ZO WORDT DE VERNIEUWDE VOLKSWAGEN ID3
VERNIEUWD UITERLIJK, AANGESCHERPT INTERIEUR ÉN GTX-VERSIE OP KOMST
De elektrische Volkswagen ID3 wordt in het voorjaar van 2023 vernieuwd. Om de gemoederen voor de komst van de gefacelifte ID3 alvast op te warmen geeft Volkswagen nu al designschetsen vrij.
Volkswagen introduceerde de ID3 in 2019 tijdens de IAA van Frankfurt, maar het zou onder meer door softwareproblemen tot eind 2020 duren voordat de eerste exemplaren in Nederland verschenen. Oud is de elektrische ID3 dus nog niet echt, al wordt de eerste MEB-Volkswagen in 2023 wel vier jaar oud. In het voorjaar krijgt de ID3 een facelift en met enkele digitale tekeningen geeft Volkswagen al weg wat je daarvan kunt verwachten.
Het front van de huidige Volkswagen ID3.
De designschetsen maken duidelijk dat je geen wereldschokkend nieuw design hoeft te verwachten. De Volkswagen ID3 krijgt ogenschijnlijk een nieuwe voorbumper met aan de zijkanten relatief grote verticale openingen. Het patroontje dat je momenteel in de voorbumper van de ID3 ziet, lijkt niet meer terug te keren. Daarnaast lijkt het er sterk op dat de voorklep op de schop gaat. Die lijkt nu dezelfde hoogte te krijgen als het even voor de voorruit gehuisveste stuk kunststof. De aanpassingen aan de achterzijde lijken nog een stuk subtieler, al valt op basis van deze aangezette designschetsen niet concreet te zeggen wat hier exact wijzigt. Opvallend detail: bij de huidige ID3 ligt de achterruitenwisser in 'ruststand' naar rechts. Op de digitale tekening van de achterkant van de gefacelifte ID3 lijkt hij juist naar links te liggen.
De vernieuwde Volkswagen ID3 van achteren bezien.
In het interieur voert Volkswagen eveneens wijzigingen door. We zien onder meer een aanzienlijk groter infotainmentscherm in de middenconsole. De ID3 krijgt straks standaard een 12-inch scherm, het huidige standaardexemplaar meet 10-inch, al is een 12-inch display nu tegen meerprijs verkrijgbaar. Volkswagen komt onder meer met Plug & Charge, een herziene variant van Travel Assist en park Assist Plus met Memory Function. Verder lijkt de vormgeving van de ventilatieroosters te veranderen. Volkswagen past onder meer de materialen aan waaruit het interieur is opgebouwd. Het gehele interieur is volgens Volkswagen hoogwaardiger en bovendien straks 'diervrij'. Dat klinkt marketingtechnisch tegenwoordig heel lekker.
De Volkswagen ID3 rolt momenteel in Zwickau en in Dresden van de band, maar komt binnenkort ook uit Wolfsburg. Prijzen en specificaties volgen in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie. Je mag eveneens rekenen op de komst van een sportiever en krachtigere ID3 die GTX gaat heten.
Bron: Autoweek
VERNIEUWD UITERLIJK, AANGESCHERPT INTERIEUR ÉN GTX-VERSIE OP KOMST
De elektrische Volkswagen ID3 wordt in het voorjaar van 2023 vernieuwd. Om de gemoederen voor de komst van de gefacelifte ID3 alvast op te warmen geeft Volkswagen nu al designschetsen vrij.
Volkswagen introduceerde de ID3 in 2019 tijdens de IAA van Frankfurt, maar het zou onder meer door softwareproblemen tot eind 2020 duren voordat de eerste exemplaren in Nederland verschenen. Oud is de elektrische ID3 dus nog niet echt, al wordt de eerste MEB-Volkswagen in 2023 wel vier jaar oud. In het voorjaar krijgt de ID3 een facelift en met enkele digitale tekeningen geeft Volkswagen al weg wat je daarvan kunt verwachten.
Het front van de huidige Volkswagen ID3.
De designschetsen maken duidelijk dat je geen wereldschokkend nieuw design hoeft te verwachten. De Volkswagen ID3 krijgt ogenschijnlijk een nieuwe voorbumper met aan de zijkanten relatief grote verticale openingen. Het patroontje dat je momenteel in de voorbumper van de ID3 ziet, lijkt niet meer terug te keren. Daarnaast lijkt het er sterk op dat de voorklep op de schop gaat. Die lijkt nu dezelfde hoogte te krijgen als het even voor de voorruit gehuisveste stuk kunststof. De aanpassingen aan de achterzijde lijken nog een stuk subtieler, al valt op basis van deze aangezette designschetsen niet concreet te zeggen wat hier exact wijzigt. Opvallend detail: bij de huidige ID3 ligt de achterruitenwisser in 'ruststand' naar rechts. Op de digitale tekening van de achterkant van de gefacelifte ID3 lijkt hij juist naar links te liggen.
De vernieuwde Volkswagen ID3 van achteren bezien.
In het interieur voert Volkswagen eveneens wijzigingen door. We zien onder meer een aanzienlijk groter infotainmentscherm in de middenconsole. De ID3 krijgt straks standaard een 12-inch scherm, het huidige standaardexemplaar meet 10-inch, al is een 12-inch display nu tegen meerprijs verkrijgbaar. Volkswagen komt onder meer met Plug & Charge, een herziene variant van Travel Assist en park Assist Plus met Memory Function. Verder lijkt de vormgeving van de ventilatieroosters te veranderen. Volkswagen past onder meer de materialen aan waaruit het interieur is opgebouwd. Het gehele interieur is volgens Volkswagen hoogwaardiger en bovendien straks 'diervrij'. Dat klinkt marketingtechnisch tegenwoordig heel lekker.
De Volkswagen ID3 rolt momenteel in Zwickau en in Dresden van de band, maar komt binnenkort ook uit Wolfsburg. Prijzen en specificaties volgen in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie. Je mag eveneens rekenen op de komst van een sportiever en krachtigere ID3 die GTX gaat heten.
Bron: Autoweek
Comment