Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID3 - Facelift (2023)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen ID3 - Facelift (2023)

ZO WORDT DE VERNIEUWDE VOLKSWAGEN ID3

VERNIEUWD UITERLIJK, AANGESCHERPT INTERIEUR ÉN GTX-VERSIE OP KOMST

​De elektrische Volkswagen ID3 wordt in het voorjaar van 2023 vernieuwd. Om de gemoederen voor de komst van de gefacelifte ID3 alvast op te warmen geeft Volkswagen nu al designschetsen vrij.

Volkswagen introduceerde de ID3 in 2019 tijdens de IAA van Frankfurt, maar het zou onder meer door softwareproblemen tot eind 2020 duren voordat de eerste exemplaren in Nederland verschenen. Oud is de elektrische ID3 dus nog niet echt, al wordt de eerste MEB-Volkswagen in 2023 wel vier jaar oud. In het voorjaar krijgt de ID3 een facelift en met enkele digitale tekeningen geeft Volkswagen al weg wat je daarvan kunt verwachten.

Het front van de huidige Volkswagen ID3.

De designschetsen maken duidelijk dat je geen wereldschokkend nieuw design hoeft te verwachten. De Volkswagen ID3 krijgt ogenschijnlijk een nieuwe voorbumper met aan de zijkanten relatief grote verticale openingen. Het patroontje dat je momenteel in de voorbumper van de ID3 ziet, lijkt niet meer terug te keren. Daarnaast lijkt het er sterk op dat de voorklep op de schop gaat. Die lijkt nu dezelfde hoogte te krijgen als het even voor de voorruit gehuisveste stuk kunststof. De aanpassingen aan de achterzijde lijken nog een stuk subtieler, al valt op basis van deze aangezette designschetsen niet concreet te zeggen wat hier exact wijzigt. Opvallend detail: bij de huidige ID3 ligt de achterruitenwisser in 'ruststand' naar rechts. Op de digitale tekening van de achterkant van de gefacelifte ID3 lijkt hij juist naar links te liggen.

De vernieuwde Volkswagen ID3 van achteren bezien.

In het interieur voert Volkswagen eveneens wijzigingen door. We zien onder meer een aanzienlijk groter infotainmentscherm in de middenconsole. De ID3 krijgt straks standaard een 12-inch scherm, het huidige standaardexemplaar meet 10-inch, al is een 12-inch display nu tegen meerprijs verkrijgbaar. Volkswagen komt onder meer met Plug & Charge, een herziene variant van Travel Assist en park Assist Plus met Memory Function. Verder lijkt de vormgeving van de ventilatieroosters te veranderen. Volkswagen past onder meer de materialen aan waaruit het interieur is opgebouwd. Het gehele interieur is volgens Volkswagen hoogwaardiger en bovendien straks 'diervrij'. Dat klinkt marketingtechnisch tegenwoordig heel lekker.

De Volkswagen ID3 rolt momenteel in Zwickau en in Dresden van de band, maar komt binnenkort ook uit Wolfsburg. Prijzen en specificaties volgen in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie. Je mag eveneens rekenen op de komst van een sportiever en krachtigere ID3 die GTX gaat heten.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Dat gaat er een heel stuk beter uitzien, als deze design sketches ook daadwerkelijk 100% doorgevoerd gaan worden.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Veel verschil is er niet, naar mijn mening, maar eerst eens live zien zeker?
      Vooral de materialen van het interieur mogen wel wat beter.

Ik zag dat hij momenteel niet meer te configureren is ook.
      Ook al een verkoopsstop mss?

Comment

VW ID.3 Facelift (2023) | VW reagiert auf die Kritik am Material

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

VERNIEUWDE VOLKSWAGEN ID3 IN BEELD

OOK 340 PK STERKE ID3 GTX OP KOMST

​De Volkswagen ID3 staat op het punt een facelift te krijgen. Nog voordat Volkswagen de vernieuwde ID3 zelf presenteert, kan AutoWeek je de aangescherpte elektrische Volkswagen al nagenoeg in zijn geheel laten zien.

In het voorjaar krijgt de Volkswagen ID3 een kleine opfrisser. De elektrische hatchback en Volkswagens eerste lid van de elektrische ID-familie werd in 2019 gepresenteerd tijdens de IAA van Frankfurt en na ruim drie jaar vindt Volkswagen het tijd de auto iets bij te schaven. Volkswagen gaf eerder al een stel designschetsen vrij van de vernieuwde ID3 en nu kunnen we je de auto nagenoeg zonder plakkers laten zien.

De Volkswagen ID3 voor de facelift, compleet met 'bult' in de voorklep.

De digitale tekeningen die Volkswagen van de vernieuwde ID3 vrijgaf, bevestigden al dat de auto op optisch vlak niet al te hardhandig wordt aangepakt. Dat betekent niet dat er niets verandert. Het ingepakte witte testexemplaar op deze foto's geeft weer hoe het gros van de uiterlijke wijzigingen in de praktijk opdroogt. De opmerkelijkste wijziging vinden we op de voorklep. Of eigenlijk erachter. De Volkswagen ID3 had tot op heden voor de voorruit een hoger deel zitten, dat bij de vernieuwde variant is gladgestreken en dus net zo hoog is als de daadwerkelijke voorklep. Op dit testexemplaar is dat voorheen hogere deel nog in het zwart uitgevoerd, terwijl het op de door Volkswagen gepresenteerde designschetsen in carrosseriekleur was uitgevoerd.

Meer optisch nieuws vinden we lager op het front. Daar zit namelijk een nieuwe voorbumper, compleet met nieuwe verticale sleuven aan de zijkanten en en een nieuw gevormde opening onderin. Het in de bumper van de huidige ID3 gedrukte patroontje keert niet meer terug. De achterkant van de ID3 lijkt praktisch ongewijzigd te blijven.

Volkswagen geeft de ID3 onder meer een nieuw en groter infotainmentscherm. Momenteel is een 10-inch display standaard en een 12-inch exemplaar optioneel. Vanaf de facelift is een 12-inch scherm standaard. Ook lijkt de vorm van de uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem te veranderen. Volkswagen gaf zelf al vrij dat de vernieuwde ID3 nieuwe functies krijgt als Plug & Charge en onder meer Travel Assist is verbeterd. Daarnaast moet het complete interieur volgens Volkswagen hoogwaardiger aanvoelen en past het merk enkel nog 'diervrij' materiaal toe.

Het interieur van de vernieuwde Volkswagen ID3.

Welke technische wijzigingen Volkswagen voor de vernieuwde ID3 in petto heeft, is nog niet bekend. Wel weten we dat er in de vorm van de ID3 GTX een waarschijnlijk 340 pk sterke GTI-achtige versie komt.

Comment

VERNIEUWDE VOLKSWAGEN ID3 SNELLER OP TE LADEN

LEKKER LADEN

De Volkswagen ID3 krijgt een opfrisser en er schemert steeds meer door wat we daarvan mogen verwachten. Het laadvermogen gaat er in elk geval op vooruit.

Er staat een niet al te schokkende facelift te wachten voor de Volkswagen ID3. Inmiddels weten we op basis van schetsen en spionagefoto's al dat het uiterlijk grotendeels gelijk blijft. Bovenop de neus wordt de boel wat anders vormgegeven en de bumper krijgt een wat andere indeling. De kont lijkt vrijwel hetzelfde te blijven. Het wordt mogelijk interessanter wat er onderhuids aan vernieuwd is. Nu weten we dat het laadvermogen er, in elk geval bij de Pro S, op vooruit gaat.

De nu leverbare Volkswagen ID3 met 58 kWh accu kun je met maximaal 120 kW voljagen met stroom. De met ingang van dit jaar uit de prijslijst gehaalde ID3 Pro S had een 77 kWh grote accu die tot 125 kW snelladen aankon en daarmee in 38 minuten van 5 tot 80 procent vol te laden was. Bij de vernieuwde Volkswagen ID3 Pro S gaat het snellaadvermogen omhoog naar 170 kW. Daarmee kun je van 5 naar 80 procent laden in 30 minuten, dat scheelt dus 8 minuten. Hoe groot de accu van de vernieuwde versie is, is nog niet bekend. De kans is groot dat deze verbetering ook een voorbode is van kortere laadtijden voor minder bedeelde ID3's.

Op 1 maart trekt Volkswagen het doek van de vernieuwde ID3.

Bron: Autoweek​

Comment

Stiekem hoop ik dat de ID4, tegen dat hij geleverd wordt, ook al de 170kwH laadsnelheid heeft, maar zal wel ijdele hoop zijn...

Comment

De Volkswagen ID3 begint 1 maart aan een volgend hoofdstuk, maar niet voordat Volkswagen ons nog even lekker maakt met wat teaserfoto's. We zien de vernieuwde koplampen en achterlichten van de compactste elektrische Volkswagen.

Comment

Ik zie echt amper verschil...
                  freude am fahren

Comment

Op de oranje pinkers na, zie ik eigenlijk ook amper verschil.

Wat op zich goed, is denk ik. Hij ziet er nog altijd nieuw uit.

Comment

Foutje.
                      Last edited by Jocar; 11/08/2023, 08:36.

Comment

edit.
                        Last edited by Jocar; 31/08/2023, 22:50.

Comment

Working...
                        X