Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Concept XM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW Concept XM

    BMW CONCEPT XM: VOORUITBLIK OP EXCESSIEVE SUV

    LOSSTAAND M-MODEL KOMT IN 2022

    BMW en extravagant design gaan hand in hand samen. Het merk trekt nu een nieuw studiemodel uit de hoge hoed dat luistert naar de naam Concept XM. De Concept XM is een relatief concrete vooruitblik op een nieuwe SUV: de XM.

    Wie bekent is met de studiemodellen van BMW weet dat ze veelal een vrij concrete indruk geven van wat je van een uiteindelijk productiemodel kan verwachten. Dat belooft wat voor de XM die in 2022 op de markt komt. De XM lijkt een uitbundig gelijnde SUV te worden die een stapje boven de X7 wordt geplaatst in de BMW-hiërarchie. Maar dat is lang niet het enige dat de auto interessant maakt.

    Zo omschrijft BMW de XM namelijk als het krachtigste M-model dat het ooit op de markt brengt. Jawel, de XM heet XM en niet X8 en dat betekent dat BMW voor zijn eerste geheel zelfstandige M-model sinds de M1 kiest voor de verschijningsvorm van een grote, hoge en zware SUV. Komt het wat naamgeving van de XM wel goed tussen BMW en Citroën? Gelukkig wel, BMW heeft van Citroën toestemming gekregen de modelnaam te gebruiken.


    BMW Concept XM

    Waarmee het ook wel goedkomt, is het vermogen van de XM. De nieuwe SUV komt zoals gezegd alleen als M-model op de markt en wordt ook enkel met een plug-in hybride aandrijflijn aangeboden. In de Concept XM ligt een machtige V8 die dankzij hulp van een elektromotor 750 pk en 1.000 Nm naar alle vier de wielen stampt. Die oerkracht is - hoe kan het ook anders - behoorlijk excentriek verpakt. De Concept XM heeft een enorme muil met daarin natuurlijk een heftige versie van BMW's nierengrille, scherpe vouwen en grote koelopeningen. Aan weerszijden van de grille zitten opvallend platte en gemeen de wereld in turende led-dagrijunits. Een verdieping eronder zitten de daadwerkelijke koplampen en dat bevestigt ons vermoeden dat BMW op auto's als de X8, 7-serie en op termijn ook op de vernieuwde X7 een front introduceert met over twee lagen uitgesmeerde verlichting. Ook opvallend: boven de voorruit zitten twee kleine 'zoeklichten'.


    BMW Concept XM

    BMW geeft de Concept XM met uitzondering van de D-stijl zwarte stijlen, stijlen die naar achteren toe steeds korter worden. Inderdaad, BMW geeft de Concept XM een enigszins aflopende daklijn. BMW spreekt van een 'coupéachtig design'. Coupéachtig, dat klinkt al beter dan de toevoeging 'coupé' bij een enorme SUV met vijfde deur. Nu we het toch over de achterkant hebben, ook daar heeft BMW een visueel spektakelstuk van gemaakt. Onderaan de imposante bilpartij zitten aan weerszijden gestapelde knalpijpen. Halen die het productiestadium? Jazeker, we hebben ze namelijk ook al op een ingepakt testexemplaar van de XM gezien. In het glas van de achterruit heeft BMW zijn merkembleem gelaserd, een knipoog naar de M1.

    De van dit studiemodel afgeleide BMW XM loopt vanaf 2022 van de band in het Amerikaanse Spartanburg waar het merk al een hele reeks X-modellen bouwt, van de X3 tot en met de X7. De XM lijkt een deel van zijn techniek te delen met laatstgenoemde, al wekt het interieur van de Concept XM de suggestie dat de XM een volledig eigen interieur krijgt. We zien een cockpit met een hoge en sterk oplopende middentunnel en twee optisch met elkaar versmolten displays - het Curved Display - achter het stuurwiel zoals we dat kennen van auto's als de BMW iX en i4. De X7 krijgt op termijn een facelift en wordt dan mogelijk vanbinnen in lijn gebracht met de XM. Het binnenste van deze showauto is met zijn fraai ogende gestikte leer, koper en koolstofvezel niet puur op sportiviteit geënt.

    Bron: Autoweek

























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Met het interieur zou ik nog kunnen leven

    Comment


    • #3
      Is er bij BMW een interne competitie om ter lelijkste auto's maken?
      En afgezien van dat: dit heeft toch niets meer met een BMW te maken. Zonder de grille had ik het op dit moment eerder aan Toyota of Lexus toegeschreven met die grote wielkasten en hoekige 'rondingen'.

      Comment


      • #4
        BMW XM - All-new Lamborghini Urus killer!

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          BMW concept XM | exclusive review

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Punten voor durf maar dit is gewoon lelijk. Check de video van carwow.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            BMW 320D - F30 (2013)

            Comment


            • #7
              BMW XM (2023): impressie productieversie





              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                2022 BMW XM first look: the most powerful BMW ever?

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  New BMW Concept XM: First Look (Up-Close Details)

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    BMW XM: 750 PK STERKE MASTODONT OP VERKENNINGSTOCHT

                    GIGANT IN TRAININGSPAK

                    BMW's eerste losstaande M-model wordt een grote SUV die luistert naar de naam XM. Het is die BMW XM die op deze spionagefoto's vanuit alle hoeken te zien is.

                    Vooralsnog mag de X7 zich de koning van BMW's SUV-gamma noemen, maar dat verandert later dit jaar als BMW de XM op de markt brengt. De XM wordt een kolos met een aflopende daklijn, een agressief front en aan weerszijden van de achterkant gestapelde uitlaatpijpen. Stuk voor stuk zaken om de sportiviteit van het model te benadrukken, de XM heet immers XM omdat BMW's M-divisie zich met de ontwikkeling ervan heeft bemoeid.

                    Jawel, de ingepakte gigant op deze foto's is namelijk het eerste model van BMW waar puur en alleen een M-versie van komt. Althans, dat claimde BMW aanvankelijk. Kijk echter niet gek op als BMW het gat tussen de X7 en XM op termijn opvult met mildere versies die mogelijk onder modelnaam X8 verkocht gaan worden. Terug naar de XM, want dat belooft daadwerkelijk een krachtpatser te worden. In november 2021 liet BMW immers de Concept XM zien, een vooruitblik op de XM met een 750 pk en 1.000 Nm sterke plug-in hybride aandrijflijn. De verbrandingsmotor is geen vier- en zelfs geen zescilinder, maar een machtige V8. Reken voor de productieversie op een soortgelijk vermogen en daarmee wordt het waarschijnlijk het sterkste M-model ooit. Het front dat de XM krijgt aangemeten sijpelt in zekere mate door naar de X7 die op termijn zal worden gefacelift.

                    BMW heeft de komst van de XM al voor dit jaar aangekondigd en dus verwachten we de productieversie ergens in de tweede helft van dit jaar in de showrooms. De XM wordt straks gebouwd in het Amerikaanse Spartanburg, waar BMW al diverse andere X-modellen in elkaar schroeft.












                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Our artist’s impression of the production BMW XM above versus the Concept XM below (Illustration credits Carscoops.com / Josh Byrnes)


                      In Your Face
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        FIRST LOOK: BMW Concept XM SUV Is The Most Powerful M Ever

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          The Batman SUV

                          BMW XM - BLIK TO THE FUTURE

                          SLOOPKOGEL

                          BMW is op designvlak nooit een doetje geweest. Maar zo uitbundig als de ontwerpers tegenwoordig achter de tekentafel te werk gaan, hebben we het lang niet gezien. De volgende sloopkogel die de designconventies tegen de vlakte beukt, heet XM en maakt nog dit jaar zijn opwachting. Een vooruitblik.

                          Lang niet iedereen is gesteld op de uitbundige grilles die BMW op neuzen van auto’s als de nieuwe 4-serie en de iX schroeft, maar dat begint een ­cliché te worden. De directie in München heeft in ieder geval lak aan het boegeroep. Het is daarbij absoluut niet voor het eerst dat het merk zich op designvlak eigenwijs profileert. Onder leiding van designhoofd Chris Bangle kreeg een kleine twintig jaar geleden een heel arsenaal modellen van BMW een aanvankelijk controversieel jasje aangemeten. We noemen de 7-serie (E65) en de toen ­actuele 6-serie (E63 en E64). Nu stapt BMW vastberaden voort op het ­designpad dat het tegenwoordig bewandelt en komt met een wel heel heftig gevaarte, dat luistert naar de naam XM.

                          Aan de M-top

                          De XM wordt geen boterzachte comfortabele Berline of Break zoals de auto waarvan de XM – met toestemming van Citroën – zijn naam heeft geleend, maar het tegenovergestelde daarvan. De XM wordt namelijk een op zichzelf staand M-model. Inderdaad, een auto die puur en alleen als knalharde M-versie op de markt komt. Voor zijn eerste, geheel zelfstandige M-model sinds de M1 kiest BMW een grote, hoge en zware SUV en die positioneert het merk nog een flinke stap boven de X7. Wil dat nog een beetje vooruit? Als de aandrijflijn die BMW monteerde in de eind 2021 gepresenteerde concept-car een indicatie is: zeker. In die Concept XM lag namelijk een machtige V8 die samen met een elektromotor goed was voor maar liefst 750 pk en 1.000 Nm. Dat zou dus betekenen dat de BMW XM een plug-in hybride wordt, net als de M5 van de volgende generatie 5-serie. De XM gaat echter met de titel ‘sterkste M-model ooit’ aan de haal en met zo’n predicaat kan hij niet anders dan er intens uitzien.

                          Visueel drama

                          Spectaculair voor de dag komen, dat lukt de XM wel. De SUV heeft de uitstraling van een bullebak die het liefst gisteren al je ziel naar het hiernamaals had verwezen. Het ziet er naar uit dat van het design van de Concept XM een heleboel overeind blijft, dus je kunt rekenen op het met visueel drama overladen front dat je op deze computertekeningen ziet. Daarin zit niet alleen een gigantische en uit twee delen bestaande grille, maar ook ­opvallende verlichting. Net als de op stapel staande gefacelifte X7 krijgt de XM namelijk over twee lagen verdeelde verlichting. De venijnig de wereld in turende bovenste kijkers bevatten de led-dagrijverlichting, een verdieping eronder zitten de daadwerkelijke koplampen verstopt. De ­aflopende daklijn eindigt in een achterkant met gigantische heupen waarin de ellenlange achterlichten doorlopen. Andere aandachtstrekkers zijn de aan weerszijden van de achterbumper geplaatste gestapelde ­uitlaateindstukken en de achterruit loopt aan de bovenkant over in de spoiler.

                          BMW start nog dit jaar de productie van de XM in het Amerikaanse Spartanburg. In die fabriek ziet al een hele reeks X-modellen het levenslicht, zoals de X7 waarmee de XM zijn platform deelt. De XM is echter van een heel andere orde. Binnen het steeds uitbundiger wordende BMW-gamma is het een visueel spektakelstuk; je kunt spreken van een moderne vorm van ouderwets machtsvertoon. Volledig over de top en bovendien ­weerzinwekkend onnodig, maar misschien juist daarom stiekem zo leuk. Je hebt ook de Lamborghini Urus, dus geef de Duitsers eens ongelijk.

                          Het is niet uitgesloten dat de XM op termijn minder excessieve broertjes krijgt. Voor een mildere ­coupéachtige afgeleide van de X7 zijn immers genoeg gegadigden te vinden. Voor­lopig lijkt het er op dat de XM eenzaam aan BMW’s SUV-top komt te staan.






                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Over de looks is genoeg gezegd, BMW heeft gewoon geen design team meer maar wtf voor een schande is dat voor het m team... Mogen ze dan zelf een ontwerp maken moet het een lompe SUV zijn... Wat heeft dat nog met een m te maken?
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #15
                              Walgelijk, niet alleen deze auto, maar het hele idee wat hierachter steekt: rijken nog rijker, ik ik ik hoog op mijn troon die me niets aantrekt van de mensen en milieu rondom mij, totaal excessief vermogen, rijplezier kan alleen maar komen uit monsterlijke vermogens, opvallen is het belangrijkste in iemands leven.

                              De knieval die BMW maakt voor verkopen in het Midden-Oosten en Azië is triestig om aan te zien. Merkwaarden die tijdens tientallen jaren zijn opgebouwd, worden in een paar jaar verkwanseld.
                              20/30 jaar geleden kon ik geen BMW betalen, maar wilde ik er ooit wel ene, nu kan ik het wel betalen en het hele merk interesseert me geen fluit meer.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                Walgelijk, niet alleen deze auto, maar het hele idee wat hierachter steekt: rijken nog rijker, ik ik ik hoog op mijn troon die me niets aantrekt van de mensen en milieu rondom mij, totaal excessief vermogen, rijplezier kan alleen maar komen uit monsterlijke vermogens, opvallen is het belangrijkste in iemands leven.

                                De knieval die BMW maakt voor verkopen in het Midden-Oosten en Azië is triestig om aan te zien. Merkwaarden die tijdens tientallen jaren zijn opgebouwd, worden in een paar jaar verkwanseld.
                                20/30 jaar geleden kon ik geen BMW betalen, maar wilde ik er ooit wel ene, nu kan ik het wel betalen en het hele merk interesseert me geen fluit meer.
                                +1

                                Ik rijd al 25 jaar bmw maar er zit niet veel meer in het gamma dat kan bevallen.

                                Dan heb je dit nog niet gezien

                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #17
                                  Wat een smaakvolle elegante verschijning is deze XM.

                                  Comment


                                  • #18

                                    Bmw xm ofzo.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ze hebben toestemming gevraagd en gekregen van Citroën om die lettering te gebruiken
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Ze hebben toestemming gevraagd en gekregen van Citroën om die lettering te gebruiken
                                        Dat is lief van Citroen. Maar ik dacht ik maak even mijn verbeterde interpretatie ervan .

                                        Comment

                                        Working...
                                        X