Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Micra EV (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nissan Micra EV (2023)

    (Google translate vertaling uit het Engels)

    Nissan kondigt door Renault ontworpen elektrische hatchback aan als Micra-opvolger voor Europa

    Nissan heeft een nieuwe elektrische supermini voor Europa aangekondigd die de Micra gaat opvolgen. Volgens het bedrijf is het model "ontworpen door Nissan, ontwikkeld en geproduceerd door Renault", en zal het gebaseerd zijn op het CMF B-EV-platform van de Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.

    De teaservideo toont ovale LED-koplampen en achterlichten die versmelten met de carrosserie, een verlicht Nissan-embleem, een korte motorkap, conventionele spiegels en deurgrepen, aerodynamische wieldoppen en een vrij conventioneel vijfdeurs hatchback-silhouet.

    De nog niet nader genoemde EV wordt het nieuwe instappunt in het assortiment van Nissan, wat duidt op een betaalbare prijs. Ondanks dat het door Renault is ontworpen, gelooft Nissan dat de opvolger van de Micra zijn "Nissan-karakter" zal behouden dankzij het unieke ontwerp. Het model wordt geproduceerd in het Renault ElectriCity-centrum in Noord-Frankrijk en deelt zijn fundamenten met de aanstaande Renault 5 , die in 2022 in productie zal gaan.

    Nissan ging niet in op details over de marktintroductie van het voertuig, maar Ashwani Gupta, Nissans Chief Operating Officer, zei dat de "in het oog springende compacte EV" binnenkort zal verschijnen. "Dit is een geweldig voorbeeld van de 'slimme differentiatie'-aanpak van het Bondgenootschap," voegde hij eraan toe. “Als opvolger van onze iconische Micra, weet ik zeker dat dit nieuwe model onze klanten in Europa nog meer enthousiasme zal bezorgen.” We verwachten vrij snel meer te weten te komen over de aankomende EV, waarbij Nissan zegt dat "naamgeving, lanceringstiming en technische details te zijner tijd zullen worden vrijgegeven".

    Dit wordt Nissans vierde elektrische model na de Leaf compacte hatchback, de Ariya C-SUV en de Townstar LCV, als onderdeel van het Nissan Ambition 2030-plan naast de e-Power hybrides.

    Bron: [www.carscoops.com]











    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    All New 2023 NISSAN MICRA Electric - FIRST LOOK

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Impressie:

      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Ziet er veelbelovend uit. Wel wat Mini gelijkenis.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Terug een goed uitziende micra. Maar euh, in zij aanzicht zou ik zweren dat dit een honda ev is met andere lichten.

          Comment


          • #6
            Alleen de voorkant dan
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              NIEUWE NISSAN MICRA HELEMAAL ANDERS - VOORUITBLIK

              ELEKTRISCHE KOERSWIJZIGING

              De huidige Micra slaagde er al aardig in om de uiterst braaf gelijnde vorige generatie te doen vergeten, maar het kan nog een stuk extravaganter. Dat komt wel goed bij de volgende Micra. Dat wordt écht een creatieve uitspatting, die bovendien niet langer op oude techniek hoeft te leunen.

              Alweer bijna veertig jaar geleden verscheen de eerste Nissan Micra bij ons in de showrooms. Een model dat al snel niet meer weg te denken was uit het Nederlandse straatbeeld en waarvan de eerste en tweede generatie als warme broodjes over de toonbank gingen. De lekker blij gelijnde derde ­generatie had het al iets minder makkelijk, maar de in 2010 geïntroduceerde vorige ­Nissan Micra had pas echt moeite om kopers naar de showroom te lokken.

              In 2017 kwam de aflossing en verscheen de huidige, meer succesvolle Micra. Een ­verkoophit zoals zijn verre voorvaders is het niet geworden. Dat hij nog op hetzelfde platform staat als de vorige Micra en daarmee technisch al snel achterliep op concern­genoot Renault Clio, heeft niet meegeholpen. Vorig jaar verkocht Nissan in ons land 1.065 Micra’s, terwijl Renault 4.634 Clio’s aan de man bracht. Om van de verkoopcijfers van de Volkswagen Polo, Opel Corsa en Peugeot 208 nog maar te zwijgen.

              Aaibaarheidsgehalte

              Dat moet dus beter en daarom loopt Nissan met de techniek voor de volgende Micra wél direct in de pas met Renault. Sterker zelfs: de nieuwe Micra wordt oneerbiedig gezegd een Renault met een ander jasje. Renault trekt namelijk voortaan de Europese kar voor de Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie en levert daarmee ook de basis voor de nieuwe auto’s van Nissan en Mitsubishi. De Micra wordt een Nissan-versie van de nieuwe en volledig elektrische Renault 5. De eerste teaserbeelden, waarop onze illustrator de hier getoonde toekomstbeelden heeft gebaseerd, maken duidelijk dat Nissan alles op alles zet om de Micra toch een geheel eigen gezicht te ­geven. Weliswaar is in de basisvorm veel van de nieuwe Renault 5 terug te zien, maar de voor- en de achtersteven van de Micra zijn compleet anders. Nissan grijpt enigszins ­terug op het hoge aaibaarheidsgehalte van de Micra’s van weleer, maar dan wel met een stoer randje. Zowel voor als achter zien we ronde ledverlichting. Aan de voorkant springen de priemende led-units in het ­midden van het ‘cirkeltje’ dagrijverlichting in het oog. Het lijkt een speels en onderscheidend ontwerp te worden, dat net als bij de Juke niet voor één gat te vangen is.

              Onderhuids is het allemaal wél een-op-een Renault 5. De auto’s gaan ook naast elkaar van de band rollen in Noord-Frankrijk. De ­Micra staat op hetzelfde CMF-B-EV-platform, een nieuwe basis die alleen voor compacte elektrische auto’s is bedoeld. Een Micra met brandstofmotor hoeven we dus niet te verwachten. Op basis van wat Renault al heeft losgelaten over de 5, mogen we voor de Micra ook rekenen op een 136 pk sterke elektromotor en een ­actieradius van zo’n 400 km.

              Veel voor weinig

              Ongetwijfeld komen er meerdere uitvoeringen, waarvan de goedkoopste mogelijk onder de €30.000 blijft. De Micra gaat dus weliswaar verder als kek vormgegeven EV, maar moet tegelijkertijd teruggrijpen op het aloude ‘veel voor weinig’ wat de oer-Micra’s hadden. De nieuwe Micra verwachten we op zijn vroegst in 2024, want dan komt ook de retro Renault 5 op de markt.

              Bron: Autoweek




              Nissan Micra (illustratie: Larson)


              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment

              Working...
              X