Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5 (2024)
Collapse
X
-
Mazda Boss Confirms Next Gen MX-5, Says Will Continue With The Same Recipe
https://www.carscoops.com/2022/04/ma...ong-lifecycle/Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenLijkt niet teveel te veranderen, wat ook compleet niet nodig is.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Mazda Teases 'MX-5 Vision Concept' As It Plans To Drop $11 Billion Into Electrification
https://www.carscoops.com/2022/11/ma...-like-concept/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenBenieuwd wat ze er uiteindelijk van gaan maken en welke motorisaties daar gaan inliggen. En maar hopen dat die geen 50K zal kosten
Comment
-
Ook maar is volgen, aangezien GT86 is uitverkocht en Type R onbetaalbaar is geworden.
Ook benieuwd wat ze ervan gaan maken en welke motorisaties.
De goedkoopste 2.0 zit rond de 35000€ momenteel, duurder gaat het toch niet mogen worden...
Elektrisch of hybride toestanden is no go voor mij, nafte, zolang het kan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenOok maar is volgen, aangezien GT86 is uitverkocht
En wat met zijn broertje de Subaru BRZ?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet nieuwe model is toch de GR86 dacht ik? Is die al uitverkocht?
En wat met zijn broertje de Subaru BRZ?
Op de site van Subaru vind ik er niets van terug.
Comment
-
2026 Mazda MX-5: Everything We Know About The Next Generation Miata Roadster
A new Mazda MX-5 is on its way and it's going to revolutionize the series with the adoption of a hybrid powertrain
A new Mazda MX-5 is on its way and it's going to revolutionize the series with the adoption of a hybrid powertrain
Illustration: Josh Byrnes / CarscoopsEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Comment
-
MAZDA ICONIC SP: SPORTIEVE ELEKTRISCHE COUPÉ MÉT ROTATIEMOTOR (MX-5)
NIEUWE BEKENDE
Maak kennis met de Mazda Iconic SP. De Mazda Iconic SP is een elektrisch aangedreven studiemodel met een rotatiemotor aan boord. Een dergelijke aandrijflijn is bij Mazda overigens niet nieuw en ook de Iconic SP lijkt minder nieuw dan je wellicht zou denken.
Een altijd elektrisch aangedreven auto met een verbrandingsmotor aan boord is geen nieuw concept. Zo zijn er immers al meerdere EV's met een zogenoemde range extender aan boord die een relatief kleine accu kan bijladen als dat nodig is. Als die verbrandingsmotor een rotatiemotor is, dan wordt het een ander verhaal. Maar ook die opzet is niet nieuw. Zo levert Mazda al de MX-30 R-EV die altijd elektrisch is aangedreven maar een rotatiemotor aan boord heeft. Een dergelijke aandrijflijn hangt Mazda nu ook in zijn nieuwste studiemodel: de Iconic SP.
Mazda Iconic SP
Alhoewel, nieuw... Mazda liet vorig jaar al een glimp van een vergelijkbaar studiemodel zien dat het toen nog Vision Study doopte. Mazda omschrijft de Iconic SP als een compacte sportauto 'van een nieuw tijdperk' waarmee het naar eigen zeggen wil laten zien dat het nog altijd een passie heeft voor sportieve modellen. De Mazda Iconic SP heeft een lange lage motorkap met daarin relatief kleine koplampen en heeft een bilpartij met kleine ronde led-achterlichten.
"We zijn vastbesloten om het rijplezier dat de MX-5 biedt in leven te houden. Deze Iconic SP biedt de oplossing." Daarmee koppelt Mazda de Iconic SP direct aan de MX-5. Als we het dak wegdenken, zou dit inderdaad er inderdaad zomaar mee kunnen hinten naar een nieuwe MX-5. Doordat de auto in theorie een relatief klein accupakket heeft, zou hij niet zo zwaar zijn als een EV.
Uitgebreide technische specificaties zijn er niet, al zegt Mazda wel dat de Iconic SP 370 pk sterk is, 1.450 kilo in de schaal legt en 4,18 meter lang is. Een maatje groter dus dan de MX-5, die schopt het immers tot 3,92 meter.
Bron: Autoweek
Comment
-
Comment