Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 3008 (2024)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 3008 (2024)

    NIEUWE PEUGEOT 3008 WORDT HOGE 408-ACHTIGE

    SUCCESVERLENGER

    ​Met de nieuwe 308 en 408 trekt Peugeot momenteel volop de aandacht naar zich toe, maar ook de inmiddels al zes jaar oude 3008 wordt niet vergeten. Er is namelijk een nieuwe Peugeot 3008 op komst en AutoWeek kan je die nieuwe SUV al in testkostuum laten zien. Wat blijkt? Hij gaat de 408 achterna!


    Met de 408 introduceerde Peugeot dit jaar een voor het merk volledig nieuw model. De Peugeot 408 is namelijk een hoog op de poten staande liftback die het gat opvult tussen de 308 en de 3008. De cross-over met sterk aflopende daklijn staat net als de Peugeot 308 op een doorontwikkeling van de EMP2-basis die je kent van de vorige 308 én van de huidige 3008 en 5008. De Peugeot 3008 wordt bij zijn aanstaande generatiewissel overgeheveld naar het verbeterde EMP2-platform. Het testwerk met de auto blijkt al in volle gang.


    De huidige 3008 werd in 2020 gefacelift.

    Hoewel de nieuwe Peugeot 3008 op deze foto's nog volop in de plakkers hangt, zijn er al enkele interessante designelementen te ontwaren. Net als de 308 en 408 heeft de nieuwe Peugeot 3008 venijnig de wereld in turende koplampen. Daarnaast is al iets van de achterlichten te zien. Het opvallendst is de complete achterkant van dit testmodel. Er zit ogenschijnlijk een misleidend stuk nep-plaatwerk achterop dat de illusie moet wekken dat zich onder het stickerwerk een relatief traditioneel gelijnde SUV schuil houdt. Dat lijkt beslist niet het geval te zijn. De nieuwe Peugeot 3008 lijkt net als de 408 een sterk aflopende daklijn te krijgen. Dat betekent dat de 3008 behoorlijk naar de 408 toe kruipt, maar wel zijn meer SUV-achtige zustermodel blijft. Een andere mogelijkheid is dat we hier niet de nieuwe 3008 zien, maar een model dat misschien wel 4008 gaat heten. Een 'sportiever gelijnd' alternatief voor de volgende generatie 3008 dus.


    Een vleugje 408 dus voor de nieuwe Peugeot 3008. Of is het 4008?

    De huidige generatie Peugeot 3008 verscheen in 2016 en ging in 2020 relatief ingrijpend onder het mes. Net als grote broer 5008 kreeg de 3008 een compleet nieuw front aangemeten. Begin volgend jaar krijgt zowel de 3008 als 5008 een nieuwe hybride aandrijflijn die het onder meer uit plug-ins bestaande leveringsgamma aanvult. Behalve benzine- en dieselmotoren kunnen we hybride krachtbronnen tegemoet zien, met en zonder stekker. Het is niet ondenkbaar dat er een volledig elektrische 3008 komt. Er is immers al een elektrische e-308 en van de 408 volgt op termijn ook een elektrische e-408. Wanneer we de nieuwe Peugeot 3008 en e-3008 kunnen verwachten? We mikken op een marktintroductie in de eerste helft van 2024.

    Bron: Autoweek









    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    No no no...
    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

    Comment


    • #3
      Next-Gen Peugeot 3008 Makes Its Spy Debut With Coupe-SUV Production Body

      https://www.carscoops.com/2022/12/ne...oduction-body/







      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Lijkt me ook niet meteen de beste evolutie.

        Ben sowieso nooit zo'n fan van SUV/Coupé's

        Comment


        • #5
          Daar kun je met deze camo toch nog niet veel over zeggen imo, zeker niet over de achterkant.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            De uiteindelijk lijn, lijkt me anders duidelijk zichtbaar onder die "rugzak".

            Zal ook wel met EV efficiëntie te maken hebben wsl... de ID5 is bv ook iets aerodynamischer dan de ID4

            Comment


            • #7
              ELEKTRISCHE PEUGEOT E-3008 MET 700 KILOMETER BEREIK KOMT DIT JAAR

              OOK ELEKTRISCHE E-5008 OP KOMST

              ​Peugeot wil in Europa de grootste fabrikant van elektrische auto's worden. Dat lukt het merk niet zomaar en nu laat het merk meer weten over hoe het dat voor elkaar wil krijgen. We weten welke nieuwe modellen er binnen twee jaar aankomen en hebben zelfs de eerste gegevens over de nieuwe Peugeot 3008!


              Aanvankelijk zou Peugeot vanaf 2030 in Europa alleen nog nieuwe elektrische personenauto's verkopen, maar dat scherpt het nu behoorlijk aan. Al vanaf 2025 is iedere Peugeot ook volledig elektrisch verkrijgbaar. Binnen nu en twee jaar brengt het merk vijf nieuwe EV's op de Europese markt. Dat was al bekend, maar nu weten we welke.

              Peugeot laat alvast een afbeelding zien waarmee het naar de verre toekomst vooruitblikt waarin elke model elektrisch is en overgoten met de nieuwe designtaal van de Peugeot Inception Concept. Die designtaal sijpelt vanaf 2025 door naar de nieuwe modellen, maar ook vóór 2025 is Peugeot heel wat van plan.

              Drie van de vier elektrische nieuwkomers van Peugeot kende je waarschijnlijk al. Peugeot noemt de reeds aangekondigde elektrische Peugeot e-308 Hatchback en e-308 SW twee losse modellen en logischerwijs schaart het de reeds aangekondigde elektrische variant van de nog kakelverse 408 onder de nieuwkomers. De elektrische Peugeot e-308 en e-308 SW krijgen een 54-kWh accu (netto: 51 kWh) en een elektromotor van 156 pk. Ze hebben een actieradius van meer dan 400 kilometer. Voor de genoemde maar nog te onthullen e-408 zetten we in op dezelfde aandrijflijn. De Peugeot e-2008 krijgt - zoals eerder de e-208 - eveneens die elektrische aandrijflijn en komt straks waarschijnlijk ook zo'n 400 kilometer ver.


              De nieuwe Peugeot 3008 is al eens betrapt. Hij krijgt een sterker aflopende daklijn.


              Peugeot e-3008 en e-5008

              De resterende twee nieuwe elektrische Peugeots zijn de nieuwe 3008 en 5008. Dat worden heel belangrijke modellen. Niet alleen voor Peugeot, maar ook voor Stellantis. Het worden namelijk de eerste auto's van Stellantis die op een variant van de modulaire en enkel voor EV's bestemde STLA-platformfamilie komen te staan. In het geval van de Peugeot e-3008 en e-5008 gaat het om de STLA Medium-variant.

              Je leest het goed: de nieuwe Peugeot 3008 en 5008 heten dus e-3008 en e-5008 en zijn dus volledig als elektrische auto ontwikkelde modellen. Verbrandingsmotoren krijgen ze niet. De Peugeot e-3008 komt zelfs al snel. In de tweede helft van dit jaar wordt de e-3008 onthuld. Hij komt op de markt met drie verschillende aandrijflijnen en daar zit ook een vierwielaangedreven versie met twee elektromotoren bij. De actieradius lijkt zeer veelbelovend. Peugeot geeft voor de e-3008 namelijk een actieradius op van maximaal 700 kilometer! De e-5008 volgt kort na de e-3008.


              De elektrische e-408 is voor het eerst te zien, hier rechts in beeld.


              Nieuwe hybride

              En de bestaande modellen met verbrandingsmotoren dan? Ook die vergeet Peugeot niet. Voor de Peugeot 208, 2008, 308, 3008, 5008 en 408 introduceert Peugeot nieuwe mild-hybride aandrijflijnen. Er komen 100 pk en 130 pk sterke PureTech-krachtbronnen die ondersteuning krijgen van een 48v mild-hybride systeem in combinatie met een 29 pk elektromotor. Die laatste is in een nieuwe zestraps automaat met dubbele koppeling verwerkt.

              Volgens Peugeot leveren de nieuwe mild-hybride aandrijflijnen een verbruikswinst op van maximaal 15 procent. Op lage snelheid kun je er niet meer dan 1 kilometer elektrisch mee rijden, aldus Peugeot. Straks is elke Peugeot geëlektrificeerd, en vanaf 2025 volledig elektrisch leverbaar in Europa. Dat laatste betekent mogelijk dat de huidige 508 per 2025 uit het gamma verdwijnt, tenzij de Fransen de grote middenklasser nog van een elektrische aandrijflijn willen voorzien.

              Bron: Autoweek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8
                Impressie:



                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  700km WLPT, daar ben ik wel's benieuwd naar.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                    No no no...
                    Ik herhaal...
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #11
                      2024 Peugeot 3008 Heavy Disguised Prototype Of Next Generation Caught Winter Testing In Scandinavia
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        NIEUWE ELEKTRISCHE PEUGEOT E-3008 KOMT IN SEPTEMBER

                        TOT 700 KILOMETER ELEKTRISCH

                        ​Interesse in een elektrische cross-over van Peugeot, maar vind je de e-2008 te klein? Wacht dan nog even tot september. In die maand verschijnt de volledig elektrische e-3008.


                        Begin dit jaar gaf Peugeot vrij wat het de komende jaren op EV-vlak allemaal gaat uitspoken. Behoorlijk wat, zo bleek. Vanaf 2025 levert het van elk model een volledig elektrische versie en er komen op relatief korte termijn opvolgers voor de huidige 3008 en 5008. Die nieuwe SUV's zijn niet meer met verbrandingsmotoren uitgerust en derhalve altijd elektrisch aangedreven. Nu weten we wanneer de nieuwe elektrische Peugeot e-3008 verschijnt.

                        In januari gaf Peugeot al aan dat de introductie van de elektrische e-3008 voor de tweede helft van dit jaar gepland stond. Nu zegt Peugeot dat de e-3008 in september verschijnt. De Peugeot e-3008 en e-5008 zijn de eerste modellen binnen Stellantis die op het nieuwe en speciaal voor EV's ontwikkelde STLA Medium-platform komen te staan. De Peugeot e-3008 is straks leverbaar met drie verschillende elektrische aandrijflijnen, waarvan er een twee elektromotoren en dus vierwielaandrijving heeft. Peugeot spreekt al van een meer dan riante actieradius van maximaal 700 WLTP-kilometers.

                        De nieuwe Peugeot e-3008 lijkt een sterker aflopende daklijn te krijgen dan de 3008 die je al jaren kent. We hebben je eerder al foto's van de nieuwe e-3008 in testkostuum laten zien.

                        Bron: Autoweek
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          NIEUWE PEUGEOT E-3008 TOONT INTERIEUR

                          VOLGENDE GENERATIE I-COCKPIT










                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Ziet er weer gelikt uit dat interieur.
                            Heel knap IMO

                            Comment


                            • #15
                              geef mij maar wijzertjes

                              je aandacht wordt veel te hard richting het scherm getrokken en niet naar de weg
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                geef mij maar wijzertjes

                                je aandacht wordt veel te hard richting het scherm getrokken en niet naar de weg
                                Volledig mee eens, maar in zijn soort is dit toch wel al mee van het knapste wat ik al gezien heb op dat vlak.

                                De hoofd tellers staan tenminste nog in je gezichtsveld en niet zoals bij een Tesla, helemaal in het midden.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  geef mij maar wijzertjes

                                  je aandacht wordt veel te hard richting het scherm getrokken en niet naar de weg
                                  De eerste week misschien wel, maar als ’t nieuw er af is trekt dat niet meer de aandacht dan gewone wijzertjes, heb ik zelf toch ondervonden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                    De eerste week misschien wel, maar als ’t nieuw er af is trekt dat niet meer de aandacht dan gewone wijzertjes, heb ik zelf toch ondervonden.
                                    onze automaat lesauto heeft zo'n digitaal dashboard... wat een rommeltje is me dat. Staat teveel informatie op zodat je steeds zoekende bent naar de juiste gegevens. En daar rijd ik toch al nu bijna 2 jaar mee in de vloot van leswagens. Heb ook al gereden met de huidige 3008, 2008, laatste versie 308 (3d zicht) en neen dank u. Als ik terugdenk aan mijn lessen ergonomie aan de unief dan is geen enkele van die digitale wijzerplaten dat nog maar in de buurt komt van een ergonomisch dash board. Feit dat er al constructeurs zijn die beginnen terug te grijpen naar fysieke knoppen zegt meer dan genoeg.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hier niet hoor, ik dacht dat in het begin ook. Ik zou ondertussen niet meer zonder kunnen, ofwel is Mbux zo goed.

                                      Je kunt toch alles instellen hoe je zelf wilt, er zit zelfs een simpele versie voor dummy's op

                                      Over die fysieke knoppen ben ik wel akkoord, zeker voor de verwarming. Ik kan ze nu met knoppen of ten dele digitaal regelen.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        maakt niet uit hoe je het kunt instellen. alles loopt in elkaar over. als men nu eens met vlakken zou werken waar de tellers logisch in zouden staan. Of ook veel gemaakte fout: verschillende types van tellerpartijen door elkaar gebruiken. Cijfers, staafdiagram, rondewijzerplaat. En dat allrmaal om cool te zijn en elkaar de loef af te steken? Voor snelheid en toerental is het beste dat je een wijzerplaat hebt. Wordt door het brein makkelijker geïnterpreteerd en dus sneller verwerkt.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X