Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #22
      Audi S4 Avant Succesor Might Actually Be An S5 Avant

      The RS4's little brother could be renamed S5 Avant according to a report











      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #23
        AUDI A4 WORDT A5, A6 WORDT A7

        NIEUWE NAMEN OM RUIMTE TE MAKEN VOOR EV'S

        ​Al bijna dertig jaar heet Audi's compacte middenklasser A4, maar die auto mag je op termijn A5 noemen. Bij Audi gaat namelijk de naamgeving van de modellen op de schop. Dat heeft alles te maken met de komst van een reeks nieuwe volledig elektrische modellen.

        Net gewend aan het feit dat 'e-tron' de aanduiding is voor volledig elektrische modellen en dat de E-tron SUV voortaan Q8 E-tron heet? Goed, dan kun je nu alvast wennen aan de volgende aanpassing in de naamgeving van modellen van Audi. Topman Markus Duesmann heeft tegen onze Duitse collega's van AutoBild namelijk gezegd dat het alle cijfers bewaart voor zijn volledig elektrische modellen en dat alle A's en Q's die gevolgd worden door een oneven cijfer een verbrandingsmotor hebben.

        Volgens Duesmann wordt de Audi A4 straks een volledig elektrisch model. De straks nieuwe Audi A4 met verbrandingsmotoren, dus volgens het concept zoals je het model nu kent, wordt omgedoopt in Audi A5. Volgens hetzelfde concept gaat de Audi A6-met-verbrandingsmotoren straks als Audi A7 door het leven. Het elektrische model waarmee Audi auto's als de Mercedes-Benz EQE en de nog te onthullen BMW i5 van repliek gaat dienen, zal dus A6 heten. Met de A6 e-tron Concept en A6 Avant e-tron Concept blikte Audi al vooruit op die twee EV's op PPE-basis.

        Wat Audi's nieuwe strategie op het vlak van naamgeving voor bijvoorbeeld de huidige generatie Audi A5 (Coupé, Cabriolet en Sportback) en A7 Sportback betekent? Dat is nog niet helder. Het is niet ondenkbaar dat de modellen van de A5-familie - of in ieder geval een aantal daarvan - samensmelten met de straks tot A5 omgetoverde A4-modellen en dat de A7 Sportback een variant van de tot A7 omgedoopte A6-reeks wordt. Dat de A4 straks A5 wordt, betekent mogelijk dus dat je op de nieuwe woordcombinaties RS5 Sedan, RS5 Avant en RS7 Avant kunt rekenen.

        Audi blijft wel vasthouden aan de e-tron-aanduiding. Dus de elektrische Audi A4 heet straks A4 e-tron en de elektrische A6 dus 'gewoon' A6 e-tron. Mercedes-Benz gaf onlangs juist aan op termijn te stoppen met zijn speciaal voor EV's gebruikte EQ-aanduiding.

        Bron: www.autoweek.nl
        freude am fahren

        Comment


        • #24
          Veel automerken worstelen precies toch wel met de overschakeling naar EV's.
          Dan doet BMW het wat mij betreft toch het beste. 't Ziet er niet naar uit dat er daar verschuivingen nodig zullen zijn qua nummering om de EV's te benoemen.
          freude am fahren

          Comment


          • #25
            Ligt er werkelijk iemand wakker van de nummering van een auto? En al zeker niet om te besluiten dat men worstelt met de overschakeling.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
              Ligt er werkelijk iemand wakker van de nummering van een auto? En al zeker niet om te besluiten dat men worstelt met de overschakeling.
              Inderdaad.
              Dat ze elke electrische auto etron moeten noemen betekent gewoon dat ze de electeisch nog altijd als de uitzondering zien.
              Denken ze nu echt dat een groot deel van de bevolking efuels zal gaan kopen aan 4-6€ per liter?

              Comment


              • #27
                2024 Audi A5 Sportback Consigns The ICE A4 Sedan To History.





                Audi is switching all combustion cars to odd numbers, and dropping the regular A4 sedan option in the process.


                Audi isn’t shy of messing with its model naming structures. Back in 2017, it replaced its engine size-based identifiers for numbers like 40 and 50 that reflected the power output range, and now it’s about to do something even more radical, switching all combustion-powered cars to odd model numbers, leaving the evens free for EVs.

                The idea makes perfect sense, allowing Audi to communicate which models are EVs and which are combustion-powered clearly, but it might take the public a while to get its head around the concept. Almost six years after the 30-70 engine identifier came in, we still can’t remember what the exact power range is for a 35 or 45.

                How does this all affect the next Audi A5 Sportback? Not at all, in some respects. The next four-door coupe will closely follow the template laid down by the last two generations, offering A4 sedan-style practicality but with the added practicality of a liftback rear hatch, and the added sizzle that comes with a sportier roofline and frameless door glass.

                But the difference this time is that the A5 Sportback will be the only sedan model offered. The A4 is rumored to be getting the chop as Audi rationalizes its compact model range, meaning family buyers wanting a BMW 3-Series rival with four doors will have to choose from the A5 Sportback seen here, or the related wagon, whose name switches from A4 to A5 Avant.​




                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • #28
                  AUDI A5 AVANT DUIKT OP BIJ NÜRBURGRING

                  WENNEN AAN DE NAAM

                  ​Zie hier: de Audi A5 Avant. De wat? Nou, volgens de bekende naamgeving is dit natuurlijk de nieuwe A4 Avant, maar die gaat A5 Avant heten. De nieuwe naam is overigens één van de grootste veranderingen.


                  Twee maanden geleden zagen we nog de nieuwe Audi A4 Avant, nu zien we dezelfde auto alleen spreken we over de Audi A5 Avant. Dat zit zo; Audi-topman Markus Duesmann heeft in de tussentijd het hardnekkige gerucht bevestigd dat de modellen met verbrandingsmotoren overgaan naar oneven nummers voor zover dat nog niet het geval is. Dit gebeurt voor meer onderscheid tussen elektrisch aangedreven Audi's en Audi's met brandstofmotoren. De Audi A4 is dus één van de modellen die een naamswijziging ondergaat. Bij de volgende generatie spreken we over de A5 en dat maakt dat we hier de Audi A5 Avant zien.


                  Audi S5 Avant

                  Zoals gezegd is de naamswijziging één van de grootste veranderingen, want opnieuw gaat Audi voor een evolutie van het bestaande ontwerp. Toch zijn er enkele uiterlijke kenmerken die opvallen: zo lijkt bij de Avant de daklijn achteraan wat schuiner af te lopen dan bij de huidige het geval is en ook worden de achterlichten wat platter van vorm. Aan de voorkant lijkt het erop dat de grille en koplampen wat lager in de neus zitten. Verwacht onderhuids geen compleet nieuwe basis voor de A5, maar wel interessante nieuwe aandrijflijnen. De A4 is er immers nog niet als plug-in hybride en daar komt bij zijn opvolger verandering in. Reken ook weer op sportieve versies, waaronder de S5 die we in deze fotoserie opvallend genoeg niet óp maar net buiten de Nürburgring-Nordschleife in actie zien.










                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #29
                    2024 Audi A5 Avant Prototype Renamed B10 With Prodcution Lightning Spied Testing At The Nürburgring
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #30
                      2024 Audi S5 Avant Spied Virtually Undisguised.




                      Last edited by The Pretender; 11/05/2023, 20:32.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • #31










                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #32
                          Ik vind dit niet echt een sportback om te zien, meer een sedan met grote achterklep.

                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #33
                            2024 Audi A5 Sportback Drops Camo, Dons New Wheels In Latest Spy Shots.


                            https://www.carscoops.com/2023/05/20...-spy-shots/​


                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                            Comment


                            • #34
                              Audi RS5 Avant-1.jpg Audi RS5 Avant-2.jpg
                              Audi RS5 Avant-3.jpg
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • #35
                                AUDI A5 LIMOUSINE MAAKT ALS S5 EERSTE METERS

                                SMELTEN A4 LIUM

                                ​Wacht even: Audi S5 Limousine? Is de Audi A5 - en dus ook de S5 - niet altijd een Sportback, Cabriolet of Coupé? Klopt als een bus. Althans, nu nog wel. De complete A4-familie wordt bij zijn aanstaande generatiewissel namelijk omgedoopt tot A5. Op deze foto's is de nieuwe Audi A5 Limousine als subtopper S5 in actie te zien.


                                Autofabrikanten deinzen er bepaald niet voor terug om jarenlang gebruikte modelnamen opeens op andersoortige modellen te plakken. Geregeld worden namen die al decennia een begrip zijn zelfs volledig weggestreept. Audi is er ook niet bang voor zijn naamgevingen eens stevig op te schudden. Zo zei Audi-topman Markus Duesmann in maart tegen onze Duitse collega's van Autobild dat de volgende generatie A4 als A5 door het leven zal gaan. De auto die je momenteel als A6 kent, wordt op vergelijkbare wijze omgedoopt tot Audi A7. Waarom? Om plaats te maken voor elektrische modellen. Audi's volledig elektrische tegenspeler van auto's als de BMW i5 en de Mercedes-Benz EQE gaat namelijk Audi A6 e-tron en Audi A6 Avant e-tron heten.


                                De huidige generatie Audi A4 Limousine.

                                Wat Audi's nieuwe modelnaamstrategie betekent voor de huidige generatie Audi A5 en A7 Sportback? Dat is nog even de vraag. De Audi A7 Sportback keert mogelijk niet meer terug en het is niet ondenkbaar dat de A5 Coupé, Cabriolet en Sportback min of meer samensmelten met de A4. Daarmee voegt Audi de Coupé- en Cabriolet-versies eigenlijk weer samen met de sedan en Avant waar ze hun techniek mee delen. Kijk niet gek op dus als de straks dus A5 geheten opvolger van de A4 uit een Limousine, Avant, Coupé, Cabriolet en misschien ook wel een Sportback-versie komt te bestaan. Maar of het écht zo gaat lopen, valt nog te bezien.


                                De huidige generatie Audi A5 Sportback

                                In de eerste plaats durven we nog niet met zekerheid te stellen dat Audi in dit segment weer een Coupé en een Cabriolet gaat voeren. Dergelijke carrosserievarianten leveren doorgaans namelijk maar een marginaal verkoopsucces op. Groter is het vraagstuk hoe en of de A5 Limousine en A5 Sportback wel naast elkaar kunnen blijven bestaan. Het is namelijk goed denkbaar dat Audi die twee modellen samensmelt tot één model. Op deze spionageplaten zien we waarschijnlijk de nieuwe A5 Limousine. Gezien de relatief ver uitstekende sedankont is dit duidelijk geen Sportback-achtige, al lijken we in de sterker dan bij de huidige A4 Limousine aflopende daklijn wel een Sportback-invloed te zien. Kortom: het is nog even een klein raadsel hoe de A4 en A5 exact samensmelten tot één A5-familie.

                                Feit is dat er géén volledig elektrische A5 komt. Daar heeft Audi dus een nieuw elektrisch model voor in het vat zitten dat het blijkbaar A4 of A4 e-tron gaat noemen. Onder de nieuwe A5-familie vind je een doorontwikkeling van het huidige MLBevo-platform. Dat het exemplaar op de foto's een dikkere S-variant is verraadt het prototype onder meer met twee sets dubbele uitlaateindstukken en met zijn grote sloffen en zichtbare remmerij, die voor milder gemotoriseerde versies aan de heftige kant is.





                                d1hyn8ubus00_800.jpg





                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #36
                                  AUDI A5: OPVOLGER VAN A4 MAAKT ELEKTRIFICATIESLAG

                                  ANDERE NAAM, ZELFDE PRINCIPE

                                  ​Er is behoorlijk wat werk aan de winkel voor Audi om zich te manifesteren op het elektrische strijdtoneel, maar ook op brandstofvlak staan de ontwikkelingen niet stil. De Audi A4 begint binnenkort aan een nieuw hoofdstuk. Hij ondergaat daarbij een naamswijziging en maakt een belangrijke elektrificatieslag.


                                  Highlights
                                  • A4 wordt A5
                                  • Meer elektrisch
                                  • Ook weer als Avant

                                  Terwijl de nieuwe Chinese merken je om de oren vliegen, geijkte namen als de Ford Fiesta en Opel Insignia verdwijnen en de brandstofprijzen de pan uit rijzen, vraag je je misschien soms af of er nog dingen wél hetzelfde kunnen blijven. Nou, dan heeft Audi goed nieuws voor jou. De A4 krijgt gewoon een opvolger met verbrandings­motoren en bovendien in een behoorlijk herkenbare ­verpakking. Hij krijgt wel een andere naam: A5. Dat zit zo; Audi gaat voor zijn elektrische ­modellen de even nummers hanteren en ­reserveert de oneven getallen voorlopig nog voor de brandstofmodellen. ­Zodoende heet straks het elektrische equivalent van de A4 gewoon A4 (e-tron) en is de A5-badge ­bestemd voor de brandstof-middenklasser. Wat er dan gebeurt met de A5 Coupé en de A5 Sportback is nog niet ­bekend, wel weten we al dat de nieuwe Audi A5 – net als de A4 - als sedan en als Avant op de markt komt.

                                  We blikten al eerder vooruit op de Avant, nu leggen we de loep op de ­sedan, al is het nog maar de vraag of we nog van een sedan ­kunnen spreken. Het lijkt er sterk op dat de A5-met-kont meer een soort fastback-achtige wordt en dat betekent ­mogelijk dat de A5 Sportback geen directe opvolger krijgt. Verder kunnen we het uiterlijk van de A5 ­gerust als traditioneel bestempelen en dat is gezien de evolutiegeschiedenis van de A4 niet verwonderlijk.




                                  Audi A5 (Illustratie: Larson)

                                  Eindelijk als plug-in

                                  Toch zijn er ­enkele zaken die de A5 net even wat anders aanpakt dan zijn voorganger. Zo verdwijnt de ‘brievenbus’ boven de grille, de grille zelf wordt wat breder en aan de achterzijde valt vooral op dat de achterlichten aan elkaar ­verbonden zijn met een streep led­verlichting. Waarschijnlijk wordt de nieuwe A5 de laatste met brandstofmotoren en dus is het niet heel verrassend dat daarvoor geen gloednieuwe basis is klaargestoomd. Hij staat op een doorontwikkeling van het MLB­evo-platform van de huidige A4 en A5. Toch is er minstens één belangrijke, technische opsteker. Waar de Audi A4 nog een belang­rijke troef mist ten opzichte van de concurrentie omdat er geen plug-in hybride versies zijn, gaat de A5 wél aan de stekker. Niet ­alleen de A5, maar ook de sportieve RS5 maakt waarschijnlijk kennis met plug-in ­hybridetechniek. Bij die laatste rekenen we opnieuw op een V6 als basis van de aandrijflijn, ­mogelijk zelfs nog dezelfde 2,9-liter zespitter die nu al voorin de RS4 ligt. Wie liever nog niet met een stekker in de weer gaat, heeft logischerwijs de keuze uit enkele ­mild-hybrides. Het is nog zeer de vraag of in ­Nederland weer diesels op de menukaart ­komen. Eerder schrapte Volkswagen hier al de ­Passat met dieselmotor, dus wellicht wacht de Audi A5 eenzelfde lot. We weten waarschijnlijk ­later dit jaar meer en verwachten de markt­introductie in de loop van 2024.

                                  Bron: Autoweek
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #37




                                    Audi-A5-Avant-00013-1536x1020.webp







                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      Lijkt me een voorzichtige maar mooie evolutie tov de vorige. Nog even wachten tot alle camouflage weg is, want dat kan soms nog verrassend zijn. Ik heb na 4 Audi A4's op een rij gekozen voor een Audi Q4 (waar ik geen spijt van heb), maar als ik deze zie dan kriebelt dat toch een beetje.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Deze lijkt idd erg knap te worden.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #40
                                          2025 Audi S5 Sportback Prototype Spied Testing At The Nürburgring
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X