MAZDA CX-60 NU AL TE ZIEN
OP NAAR DE ZES-IN-LIJN
Mazda brengt volgend jaar twee splinternieuwe SUV's op de Europese markt waarvan we je er nu al eentje kunnen laten zien. Dit is de CX-60, een nieuwe in beginsel achterwielaangedreven SUV die niet alleen met een plug-in hybride aandrijflijn, maar ook met een zes-in-lijn benzinemotor op de markt verschijnt.
Mazda knipt volgend jaar de CX-3 uit het Europese leveringsgamma, maar voegt er aan de andere kant twee splinternieuwe SUV's aan toe. Dat worden de CX-60 en de CX-80. In een inmiddels van YouTube verwijderde video van CSK Review Channel is de CX-60 al behoorlijk goed te zien.
De CX-60 werd gesnapt tijdens het opnemen van een promotievideo van Mazda's jongste. De CX-60 wordt een nieuwe vijfzits SUV met twee zitrijen terwijl de CX-80 met zijn drie rijen plek gaat bieden aan zeven inzittenden. Interessanter is misschien nog wel de techniek die zich onder de koets schuilhoudt. Mazda zet zowel de CX-60 als de CX-80 namelijk op een splinternieuw achterwielaangedreven platform en brengt niet alleen plug-in hybride techniek naar het tweetal. Ze krijgen ook zes-in-lijn benzinemotoren.
Nieuw platform
Mazda trok onlangs het doek van de CX-50, een specifiek voor de Verenigde Staten ontwikkelde SUV die er naast de CX-5 gevoerd gaat worden. Afmetingen en informatie over het platform van dat model gaf Mazda nog niet vrij. Hoewel de CX-60 op deze foto's sterke gelijkenissen met die CX-50 vertoont, lijken de twee technisch niet aan elkaar te zijn gerelateerd. De CX-50 maakt namelijk gebruik van het platform van de Mazda 3 en CX-30, terwijl de basis van de CX-60 (en XC-80) geheel nieuw is.
Hoewel de CX-60 op deze afbeeldingen niet is voorzien van kunststof wielkastranden, is het goed mogelijk dat er een uitvoering komt die dergelijke uiterlijke opsmuk wel heeft. De in september vernieuwde CX-5 kreeg immers voor het eerst een met avontuurlijke extraatjes aangeklede variant die luistert naar de naam Newground. De CX-60 wordt net als de CX-80 volgend jaar gepresenteerd. Nog even afwachten dus!
Bron: Autoweek
OP NAAR DE ZES-IN-LIJN
Mazda brengt volgend jaar twee splinternieuwe SUV's op de Europese markt waarvan we je er nu al eentje kunnen laten zien. Dit is de CX-60, een nieuwe in beginsel achterwielaangedreven SUV die niet alleen met een plug-in hybride aandrijflijn, maar ook met een zes-in-lijn benzinemotor op de markt verschijnt.
Mazda knipt volgend jaar de CX-3 uit het Europese leveringsgamma, maar voegt er aan de andere kant twee splinternieuwe SUV's aan toe. Dat worden de CX-60 en de CX-80. In een inmiddels van YouTube verwijderde video van CSK Review Channel is de CX-60 al behoorlijk goed te zien.
De CX-60 werd gesnapt tijdens het opnemen van een promotievideo van Mazda's jongste. De CX-60 wordt een nieuwe vijfzits SUV met twee zitrijen terwijl de CX-80 met zijn drie rijen plek gaat bieden aan zeven inzittenden. Interessanter is misschien nog wel de techniek die zich onder de koets schuilhoudt. Mazda zet zowel de CX-60 als de CX-80 namelijk op een splinternieuw achterwielaangedreven platform en brengt niet alleen plug-in hybride techniek naar het tweetal. Ze krijgen ook zes-in-lijn benzinemotoren.
Nieuw platform
Mazda trok onlangs het doek van de CX-50, een specifiek voor de Verenigde Staten ontwikkelde SUV die er naast de CX-5 gevoerd gaat worden. Afmetingen en informatie over het platform van dat model gaf Mazda nog niet vrij. Hoewel de CX-60 op deze foto's sterke gelijkenissen met die CX-50 vertoont, lijken de twee technisch niet aan elkaar te zijn gerelateerd. De CX-50 maakt namelijk gebruik van het platform van de Mazda 3 en CX-30, terwijl de basis van de CX-60 (en XC-80) geheel nieuw is.
Hoewel de CX-60 op deze afbeeldingen niet is voorzien van kunststof wielkastranden, is het goed mogelijk dat er een uitvoering komt die dergelijke uiterlijke opsmuk wel heeft. De in september vernieuwde CX-5 kreeg immers voor het eerst een met avontuurlijke extraatjes aangeklede variant die luistert naar de naam Newground. De CX-60 wordt net als de CX-80 volgend jaar gepresenteerd. Nog even afwachten dus!
Bron: Autoweek
Comment