Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cupra Terramar (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cupra Terramar (2024)

2024 Cupra Terramar Mule Spied Wearing Audi Q3’s Body

https://www.carscoops.com/2022/10/20...audi-q3s-body/

Dit zou het moeten worden:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Nog altijd als Q3 verkleed:

Last edited by Jocar; 12/12/2023, 09:41.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

CUPRA TERRAMAR: CUPRA'S BROERTJE VAN NIEUW AUDI Q3

OP NAAR HONGARIJE

​Cupra heeft een drietal nieuwe modellen in het vat zitten. Een daarvan is de Terramar, een nieuwe SUV die in tegenstelling tot de andere twee géén elektrische aandrijflijn krijgt. De Terramar komt pas in 2024 op de markt, maar Cupra laat hem nu alvast zien.

Wie een blik werpt op het huidige leveringsgamma van Cupra, komt daar vooral modellen tegen die je in een iets aangepaste vorm ook bij andere merken vindt. Er is echter één uitzondering: de Formentor. Die auto deelt zijn koetswerk namelijk niet met een ander model van de Volkswagen Groep. Tot en met 2025 brengt Cupra drie nieuwe modellen uit. Een daarvan is de UrbanRebel, een kleine elektrische cross-over die in 2025 op de markt komt. Daarnaast komen in een jaar eerder al de elektrische Tavascan én de Terramar op de markt. De Cupra Tavascan wordt een elektrische SUV, terwijl de Terramar een SUV wordt die gewoon verbrandingsmotoren krijgt.

De Cupra Terramar is vernoemd naar de locatie waar het Cupra zo'n vijf jaar geleden werd omgetoverd van een sportief label van Seat tot een min of meer losstaand eigen merk. De auto wordt 4,5 meter lang en krijgt in ieder geval een plug-in hybride aandrijflijn die de auto een elektrisch bereik van zo'n 100 kilometer oplevert. Bepaald niet verkeerd.

Opvallend is de geboorteplek van de Terramar. Hij wordt vanaf 2024 namelijk gebouwd in Audi's fabriek in het Hongaarse Györ. Daar wordt de Terramar straks zij aan zij gebouwd met de volgende generatie van de Audi Q3. Er komt door het aanstaande verdwijnen van de TT in die fabriek immers een productieplekje vrij. Cupra liet de Terramar samen met de UrbanRebel en Tavascan medio 2022 al vluchtig zien en heeft de SUV nu ook alvast voorgesteld aan de Hongaarse fabrieksmedewerkers.

De UrbanRebel, Tavascan en Terramar moeten Cupra onder meer helpen bij het behalen van zijn verkoopdoelstelling die het voor omstreeks 2025 heeft gezet. Vanaf halverwege dit decennium wil Cupra jaarlijks namelijk 500.000 auto's verkopen. Auto's als de Born en Leon krijgen binnenkort een facelift. Tijdens die facelift wordt onder meer het front van die modellen meer in lijn gebracht met dat van de aanstaande drie écht nieuwe modellen.

Bron: Autoweek

Comment

Dat is precies niet direct moeders mooiste.
        BMW X5 45e

Comment

Zo mooi de Formentor is, zo lelijk de Terramar is.

Comment

Beetje te duidelijk een afkooksel van de Audi, vind ik.
            En die is nu eenmaal niet moeders mooiste IMO

Comment

HET CUPRA-BROERTJE VAN DE AUDI Q3 VANBINNEN

MINDER WILD DAN TAVASCAN

​Cupra brengt in 2024 niet alleen de elektrische Tavascan, maar ook de Terramar op de markt. Het uiterlijk van de Cupra Terramar hebben we je al lang geleden digitaal opgediend en nu hebben we ook zijn interieur te pakken.

Geregeld drukt AutoWeek je patenttekeningen onder de neus van modellen die pas veel later hun officiële debuut beleven. Zo ook vandaag. In maart konden we je al laten zien hoe de Cupra Terramar die pas in 2024 verschijnt eruit gaat zien. Daar borduren we nu op voort. We hebben ook patenttekeningen opgesnord van het interieur van Cupra's nieuwe SUV.

In tegenstelling tot de reeds onthulde Tavascan die in 2024 op de markt komt, wordt de Cupra Terramar géén EV. Je moet de Terramar beschouwen als het Cupra-broertje van de nieuwe Volkswagen Tiguan én van de nieuwe Audi Q3. De Terramar is net iets nauwer verwant aan de Q3 dan aan de Tiguan, aangezien hij straks zij aan zij met de volgende generatie Q3 van de band loopt in het Hongaarse Győr. Daar bouwde Audi tot voor kort de TT, maar nu dat model het tijdelijke heeft verruild voor het eeuwige is daar een productieplek beschikbaar.

De Cupra Terramar krijgt een conventioneler vormgegeven werkplek dan de elektrische Tavascan. Zo krijgt de Terramar een conventioneler overkapt digitaal instrumentarium en ventilatieroosters die in mindere mate zijn verstopt in designelementen in het dashboard. In het midden van het dashboard komt een flink multimediascherm, dat sterk doet denken aan het exemplaar dat Volkswagen in de ID7 en de nieuwe Tiguan en Passat schroeft.

De pakweg 4,5 meter lange Cupra Terramar is straks leverbaar met een of meerdere plug-in hybride aandrijflijnen met een elektrische actieradius van zo'n 100 kilometer. We mikken erop dat deze plug-in hybride versies technisch gelijk zijn aan die van de Passat en Tiguan. Reken dus op een 1.5 TSI, een 19,7-kWh accupakket en systeemvermogens van 204 en 272 pk. In Spanje zijn de eerste exemplaren van de Terramar al gekentekend, waarbij het waarschijnlijk om ingepakte testexemplaren gaat.

Bron: Autoweek

Comment

The Spanish brand's compact SUV was previewed almost two years ago and will feature a mix of ICE and hybrid powertrains

Comment

Onze spionagefotografen hebben de Cupra Terramar betrapt in zijn definitieve koetswerk, maar nog steeds bedekt met een dikke laag camouflage voor zijn officiële presentatie later dit jaar. Lees er alles over op vroom.be.

Comment

De Cupra UrbanRebel (links), Terramar (midden) en Tavascan (rechts).

Comment

Comment

2025 Cupra Terramar Hybrid Compact Crossover SUV Prototype Caught Testing At The Nürburgring

Comment

Working...
                        X