Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Porsche werkt alweer een aardig tijdje aan een facelift voor de 911 en dat lijkt een toch betrekkelijk ingrijpende te worden. Hier zien we een 911 Turbo van de 992-generatie, die in dit geval alleen het nieuwe achterste lijkt te dragen.
Dik een jaar geleden schoof de Porsche 911 Turbo ook al voorbij met de nodige camouflage erop, maar Porsche is er nog altijd niet klaar mee. Opvallend genoeg had dat prototype een andere neus dan deze. Op dit exemplaar zien we een neus die bekend voorkomt van de 992, terwijl het vorige prototype enkele vernieuwingen liet zien. Zo verhuizen bij de facelift de richtingaanwijzers; dat worden verticale exemplaren naast de luchtinlaten, in plaats van (zoals op dit exemplaar nog) de horizontale exemplaren in de inlaten. De hier afgebeelde 911 Turbo heeft dan wel weer een heel ander achterste, terwijl dat bij de vorige nog ongewijzigd was. Porsche lijkt in twee stappen de facelift te testen. Eerst het nieuwe front, nu de nieuwe kont.
En nieuw, dat is-ie zeker. Bij de facelift verschuiven om te beginnen de uitlaten meer naar de hoeken, maar de grootste noviteit vinden we een stukje hoger. De achterlichten van de 911 gaan namelijk behoorlijk uitgebreid op de schop. Ja, een facelift blijft relatief subtiel bij een 911, maar toch is dit een aanzienlijke verandering. Zoals we onlangs al bij een eenvoudigere versie konden zien, schuift de onderste laag ledverlichting wat omhoog en mogelijk is het gedaan met de omhooglopende uiteinden. Het wordt een meer rechttoe-rechtaan ontwerp, een beetje zoals bij de Taycan.
Het is nog altijd spannend wat er precies achter in de gefacelifte Porsche 911 Turbo gebeurt. Dat de uitlaten verder uit elkaar staan, kan een teken zijn van wat meer hardware in de motorruimte. Een nieuwe elektromotor om de turbo op toeren te helpen of misschien zelfs een elektromotor gekoppeld aan de versnellingsbak voor hybride aandrijving? De tijd zal het leren. Waarschijnlijk mogen we de gefacelifte Porsche 911 in de tweede helft van dit jaar verwelkomen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Benieuwd wat ze hier veel gaan aan veranderen. Die facelifts om de paar jaar zijn eigenlijk vaak totaal overbodig. Geldklopperij. Onderhuidse modernisering tot daar aan toe
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Het zal wel heiligschennis zijn voor de meeste petrolheads zijn, maar voor mij is het concept van de 911 onderhand zijn doel voorbij geschoten.
Na de 964 is hij steeds maar breder geworden en de overhangen steeds maar groter, waardoor hij de speelsheid en het gebruikgemak van vroeger toch voor een groot stuk verloren is IMO.
Dit gezegd zijnde, mogen ze een nieuwe exemplaar nog altijd op mijn oprit zetten hoor
Bij de facelift van de 992-generatie van de Porsche 911 zullen er hybride varianten aan het gamma toegevoegd worden. Dat bevestigt Frank Moser, productverantwoordelijke van zowel de 718 als de 911.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Het lijkt er sterk op dat Porsche zeer binnenkort de gefacelifte 911 aan de wereld toont. Eigenlijk doet het dat nu al, want Porsche test inmiddels met een vrijwel ongecamoufleerde gefacelifte 911.
Verfrissend genoeg lijkt Porsche het niet langer nodig te vinden om de gefacelifte 911 nog te verbergen. Onze spionagefotograaf spotte dit exemplaar rond de Nürburgring en hoewel je hem misschien zou kunnen zien als de zoveelste willekeurige 911 die daar rondrijdt, is het toch echt de gefacelifte versie die komend jaar op de markt komt. Hoe we dat zo zeker weten? Nou, Porsche heeft wel de moeite genomen om de logo's af te plakken. Bovendien zijn er diverse nieuwigheden te spotten.
Uiteraard mag je bij de facelift van een 911 wel even de loep erbij pakken om te zien wat er nou precies nieuw is. Toch springt het deze keer meer in het oog. In elk geval aan de voorkant. Daar zien we een geheel nieuwe voorbumper met opvallende verticale vinnetjes voor de luchtinlaten. Ongetwijfeld verschilt het straks bij de diverse uitvoeringen nog wel wat hoe de bumper ingedeeld is. Dit ziet er in elk geval wat strakker en opgeruimder uit dan bij de 992 zoals we hem nu kennen en het geeft hem een iets 'kaler' smoelwerk. Overigens zijn de koplampen, al lijkt het misschien in eerste instantie niet zo, nog deels dichtgeplakt. Reken er dus op dat de lichtsignatuur net even anders is.
Porsche 911.
Aan de achterkant is nu in elk geval al wél helemaal te zien wat er verandert aan de verlichting. Zoals verwacht lopen de onderste ledbalkjes voortaan niet meer in een hoekje omhoog aan het einde. De verlichting oogt wat meer rechttoe-rechtaan.Ook hier zien we een andere achterbumper. Waarschijnlijk hebben we vandaag een 911 GTS te pakken, die de uitlaten wat dichter bij elkaar heeft dan voorheen. Hoewel het lastig te zien is, verzekert de fotograaf ons ervan dat de luchtinlaten bovenop de kont eveneens wat anders zijn vormgegeven.
Ongetwijfeld is het nu nog slechts een kwestie van maanden voordat Porsche de 911 zelf op een podium tilt. Maakt de 911 deze vernieuwingsronde een stap wat betreft elektrificatie? Mogelijk komt er een nieuwe elektromotor om de turbo op toeren te helpen of misschien zelfs een elektromotor gekoppeld aan de versnellingsbak voor hybride aandrijving. We wachten het af.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment