Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lightyear 2 (2025)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lightyear 2 (2025)

LIGHTYEAR 2: ZONNEAUTO MET 800 KILOMETER RANGE TE RESERVEREN

IN 2025 IN PRODUCTIE

​Het eerste exemplaar van de Lightyear 0 is inmiddels geleverd en dus kan bij Lightyear het vooruitkijken naar een volledig nieuw en veel betaalbaarder model beginnen. Lightyear geeft de eerste beelden van de Lightyear 2 vrij en slaat direct de orderboeken open!

De Lightyear 0 is met zijn vanafprijs van €2,5 ton bepaald niet voor iedereen weggelegd. De Nederlandse fabrikant van efficiënte elektrische auto's, die een deel van hun benodigde energie opwekken met zonnecellen, komt eind 2025 met een oplossing. Vanaf dat jaar slingert het de productie aan van de Lightyear 2, een nieuwe elektrische auto die een stuk betaalbaarder moet zijn dan de Lightyear 0.

De Lightyear 2 krijgt een verwachte vanafprijs van minder dan €40.000. Hij komt als eerste in de de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk en in de Verenigde Staten op de markt. De Lightyear 2 wordt een vijfzitter met volgens zijn scheppers een grote bagageruimte. Lightyear mikt op een elektrisch bereik van meer dan 800 kilometer. Bepaald niet verkeerd. De Lightyear 2 heeft een vergelijkbare lijn als de Lightyear 0, maar staat in ieder geval hoger op zijn poten.

Geïnteresseerden kunnen zich op de website van Lightyear al inschrijven voor de Lightyear 2.

Bron: Autoweek

Last edited by Jocar; 16/01/2023, 14:51.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

https://lightyear.one/lightyear-2
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Wielnaafmotoren !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Een Ev zoals hij hoort te zijn, licht, niet teveel vermogen en uitermate zuinig.
        Indien deze beschikbaar is tegen de tijd dat ik mijn volgende moet bestellen, ga ik niet lang twijfelen denk ik.
        BMW 420dA : >>>

Comment

LIGHTYEAR SLIJT IN ÉÉN KLAP 10.000 LIGHTYEARS 2

BESTELLINGSTELLER OP 21.000 STUKS

​Het Nederlandse Lightyear heeft een mega-order binnengesleept. Leasemaatschappij Arval heeft een bestelling voor maar liefst 10.000 exemplaren van de nog te onthullen Lightyear 2 geplaatst.

Lightyear heeft een nieuwe mega-order binnen. Leasemaatschappij Arval heeft namelijk een pre-order van niet een paar honderd of een paar duizend stuks, maar maar liefst 10.000 exemplaren van de Lightyear 2 geplaatst. Eerder plaatsten onder meer LeasePlan en MyWheels al een grote pre-order voor de Lightyear 2. In totaal hebben bedrijven nu al meer dan 21.000 exemplaren van het model in bestelling staan. Die ruim 20.000 exemplaren leveren Lightyear al een omzet op van €840 miljoen.

De Lightyear 2 wordt, zoals zijn naam al aangeeft, het tweede productiemodel van de Nederlandse fabrikant. De Lightyear 2 moet prijstechnisch een stuk toegankelijker zijn dan de €250.000 kostende 'One'. De fabrikant geeft aan dat de Lightyear 2 minder dan €40.000 gaat kosten. Net als de Lightyear One krijgt de Lightyear 2 zonnecellen op zijn dak. Het merk spreekt al van een elektrische actieradius van maximaal 800 kilometer.

Bron: Autoweek

Comment

De fabrikant gaf voor de One een prijs op van 125.000, hetgeen uiteindelijk 250.000 werd.

Ik neem die aangekondigde prijs van <40.000 euro dan ook met een grote zak zout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
              De fabrikant gaf voor de One een prijs op van 125.000, hetgeen uiteindelijk 250.000 werd.

Ik neem die aangekondigde prijs van <40.000 euro dan ook met een grote zak zout.
              Ze zijn dan ook bijna failliet. Moest het toch nog lukken met de 2 gaat die ongetwijfeld vele zakken zout duurder worden

Comment

Lightyear stopt noodgedwongen met de productie van hun zonneauto, de Lightyear 0. Is dit het begin van het einde?

VDL moet Lightyear gaan redden, want anders gaat het nooit meer goed komen met het Nederlandse automerk dat ooit zo veelbelovend was.
                There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Working...
                X