Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lamborghini Aventador (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lamborghini Aventador (2023)

    (Google vertaling uit het Duits)

    Opvolger Lamborghini Aventador voor het eerst betrapt

    De V12 blijft, maar is geëlektrificeerd

    De toekomst is hier. Althans die van Lamborghini . Dus ... een deel ervan. We kijken voor het eerst naar de opvolger van de geweldige Aventador . Toegegeven, de foto's zijn niet echt onthullend door de enorme camouflage, maar je krijgt een beetje een indruk van de toekomstige Lambo.

    Onze Erlkönigjäger is er vrij zeker van dat dit niet zomaar een testdrager is op een platform van een derde partij. Blijkbaar zien we hier al een echt prototype van de Aventador-opvolger. Dit wordt ondersteund door een carrosserievorm die weliswaar de typische Lambo-wigvorm aanneemt, maar bijna niets te maken heeft met de lijnen van de Aventador.

    De neus en de voorruit vormen in feite een lijn. Je kunt niet echt veel van de koplampen zien door de weelderige stroomlijnkap, maar het lijkt alsof we te maken hebben met vrij kleine spleten.

    Waar we nog steeds mee worstelen: de opening op het dak. Is het gewoon een los stukje camouflage vermomming dat ongelukkig hangt? Of zien we hier een vetinlaat die de lucht stuurt?

    Zoals gebruikelijk zijn de deuren relatief groot. Het zou heel verrassend zijn als ze na Countach, Diablo, Murcielago en Aventador niet voor het eerst naar boven open zouden gaan.

    Aan de achterzijde berooft de dikke verpakking van het prototype ons van veel informatie. Van opzij gezien ziet het achterste deel er relatief vlak uit. Als je er direct van achteren naar kijkt, wordt het interessanter. Echt scherp: de twee ongewoon hoog gemonteerde zeshoekige uitlaatpijpen en een paar ronde hoorns die erin zijn verborgen. Daar zijn ze dichter bij de motor en, vanwege hun hoge positie, waarschijnlijk ook de installatie van een echt enorme diffuser mogelijk.

    De opvolger van de Aventador krijgt ook een centraal geplaatste V12. De machine moet echter totaal anders zijn dan de huidige 6,5 liter-eenheid. Bovendien wordt het goede stuk geëlektrificeerd. Hoe het geheel eruit gaat zien, is nog niet helemaal duidelijk.

    In de Sian en de nieuwe Countach is de huidige V12 aangesloten op een 48 volt hybride systeem en een 34 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen is 814 pk. Dat lijkt al een al te subtiele milieuverf en zal zeker op de een of andere manier veranderen met de nieuwe Ober-Lambo.

    Ga er vanuit dat de opvolger van Aventador nog wel even blijft rondrijden met min of meer fancy camouflagefilm, want het model debuteert niet voor 2023. Genoeg tijd voor onze fotografen om de ontwikkeling van het model stap voor stap te volgen.

    Bron: CarPix













    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Wat is dat lelijk die uitlaten zo hoog.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • #3
      Lamborghini Aventador Replacement Spied With Wild Exhaust Pipes

      https://www.carscoops.com/2021/12/la...exhaust-pipes/
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        2024 Lamborghini Aventador Hybrid Successor Reveals Sharp Production Body In Latest Spy Shots

        https://www.carscoops.com/2022/03/la...est-spy-shots/









        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Get A Closer Look To The Lamborghini Aventador’s Electrified Successor

          https://www.carscoops.com/2022/07/ge...ied-successor/



















          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              2024 Lamborghini Supercar: Everything We Know About The Aventador’s Wild Plug-In Hybrid V12 Successor

              https://www.carscoops.com/2022/08/20...v12-successor/


              Impressie:



              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                LAMBORGHINI AVENTADOR-OPVOLGER WEER IN BEELD

                STEVIGE VLEUG SIÁN

                ​De Lamborghini Aventador is inmiddels afgezwaaid, maar de opvolger is nog niet klaar. Daar wordt echter al wel hard aan gewerkt. De opnieuw met een V12 uitgeruste geweldenaar schuift weer eens voorbij de lens van onze spionagefotograaf.


                Het zijn spannende tijden voor de happy few, want dik elf jaar na de introductie van de Lamborghini Aventador hebben we zicht op het volgende vlaggenschip van de Italiaanse fabrikant. Je hoeft geen twee keer te kijken om te zien dat het om die auto gaat, want het is met zijn wigvorm en relatief lange en hoge achterste weer een Lamborghini pur sang.

                Toch gaat het ontwerp van de Aventador verder wel het museum in, want zijn opvolger wordt op tal van vlakken wat heftiger vormgegeven. Vooral aan de achterkant, daar zien we duidelijk invloeden van de Lamborghini Sián. Net als de Sián krijgt de Aventador-opvolger achterlichten die zijn ondergebracht in een soort nisje in de koets. Ze zitten boven de stickers op dit testexemplaar die op achterlichten moeten lijken. In tegenstelling tot wat anno 2022 bij bijna elke nieuwe auto het geval is, krijgt de Aventador-opvolger geen doorlopende balk ledverlichting om de twee achterlichten met elkaar te verbinden. Nee, halverwege zitten vier uitlaateinden die net als de achterlichten uit een vrij stevige uitsparing in de koets steken. De kentekenplaat zit daar in dit geval niet direct onder, zoals bij een ander prototype nog het geval was. Overigens zit er helemaal bovenaan de kont een geïntegreerde achterspoiler die bij hogere snelheden omhoog komt.

                Uit de vier niet te missen uitlaten klinkt opnieuw de brul van een V12, dus in dat opzicht kunnen de liefhebbers gerust ademhalen. Wel doet de V12 het voortaan in samenspel met één of meerdere elektromotoren. Het wordt een plug-in hybride, net als eerder genoemde Sián. Reken er maar op dat het behalve een potentieel gunstig effect op verbruik en uitstoot ook een leuke spurt extra vermogen met zich meebrengt. Waar de sterkste Aventador het tot 780 pk schopte, kan zijn opvolger waarschijnlijk in de basis al met ruim 800 pk systeemvermogen aan de slag. Waarschijnlijk krijgen we de jongste creatie uit Sant'Agata Bolognese pas in 2023 volledig te zien.














                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Lamborghini Aventador-Nachfolger (2023)

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Lamborghini-Aventador-Successor-Scoop-New-11.jpg
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      There is a New Lamborghini Prototype on the road!

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        This is The Supercar You've been waiting for!

                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          Gaat dit ding überhaupt weer "Aventador" heten, kan mijn niet voorstellen dat hij geen nieuwe naam krijgt.
                          There are Pretenders among us.....
                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                          Comment


                          • #14
                            2024 Lamborghini Aventador V12 Successor Likely Revealed In Patent Designs

                            This could be our best look yet at the Lamborghini Aventador's hybrid V12 successor





                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16



                                Foto: Bradyv12awesome op Instagram
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  LAMBORGHINI AVENTADOR-OPVOLGER GEEFT HYBRIDE GEHEIMEN PRIJS

                                  V12, DRIE ELEKTROMOTOREN, MEER DAN 1.000 PK

                                  ​De opvolger van de Lamborghini Aventador wordt een hybride. Een beresterke hybride, zo mochten we al wel verwachten. Nu laat Lamborghini los hoe sterk precies en waar alle krachten vandaan komen.


                                  Het was voor de liefhebbers van puur V12-geweld even slikken toen Lamborghini de Aventador uitzwaaide. Zijn opvolger doet het namelijk niet meer met alleen een verbrandingsmotor. Hij krijgt wel weer een V12, alleen die werkt samen met meerdere elektromotoren. Hoe de aandrijflijn er precies uitziet, laten de Italianen nu alvast los.

                                  De nu nog onder codenaam LB744 te boek staande nieuwe top-Lamborghini is niet de eerste hybride van het merk, dat was de Sián, maar het is wel een veel sterker geëlektrificeerd model. Het kloppend hart van de LB744 is, net als bij de Aventador, een 6,5-liter V12. Die is alleen wel geheel nieuw en lichter; 218 kg, 17 kg minder dan de V12 die in de Aventador lag. Het is de krachtigste V12 ooit van Lamborghini, met een vermogen van 128 pk per liter. Op zichzelf levert de V12 namelijk 825 pk en 725 Nm en dan moet de elektrokracht er nog bij komen. De Aventador-opvolger krijgt maar liefst drie elektromotoren die samen het systeemvermogen op 1.015 pk brengen. Twee van de elektromotoren drijven de voorwielen aan en maken het ook mogelijk om in volledig elektrische modus (met voorwielaandrijving dan dus) te rijden. De elektromotoren zijn ieder goed voor 150 pk vermogen en 350 Nm koppel.

                                  De LB744 heeft uiteraard ook een accu aan boord om de elektromotoren van stroom te voorzien. Die ligt in het midden van de auto en heeft een capaciteit van 3,8 kWh die met tot 7 kW kan worden bijgeladen. De LB744 is dus een plug-in hybride, alleen niet eentje waarmee je serieuze afstanden volledig elektrisch kan rijden. Het is ook maar de vraag hoe vaak je zal bijladen met een stekker, want volledig opladen duurt een halfuur, terwijl de accu met regeneratief remmen of direct vanaf de V12 volgens Lamborghini in slechts zes minuten al volledig bijgeladen wordt.


                                  Twee elektromotoren voorin, daarachter de accu, gevolgd door de motor en de versnellingsbak met de derde elektromotor.

                                  Omdat de accu in het midden ligt, heeft de LB744 zijn transmissie áchter de motor liggen. De motor ligt dan ook precies andersom vergeleken met de V12 in de Aventador. Lamborghini heeft er alles aan gedaan om de gloednieuwe achttraps automaat met dubbele koppeling zo compact mogelijk te houden, om het zwaartepunt van de aandrijflijn ondanks deze lay-out zoveel mogelijk in het midden te houden. Hij is 56 cm lang, 75 cm breed en 58 cm hoog en weegt 193 kilo inclusief de erop geplaatste derde elektromotor. Die achterste elektromotor werkt als starter-generator. Hij kan vermogen afgeven en kan de accu andersom ook van stroom voorzien. In het eerste geval kan de LB744 ook volledig elektrisch vierwielaangedreven rijden.

                                  Een bijzonder staaltje techniek al met al, alleen is nog niet helemaal helder wat de beresterke Aventador-opvolger er op het asfalt mee kan bereiken. Het duurt nu vast niet lang meer voordat we ook die antwoorden krijgen. Overigens heeft het uiterlijk van de auto weinig verrassingen meer voor ons in petto.







                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    LAMBORGHINI AVENTADOR-OPVOLGER TOONT ‘MONOFUSELAGE’

                                    DAKVORM 'LB744' IN BEELD

                                    ​De opvolger van de Lamborghini Aventador, die nu nog de werknaam LB744 heeft, laat nu zijn ‘monofuselage’ zien.


                                    Eerder deze maand werden we al uitgebreid bijgepraat over de technische kant van de LB744. Zo weten we dat de auto als vanouds een 6,5-liter V12 krijgt, maar dan met drie elektromotoren en in totaal meer dan 1.000 pk. Wie daar meer over wil weten, kan dus beter even het eerdere artikel lezen. Vandaag gaat het om wat Lamborghini het ‘Monofuselage’ noemt, vrij vertaald een ‘romp uit één stuk’. Dat is de verzamelnaam voor het carbon monocoque en het voorste deel. De ‘front structure’ is van gesmeed composiet en zou 20 procent lichter zijn dan zijn aluminium voorganger. In totaal is het ‘monofuselage’ volgens Lamborghini 10 procent lichter dan het chassis van de Aventador.

                                    Door de bijgevoegde foto’s kunnen we ook al iets zeggen over het uiterlijk van de Aventador-opvolger, al is het niet veel. We zien dat de auto herkenbare verhoudingen krijgt, met een – uiteraard – vrij ver naar voren geplaatste cockpit. De voorruit is net als bij een Aventador erg groot en begint al boven de voorwielen. Het dak heeft twee duidelijke vouwen, die ook duidelijk anders zijn dan bij de Aventador.







                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment

                                    Working...
                                    X