Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche 911 (992) - Facelift (2023)
Collapse
X
-
PORSCHE 911 TURBO TOONT NIEUWE ACHTERSTE
MEER BUTTLIFT DAN FACELIFT
Porsche werkt aan een facelift voor de 911. De Porsche 911 krijgt alleen eigenlijk meer een buttlift dan een facelift, al zijn ook de veranderingen aan de achterkant vrij minimaal.
Al sinds 2022 is Porsche op pad met diverse ingepakte 911's, omdat de 992-generatie in het nieuw wordt gestoken. In oktober dook er voor het laatst eentje op, vermoedelijk een 911 GTS. Vandaag kijken we naar een nog deels ingepakte Porsche 911 Turbo, onder meer te herkennen aan zijn dubbele stortkokers op de hoeken onderaan zijn achterste.
Kijk überhaupt maar goed naar de achtersteven van deze 911, want daar zit het grootste nieuws. De onderste ledbalkjes lopen aan het einde voortaan namelijk niet meer in een hoekje omhoog. De verlichting oogt ook wat meer rechttoe,rechtaan en de onderste 'strepen' ledverlichting (waarin de knipperlichten zijn ondergebracht) lopen wat verder door richting het midden van de kont.
Aan de voorkant blijft het, zoals we dat gewend zijn, meer bij hetzelfde. Wel lijkt Porsche voor een lichtsignatuur te gaan die – weliswaar op subtiele wijze – wat moet doen denken aan die van frissere modellen als de nieuwe Panamera en zelfs de vernieuwde Taycan. Reken verder ook op gewijzigd bumperwerk. We verwachten de onthulling van de opgefriste Porsche 911 in de eerste helft van dit jaar, deze Turbo laat mogelijk nog wel wat langer op zich wachten.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
PORSCHE 911 WORDT EEN HYBRIDE
KERS OP DE TAART
Het hoge woord is eruit: ook de Porsche 911 wordt een hybride. Althans, er komt een 911 met een hybride aandrijflijn. Komende zomer is het zover.
Al jaren gaan er geruchten over een deels elektrische aandrijving voor de Porsche 911. Ook Porsche zelf heeft daar al meermaals op gehint en er zijn al deels elektrische prototypen gespot. Nu is het hoge woord eruit en windt men er geen doekjes meer om. Bij de presentatie van de jaarcijfers kondigt Porsche de komst van de hybride 911 aan. "De 911 krijgt vroeg in de zomer een upgrade, inclusief een high-performance hybride." Ook gij, 911.
Porsche doet verder nog niet uit de doeken aan wat voor soort hybride aandrijflijn we moeten denken. Er gaan geruchten dat de hybride 911 niet alleen een starter-generator krijgt (mild-hybrid aandrijving), maar ook een elektromotor die de voorwielen aandrijft. Het geheel zou door regeneratief remmen van stroom voorzien worden. Porsche zelf spreekt immers ook over 'uit de motorsport afkomstige techniek', waarmee het waarschijnlijk doelt op het zogenoemde KERS-systeem. Een vrij uitgebreide hybride aandrijflijn dus, ook al waren daar binnen Porsche eerder nog wat sceptische geluiden over.
Porsche experimenteerde 14 jaar geleden al met hybride aandrijving in de Porsche 911. Toen lepelde het in een 911 GT3 R een 480 pk sterke boxermotor die werd bijgestaan door twee samen dik 160 pk sterke elektromotoren op de voorwielen. Die kregen hun stroom van een vliegwielgenerator, die bij remmen energie genereerde. Die techniek was afkomstig van het F1-team van Williams. Klinkt al met al dus al best vergelijkbaar. Over enkele maanden zullen we zien hoe het in de praktijk uitpakt.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenPresenteer dat ding nu eens eindelijk.
HYBRIDE PORSCHE 911 BLIJKT DUIDELIJK SNELLER OP NÜRBURGRING
ONTHULLING 28 MEI
Later deze maand gaat het doek van de gefacelifte 992-generatie van de Porsche 911. De komst van een hybride aandrijflijn is daarbij groot nieuws. We krijgen alvast wat veelbelovend nieuws over die hybride Porsche 911.
Het zal voor sommigen vast even wennen zijn, maar ook de Porsche 911 gaat aan de hybride aandrijving. Vanzelfsprekend worden niet in één klap alle versies geëlektrificeerd, maar het begin is er. Het is niet helemaal duidelijk om welke versie(s) het precies gaat en Porsche laat evenmin los hoe de aandrijflijn precies in elkaar steekt. In elk geval wordt nu wel duidelijk dat de hybride kracht voor een veel snellere rondetijd op de Nürburgring-Nordschleife zorgt.
De hybride Porsche 911 is in een tijd van 7:16.934 over het befaamde circuit in de Eifel gejaagd. Volgens Porsche is dat 8,7 seconden sneller dan een vergelijkbare versie van de huidige pre-facelift 992. Die zou dan een rondetijd van zo'n 7:25 moeten hebben neergezet. Porsche prijsde de GTS in 2021 aan met een dergelijke rondetijd, dus dat zou kunnen betekenen dat het om de GTS gaat. Jörg Bergmeister klokte de nieuwe tijd en zegt er het volgende over: “De nieuwe 911 is aanzienlijk sneller op het circuit. De auto heeft meer grip, aanzienlijk meer vermogen en de snelle gaspedaalrespons van de hybride aandrijflijn is een groot voordeel.”
Op 28 mei presenteert Porsche de gefacelifte 911, die onlangs nog even aan de hitte van Dubai is blootgesteld.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment