Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 2 (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tesla Model 2 (2023)

    2023 Tesla Model 2: Everything We Know About The EV Brand’s $25,000 Compact Car

    The speculative renderings for Tesla’s most affordable offering were created by Jean Francois Hubert/SB-Medien for CarScoops

    Bron: https://www.carscoops.com/2022/01/20...25000-compact/
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Tesla Model 2: Coming In and Everything to Know

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      (Google translate vertaling uit het Duits)

      Tesla Model 2 als rendering: zo zou de nieuwkomer eruit kunnen zien

      Het blijft echter onduidelijk wanneer het instapmodel gelanceerd wordt

      Elon Musk kondigde tijdens zijn Battery Day in de herfst van 2020 een nieuw model onder het Model 3 aan, dat ongeveer $ 25.000 zou moeten kosten. Het gerucht gaat dat het Model 2 zal heten en dienst zal doen als een "Tesla voor de massa". Verder is er weinig bekend over de auto.

      Onze grafisch specialist heeft er nu twee renderings van gemaakt. Een basis was de officiële schets die vrijwel precies een jaar geleden werd gepubliceerd door een Chinese website genaamd Sina Motor :



      Bovendien is de weergave gebaseerd op twee overwegingen. Ten eerste is bekend dat de Model 2 (als het zo heet) veel onderdelen zal delen met de Model 3. Het nieuwe model zal daarom ook onderdelen uit de sedan gebruiken voor het exterieur en de cockpit.

      Ten tweede is de Model Y populairder in Europa dan de Model 3. Daarom zou de Model 2 ook wat crossover-elementen kunnen krijgen. De auto zou een grote achterklep moeten hebben zoals de Model Y - de Model 3 heeft alleen een kofferdeksel en een vrij kleine opening voor bagage.

      Daarnaast zou Tesla de nieuwkomer een beetje zelfstandigheid kunnen geven, zo was het idee. Dit zou kunnen worden gecreëerd door een slanke, minimalistische LED-balk aan de achterkant:





      De Tesla Model 2 kan de nieuwe 4680-cellen bevatten, waarschijnlijk degene die Panasonic van plan is vanaf 2023 te bouwen . Bovendien moet het kleinste model van het Amerikaanse merk ook autonoom kunnen rijden. De auto is waarschijnlijk geproduceerd in de Gigafactory in Shanghai, waar ook de Model 3 en de Model Y worden geproduceerd.

      In november 2021 werd besloten om 170 miljoen euro te investeren in de uitbreiding van de Gigafactory in Shanghai. De productiecapaciteit zal naar verwachting 500.000 voertuigen per jaar bereiken. Dat kan nodig zijn als de Model 2 in China wordt gelanceerd. Volgens sommige geruchten komt er zelfs een Chinese variant op basis van het Model 3-platform en een andere, technisch meer geavanceerde versie voor de Europese en Amerikaanse markt.

      In het laatste Q4 2021-jaarverslag zei Tesla-CEO Elon Musk dat er momenteel niet aan het $ 25.000-model wordt gewerkt . Over het algemeen wil Tesla in 2022 geen nieuwe modellen op de markt brengen. Aangezien de Cybertruck en de Semi in 2023 moeten beginnen, zal er waarschijnlijk geen $ 25.000-model zijn vóór 2024.

      Bron: https://insideevs.de/news/563050/tes...trokleinwagen/
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        TESLA LAAT NIEUW MODEL DOORSCHEMEREN

        INSTAP-TESLA?

        ​Tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersbijeenkomst heeft Tesla-topman Elon Musk een plaatje van een mysterieus nieuw model laten zien. Musk hield verder de kaarten aardig tegen de borst, maar mogelijk is dit het langverwachte nieuwe instapmodel.


        De jaarlijkse aandeelhoudersbijeenkomst van Tesla zorgt altijd wel weer voor wat nieuws en dat is dit jaar niet anders. Topman Elon Musk beloofde dat de Cybertruck dit jaar echt nog op de markt komt en vlak daarna verscheen er een mysterieuze afbeelding op de schermen. Daarop zien we duidelijk een Tesla met Model Y-achtige proporties en Musk heeft het daarbij over één van twee 'nieuwe producten' die eraan komen. Waarschijnlijk is dat de alweer bijna drie jaar geleden bevestigde 'instap-Tesla' die, zo stelde men toen, zo'n 25.000 dollar moet gaan kosten. Mogelijk is de andere auto waar hij het over heeft de eerdergenoemde Cybertruck, al kan het ook gaan om een bestel- of personenbus.

        Dat tweede lijkt het meest waarschijnlijk, aangezien er vorige maand in het Master Plan werd gesproken over de komst van een compacte auto en een busje. Er dook zelfs al beeld op van Tesla's bestaande modellengamma met daarbij behalve de Cybertruck ook nog twee onder een doek geparkeerde modellen. Waarschijnlijk dus die twee. De instap-Tesla krijgt volgens de gegevens uit het Master Plan een 53 kWh grote LFP-accu en zou volgens Tesla goed zijn voor bijna twee keer zoveel verkopen als de Model 3 en Model Y samen.



        Musk geeft in de presentatie nog weinig informatie over de nieuwkomers, al belooft hij wel dat ze qua ontwerp en productieprocessen 'met kop en schouders boven al het bekende uit de industrie uit zullen steken'. Dat zijn geen malse beloften. Samen zouden de twee nieuwe modellen goed zijn voor ruim 5 miljoen verkochte exemplaren per jaar, al benadrukt Musk dat dat nog een vrij wilde gok is.

        Bron: Autoweek



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Autofabrikant Tesla is van plan om een volledig elektrische auto van 25.000 euro te bouwen in de gigafabriek in de buurt van Berlijn.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Da's dus al 2 jaar ondertussen ...

                Comment


                • #9
                  Vroeger duurde een nieuw model ontwikkelen, bijna 10 jaar ;-)

                  Met al die internet teasers, lijkt die 2 jaar gewoon lang ;-)

                  Comment


                  • #10
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      INSTAP-TESLA VAN 25 MILLE VANAF VOLGEND JAAR, OP TERMIJN OOK UIT 'BERLIJN'

                      OOK DE SEMI MOET KOMEN

                      ​Er is weer nieuws over het aanstaande instapmodel van Tesla. Volgens Elon Musk is de ‘Tesla Model 2’ geen verre toekomstmuziek, maar komt hij volgend jaar al. En op termijn wordt de auto ook in Duitsland gebouwd!


                      Elon Musk was in Duitsland om daar de schade op te nemen van de Tesla Gigafactory aldaar. Een ongevraagd bezoekje van links-extremisten leverde brandschade en langdurige uitval op, dus er was reden genoeg om het vliegtuig even aan te slingeren.

                      In het Duitse Grünheide deed Musk even een boekje open over de toekomst van Tesla en de vrienden van Autonews waren zo goed om dat op te pikken. De aanstaande, ‘goedkope’ instapper van Tesla, die we voorlopig maar even ‘Model 2’ noemen, moet al volgend jaar van de band gaan lopen. Anders dan veel andere compacte EV’s wordt de kleinste Tesla straks niet in China, maar aanvankelijk in Tesla’s thuisbasis in Texas gebouwd. In een later stadium wordt Duitsland daar aan toegevoegd, zegt Musk: “Het model komt op de lange termijn zeker naar Berlijn.”

                      De nog te onthullen instap-Tesla staat een flinke trede onder de Model 3 en moet in de VS zo’n 25.000 dollar kosten.

                      Semi

                      Opvallend extraatje: volgens Handelsblatt vindt Musk het een goed idee om de Tesla Semi, de full-size vrachtwagen, in Berlijn te gaan bouwen. Dat is best opmerkelijk, want met zijn lange neus lijkt de Semi toch vooral bedoeld voor de Amerikaanse markt. AutoWeek was onlangs op bezoek bij DAF en daar zijn ze bepaald niet onder de indruk van Tesla’s vrachtwagen. De Amerikaanse vrachtwagenwereld is een totaal andere dan de Europese, zegt men daar, en zo’n oer-Amerikaanse truck is hier simpelweg niet overzichtelijk en wendbaar genoeg. Anderzijds is de regelgeving inmiddels wel klaar voor zo’n langere vrachtwagen en is Tesla bepaald geen amateuristische club, dus wie weet hebben de Amerikanen een goede reden om het toch te proberen.

                      Bron: Autoweek




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Dus zowel Daf als autoweek hebben hun lesje nog niet geleerd.
                        Als Tesla de semi kan verkopen aan de prijs van een dieseltruck, dan zal het orderboekje snel vol lopen.

                        Daf loopt altijd een beetje achter. Als ze dit niet serieus nemen zijn ze de volgende Van Hool.

                        Comment


                        • #13
                          met die lange wielbasis valt dat niet te manoeuvreren

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            met die lange wielbasis valt dat niet te manoeuvreren
                            Elke bus heeft een grotere wielbasis, en die rijden in de steden….

                            Comment


                            • #15
                              Verschil is dat daar niet nog eens een trailer achter hangt en dat ze enkele wielen achteraan hebben, die met dubbelas een meesturende achteras

                              Dubbelas trekkers achteraan vooral uitzonderlijk vervoer of een kleinere intrekbare meeloopas

                              Toen we nog jong waren had elke transporteur nog wel een neus om mee uit te pakken, dat is er intussen wel uit

                              Ook gelede bussen hun trailergedeelte is kort en meestal gestuurde achterwielen

                              Supertrucks of zgn ecocombi's rijden enkel op gedediceerde trajecten

                              Nuja we zien wel, het inzicht in de deugdelijkheid van zijn producten en musk's genialiteit is omgekeerd evenredig met wat onze pers en de concurrentie doet vermoeden, en niets staat een aangepaste eu-versie in de weg


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                Verschil is dat daar niet nog eens een trailer achter hangt en dat ze enkele wielen achteraan hebben, die met dubbelas een meesturende achteras

                                Dubbelas trekkers achteraan vooral uitzonderlijk vervoer of een kleinere intrekbare meeloopas

                                Toen we nog jong waren had elke transporteur nog wel een neus om mee uit te pakken, dat is er intussen wel uit

                                Ook gelede bussen hun trailergedeelte is kort en meestal gestuurde achterwielen

                                Supertrucks of zgn ecocombi's rijden enkel op gedediceerde trajecten

                                Nuja we zien wel, het inzicht in de deugdelijkheid van zijn producten en musk's genialiteit is omgekeerd evenredig met wat onze pers en de concurrentie doet vermoeden, en niets staat een aangepaste eu-versie in de weg


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                                Voornaamste probleem is payload. Batterijen pakken een pak ruimte en gewicht in. Dus minder plek/gewicht dat je kan "verkopen" aan je klanten. Wil je electrisch op langere afstanden zet je het op een trein ...

                                Toekomst van transport zit echt niet in fancy onbetaalbare voertuigen, veel analogie met personenvervoer trouwens. Modal shift is de toekomst met multimodale hubs.

                                Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #17
                                  Nuja we zien wel, het inzicht in de deugdelijkheid van zijn producten en musk's genialiteit is omgekeerd evenredig met wat onze pers en de concurrentie doet vermoeden
                                  In enkele dingen is hij inderdaad geniaal:
                                  o.a. in de indruk wekken alsof de verwezelijkingen van zijn bedrijven enkel zijn persoonlijke verdiensten zijn en het verspreiden van allerlei fake nieuws op zijn tot vuilbakkenbarakken omgevormde Twitter onder het mom van vrije meningsuiting.
                                  Dat het geen dommekloot is, is onmiskenbaar, maar dat het verder een even grote eikel is als Trump, is even onmiskenbaar.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Voornaamste probleem is payload. Batterijen pakken een pak ruimte en gewicht in. Dus minder plek/gewicht dat je kan "verkopen" aan je klanten. Wil je electrisch op langere afstanden zet je het op een trein ...

                                    Toekomst van transport zit echt niet in fancy onbetaalbare voertuigen, veel analogie met personenvervoer trouwens. Modal shift is de toekomst met multimodale hubs.

                                    Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                    Niet elk transport gebruikt de maximale payload in gewicht.

                                    Feit is, electrische trucks verbruiken zowat 1 kWh/km, tegenover 0,3l diesel/km.
                                    Als je stroom industrieel aankoopt aan 10ct per kWh tegenover 1,5€ per liter diesel, dan is dat een verschil van 40ct per km.
                                    Nu ken ik de laatste kilometerprijzen niet voor mid range transport, maar dat zou wel eens het verschil kunnen zijn tussen weinig verdienen, en een mooie marge maken, zelfs als je 10% minder gewicht kan mee nemen.

                                    Zet zo’n Semi in om 30voet containers te verplaatsen tussen haven en bedrijven op 30-200km verder, en deze truck is misschien best bruikbaar en een pak goedkoper.


                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Niet elk transport gebruikt de maximale payload in gewicht.

                                      Feit is, electrische trucks verbruiken zowat 1 kWh/km, tegenover 0,3l diesel/km.
                                      Als je stroom industrieel aankoopt aan 10ct per kWh tegenover 1,5€ per liter diesel, dan is dat een verschil van 40ct per km.
                                      Nu ken ik de laatste kilometerprijzen niet voor mid range transport, maar dat zou wel eens het verschil kunnen zijn tussen weinig verdienen, en een mooie marge maken, zelfs als je 10% minder gewicht kan mee nemen.

                                      Zet zo'n Semi in om 30voet containers te verplaatsen tussen haven en bedrijven op 30-200km verder, en deze truck is misschien best bruikbaar en een pak goedkoper.

                                      Uw kost is dat manneke achter het stuur. Zet dat manneke in een trein of een binnenschip en die doet 80 containers over die afstand.

                                      Er is zeker een niche waarin dit kan werken en ook zal gebruikt worden, maar het is niet zaligmakend. Net zoals bij personenvervoer.

                                      Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Uw kost is dat manneke achter het stuur. Zet dat manneke in een trein of een binnenschip en die doet 80 containers over die afstand.

                                        Er is zeker een niche waarin dit kan werken en ook zal gebruikt worden, maar het is niet zaligmakend. Net zoals bij personenvervoer.

                                        Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
                                        Ik denk dat Tesla al tevreden is als ze een niche kunnen bedienen.
                                        Om de hele markt te bevoorraden hebben ze toch de capaciteit niet.

                                        Sowieso is transport een markt van enorm veel verschillende niches, afstanden zijn variabel, transportgoed is enorm divers, trailers zijn er in alle maten en vormen etc etc.
                                        Met als resultaat dat er nooit één type vrachtwagen of trekker is die alles kan doen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X