Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat Variant (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

2023 Volkswagen Passat Prototype Hides Sporty Golf Grille Behind Sneaky Disguise

https://www.carscoops.com/2022/10/20...eaky-disguise/

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Recente impressie:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Niet mis. Een Passat

Comment

Grote liefhebber van elke generatie Passat.
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Deze gaat knap worden.
            Passat break, is eigenlijk alles wat je in een auto nodig hebt.

Comment

NIEUWE VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT BETRAPT

SAMEN MET DE SUPERB UIT SLOWAKIJE

​Dit jaar brengt Volkswagen een elektrisch equivalent van de Passat op de markt: de ID7. Maar Volkswagen vergeet de Passat zelf niet. Er zit immers een geheel nieuwe generatie Passat in het vat. Op deze foto's is de nieuwe Volkswagen Passat Variant in wit testkostuum in actie te zien.

De volgende generatie Volkswagen Passat wordt een bijzondere. Het lijkt namelijk de laatste serie van de D-segmenter te worden die nog verbrandingsmotoren krijgt. Daarnaast komt hij er voor het eerst in zijn bestaat enkel als Variant. Althans, in Europa. Die nieuwe Volkswagen Passat Variant is opnieuw gesnapt. Het testteam heeft enigszins zijn best gedaan om het nieuwe model te vermommen als de huidige Passat.

De volgende generatie Passat rolt straks samen met de nieuwe Skoda Superb van de band in Bratislava. Hoewel er geen vierdeurs Passat sedan komt, lijkt Skoda wél een Superb sedan naast de Superb Combi te gaan voeren. Wat aandrijflijnen betreft moet je uiteraard inzetten op een uitgebreide reeks motoren, waaronder de bekende TSI-machines. Verder krijgt de Passat weer een of meerdere plug-in hybride aandrijflijnen. We verwachten de nieuwe Volkswagen Passat net als zijn Tsjechische zustermodel van Skoda nog dit jaar op de markt.

Comment

2024 Volkswagen Passat B9 Prototype Spied Testing At The Nürburgring

Comment

Comment

VW volhardt blijkbaar in de boosheid om de knoppen weg te laten

Voor de rest niet zo spannend, maar alles wat je in een auto nodig hebt, zo'n Passat wsl hé,

Comment

NIEUWE VOLKSWAGEN PASSAT: GROTER EN RUIMER, MAAR ALLEEN ALS VARIANT

CENTIMETERFEEST

​De Passat was ooit een van de pijlers waar het Volkswagen-imperium op leunde, maar de relevantie van het model is de laatste jaren danig afgenomen. Het is echter nog niet over en uit voor de middenklasser. Sterker nog: er komt een nieuwe. Volkswagen geeft een uitgebreide set foto's en meer informatie over de auto vrij. De nieuwe Volkswagen Passat groeit behoorlijk, terwijl het aantal verschijningsvormen van het model halveert.

De nieuwe generatie Volkswagen Passat komt namelijk alleen nog als Variant en dat betekent dat het straks over en uit is voor de Passat Sedan. De nieuwe Volkswagen Passat Variant groeit echter behoorlijk ten opzichte van het huidige model. Hij wordt 14,4 centimeter langer en strekt zich uit over een afstand van 4,92 meter. Hoewel de overhangen van de nieuwe Passat forser zijn geworden, neemt ook de wielbasis toe en wel met een behoorlijke 5 centimeter tot 2,84 meter. Daar komt bij dat de Passat Variant ook nog eens 2 centimeter breder wordt. Die extra centimeters merk je straks zowel op de achterbank als helemaal achterin.

Volgens Volkswagen slokt de nieuwe Passat Variant 690 liter op, 40 liter meer dan het uitgaande model. Gooi je de achterbank plat, dan kun je maar liefst 1.920 liter aan spullen in de Passat verstouwen. Dat is 140 liter meer dan zijn voorganger met neergeklapte achterbank opslokt. Passagiers op de achterbank profiteren in de nieuwe Passat Variant van 5 centimeter extra beenruimte. Een forse toename.

Onder de nieuwe Volkswagen Passat Variant vind je het MQB Evo-platform. Geen geheel nieuwe basis dus voor de nieuwe Passat. Een volledig elektrische versie komt er dan ook niet, daar heeft Volkswagen natuurlijk deze ID7 Variant voor bedacht. Net als de uitgaande Passat krijgt ook het nieuwe model plug-in hybride aandrijflijnen. Er komen 204 pk en 272 pk sterke stekkerversies met een elektrisch bereik tot een heel behoorlijke 100 kilometer. Reken daarnaast natuurlijk ook op mild-hybride benzineversies. TDI-diesels komen er ook weer.

Interieur

Geen nieuw model zonder de nodige displays en dus pakt Volkswagen op dat vlak aardig uit. Het standaard infotainmentscherm heeft een diagonaal van 12,9-inch en er komt ook een grotere versie met een diagonaal van 15-inch beschikbaar. Achter het stuurwiel zit uiteraard een digitaal instrumentarium.

Volkswagen Passat: vanbinnen met flinke schermen.

Het in Slowakije gelegen Bratislava is straks de geboorteplek van de nieuwe Passat Variant. Daar loopt de auto straks samen van de band met de nieuwe Skoda Superb, waar behalve een Combi wél gewoon weer een tweede carrosserievariant (liftback) van komt.

Comment

VW weet iets wat wij nog niet weten, denk ik.

Nu nog met een TDI komen?

Wat een bakbeest trouwens. 4,92m

Comment

VW Passat (2024) B9 | VW Passat Nummer neun – erste Fahrt im Prototyp

Comment

VW Passat 2024: Erster Test der neuen Kombi-Generation! DCC Pro | neues Cockpit | 2.0 TDI | Diesel

Comment

VW Passat Variant im Test (2024) Wir fahren den NEUEN Kombi! Fahrbericht | Review | Innenraum

Comment

Lekje

Helaas voor Volkswagen is de gloednieuwe Volkswagen Passat nu al in vol ornaat te bewonderen. Eerder lekte ook de nieuwe Tiguan al vroegtijdig het internet op. De Volkswagen Passat volgt duidelijk een vergelijkbaar designpad.

Comment

Working...
                                X