Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota C-HR (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota C-HR (2023)

    New 2023 Toyota C-HR on the way with range of powertrains

    The second generation Toyota C-HR will feature combustion, plug-in and possibly electric power, and our exclusive images preview how it could look









    Bron: www.autoexpress.co.uk
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Impressie op basis van de patentbeelden:



    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Oei oei oei
      Complex design voor gevorderde getormenteerde zielen. De gustibus et coloribus...

      Comment


      • #4
        Ik vind dat, de huidige indachtig, nog niet zo mis. Toyota maakt mooie auto's tegenwoordig imo.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          edit.
          Last edited by Jocar; 13/06/2023, 12:30.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Nog een impressie:

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Oud:


              De huidige Toyota C-HR


              Nieuw:




              Toyota C-HR (2023) - Illustratie: Larson
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Valt vies tegen van plaats die je hebt in deze kar. Mee gereden als vervanger en valt tegen. Te veel van verwacht denk ik.
                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                Comment


                • #9
                  TOYOTA C-HR PROLOGUE - DIT IS VOOR 80 PROCENT DE NIEUWE C-HR

                  ALS HYBRIDE MAAR OOK ALS PLUG-IN HYBRIDE

                  ​Zes jaar geleden kwam de huidige Toyota C-HR op de markt. Voor een Toyota heeft het model nu al een lange levenscyclus maar zijn opvolger wordt steeds concreter. Deze C-HR Prologue geeft voor zo’n 80 procent het uiterlijk van de tweede generatie prijs die we over een jaar verwachten. De vormgeving wordt nog brutaler. Om het onthullingsfeestje meteen maar een beetje te bederven: dit najaar hadden we al deze gelekte patentplaten die de tweede generatie C-HR als productiemodel weergeven. Op technisch vlak gaat de nieuwe Toyota C-HR er op vooruit. Hij wordt leverbaar als hybride maar ook als plug-in hybride.
                  • Voorbode nieuwe Toyota C-HR
                  • Ook als plug-in hybride
                  • Nog expressiever design dan huidige
                  • Eind 2023 als productieversie onthuld

                  De Toyota C-HR was zes jaar geleden de wegbereider voor een nieuwe lichting Toyota’s. Net als de vorige Prius stond hij op het toen nieuwe TNGA-platform waarmee het merk op het gebied van rijdynamiek grote stappen zette, maar de C-segment cross-over sloeg met zijn lijnenspel in als een bom. Je vindt een C-HR of mooi of lelijk. Een tussenweg is er niet. Inmiddels heeft het publiek al zes jaar aan een dergelijke expressieve Toyota kunnen wennen en daarom durft het ontwerpteam in de Europese Toyota ED²-designstudio bij Nice met de volgende C-HR een stap verder te gaan. Dat geeft de C-HR Prologue duidelijk weer. Het is een conceptcar die al heel van het nieuwe design prijsgeeft.


                  Toyota C-HR Prologue, die ook wel wat trekjes van de Aygo X heeft.

                  De wielen komen nog verder op de hoeken te staan, en profil valt de scherpe hoek van de achterportieren op, die doet denken aan de vormtaal van de Aygo X. Je kunt hem wat betreft zijn design prima zien als de grote broer van die nieuwe spraakmakende A-segmenter. Kenmerkend voor de nieuwe Toyota-neuzen is wat Toyota de ‘hammerhead’ noemt. Een strip verdeelt de koplampen in hoekige ledstrips en van bovenaf lijkt het daardoor een beetje op hoe je van boven de kop van een hamerhaai ziet.


                  Toyota C-HR met de 'Hammerhead', de nieuwe Prius heeft het, de nieuwe elektrische bZ-reeks heeft het ook.


                  Lekkere stance voor nieuwe C-HR


                  De schuin aflopende daklijn keert weer terug, al is de nieuwe C-HR hoger en breder dan de huidige. Dat laatste zorgt weer voor wat designers noemen een lekkere stance, dus hoe de auto op zijn wielen staat, zeker omdat het model ook korter wordt (2 centimeter) krijgt de tweede generatie een gedrongen uiterlijk. Uiteraard is dit nog een concept en moet je er normale buitenspiegels op denken in plaats van de rechthoekjes die er nu op zitten, die de suggestie moeten wekken van camera’s. De portiergrepen in de voordeuren zien we hoogstwaarschijnlijk eveneens niet terug op de productieversie. Wanneer die komt? Reken eind 2023 op de voorstelling, waarbij we uitgaan van de tijd die Toyota nam voor het presenteren van de Aygo X Prologue in maart 2021 en de lancering van de productie Aygo X. Ook die ‘Prologue’ oogde nog net even een tikkeltje extremer dan de uiteindelijk nog altijd opmerkelijk gestileerde showroomversie.


                  De Toyota C-HR Prologue is 2 centimeter korter dan de huidige C-HR maar of dat ook voor de productieversie geldt valt nog te bezien.


                  Ook plug-in hybride C-HR


                  Bij de onthulling van de conceptcar hebben we alleen nog een blik op de buitenzijde kunnen werpen. Er zat nog geen interieur in. Wel geeft Toyota prijs dat er naast de hybride een plug-in hybride verschijnt. De vijfde generatie hybride aandrijflijn die al in de Corolla Cross gepresenteerd is en die ook in de Corolla van modeljaar 2023 zit, gaat aan de neus van de huidige C-HR voorbij. De nieuwe krijgt de krachtiger 1.8 en 2.0 Hybrid uiteraard wel. En dan is er de recent gepresenteerde Prius Plug-in Hybrid. Die heeft de krachtige 223 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn, gekoppeld aan een 13,6-kWh accupakket en staat op hetzelfde platform. Met de Prius kom je 69 kilometer ver op een acculading volgens Toyota, de C-HR zal (ervan uitgaand dat hij hetzelfde pakket krijgt) dat waarschijnlijk niet halen door zijn hoogte. Maar op aandrijfgebied gaat de nieuwe C-HR er dus zeker op vooruit.







                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Toyota C-HR Prologue: is dit DE NIEUWE C-HR?

                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      Een blik op de Toyota C-HR (plug-in!) Prologue en BZ Compact SUV Concept

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        New Electric 2024 Toyota C-HR Spotted Testing For The First Time

                        https://www.carscoops.com/2023/01/ne...he-first-time/









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          NIEUWE TOYOTA C-HR BETRAPT: OOK ELEKTRISCH?

                          INGEWIKKELDE MATERIE

                          ​Toyota heeft de smaak behoorlijk te pakken. In relatief korte tijd liet het merk het ene nieuwe studiemodel na het andere zien en dus zit er een behoorlijk aantal nieuwe auto's in de pijplijn die je straks daadwerkelijk kunt kopen. Een daarvan is de nieuwe Toyota C-HR. Het lijkt erop dat die nieuwe Toyota C-HR op deze foto's voor het eerst in testkostuum te zien is.


                          Toyota kwam in 2016 met de huidige generatie C-HR op de proppen, die symbool stond voor een ommezwaai van Toyota's modelstrategie. Met de extravagante cross-over maakte Toyota duidelijk dat het in de toekomst meer oog zou hebben voor spannender ogende ontwerpen. Inmiddels staat de kalender en is de C-HR dus zo'n acht jaar oud. Er zit een volledig nieuwe C-HR in het vat en het lijkt erop dat we je die nieuwe Toyota C-HR nu al kunnen laten zien.

                          Toyota C-HR Prologue
                          Toyota C-HR Prologue (Concept, 2021).

                          Dat er een nieuwe C-HR aan zit te komen is natuurlijk geen verrassing. Compacte cross-overs en SUV-achtigen lokken nog altijd veel klanten naar de showrooms en dus kun je er als autofabrikant niet genoeg van in je aanbod hebben. De C-HR kreeg onlangs de Corolla Cross naast zich als nuchterder en praktischer alternatief en dat betekent dat de nieuwe tweede generatie Toyota C-HR op designvlak weer een eigenwijze rakker mag worden. In december liet Toyota met de C-HR Prologue al een voorpoefje op de nieuwe C-HR zien. Hoe de nieuwe C-HR precies uit komt te zien? Dat is eigenlijk geen verrassing meer. Al twee maanden voordat Toyota de C-HR Prologue presenteerde, kon AutoWeek je de productieversie al op patenttekeningen laten zien. Nu zijn ook twee testexemplaren van de nieuwe C-HR in het openbaar verschenen.


                          De gesnapte testauto's lijken de nieuwe Toyota C-HR te zijn.

                          De ingepakte Toyota op deze foto's vertoont overduidelijk gelijkenissen met de C-HR Prologue en dus ook met het model op de reeds genoemde patentplaten. We zien een auto met een sterk aflopende daklijn, een hoge neus met daarin nog vooral afgeplakte C-vormige koplampen en een achterzijde met verlichting in een strakke horizontale streep en een spoiler boven een relatief vlak liggende achterruit. Door het stickerwerk heen zijn de vouwen op de flanken al deels zichtbaar en ook de golvende schouderlijn en de verhoging bij de voorschermen is zichtbaar. Stuk voor stuk zaken die je op zowel de C-HR Prologue als de auto op de patenttekeningen zag. Een van de testexemplaren heeft ook de grille die je op de patentplaten zag. Opvallend: de gesnapte Topyota heeft net als de C-HR op de patenttekeningen in de voor- en achterportieren verzonken handgrepen. De C-HR Prologue had die juist niet.


                          Ook elektrisch?

                          Komt de nieuwe Toyota C-HR ook met een volledig elektrische aandrijflijn? Dat is nog maar even de vraag, maar niets is onmogelijk. Hij krijgt in ieder geval een plug-in hybride aandrijflijn en wordt internationaal ook leverbaar met een hybride aandrijflijn zonder stekker. De nieuwe Toyota C-HR staat waarschijnlijk op het nieuwe E3-platform , een basis die delen van het TNGA-platformfamilie combineert met die van de elektrische e-TNGA-reeks. Dat betekent dat de basis van de nieuwe C-HR in theorie ook geschikt is voor een volledig elektrische aandrijflijn.


                          Toyota bZ Compact SUV, een voorbode van waarschijnlijk de bZ3X. Groter dan de C-HR.

                          Toyota heeft de komst van een elektrische C-HR nog niet bevestigd. Wél komen de Japanners met de bZ3X, een elektrische kleine broer van de bZ4X waarvan geen versies met verbrandingsmotoren komen. Dat is immers een model van de bZ-familie waaronder Toyota slechts volledig als EV ontwikkelde modellen hangt. Het is dus niet ondenkbaar dat het op termijn met een elektrische C-HR komt.


                          Small SU EV Concept (2021): vroege versie C-HR Prologue of toch kleiner los elektrisch model?

                          Dat vermoeden wordt gesterkt door een ouder studiemodel van Toyota: de Small SU EV Concept. Eind 2021 trok het samen met Lexus een blik concept-cars kopen. Een daarvan was de Small SU EV Concept, een kleine elektrische cross-over die in tegenstelling tot andere gelijktijdig gepresenteerde elektrische studiemodellen geen bZ-naam had. Dat wekt dus de suggestie dat Toyota inderdaad met elektrische varianten van auto's komt die ook met verbrandingsmotoren verkrijgbaar zijn. Daar komt bij dat de genoemde Small SU EV Concept behoorlijk wat uiterlijke gelijkenissen vertoont met de C-HR Prologue en dus met de nieuwe Toyota C-HR. De C-HR Prologue leek dan ook een designtechnische doorontwikkeling van die Small SU EV Concept.

                          Een andere optie is dat de Small SU EV Concept een iets kleiner C-HR-achtige wordt met een elektrische aandrijflijn, een soort bZ2X dus voor naast de Toyota Yaris Cross. Mocht dat het geval zijn, dan zou het wel heel druk worden in Toyota's SUV-gamma.








                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            DESIGNREVIEW TOYOTA C-HR PROLOGUE: 'HOPEN DAT DIT GOEDE WERK PRODUCTIE HAALT'

                            NIELS VAN ROIJ ENTHOUSIAST OVER VOORBODE NIEUWE C-HR

                            ​Bij de oorspronkelijke C-HR was volgens Toyota het doel een nieuw genre binnen het C-segment te creëren. Hoewel dat wat overambitieus is, kan niet worden ontkend dat die auto karaktervol is. Hij viel bovendien in de smaak bij klanten en Toyota zelf. Want voor de volgende generatie heeft het designteam zich voorgenomen te overtreffen wat de eerste C-HR heeft neergezet. Autodesigner Niels van Roij beoordeelt het designwerk van de C-HR Prologue Concept.


                            De Toyota C-HR Prologue Concept is een werkelijke concept car. Geen pre-productie auto op grotere wielen. Een sterke indicatie van dat wat komen gaat in de massafabricage-variant wordt in deze voorbode extra benadrukt in uitgesproken proporties, surfacing en jewellery.



                            Het unieke proportionele statement van de eerste C-HR is gebleven. Verder zien we een drietal nieuwe elementen, waarvan sommigen in andere Toyota’s al onderdeel zijn geworden van het dna van het merk.

                            Toyota-precisie

                            De eerste is het design-dna, door Toyota Precision Organic genoemd. Deze designtaal is de afgelopen jaren voortdurend geëvolueerd en vindt zijn oorsprong in twee ogenschijnlijk tegengestelde waarden. Enerzijds zien we de belichaming van de typische Toyota-precisie. Het merk communiceert hier zijn hoogtechnologische nauwkeurigheid. Een organisch, meer vloeiend en natuurlijk vormspectrum staat daar tegenover. Dit benadrukt de menselijke kant van het merk. Gecombineerd creëren ze een fraai spanningsveld in de huid van de auto.

                            C-HR krijgt Hammerhead van de Prius

                            Het tweede nieuwe aspect is de Hammerhead-identiteit van de DRG. Deze kennen we van de nieuwe Prius. Hij is slim gevormd: Toyota heeft vastgesteld dat hun merk-identiteit in de toekomst steeds minder afhankelijk zal zijn van conventionele openingen in de grille. Koeling (van een verbrandingsmotor) is door elektrificatie immers overbodig: de grillefunctie komt te vervallen. Verder worden dankzij ledtechnologie koplampen slanker dan ooit. Diverse rijsensoren worden in de Hammerhead gecombineerd met de slanke ledkoplampen tot een driedimensionale architectuur. De neus vormt op deze wijze een nieuw karakter en sterke signatuur die gamma-breed het Toyota-gezicht uitdrukt.

                            Een derde essentieel bestandsdeel van het dna van de C-HR is de stance. Deze kwaliteit wilden Toyota-ontwerpers voortzetten. Ze bedachten de sleutelzin: the condensed stancemonster. Voor de buitenwereld wellicht vreemd, maar autodesignteams maken veelvuldig gebruik dergelijke namen tijdens de ontwerpprocessen. Ze leggen uit waar de auto over gaat, wat de essentie is.

                            Dat de C-HR Prologue Concept een waar stancemonster is staat buiten kijf! Met de wielen gepositioneerd op de uiterste hoeken oogt de concept uitgelezen sportief en stoer.



                            De concept car is, logischerwijs, aanzienlijk provocerender en gedurfder dan de huidige C-HR. Maar hij is ook verfijnder, cleaner. De huidige C-HR is dan wel gewaagd, maar ook nogal rommelig. Zo bestaat de verborgen deurgreep van het achterportier uit buitengewoon veel randjes, rubbertjes en andere delen.



                            Ontwerp C-HR Prologue bedacht voor bi-tone kleurgebruik

                            Ook de Prologue Concept colour & trim designers hebben goed werk verricht. Ze kozen de juiste verdeling van de bi-tone kleuruitvoering op degraphics. Zo wordt de C-HR Prologue naar een hoger niveau getild. De kleursplitsing is duidelijk geen afterthought. Het surfacing-ontwerp is bedacht voor bi-tone kleurgebruik. Het zilveren masker wordt door de zwarte achtersteven extra benadrukt en visa versa. Het geheel komt middels de krachtige shutline van de achterdeur optimaal tot zijn recht. Als kers op de taart creëert het koperkleurige element op het dak, gecombineerd met de gelijkkleurige subtiele lijn in de voorspoiler en de elementen in de diffusor echt iets bijzonders van de C-HR. Een auto zo goed krijgen vergt veel discipline en kennis van vorm, lijnen en sculptuur.

                            Nu rest de designers nog één belangrijke taak. Van dit goede werk nauwelijks iets verloren laten gaan in de push naar productie!







                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              2024 Toyota C-HR Reveals More Of Its Edgy Styling And Interior In New Spy Shots

                              The all-new sub-compact C-HR has been confirmed for an introduction in late 2023, with hybrid and plug-in hybrid powertrain options, with an EV version to follow










                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16




                                Impressie; Carscoops
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment

                                Working...
                                X