaanbod uit gaat breiden met de CX-60 en later de CX-80, was reeds bekend. Op 8 maart trekt Mazda het doek van de CX-60, die op een nieuw - in de basis achterwielaangedreven - platform komt te staan. In de hiërarchie komt de CX-60 boven de CX-5 te staan. Dat blijkt onder meer uit de eerste gegevens die Mazda vrijgeeft over de plug-in hybride aandrijflijn van de CX-60. De Japanners zijn nog niet heel scheutig met informatie, maar melden al wel dat het gaat om een atmosferische 2,5-liter vier-in-lijn benzinemotor die gecombineerd met een elektromotor een systeemvermogen van 'meer dan 300 pk' levert. De CX-60 is de eerste plug-in hybride van Mazda.

De teaserfoto die Mazda laat zien bevestigt vooral de eerder gelekte afbeeldingen van de CX-60 (foto 2 en 3). Op de foto is de opvallende koplampunit van de CX-60 te zien. Die bestaat uit twee delen: in een vertakking van de grille zit een kleine ledstrip, die overloopt in de daadwerkelijke koplampen. Voor beeldmateriaal van de achterkant van de CX-60 moeten we hoogstwaarschijnlijk nog wachten tot de daadwerkelijke onthulling op 8 maart.

Of Mazda ook de eerder aangekondigde zes-in-lijn gaat leveren op de Europese variant van de CX-60, is nog niet duidelijk. Mazda noemt namelijk alleen de plug-in hybride in het persbericht. Het is ook goed denkbaar dat Mazda de zespitter in sommige landen wel gaat leveren, maar in landen met een ongunstig belastingklimaat voor grote motoren van de krachtbron afziet. Na de onthulling van de CX-60 zal Mazda vermoedelijk niet te lang wachten met de CX-80, die over drie zitrijen zal beschikken.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

MAZDA CX-60: NIEUWE SUV VANUIT ALLE HOEKEN

MAZDA'S EERSTE PLUG-IN DIK 300 PK STERK

Mazda breidt zijn modelfamilie dit jaar uit maar twee splinternieuwe SUV's: de CX-60 en de CX-80. De eerste daarvan beleeft binnenkort zijn publieksdebuut, maar is nu al vanuit alle hoeken vrij goed te zien.

Mazda-liefhebbers die staan te popelen een nieuwe SUV van het merk gade te slaan, moeten 8 maart even goed markeren in de agenda. Dat is de dag dat Mazda de eerste van een tweetal dit jaar te introduceren nieuwe SUV's presenteert. Het gaat om de CX-60, een model dat ook nog eens de geschiedenisboeken induikt als de eerste plug-in hybride van het merk.

Dat Mazda een vrij eigenwijze club is, bewijst het merk al jaren. Het merk stortte zich decennia geleden volop op rotatiemotoren en in een recenter maakte het merk indruk door met de innovatieve SkyActiv-X-machines te komen. Ook met de CX-60 vaart Mazda een eigenwijze koers. De nagelnieuwe SUV is in tegenstelling tot het gros van de SUV's in de basis geen voorwielaandrijver. Nee, de CX-60 staat op een splinternieuw in de basis achterwielaangedreven platform en maakt ook nog eens kennis met bijzondere aandrijflijnen. De CX-60 krijgt onder meer een ruim 300 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn en wordt daarmee de eerste plug-in van Mazda. De benzinemotor van die plug-in is een 2.5 viercilinder. Maar daarmee is de kous nog niet af. De Mazda CX-60 krijgt namelijk ook nog eens doodleuk zes-in-lijn benzinemotoren. Ook krijgt de CX-60 mild-hybride diesels, nog een noviteit voor Mazda.

Hoewel Mazda met de techniek van de CX-60 vrij verrassend uit de hoek komt, lijkt de CX-60 op designvlak voor minder reuring te zorgen. Dat heeft vooral te maken met het feit dat de CX-60 duidelijk als Mazda herkenbaar is. Het bekende Mazda-design wordt wel gecombineerd met nieuwe designelementen. Zo krijgt de auto relatief kleine koplampen met een led-richtingaanwijzer die erbuiten is geplaatst en optisch doorloopt in het decoratieve element om de Mazda-grille. We hebben je de CX-60 overigens al eens zonder plakkers laten zien.

De CX-60 krijgt in Europa op termijn gezelschap van de grotere CX-80. Dit tweetal komt overigens niet naar de Verenigde Staten, daar brengt Mazda de reeds onthulde CX-50 en CX-90 op de markt.

Comment

SUV's, SUV's, SUV's, hybrides, elektrische wagens, de trend om zwarte pianolak overal te gebruiken in het int/exterieur, gebruiksonvriendelijke touchscreens enz enz....... Ik weet het, ik ben een oude grijze zagevent maar mijn liefde voor auto's staat heden ten dage op een dieptepunt.

Comment

Impressie op basis van de gelekte foto's en die er dus dichtbij zit. Knap!

Comment

Comment

MAZDA CX-80: NIEUWE SUV MET ZEVEN ZITPLAATSEN VOOR EUROPA

CX-60 MET EEN MAATJE MEER

​Nog voor het eind van het jaar trekt Mazda het doek van een splinternieuwe SUV met drie zitrijen en dus in ieder geval met maximaal zeven zitplaatsen. Die SUV heet Mazda CX-80 en is op deze set foto's voor het eerst te zien. Hij komt ook naar Nederland en krijgt onder meer een plug-in hybride aandrijflijn.

De Mazda CX-60 is - als we de MX-30 R-EV even vergeten - de meest recente toevoeging aan het Europese Mazda-gamma. Die CX-60 is zeker niet de laatste nieuwe SUV waarmee het merk onze markt bestookt. Mazda brengt immers dit jaar nog een nieuwe SUV naar ons continent. Dat is de CX-80 en die biedt alles wat de CX-60 ook biedt. En meer.

Vooral van opzij bezien valt het verschil in formaat op tussen de CX-80 en deze CX-60.

De Mazda CX-80 moet je beschouwen als een CX-60 met een maatje meer. De SUV wordt langer dan de CX-60 en de extra centimeters die hij langer is, leveren genoeg ruimte op voor de komst van een derde zitrij. Waar de CX-60 altijd een vijfzitter is, biedt de CX-80 dankzij een extra zitrij plek aan in ieder geval maximaal zeven inzittenden. Dat de CX-80 komt is geen verrassing. De auto werd gelijktijdig met de CX-60 en twee andere SUV's aangekondigd. De andere twee zijn de nog te onthullen CX-70 en de reeds gepresenteerde CX-90. Dit duo is voor de Noord-Amerikaanse markt bestemd. De CX-60 en CX-80 zijn voorbehouden voor onder meer Europa en - waarschijnlijk - de Japanse thuismarkt.

De Mazda CX-90 is net als de nog te lanceren CX-70 voorbehouden aan de Amerikaanse markt.

Net als de Mazda CX-60 komt de CX-80 met een plug-in hybride aandrijflijn op de markt. Daarnaast is de SUV afhankelijk van het land waar hij wordt verkocht verkrijgbaar met zes-in-lijn benzine- en dieselmotoren. Niet alleen op technisch vlak zijn de gelijkenissen met de CX-60 groot, ook het design van de CX-80 is herkenbaar. De daklijn van de CX-80 loopt verder door naar achteren dan die van de CX-60, de achterportieren zijn langer en het achterste zijruitje van Mazda's zevenzitter is groter dan het exemplaar van de CX-60. Recht van achteren en van voren bezien is de CX-80 ogenschijnlijk nauwelijks van de CX-60 te onderscheiden. Tenslotte verwachten we dat de dashboards van beide modellen identiek zijn.

Bron: Autoweek

Comment

Comment

Comment

Niet echt een professioneel artikel of site, daar staan meerdere fouten in.
                        En voel je nu weer niet persoonlijk aangevallen, heb ik je weer beledigd .. ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                          Niet echt een professioneel artikel of site, daar staan meerdere fouten in.
                          En voel je nu weer niet persoonlijk aangevallen, heb ik je weer beledigd .. ?
                          Oei, Zijne Hoogheid had weer niks anders te doen vannacht

Dan verbeter de fouten ipv weer alles te bekritiseren wat iemand anders doet. Niet iedereen is zo perfect als jij

Comment

Zie je, jij valt mij weer aan. Eigenlijk ben jij hier de trol die mij beledigt, niet andersom, zoals jij altijd uitroept.
                            Ik denk dat de fouten wel vrij duidelijk zijn, daarom dat ik het niet nodig vond ze op te noemen. Heb je ze echt niet gevonden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                              Zie je, jij valt mij weer aan. Eigenlijk ben jij hier de trol die mij beledigt, niet andersom, zoals jij altijd uitroept.
                              Ik denk dat de fouten wel vrij duidelijk zijn, daarom dat ik het niet nodig vond ze op te noemen. Heb je ze echt niet gevonden ?
                              Laat mij gerust hé Snoopy, dan kan ik jou niet beledigen. Hier verdwijnen zal helaas teveel gevraagd zijn waarschijnlijk

Ja, ik ben de trol, spendeer hier uren om dat ding wat draaiende te houden en dan komt zo'n omhooggevallen stuk pretentie zoals jij mij nog ontmaskeren. Pech verdorie!

Van de andere kant herinner jij mij er gelukkig wel steeds aan dat ik de Mercedes techneuten niet mag vergeten. Volgens mij ben jij ook een van die incompetente nitwits

Comment

Ene die slim genoeg is zelf mazda te rijden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  Ene die slim genoeg is zelf mazda te rijden
                                  Idd! Logisch ook als je daarmee langs een Belgische stealer moet. Ik rijd binnenkort ook met iets anders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Laat mij gerust hé Snoopy, ..
                                    Eh, waar heb ik jou geraakt dan ?
                                    Van een artikel op een nieuwssite of in een tijdschrift mag je toch verwachten dat je van de eerste keer begrijpt wat je leest. Deze journalist schrijft op een bepaald moment iets helemaal anders dan wat hij bedoelt. Je moet deze passage opnieuw lezen om te snappen wat hij eigenlijk bedoelt, en wat hij bedoelt is hier zeker iets anders dan wat hij zegt. Indien hij zijn stukje eens herlezen had alvorens online te zwieren, zou hij er een paar fouten uitgehaald hebben.
                                    En is er daar dan geen eindredacteur die dat eens bekijkt, doet iedereen daar zomaar wat ?
                                    Van random personen op een random forum kun je verwachten dat ze de Nederlandse taal niet volledig beheersen, maar van een professioneel journalist mag wel verwacht worden dat hij zijn grammatica onder de knie heeft.
                                    Als dit niet mag gezegd worden volgens jou, dan is er iets mis met jou, niet met mij. Ik heb de indruk dat jij nogal veel agressie en vijandigheid in je hebt.

En ga je nu ook nog eens commentaar geven over het uur waarop ik deze post gemaakt heb ? Ik snap ook niet welk probleem je daar telkens weer mee hebt.

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    ik spendeer hier uren om dat ding wat draaiende te houden
                                    Hoe dat ?
                                    Last edited by RX-8; 15/02/2024, 02:02.

Comment

Nogmaals, laat mij gerust en reageer je af op iemand anders, keuze genoeg. Je hebt hier anders al een paar fijne members buiten gewerkt met jouw getrol

Je hebt gewoon een ongelooflijke hoge dunk van jezelf maar helaas stel je buiten op iemands zenuwen werken totaal niks voor

Comment

edit.

Comment

Working...
                                        X