Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VW Golf 8 - Facelift (2023)
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
VERNIEUWDE VOLKSWAGEN GOLF GTI: DE LAATSTE MET PLOFJES
NOG ZONDER DEFINITIEF FRONT
Ook de Volkswagen Golf gaat een toekomst vol elektrische aandrijflijnen tegemoet. Na het afzwaaien van de huidige generatie is het zeer waarschijnlijk over en uit voor een Golf met verbrandingsmotoren. Dat betekent dat de vernieuwde Volkswagen Golf GTI in dit artikel de laatste nieuwe is met het kenmerkende geplof of geratel uit de uitlaat.
Hoe de toekomst van de Volkswagen Golf er exact uit komt te zien, is nog even de vraag. Het lijkt vast te staan dat er na het uitzwaaien van de huidige generatie een volledig elektrische Golf komt. Of die auto ID Golf of misschien wel gewoon Golf gaat heten als het ID-label niet meer nodig blijkt? Dat is nog even afwachten. Op een nieuwe en dus volledig elektrische negende generatie Volkswagen Golf moet je nog wel heel wat jaartjes wachten. Die komt namelijk op zijn vroegst pas in 2028 en dus moet het huidige model er nog even tegenaan. Dat doet het in opgefriste vorm. Op deze spionageplaten kunnen we je de gefacelifte Volkswagen Golf GTI al laten zien, maar aan dit testexemplaar is opvallend weinig nieuw.
Eerder zagen we al dat de vernieuwde Golf nieuwe plattere koplampen...
Het is niet voor het eerst dat de gefacelifte Golf nagenoeg zonder camouflageplakkers opduikt. Dat brengt ons ook tot een verschil tussen dit gesnapte exemplaar en eerder in beeld verschenen testmodellen. De koplampen van deze witte GTI lijken niet anders dan de exemplaren die je momenteel van het model kent. Uiteraard verwachten we dat ook deze GTI straks de nieuwe en vooral iets plattere koplampen krijgt. Of het opvallende patroon waarin de led-dagrijverlichting bij de huidige Golf GTI aan weerszijden van de bumper in het gaaswerk is gehuisvest terugkeert, valt nog maar te bezien. Het slim aangebrachte tape rond de bumper kan niet verbergen dat de voorbumper wordt vernieuwd; hij lijkt gelijkenissen te vertonen met het exemplaar dat de GTI Clubsport nu heeft.
...en een stevig vernieuwd interieur krijgt.
Net als elke andere versie van de Golf krijgt ook de vernieuwde Golf GTI een opgefrist interieur. Daarin krijgt onder meer een groter infotainmentsysteem een plek en Volkswagen lijkt de fysieke druktoetsen terug te brengen naar het stuurwiel. Inderdaad, net als in bijvoorbeeld de nieuwe Tiguan. Door de voorruit is al te zien dat ook dit testexemplaar het vernieuwde interieur heeft, hoewel er vanbuiten nauwelijks iets is veranderd. Reken op motorisch vlak op de komst van mild-hybride benzinemotoren eTSI's. Ook komen er weer meerdere plug-in hybride aandrijflijnen. Kijk daarbij ook niet gek op als de 2.0 TSI in de Golf GTI straks meer vermogen levert dan de huidige, die 245 pk sterk is.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
De Volkswagen Golf krijgt in 2024 een facelift en moet er met zijn strakgetrokken smoelwerk en opgefriste interieur weer een paar jaar tegenaan. Natuurlijk keert ook de absolute smaakmaker van het Golf-gamma terug: de Golf R. Die vernieuwde top-Golf zien we vandaag voor het eerst, als Hatchback én als Variant.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Ze kunnen nu blijkbaar beter dadelijk aan de Golf 9 beginnen want dat blijft maar duren met die faceliftEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment