Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Porsche Taycan+Sport Turismo - Facelift (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Porsche Taycan+Sport Turismo - Facelift (2024)

    2024 Porsche Taycan And Taycan Sport Turismo Spied, Gives Us Our First Look At The Facelifted EVs

    https://www.carscoops.com/2022/10/20...acelifted-evs/









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2








    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      GEFACELIFTE PORSCHE TAYCAN MET MEER DAN 1.000 PK OP KOMST

      OOK ANDERE VARIANTEN GEFACELIFT

      ​De Porsche Taycan is volgend jaar vier jaar op de markt, dus wordt hij onderworpen aan een facelift. Dat niet alleen, want er komt ook een 1.000+ pk-sterke variant met drie elektromotoren en een focus op circuitgebruik aan. Dat blijkt uit het werk van onze spionagefotograaf, die in de buurt van én op de Nürburgring deels ingepakte exemplaren trof van zowel de sedan- als de station-variant van de Taycan.


      Tot op heden hadden we nog geen lucht van de komst van een Porsche Taycan-met-circuitfocus, maar die lijkt er wel degelijk te komen. Porsche zal daarmee ongetwijfeld zijn eigen record op de Nürburgring aan diggelen willen rijden. Onze spionagefotograaf schoot in Duitsland platen van een ingepakt prototype, compleet met rolkooi en uit de kluiten gewassen achterspoiler. De rolkooi zullen we op de productieversie niet terugzien, maar voor de lip onder de grote spoiler en de ongetwijfeld sportiever vormgegeven en nu nog ingepakte voorbumper geldt dat wel. Verder zien we bij de bespoilerde auto deels ingepakte koplampen die bij de gespotte 'reguliere' Taycans, ook op de foto's, al naakt zijn. Daarover verderop in de tekst meer.

      Naar verwachting zit het grootste nieuws van de spoiler-Taycan hem onderhuids. Dit zou namelijk de gedoodverfde concurrent van de Tesla Model S Plaid moeten worden. Daarom krijgt de extra hete Taycan naar alle waarschijnlijkheid - zo gaan de nieuwste, goed onderbouwde geruchten - een derde elektromotor aangemeten, goed voor een totaalvermogen van ruim 1.000 pk. Een Model S Plaid houd je immers niet zomaar bij.


      Meer aero aan de voor- en achterkant en een rolkooi: 1.000+ pk is serious business.


      Ook facelift voor 'reguliere' Taycan


      Dan de reguliere modellen, die ook voorbij rolden. Hoewel de Porsche Taycan stationwagons - in Cross Turismo- en Sport Turismo-smaak - later op de markt kwamen dan de Taycan sedan, verwachten we dat de facelift die nu voor dat model op stapel staat gelijktijdig wordt doorgevoerd bij alle carrosserievarianten. De gefacelifte Porsche Taycan, die we nu voor het eerst in beeld krijgen, lost de oorspronkelijke versie waarschijnlijk in de tweede helft van volgend jaar af. Het lijkt erop dat de facelift voor de buitenkant van de reguliere Taycans weinig nieuws in petto heeft. Niet voor de sedan en de Sport Turismo, in ieder geval. De Cross Turismo houdt zich nog even schuil en verscheen nog niet voor de lens.

      Aan de zijkanten van de Taycan zien we vrijwel geen wijzigingen. Het lijkt erop dat er na de facelift een in de kleur van de koets gespoten stripje op de dorpels komt te zitten, al zou dat ook onderdeel van de camouflage kunnen zijn. Aan de achterkant van de sedan is een deel van de bumper afgeplakt, wat duidt op daarvoor op stal staande nieuwe lijnen. De achterlichtunits zijn ook deels onherkenbaar gemaakt, al zien we geen duidelijke verschillen met de huidige exemplaren. Toch ligt een wijziging in de lijn der verwachting.


      De koplampbehuizing loopt voortaan in een hoek.


      Nieuwe vorm voor de koplampen


      Aan de voorkant vinden we het 'grootste' nieuws, dat voor beide varianten hetzelfde lijkt. Zo krijgen ze allebei een nu nog ingepakt nieuw bumperontwerp en kennen de Taycan-koplampen straks een nieuwe vorm. Die zijn nu nog aan weerszijden min of meer afgerond, maar lopen straks aan de binnenzijden puntiger toe.

      Daarmee lijkt het voor wat betreft het uiterlijk gedaan voor de reguliere facelift-Taycan. Onderhuidse veranderingen verwachten we eveneens en zijn misschien nog wel belangrijker, want de EV-technologie ontwikkelt zich razendsnel. Verwacht onder meer een groter rijbereik. Daarnaast zullen er - het blijft natuurlijk een Porsche - mogelijk nog wat extra uitvoeringen van de Taycan op de markt komen, waaronder minstens een variant op het meer op circuitgebruik gefocuste, driemotorige exemplaar.

      Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        PORSCHE TAYCAN MET 'RUIM 1.000 PK' PROBEERT TE MISLEIDEN

        TAYCAN 'TDI'

        ​Porsche werkt aan een variant van de Taycan die vermoedelijk minstens zo potent moet worden als de Tesla Model S Plaid. De testmule voor die Porsche kwam al eerder voorbij aan de lens van onze spionagefotograaf, maar dit keer kunnen we hem van dichtbij bekijken. Onder meer het interieur, de breedte van de achterbanden en de diffuser verraden de intenties van naar alle waarschijnlijkheid de eerste Porsche die door de 1.000-pk grens knalt.


        Porsche werkt aan een extra snelle variant van de Taycan die naar alle waarschijnlijkheid de Tesla Model S Plaid van repliek moet kunnen voorzien. Om dat te bewerkstelligen, krijgt de auto naar verluidt liefst drie elektromotoren, goed voor meer dan 1.000 pk. De techneuten van Porsche zouden dat bevestigd hebben tegenover onze spionagefotograaf, terwijl Porsche-fanaten op het internet anderzijds hun twijfels uiten over de mogelijkheid van drie motoren. Het platform van de Taycan zou er geen ruimte voor bieden. Het tegendeel lijkt waar, maar is nog niet officieel bevestigd.

        Verwacht in ieder geval een elektrische Porsche die in minder dan 2 seconden naar de 100 km/h knalt en tot ruim boven de 300 km/h door accelereert. Dat niet alleen: ook in het bochtenwerk moet de extra snelle Taycan uitblinken. Dat blijkt wel uit de aerodynamische delen die Porsche erop plakt. Zowel aan de voor- als aan de achterkant krijgt hij heftiger bumperwerk met achter een (door de sneeuw goed zichtbare) diffuser en een grote spoiler. Verder lijken de achterbanden nog breder te zijn dan de 305 mm brede exemplaren van de meest potente 'reguliere' Taycan.


        Porsche Taycan TDI

        Het interieur van de mule is eveneens beter in beeld dan eerder en laat de kuipstoelen van een GT3 RS en een rolkooi zien. Eerstgenoemde zouden - zonder GT3 RS-aanduiding - zomaar eens terug kunnen keren in de productieauto, de rolkooi zit er puur en alleen voor de veiligheid van testcoureurs. Hoe dan ook: die zaken verraden wel hoe serieus Porsche deze auto in de markt wil zetten. Het merk gaat zelfs een stapje verder dan het anders zou doen bij het camoufleren van een auto en plakt een TDI-badge achterop. Zou de Taycan-topper dan niet alleen liegen over de aanwezigheid van een turbo (zoals de Turbo en Turbo S met hun namen), maar ook over die van directe injectie? We verwachten het na de facelift te kunnen bevestigen!

        Bron: Autoweek










        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Ola, zelfs met rode D
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Ingenieurs met humor.. En dan nog Duitsers ook...waar schrijven we dat heen?

            Comment


            • #7
              Kan ook een knipoog zijn naar een nog extremere variant die zou komen -> daar plakken ze dan TDI volledig in het rood op

              Comment


              • #8
                ze zouden beter zorgen dat niet elke Taycan een defecte heater krijgt van zodra het wat kouder wordt en als die het dan toch krijgt, dat het dan wat vlotter wordt gemaakt ipv "we weten niet wanneer meneer, we hebben geen zicht op de voorraad ervan". Van een merk zoals Porsche verwacht je toch wat meer... Nu, 1000 pk en minder dan 2 seconden tot 100km/u, dat staat natuurlijk marketing-wise veel sjieker dan een auto maken zonder problemen...

                Comment


                • #9
                  VERNIEUWDE PORSCHE TAYCAN BETRAPT

                  SUBTIEL BIJSCHAVEN

                  ​De Porsche Taycan is later dit jaar al vier jaar onder ons en dat betekent dat er in Stuttgart al uitgebreid is nagedacht over een gefacelifte variant. Die vernieuwde Porsche Taycan is op deze foto's behoorlijk goed te zien.


                  Porsches eerste volledig elektrische auto beleefde zijn publieksdebuut in september 2019. Aan het ontwerp van de elektrische Porsche had autoland toen al enkele jaren kunnen wennen, want al in 2015 blikte Porsche met de Mission E vooruit op de Taycan. Die Taycan is nu drieënhalf jaar oud dat betekent dat de elektrische GT een opfrisbeurt te wachten staat. We hebben je al tweemaal een ingepakte versie van de ingepakte Taycan voorgeschoteld, al betrof het tweemaal een naar verluidt ruim 1.000 pk sterke nieuwe topversie, compleet met een heftige achtervleugel. Nu hebben we de vernieuwde Porsche Taycan in een bescheidener uitdossing te pakken.


                  De nieuwe koplampen zijn platter en lopen nu door tot in de hoekjes.

                  Wat Porsche op technisch vlak voor de Taycan allemaal in petto heeft, is nog even een mysterie. Wel is al vrij duidelijk wat de auto op uiterlijk vlak te wachten staat. Porsche geeft de Taycan – en de Taycan Sport Turismo en Cross Turismo – onder meer nieuwe koplampen. De nieuwe exemplaren zijn platter en lopen in tegenstelling tot de huidige exemplaren volledig door richting het midden van de auto. Het is nog even de vraag of de verticale gleuven die momenteel optisch vanuit de koplampen omlaag de bumper in duiken terugkeren. Dat Porsche de Taycan nieuwe bumpers geeft, is gezien de plakkers op dit testmodel in elk geval duidelijk.










                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    https://www.carscoops.com/2023/04/po...able-facelift/









                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      2024 Porsche Taycan Sport Turismo Facelift EV Prototype Caught Testing On The Nürburgring
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Porsche Is Taycan Their Time, Slowly Developing 1,000 HP Turbo GT

                        Spy photographers have snapped a possible Taycan Turbo GT prototype, which is slated to battle the Tesla Model S Plaid











                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          De onzinnige PK wedloop gaat verder:

                          DIK 1.000 PK STERKE PORSCHE TAYCAN KLAAR OM MODEL S PLAID AAN TE VALLEN

                          TESLA PESTEN

                          ​De Tesla Model S is er als 1.020 pk sterke Plaid en daar komt de Porsche Taycan in zijn sterkste vorm niet eens bij in de buurt. Nog niet. De Porsche Taycan krijgt namelijk een ruim 1.000 pk sterke versie en het is die absolute top-Taycan die op deze spionageplaten nagenoeg plakkerloos te zien is.


                          De Porsche Taycan en Tesla Model S zijn concurrenten van elkaar, maar puur vermogenstechnisch kan de gestrekte lage EV uit Stuttgart niet aan de Model S tippen. De Tesla Model S brengt als Plaid namelijk maar liefst 1.020 pk op de been, terwijl de sterkste Porsche Taycan - de Turbo S - het tot 761 pk schopt. Bepaald geen vermogen om je voor te schamen, maar in een kringverjaardag klinkt 'meer dan duizend pk' net even anders dan '761 pk'. Porsche laat het leven van de Model S Plaid niet lang ongemoeid, het komt namelijk ook met een heftige en ruim 1.000 pk sterke variant van de Taycan. Die heet mogelijke Taycan GT en is nu vrijwel compleet zonder plakkers te zien.


                          Porsche Taycan

                          Krijgt de Porsche Taycan 'GT' compleet andere koplampen dan de reeds bestaande Taycans? Welnee. De Taycan GT die op deze foto's op en rond de Nürburgring is te zien, is namelijk ook direct de gefacelifte Taycan waar zijn komst mee samenvalt. Je herkent de vernieuwde Taycan met name aan zijn nieuwe, plattere koplampen. Deze absolute topversie pik je er tussen de vernieuwde Taycans op zijn beurt ook eenvoudig uit. Hij heeft onder bumperwerk met extra openingen en roosters. is rondom voorzien van de nodige lipjes en rondjes rond en heeft een flinke en vaste achterspoiler én zo te zien een kleiner vast exemplaar.

                          Hoe de aandrijflijn van de Tayan GT er exact uitziet? Dat is nog even de vraag. Het zou in ieder geval goed kunnen dat Porsche de über-Taycan drie elektromotoren in plaats van twee of een enkele geeft. Ongetwijfeld krijgt de heftigste Taycan een aangepaste stuurinrichting, een op ruigere stuursessies afgestemde stuurinrichting en een specifiek afgesteld onderstel.

                          Bron: Autoweek







                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            2024 Porsche Taycan Turbo GT Undisguised Prototype 1.000 HP Lap Record Attempt Beats Tesla Record
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment

                            Working...
                            X