Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia - Facelift (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Octavia - Facelift (2023)

FACELIFT OP KOMST VOOR SKODA OCTAVIA

SUBTIEL BIJGEWERKT

De huidige Skoda Octavia is bijna drie jaar oud en dus is er de afgelopen maanden achter de tekentafels in in Mmladá Boleslav druk geschetst aan een facelift. De opgefriste Skoda Octavia is op deze set spionagefoto's voor het eerst te zien. We kunnen je zowel de reguliere Octavia als zijn ruimere Combi-broer in camouflagekostuum laten zien.

In 2019 tilde Skoda de huidige Octavia op het podium, de vierde generatie van het model sinds Skoda deel uitmaakt van de Volkswagen Group. Skoda's ruimtewonder en het technische broertje van de Volkswagen Golf en Seat Leon kreeg bij zijn generatiewissel een beduidend scherper gesneden pak aangemeten dan zijn voorganger. In Tsjechië staat een gefacelifte Octavia in de ontwikkelingskamers, die in het openbaar tijdens testwerk is vastgelegd.

Skoda Octavia Combi (facelift)

De vorige generatie Octavia kreeg in 2017 een stevige facelift waarbij de voorheen uit één geheel bestaande koplampunits werden vervangen door opgesplitste exemplaren die het model een uitgesproken gezicht gaven. Zo ingrijpend als de vorige Octavia gaat het huidige model niet onder het mes. Sterker nog, de aanpassingen lijken vrij subtiel te blijven. Skoda geeft de Octavia zowel voor als achter ander bumperwerk en ogenschijnlijk worden er kleine wijzigingen doorgevoerd aan de koplampen en achterlichten. Als er één vlak is waarop auto's tegenwoordig snel verouderen, dan is dat de infotainment. Reken er dan ook op dat de Octavia wat soft- hardware betreft op dit gebied stappen maakt.

In maart liet Skoda een afbeelding zien van een vooralsnog onbekend nieuw model, een SUV-achtige die volgens Skoda's nieuwe 'Modern Solid' geheten designtaal getekend is. Van die nieuwe huisstijl lijken we op de gewijzigde Octavia in ieder geval niets terug te gaan zien.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Updated 2023 Skoda Octavia Facelift Prototype Spied Testing New Front In The Alps

Comment

Comment

Comment

Teaser:

Comment

Working...
            X