Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A4 (2023)

    NIEUWE AUDI A4 ALS AVANT OP PAD

    DE LAATSTE TRADITIONELE

    Audi werkt aan een nieuwe A4. Die nieuwe generatie A4 wordt een bijzondere, het lijkt namelijk de laatste generatie van het model te worden die je nog met verbrandingsmotoren kunt krijgen. Op deze set spionageplaten is de nieuwe Audi A4 voor het eerst te zien.

    De huidige B9-generatie van de Audi A4 werd in 2015 gepresenteerd en kreeg in 2019 tijdens een facelift een vernieuwd front aangemeten. Het model is nu dus zo'n 6 jaar oud en dat betekent dat de heren en dames in Ingolstadt al uitgebreid hebben nagedacht over een opvolger. De nieuwe A4 die je op deze foto's als Avant verwachten we omstreeks 2023 op de markt en het lijkt er sterk op dat het de laatste A4 wordt die je nog met verbrandingsmotoren kunt krijgen. Audi brengt vanaf 2026 namelijk alleen nog nieuwe elektrische modellen uit.

    Voor de nieuwe A4 borduurt Audi waarschijnlijk voort op de MLBevo-basis die je onder het huidige model en tal van andere modellen van de Volkswagen Groep vindt. Uiteraard komt de nieuwe Audi A4 Avant gewoon weer beschikbaar met (mild-hybride) benzine- en dieselmotoren, maar reken ook zeker op de komst van plug-in hybride aandrijflijnen. Kleinere broer A3 heeft die al, maar de A4 moet ze tot op heden ontberen. Kijk ook zeker niet gek op als Audi voor de oppermachtige RS4-variant uitwijkt naar een plug-in hybride aandrijflijn. Daarbij zou de 2.9 V6 van de huidige RS4 gecombineerd worden met een elektromotor. Er gaan zelfs geruchten over de komst van een volledig elektrische RS4, maar het is niet waarschijnlijk dat een dergelijke versie te combineren valt met de MLBevo-fundering van de nieuwe A4.

    Komt er dan geen elektrische A4? Zeer waarschijnlijk wel, maar dat zou een van de nieuwe A4 losstaand e-tron-model worden. Net als Audi aan een volledig elektrische A6 E-tron werkt, komt Audi vrijwel zeker met een A4 E-tron. Die auto zou op de samen met Porsche ontwikkelde Premium Platform Electric (PPE)-basis komen te staan, een platform dat ook de genoemde A6 E-tron zal huisvesten.

    De doorontwikkeling van de huidige MLBevo-basis brengt mogelijk ook achterwielsturing naar de A4. Concurrent C-klasse is immers ook met zulke techniek te krijgen. Voor de nieuwe A4 lijkt Audi de van de A1 overgenomen sleuven tussen de motorkap en grille naar de prullenmand te hebben verwezen. De Single Frame-grille lijkt minder hoog dan die van het huidige model en ook de koplampen ogen platter dan die van de A4 die je al jaren kent. Aan de basisvorm van de A4 Avant lijkt in ieder geval weinig te veranderen en dat betekent dat ook de nieuwe stationwagen een vrij vlak liggende achterruit krijgt.

    We verwachten de nieuwe Audi A4 ergens in 2023 op de markt, al laat Audi mogelijk eind volgend jaar al iets van het model zien.

    Bron: Autoweek















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2












    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      2024 Audi A4 Avant: Design, Powertrains And Everything Else We Know

      https://www.carscoops.com/2022/02/20...-else-we-know/

      Impressie:




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        2023 Audi A4 Avant B10 Prototype Spied Winter Testing In Snow And Ice Near The Arctic Circle

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          NIEUWE AUDI A4 - BLIK TO THE FUTURE

          DE LAATSTE TRADITIONELE A4

          De A4 is al jaren een belangrijk volumemodel voor Audi. De fabrikant uit Ingolstadt ziet zich door strenger wordende Europese emissie-eisen op termijn genoodzaakt van de A4 een elektrisch model te maken. Maar niet voordat er nog éénmaal een generatie komt met verbrandingsmotoren.

          In rap tempo is de stemming in ­autoland veranderd. Fabrikanten worden ­bijna geacht met het schaamrood op de ­kaken modellen te presenteren als die niet in hoge mate geëlektrificeerd of geheel elektrisch zijn. De Europese Unie hijgt fabrikanten in de nek en als de Euro 7-emissienorm rond 2025 zijn intrede doet, moet het vlootgemiddelde verder omlaag naar waarden die ­zonder een uitgebreide reeks EV’s in het programma ­vrijwel onhaalbaar zijn. Niet zo gek dus dat steeds meer autofabrikanten in ieder geval voor de Europese markt een vrij concrete deadline hangen aan de switch naar volledig ‘elektrisch’. Audi zet vanaf 2033 een punt achter de verbrandingsmotor in Europa en ­introduceert vanaf 2026 alleen nog maar nieuwe elektrische modellen. Inmiddels is het al 2022. Gezien de minimaal vijf jaar durende carrière van automodellen betekent dit dat het gros van de nieuwe modellen die we de komende paar jaar kunnen verwelkomen, waarschijnlijk de laatste zijn die zijn voorzien van verbrandingsmotoren.

          Eindelijk aan de stekker

          Dat geldt ook voor de traditionele Audi A4. De huidige B9-generatie van de Audi A4 ­verscheen in 2015 en heeft niet alleen last van de BMW 3-serie, maar sinds enkele jaren ook van de elektrische Tesla Model 3. Het in 2019 bijgewerkte model is nu zeven jaar oud en dus hebben de kopstukken in Ingolstadt al nagedacht over een nieuwe generatie. Dat wordt de laatste traditionele, al ligt het voor de hand dat Audi op termijn met een A4 ­e-tron op de proppen komt.

          Nog geen elektrische Audi A4 dus, want de doorontwikkelde MLBevo-basis, waarop de nieuwe A4 straks rust, is daarvoor niet ­geschikt. Wel gaat de elektrificatie bij de nieuwe generatie B10 wat verder dan bij de actuele A4. Dat kan geen kwaad. Terwijl de A3, Q3, Q5 en A6 tot en met A8 met plug-in hybride TFSI e-aandrijflijnen leverbaar zijn, komt de A4 nu niet verder dan een stel mild-hybride motoren. Reken maar op een vloot aan plug-in hybride varianten. Die elektrohulp gaan we niet alleen bij de conventionele ­uitvoeringen van de A4 tegenkomen, ook de ­almachtige RS4 krijgt er zeer waarschijnlijk mee te maken. Daarbij zou de 2.9 V6 van de huidige beul binnen het ­A4-gamma wel blijven, maar ondersteuning krijgen van een elektromotor. Dat ­levert in dat segment een bijzonder plaatje op. De RS4 met V6 krijgt namelijk de met een V8 uitgeruste BMW M3 en de plug-in hybride Mercedes-AMG C-klasse met viercilinder tegenover zich.

          Vleugje A6

          De RS4 verschijnt uiteraard wederom als Avant, de praktische stationwagon. Als we de fantasie de vrije loop laten, zou de terugkeer van de RS4 Limousine een mooi antwoord zijn op BMW, dat op zijn beurt juist de M3 een stationversie geeft. Komt er weer een opgehoogde Allroad? Waarom niet, ook Mercedes-Benz bewandelt met de C-klasse All Terrain andermaal dat avontuurlijke pad. Reken zelfs op een vleugje A6 in de A4. Net als zijn grotere broer is de A4 straks mogelijk ook verkrijgbaar met een mee- en tegen­sturende achteras.

          De nieuwe A4 Avant die je op deze computertekeningen ziet, is gebaseerd op de recentste spionagefoto’s. Geheel volgens ­verwachting kiest Audi weer voor evolutie van het bekende design. De ontwerpafdeling ­verwijst de sleuven tussen de motorkap en de grille definitief naar de prullenmand en de Single Frame-grille is straks minder hoog dan die van het huidige model. Daarnaast moeten plattere koplampen de A4 een venijniger aangezicht geven. Waarschijnlijk weten we tegen het eind van dit jaar al hoe de nieuwe A4 er exact komt uit te zien, al verwachten we hem niet voor 2023 op de markt.


          Impressie:







          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Audi Can’t Hide The 2024 A4 Avant’s Toned Shoulders Under Camouflage

            https://www.carscoops.com/2022/05/au...er-camouflage/









            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7










              Impressie:



              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Audi S4:













                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9












                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    2023 Audi S4 Avant Quattro Prototype and A4 Avant Prototype (B10) Spied Testing In The Alps

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Audi Could Merge The A5 Sportback And The A4 Sedan In A Single Model.
















                      The next generation of the Audi A4 could replace the sedan with a sexier and more practical Sportback bodystyle, leaving no room for an A5 Sportback in the lineup
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #12
                        Autofabrikanten hebben precies steeds minder inspiratie om hun tellerpartij mooi weg te werken. Ook hier gewoon zo'n simpel opstaand schermpje. Kan dat echt niet mooier?
                        freude am fahren

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                          Autofabrikanten hebben precies steeds minder inspiratie om hun tellerpartij mooi weg te werken. Ook hier gewoon zo'n simpel opstaand schermpje. Kan dat echt niet mooier?
                          +1, ik vind het ook maar niets, al die tablet achtige dingen zomaar op de boordplank gemonteerd.

                          Comment


                          • #14
                            Ja, simplistische oplossingen kosten minder geld, t.a.v. design oplossingen.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • #15
                              2024 Audi A4 Avant Goes For A Ring Run, Promises To Be A Slick Grocery Getter

                              https://www.carscoops.com/2022/10/20...rocery-getter/









                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                2024 Audi A4 Avant B10 Prototype Spied Testing At The Nürburgring

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  ik was onlangs aan de slag in een kantoor langs een drukke snelweg en was wat naar buiten aan het staren, ... euh ik bedoel over een werkgerelateerd probleem aan het nadenken, en het viel me op dat er toch nog best wat breaks rondrijden, hoewel al een hele tijd wordt gezegd dat het segment sterk achteruitgaat. Veel Passats, V60s, maar zeker ook nog heel wat recente A4s.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Analyse van de Belgische automarkt in 2020 (febiac.be)

                                    Aandeel van de SUV's is wel héél sterk toegenomen, maar breaks blijven hun positie zo wat behouden inderdaad.

                                    De leasecultuur in België zal daar ook zeker wel voor iets tussen zitten, maar eigenlijk valt me dat in Duitsland ook altijd op, als ik mijn tripjes naar Polen doe. De zakelijke rijder , rijdt in Duitsland ook vooral met een break is mijn indruk.

                                    Comment


                                    • #19
                                      2024 Audi S4 Avant Shows Off Its Quad Tailpipes

                                      https://www.carscoops.com/2023/01/20...uad-tailpipes/













                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        2024 Audi A4 Avant Sheds Camo, Reveals Production Taillights

                                        https://www.carscoops.com/2023/01/20...on-taillights/











                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X