Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat Variant (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Passat Variant (2023)

(Google translate vertaling uit het Duits)

Nieuwe VW Passat (B9): Eerste foto's als "Mule"

Laat je niet misleiden door de look...

De VW Passat sedan is niet langer beschikbaar in Europa of de Verenigde Staten. En terwijl de naam Passat in Amerika voorgoed is verdwenen , kun je in dit land nog steeds het model van de achtste generatie als stationwagen kopen. Volkswagen heeft in feite geen plannen om de Passat in Europa met pensioen te laten gaan.

De Variant blijft immers goed verkopen, vooral in markten als Duitsland. Nu hebben we de eerste spionagefoto's waarop een vroege kopie van de opvolger , ook bekend als B9, te zien is.

Als de auto in de galerij hieronder je bekend voorkomt, komt dat omdat het een prototype is, met de carrosserie van de huidige Passat. Zo'n voertuig met een oud uiterlijk en nieuwe technologie wordt een "muilezel" genoemd. Deze procedure is niet ongebruikelijk in de auto-industrie, vooral wanneer de afmetingen niet significant veranderen. Als pluspunt kun je jezelf een complexe camouflage besparen.

Sterker nog, je moet goed kijken om te zien dat dit geen standaard Passat is. Besteed bijzondere aandacht aan het gebied tussen de voor- en achterdeuren. Hier is een smalle strook toegevoegd. Dat duidt op een langere wielbasis voor de nieuwe Passat, en het is iets dat we al uit vroege rapporten hebben gehoord.

De wielkasten lijken ook iets groter, en de manier waarop de wielen verder naar binnen lijken te zitten, zou ook kunnen wijzen op een breder spoor. De deurklinken hebben ook iets eigenaardigs.

We weten niet wat er onder de motorkap zit, maar er is een grote uitlaatpijp aan de achterkant, loodrecht op het voertuig, met de pijpen naar beneden gericht. Dit is meestal de uitlaatlay-out die wordt gebruikt op dieselauto's, maar dit is geen onfeilbare bevestiging dat dit prototype een TDI-motor heeft. Voor zover we weten, zal het productiemodel beschikbaar zijn met mild hybride benzine- en dieselmotoren, evenals met een plug-in hybride aandrijflijn.

Er is geen puur elektrische versie. Net als de Golf/ ID.3 of T7 Multivan / ID.BUZZ test VW al een elektrische sedan in Passat-formaat onder de projectnaam "Aero B". Het zou de Passat sedan en de Arteon kunnen vervangen , en een soort shooting brake is al getoond, althans als studie .

De nieuwe Passat zal alleen beschikbaar zijn als stationwagen, en er wordt ook gewerkt aan een robuustere Alltrack-versie - althans volgens berichten uit verschillende bronnen. De Passat Variant B9 zal samen met de volgende generatie van de Skoda Superb worden ontwikkeld en samen in Slowakije worden gebouwd. We verwachten later dit jaar de eerste prototypes met productielichamen te zien.

Bron: CarPix

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Nog steeds de mule:

Bron: https://www.autoevolution.com/news/2...el-183093.html
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

NIEUWE VOLKSWAGEN PASSAT BETRAPT!

DE LAATSTE CONVENTIONELE

Een middenklasser is allang niet meer altijd een sedan, stationwagon of liftback. De consument geeft de voorkeur steeds meer aan hoge modellen en dus duwen de SUV's de traditioneler gevormde modellen uit het automobiele bestaan. Ford is gestopt met de Mondeo, Renault neemt afscheid van de Talisman en Citroën heeft van de nieuwe C5 X een cross-overachtige gemaakt. Volkswagen heeft echter wel een nieuwe generatie van de Passat in ontwikkeling, een auto waar in ieder geval nog één bekende carrosserievariant van verschijnt.

De Volkswagen Passat is al decennia lang een van de pilaren waar het Volkswagen-imperium op leunt, maar de relevantie van het model wordt steeds kleiner. SUV's winnen ook bij Volkswagen terrein, met als gevolg dat de Passat kopers ziet wegvloeien naar auto's als de Tiguan. Volkswagen besloot de Passat Sedan onlangs uit het leveringsgamma te knippen en we verwachten niet dat de volgende generatie Passat nog een dergelijke vierdeursversie krijgt. De nieuwe Volkswagen Passat lijkt dus enkel als Variant te komen en het is die nieuwe Passat Variant die we je nu in camouflagepak kunnen laten zien.

De huidige generatie Passat ( B8 ) verscheen in 2014 ten tonele en werd in 2019 gefacelift. Het was de eerste Passat op MQB-basis, maar niet de laatste. Volkswagen parkeert de nieuwe Passat namelijk op een doorontwikkelde versie van die modulaire basis. Inderdaad: MQB en geen MEB. Dat betekent dan ook dat er van de nieuwe Passat geen volledig elektrische versie komt. Een elektrisch Passat-equivalent dat onder het ID-label gevoerd gaan worden, volgt op termijn natuurlijk wel. Mist de nieuwe Passat de elektrificatieboot dan volledig? Welnee. Net als het huidige model wordt ook de nieuwe Passat leverbaar met plug-in hybride techniek. We verwachten dat er meer te kiezen zal zijn dan slechts één plug-in hybride aandrijflijn. De huidige Passat is er op stekkervlak alleen als GTE, terwijl zijn jongere kleine broer - de Golf - al met meerdere plug-in hybride aandrijflijnen is te krijgen. Kijk niet gek op als de nieuwe Passat dezelfde 204 pk en 245 pk sterke stekkerversies krijgt. Reken daarnaast ook op conventionelere benzine- en dieselmotoren. Onderaan de bilpartij van dit gesnapte testexemplaar zijn uitlaatpijpen zichtbaar.

Volkswagen ID. Space Vizzion Concept

Wat design betreft bewandelt Volkswagen met de nieuwe Passat een vrij conservatief pad, maar er verandert wel degelijk een boel vergeleken met het huidige model. De Passat krijgt waarschijnlijk een front met stevige Golf-invloeden. Zowel de voor- als de achterkant van de Passat Variant op deze foto's hangt nog fanatiek in de plakkers, maar er zijn al enkele interessante designelementen waar te nemen. Met name aan de achterkant. Hoewel Volkswagen de kijker middels een stel nepachterlichten om de tuin probeert te lijden, schemert al iets van de daadwerkelijke units door het stickerwerk heen. Het lijkt er dan ook op dat Volkswagen de nieuwe Passat Variant visueel aan elkaar geknoopte achterlichten geeft. Daarmee lijkt de Passat Variant sterk op de ID. Space Vizzion Concept te gaan lijken. Ook van opzij bezien vertoont dit testmodel overeenkomsten met dat studiemodel. Zo krijgt ook de nieuwe Passat de meer 'wulpse' schouderlijn van die showauto.

We verwachten de nieuwe Volkswagen Passat in 2023 op de markt, nog even geduld dus.

Comment

lijkt ook zo'n mega overhang achteraan te hebben als de huidige Golf break.
        Echt niet mooi, vind ik.

Comment

VW Passat Variant (2023) toont voor het eerst zijn interieur

Comment

Amai, wat een pc-scherm. Het laatste wat ik leuk vind in een auto voor of na het werk is nog een keer een laptopscherm... Geef mij maar ouderwetse knoppen. Of iets van tablet-formaat tot daar aan toe. Ik zal wel helemaal niet mee zijn met de huidige trends maar het zal me worst wezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
              Amai, wat een pc-scherm. Het laatste wat ik leuk vind in een auto voor of na het werk is nog een keer een laptopscherm... Geef mij maar ouderwetse knoppen. Of iets van tablet-formaat tot daar aan toe. Ik zal wel helemaal niet mee zijn met de huidige trends maar het zal me worst wezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
              A big 2nd that hier...;

Totale overkill die mega schermen allemaal.
              Onlangs eens in een Mach-E gezeten, en de man had zijn scherm op de witte achtergrond staan.
              Ik vond dat mega storend.

Waar is de tijd van het black out scherm op de Saab?
              Heerlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

A big 2nd that hier...;

Totale overkill die mega schermen allemaal.
                Onlangs eens in een Mach-E gezeten, en de man had zijn scherm op de witte achtergrond staan.
                Ik vond dat mega storend.

Waar is de tijd van het black out scherm op de Saab?
                Heerlijk.
                Nostalgie hé, voorbij helaas

De toekomst is kijken naar tablets of we dat nu leuk vinden of niet. Van de andere kant zijn de tig mogelijkheden die je daarmee hebt ook wel leuk, ttz ik kan mij daarmee wel amuseren sinds ik mijn Mbux gewoon ben

Comment

Impressie:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

De toekomst is kijken naar tablets of we dat nu leuk vinden of niet. Van de andere kant zijn de tig mogelijkheden die je daarmee hebt ook wel leuk, ttz ik kan mij daarmee wel amuseren sinds ik mijn Mbux gewoon ben
                    Nostalgie of niet, met een beetje minder elektronica aan boord, konden ze mss hun auto's wat sneller uitleveren nu ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Deze grootte van scherm is voor mij in elk geval een no-go... Dan nog liever een old-timer die de steden niet meer in gaat.

Ik veronderstel dat het hele ding eruit slopen geen optie zal zijn ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        Deze grootte van scherm is voor mij in elk geval een no-go... Dan nog liever een old-timer die de steden niet meer in gaat.

Ik veronderstel dat het hele ding eruit slopen geen optie zal zijn ?
                        Bwa, ik pas mij wel aan, het is toch niet anders

Comment

We zullen ons allemaal wel aanpassen, maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat je het leuk moet vinden hé?

Ik heb gelukkig in mijn X1 nog altijd de keuze tussen toetsen/idrive en de touchscreen.
                          Ik gebruik de laatste écht bijna nooit.

De 8" display die ik nu heb, vind ik qua size ook perfect. Alle info duidelijk leesbaar en meer moet dat niet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            We zullen ons allemaal wel aanpassen, maar dat wil niet noodzakelijk zeggen dat je het leuk moet vinden hé?

Ik heb gelukkig in mijn X1 nog altijd de keuze tussen toetsen/idrive en de touchscreen.
                            Ik gebruik de laatste écht bijna nooit.

De 8" display die ik nu heb, vind ik qua size ook perfect. Alle info duidelijk leesbaar en meer moet dat niet zijn.
                            Dat worden we ook weer gewoon. Ik geniet van de mogelijkheden, vooruitgang hou je niet tegen en over smaken kun je discuteren uiteraard, maar zoals geschreven ben ik het gewoon ondertussen.

Maar natuurlijk zo'n lekker old school Mercedes dashboard is onevenaarbaar voor mij

Comment

Nog een impressie:

Comment

VW Passat Variant (2023) gespot met plug-in hybride aandrijving

Nog altijd de mule. Het model wordt volgend jaar gelanceerd...

Comment

Aan de uitstulpingen van de stekker en de achterste wielkasten te zien, lijkt hij alweer wat groter te worden

Comment

VW Passat B9 (2024) | Nieuwe Passat kan ook als plug-in hybride komen

Comment

Next-Gen 2023 Volkswagen Passat Spotted In Plug-in Hybrid Form For Across The Pond

https://www.carscoops.com/2022/10/ne...n-hybrid-form/

Comment

Comment

Working...
                                        X