Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.2 (2025)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen ID.2 (2025)

    ELEKTRISCHE VOLKSWAGEN ID2: KLEINE BROER ID3 BETRAPT

    OP PAD NAAR 2025

    ​Het elektro-aanbod van Volkswagen begint aardig te groeien, maar een elektrische compacte cross-over heeft het merk nog altijd niet. Daar wordt wel aan gewerkt. Op deze foto's is namelijk een als ID3 verklede Volkswagen ID2 te zien!


    Volkswagen verkoopt in Europa al de ID3, ID4, ID5 en ID Buzz en daar komt binnenkort ook nog eens een elektrische sedan bij: de ID7. Ook Volkswagen heeft zijn vizier gericht op het segment van de compacte elektrische cross-overs. Zo komt het op termijn met een elektrisch model onder de ID3, een auto die mogelijk ID2 gaat heten. Het testwerk met de techniek van die Volkswagen ID2 is inmiddels in volle gang!


    Volkswagen ID2 verkleed als ingekorte ID3.

    'Maar wacht even, dit is toch gewoon een ID3?' - horen we je denken. Niets is minder waar. Volkswagen heeft de koets van de ID3 om de techniek van de ID2 gevouwen. De carrosserie van de ID3 dient hier dus puur als verpakking van de ID2-techniek. We hebben dan ook te maken met een zogenoemde mule. Wie iets langer naar de foto's kijkt, ziet ongetwijfeld dat Volkswagen de ID3 aanzienlijk heeft ingekort om de boel passend te kunnen maken.


    De Volkswagen ID Life waarvan het ontwerp in de prullenbak is geëindigd.

    In 2021 liet Volkswagen tijdens de IAA de ID Life Concept zien, een vooruitblik op een compacte EV met een opvallend minimalistisch ontwerp. Het design van die concept-car zou bij het management in Wolfsburg uit de gratie zijn geraakt en dus gaat de ID2 er waarschijnlijk heel anders uitzien. Hoe precies, dat is nog even onbekend. Wél weten we al iets over de techniek. Zo komt de Volkswagen ID2 op een ingekorte versie van het MEB-platform te staan dat MEB Short gaat heten.


    Cupra Urban Rebel (Illustratie: Andrei Avarvarii)

    Aanvankelijk riep Volkswagen dat de compacte elektrische nieuwkomer een vanafprijs krijgt van tussen de €20.000 en €25.000. Of dat gaat lukken, is natuurlijk nog maar de vraag. De Volkswagen ID2 krijgt binnen de Volkswagen Groep gezelschap van twee zustermodellen. Zo komt Cupra met de technisch aan de ID2 gerelateerde UrbanRebel en ook Skoda heeft een compacte EV in het vat zitten. Seat is aangewezen om het elektrische drietal per 2025 te gaan produceren in Spanje. Jaarlijks moet het om maar liefst 500.000 exemplaren gaan.

    Bron: Autoweek





    ei1yce7bvxed_800.jpg







    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Volgens sommige bronnen zou het ook ID.Golf kunnen zijn ipv ID.2

    VW's aankomende elektrische auto ter grootte van een supermini maakte zijn eerste spionageoptreden, waarbij onze spionnen een vroege ontwikkelingsmuilezel zagen. De nieuwe hatchback gaat schuil onder een aangepaste ID.3-carrosserie, maar de duidelijk kortere wielbasis maakt duidelijk dat hij tot een kleiner segment behoort.

    Het nieuwe instapmodel in het EV-assortiment van Volkswagen werd aanvankelijk de ID.2 genoemd, maar de laatste rapporten suggereren dat het de naam ID.Golf zou kunnen dragen . Volgens hen zal naar verwachting in maart een preview-concept debuteren, waardoor we een beter idee krijgen van het exterieurontwerp van de EV.

    Bron: https://www.carscoops.com/2023/02/sh...oming-baby-ev/

    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      En nu is er de concept al, hoog tijd als ze de naam Volkswagen willen blijven dragen.

      VOLKSWAGEN ID2ALL: TOT 450 KILOMETER BEREIK VOOR MINDER DAN €25.000

      NIEUWE DESIGNTAAL EN GEWOON EEN HATCHBACK!

      Volkswagen komt in 2025 met een compacte elektrische auto onder de ID3. Dat wordt geen cross-over, maar gewoon een Polo-achtige hatchback! Dit is de Volkswagen ID2all Concept, een zeer concrete vooruitblik op de Volkswagen ID2 die je over twee jaar kunt kopen. Hij komt tot 450 kilometer ver en moet minder dan €25.000 gaan kosten.

      Highlights Volkswagen ID2all Concept
      • Zeer concrete vooruitblik op ID2 van Polo-formaat
      • Geen cross-over, maar gewoon een traditionele hatchback
      • Tot 450 kilometer elektrisch
      • Nieuwe designtaal
      • In 2025 te koop voor minder dan €25.000

      De ID-familie van Volkswagen groeit gestaag. Na de ID3, ID4, ID5 en ID Buzz komt het merk binnenkort met de ID7, een elektrisch equivalent van de Volkswagen Passat. Maar je raadt het al: daar blijft het niet bij. In 2025 komt Volkswagen met een compacte elektrische auto die een stap onder de ID3 wordt gepositioneerd. Met de ID Life gaf Volkswagen in 2021 al een vooruitblik op die auto, maar het ontwerp van dat studiemodel werd door het hogere management afgekeurd en in de prullenmand geworpen. Maar die Volkswagen ID2, die komt er heus wel. Met een nieuw studiemodel geeft Volkswagen weg wat je van de ID2 kunt verwachten. Dat blijkt heel wat!

      Dit is de Volkswagen ID2all, een opvallend productierijp ogende voorbode op de ID2 die Seat straks voor Volkswagen in Spanje gaat bouwen. De ID2all lijkt in niets op de ID Life die hem voorging. In tegenstelling tot wat je wellicht had verwacht is de ID2all - en dus straks de ID2 - geen compacte elektrische cross-over, maar gewoon een traditionele vijfdeurs hatchback. Daarmee lijkt de ID2 écht een elektrisch alternatief van de Polo te worden. Daar komt bij dat Volkswagen met de ID2all direct een nieuwe designtaal introduceert. Volkswagen transformeert daarbij, naar eigen zeggen in een 'Love brand'. Het merk zegt het 'Volks' in Volkswagen serieuzer te gaan nemen dan in lange tijd heeft gedaan.


      De Volkswagen ID2 belooft een volwassen vormgegeven hatchback te worden.

      Afmetingen en ruimte

      De Volkswagen ID2all is 4,05 meter lang, en 1,81 meter breed en 1,53 meter hoog. Die afmetingen maken hem ruim 20 centimeter dan de ID3 en vrijwel exact net zo groot als de Volkswagen Polo. Wel is de ID2all zo'n 8 centimeter hoger, maar ook zo'n 6 centimeter breder dan de huidige generatie Polo. De wielbasis van de Volkswagen ID2all overtreft die van de Polo met zo'n 5 centimeter. De ID2all heeft 2,6 meter tussen zijn voor- en achteras. Dat is weliswaar een kleine 17 centimeter minder dan de ID3, maar slechts 3,5 centimeter minder dan de Golf. Volkswagen zegt dan ook niet voor niets dat de ID2all Golf-ruimte biedt in een model van Polo-formaat.


      Aan ruimte geen gebrek in de ID2. Zeker niet met voorover geklapte rugleuningen.

      Is dat meer dan fraaie marketingpraat? Dat valt nog te bezien. We hebben er immers nog niet in kunnen zitten. De bagageruimte van de ID2all is voor zijn formaat in ieder geval meer dan riant. De vijfdeurs hatchback slokt 490 liter op. Met de achterbank plat slikt hij zelfs 1.330 liter. Daarmee troeft hij niet alleen de Polo (355 tot 705 liter), maar ook de Golf af. Achter in de Golf kun je immers 381 liter kwijt. 29 liter minder. Waarom we deze cijfers zo serieus nemen? Dat is eenvoudig: ze geven naar verwachting een zeer nauwkeurige indicatie van wat de Volkswagen ID2, die in 2025 komt, te bieden heeft. De ID2 lust naar verwachting zelfs bagage meer dan de ID3 (385 liter). Onder de achterbank zit nog eens een extra opbergruimte van 50 liter. Ideaal voor je laadkabel. Hoe krijgt hij dat voor elkaar? Je voelt hem misschien wel aankomen: de ID2all heeft geen elektromotor achterin.


      Volkswagen ID2all.

      Specificaties Volkswagen ID2all

      Je leest het goed: in tegenstelling tot de bestaande ID-modellen en andere EV's van de Volkswagen Group op het MEB-platform is de ID2all in de basis geen achterwielaandrijver. De compacte EV staat op een aangepast MEB-platform dat MEB Entry heet en speciaal bestemd is voor kleinere elektrische modellen. Dat betekent zeker niet dat de ID2all magertjes is gemotoriseerd. De voorwielen worden aangedreven door een 226 pk sterke elektromotor. Daarmee snelt de Volkswagen ID2all op papier in minder dan 7 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid bedraagt een theoretische 160 km/h. Het niet nader gespecificeerde accupakket ligt tussen de voor- en achteras en levert de ID2all een actieradius op van tot 450 kilometer (WLTP), hoewel hij op groot (20-inch) lichtmetaal staat. Het laadvermogen waarmee een leeg accupakket vol te jagen is met stroom, geeft Volkswagen niet vrij. Wel moet je het pakket in 20 minuten van 10 tot 80 procent van zijn capaciteit kunnen laden.

      Wordt de Volkswagen ID2 straks dan een kleine krachtpatser? Ja en nee. De 226 pk die dit studiemodel te bieden heeft keert in de praktijk waarschijnlijk alleen terug in een GTI - pardon - GTX-versie van de ID2. De huidige Volkswagen Polo GTI schopt het immers tot een min of meer vergelijkbare 207 pk.

      Design - Exterieur

      De Volkswagen ID2all is meer dan enkel een concrete vooruitblik op een nieuwe compacte elektrische hatchback. Het studiemodel introduceert eveneens een nieuwe designtaal. Die leunt volgens Volkswagen op drie pijlers: stabiliteit, sympathie en spanning. Dat bekt lekker, maar de nieuwe designtaal is zeker interessant. Met de ID2all stapt Volkswagen namelijk af van het wat bolle, ronde design waarmee het zijn huidige ID-modellen overgiet. De ID2 heeft vrij eenvoudige, strakke lijnen en heeft een vrij conventionele vorm. Dat geeft het studiemodel een vrij nuchtere, volwassen uitstraling zonder overdadige uiterlijke poespas. Dat is tegenwoordig best verfrissend. De led-koplampen zijn wel met elkaar verbonden, maar het grootste deel van de lichtunits volgen de contouren die je van traditionele Volkswagen-koplampen kent. Aan de achterzijde zien we platte, strakke achterlichten die - je raadt het al - ook met elkaar zijn verbonden.


      Volkswagen ID2all

      Vooral van opzij bezien doet de ID2all sterk denken aan de Polo. Interessante designelementen zijn de opvallend rechte raamlijn en de vorm van de C-stijl. Geen enkel ID-model naast de ID Buzz heeft nu zo'n kaarsrechte raamlijn, terwijl de C-stijl ons sterk doet denken aan die van grote broer Golf. Volgens Andreas Mindt, kersverse Head of Design bij Volkswagen, vormt deze C-stijl 'de ruggengraat' van het nieuwe Volkswagen-design en ga je hem in de toekomst terugzien op alle compacte Volkswagens.

      Interieur

      Vanbinnen is de Volkswagen ID2all een kind van zijn tijd. Dat betekent: een digitaal instrumentarium en een groot infotainmentscherm als grootste elementen. De klokkenwinkel heeft een diagonaal van 11 inch, het infotainmentscherm meet 12,9 inch. Het lijkt over en uit voor de aanraakgevoelige sliders waarin je in de huidige ID-modellen de klimaatregeling buiten via het display om bedient. Volkswagen geeft de ID2all gewoon een klein bedieningsorgaan met daarin een stel fysieke tuimelknoppen om de klimaatregeling en stoelverwarming mee aan te sturen. Tussen deze knoppen zit eveneens een fysieke volumeknop, al is het er een die je niet eerder in een Volkswagen hebt gezien. Andere functies zijn wél ondergebracht in het multimediasysteem, maar zijn via snelkoppelingen aan de onderzijde van het scherm volgens Volkswagen makkelijk te vinden.


      Volkswagen voegt een ronde draaikop toe én past weer knoppen toe voor de klimaatregeling.

      In de oplopende middentunnel vinden we onder meer twee inductieladers die de je smartphone volgens Volkswagen met een magneet op hun plek houden. Wat we hier ook vinden: een ronde draai- en drukknop om het infotainmentsysteem mee te bedienen. Jawel! BMW stapt af van de iDrive-knop en Volkswagen voegt iets vergelijkbaars juist toe aan zijn auto's. Het stuurwiel heeft een opvallend klein hart en heeft op zowel de linker als rechterspaak een draaiwieltje met eronder twee fysieke knoppen. Hier keren de fysieke knoppen dus eveneens enigszins terug.

      Introductie en prijs

      Hoewel de ID2all er vrij productierijp uitziet, moet je nog tot 2025 wachten voordat de productieversie bij de dealers staat. Die auto - die zoals gezegd waarschijnlijk ID2 gaat heten - komt in 2025 op de markt met vermoedelijk een internationale vanafprijs van iets onder de €25.000. Of de ID2 dat straks ook in Nederland gaat kosten, zal moeten blijken. Maar daarmee eindigen de ambities van de Duitsers niet. Het werkt ook aan een compacte elektrische auto die minder dan €20.000 moet gaan kosten. Misschien is dat meer een ID2all (ID voor iedereen).

      Bron: Autoweek

















      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Mooi concept.
        Als ze dat echt voor 25k met een degelijke uitrusting op de markt kunnen krijgen, dan kan dit voor Europa wel een groot succes worden.

        Comment


        • #5
          VW ID.2all (2023) | Das Elektroauto soll unter 25.000 Euro kosten
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7
              Leuke concept wel. De nieuwe Golf lijkt nu echt geboren ;-)

              Comment


              • #8
                Is the VW ID2 the new Polo EV for under 25,000 € $ ?
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Op z'n minst véélbelovend!
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                  Comment


                  • #10
                    Veelbelovend... maar beloftes maken is gemakkelijk, ze nakomen is nog iets moeilijker. Hoe lang heeft het geduurd eer de ID.Buzz op de markt is gekomen? 21 jaar, denk ik

                    Comment


                    • #11
                      Mij waren twee reacties bijgebleven na de voorstelling:

                      - die auto zou interessant geweest zijn als die NU vandaag was uitgekomen, niet pas over 2 of meer jaar;
                      - Er zouden versies met verschillende batterijcapaciteit komen en natuurlijk komen de range/prestaties waar ze nu mee uitpakken overeen met de toekomstige versie met de grote batterij. Die 25.000 is dan een vanafprijs voor een volledig uitgeklede basisversie met de kleine batterij. Een aangeklede versie met grote batterij en waarbij alle snufjes enkel optioneel te krijgen zullen zijn, zou dan vlotjes over de 40.000 euro gaan. Daar is dan nog weinig 'volks' aan.



                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                        Mij waren twee reacties bijgebleven na de voorstelling:

                        - die auto zou interessant geweest zijn als die NU vandaag was uitgekomen, niet pas over 2 of meer jaar;
                        - Er zouden versies met verschillende batterijcapaciteit komen en natuurlijk komen de range/prestaties waar ze nu mee uitpakken overeen met de toekomstige versie met de grote batterij. Die 25.000 is dan een vanafprijs voor een volledig uitgeklede basisversie met de kleine batterij. Een aangeklede versie met grote batterij en waarbij alle snufjes enkel optioneel te krijgen zullen zijn, zou dan vlotjes over de 40.000 euro gaan. Daar is dan nog weinig 'volks' aan.


                        Veel "zou" in je tekst.
                        Geef ze de kans, VW zal wel beseffen dat dit een ENORM belangrijke auto is voor hun toekomst.
                        En in tegenstelling tot Tesla geeft VW af en toe wat korting, dat kan één en ander compenseren. Tesla verandert gewoon de basisprijzen.



                        Comment


                        • #13
                          VW ID. 2all im Test (2023) Endlich ein bezahlbares Elektroauto bei Volkswagen?! Review | Lieferzeit
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Veel "zou" in je tekst.
                            Geef ze de kans, VW zal wel beseffen dat dit een ENORM belangrijke auto is voor hun toekomst.
                            En in tegenstelling tot Tesla geeft VW af en toe wat korting, dat kan één en ander compenseren. Tesla verandert gewoon de basisprijzen.


                            Dat komt uit de Duitse Youtube filmkes met "sollte" . Tuurlijk krijgen ze van mij de kans. Na de ID.3 die toch maar lauwtjes is ontvangen, is dit een enorm belangrijke auto voor VW. Alleen had ik hem ook liever vandaag op de markt zien verschijnen voor die prijs en met die range.

                            En hopelijk lijkt VW niet teveel op Tesla want ik herinner mij nog dat destijds de Model 3 jaren op voorhand was aangekondigd met prijzen tussen de 30.000 en 35.000 euro om uiteindelijk over de 50.000 euro uit te komen. Zelfs met veranderde basisprijzen blijven die particulier buiten (mijn) bereik.

                            Comment


                            • #15
                              Volkswagen ID.2All Concept Sketches.jpg
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • #16
                                Ik vind het wel een leuk model ...

                                Liefst wel met max 16" velgen ...
                                Benzine
                                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                Diesel
                                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                Comment


                                • #17
                                  VOLKSWAGEN ID2: EV VOOR MINDER DAN 30 MILLE

                                  VOLKS-ID

                                  ​Dat een elektrische Volkswagen geen €30.000 of meer hoeft te kosten, willen de Duitsers in 2025 bewijzen. Dan komt Volkswagen met een minder dure EV onder de ID3. Dat wordt geen cross-over, maar een elektrisch Polo-alternatief met een opvallend conventionele vormgeving.


                                  Highlights
                                  • Elektrisch Polo-alternatief met nieuw design
                                  • In 2025 te koop vanaf minder dan €25.000
                                  • Actieradius tot 450 km

                                  In sneltreinvaart voegt Volkswagen modellen toe aan zijn volledig elektrische ID-familie. Die bestaat in Europa inmiddels al uit de ID3, ID4, ID5 en ID Buzz en daar kwam kort geleden Passat-equivalent ID7 bij. Volkswagen biedt inmiddels in veel segmenten een volledig elektrisch model aan, maar in de compactere categorie, die in Europa uiterst belangrijk is, geeft het merk niet thuis. Maar in 2025 wel, dan komt Volkswagen met de productieversie van de dit jaar getoonde ID.2.all Concept. AutoWeek blikt ­alvast vooruit op dit elektrische alternatief van de Polo waarvoor Volkswagen een internationale vanafprijs van minder dan €25.000 opgeeft.

                                  Of de Volkswagen ID2 in Nederland eveneens voor minder dan 25 mille in de orderboeken komt te staan? Dat valt nog maar te bezien, maar ook met een iets hogere vanafprijs lijkt de ID2 voor het merk een zeer ­belangrijk model te worden. Niet in de eerste plaats omdat het straks de eerste elektrische Volkswagen is die volgens een geheel nieuwe designtaal is getekend. Het is binnenkort over en uit met het relatief ronde en speelse design dat de huidige ID-modellen kenmerkt. De nieuwe designtaal leunt volgens Volks­wagen op de pijlers ‘stabiliteit, sympathie en spanning’. Marketingtechnisch bekt dat mooi, maar het betekent dat de ID2 opvallend ­weinig op zijn ID-familieleden lijkt. Hij krijgt eenvoudige en strakke lijnen en blijft op­vallend vrij van visuele tierelantijnen. Dat ­levert de ID2 straks een – zeker voor het ­segment waarin hij opereert – nuchtere en volwassen uitstraling op. Voor die nieuwe ­designrichting is Andreas Mindt verantwoordelijk. Mindt is afkomstig van Bentley en weet dus dondersgoed hoe je een sterk ontwerp tekent. Die ­uiterlijke ingetogenheid van de ID2. is in het met drukke vouwen, wilde lijnen en schreeuwerige verlichting doordrenkte ­autolandschap van tegenwoordig juist ver­frissend. De ID2 krijgt een vrij traditioneel VW-gezicht, een kaarsrechte schouderlijn en een C-stijl die zijn afgekeken van de Golf. De ­achterlichten – ook Mindt lijkt er niet aan te kunnen ontkomen – zijn net als de kijkers vooraan visueel met elkaar verbonden.


                                  Volkswagen ID2 (Illustratie Larson).

                                  Polo-alternatief

                                  De Volkswagen ID2 meet naar verwachting zo’n 4,05 meter en dat maakt hem ruim 20 centimeter korter dan grote broer ID3 en ­nagenoeg zo groot als de Polo. Wel wint de ID2 het in zowel hoogte als in breedte straks van die stabiele pilaar binnen het Volks­wagen-imperium. Hoewel de ID2 wat formaat betreft vergelijkbaar wordt met de Polo, biedt hij aanzienlijk meer interieurruimte. Dat heeft het potentiële succesnummer onder meer te danken aan zijn flinke wielbasis van zo’n 2,6 meter. Dat is slechts 3,5 centimeter minder dan die van de huidige Golf. Reken dan ook op een hatchback die zomaar zo’n 440 liter bagage opslokt, aanzienlijk meer dan de Golf die op 381 liter blijft steken. Golf-ruimte in een EV van Polo-formaat dus.

                                  MEB Entry

                                  De ID2 heeft zijn grote interieurruimte vooral te danken aan zijn technische samenstelling. In tegenstelling tot de bestaande EV’s van Volkswagen op het MEB-platform heeft de ID2 geen elektromotor achterin. Het is dan ook geen achterwielaandrijver. Hij komt op het MEB Entry-platform te staan, een nieuw platform dat legio nieuwe compacte EV’s van de Volkswagen Group gaat huisvesten. De fabrikant presenteerde de ID.2.all ­Concept met een 226 pk sterke elektromotor, al verwachten we een dergelijk ver­mogen eerder van een later te verschijnen sportieve GTX-variant. De Polo GTI schopt het immers tot een vergelijkbare 207 pk. ­Reken op varianten met een actieradius van 450 kilometer, al is het goed denkbaar dat de elektrische longinhoud van goedkopere uitvoeringen hand in hand gaan met een ­kleinere actieradius. Goed nieuws trouwens voor wie moedeloos wordt van de aanraak­gevoelige knoppen en sliders in bijvoorbeeld de ID3: in de ID2 lijkt Volkswagen terug te keren naar de toepassing van fysieke tuimel- en druktoetsen voor zaken als de ­klimaatregeling. Zelfs voor de bediening van het infotainmentsysteem lijkt het een fysiek bedieningsorgaan toe te voegen. Terwijl BMW steeds fanatieker afstand neemt van zijn iDrive-knop lijkt VW een dergelijke ronde draai- en druktoets juist aan de middentunnel van de ID2 toe te willen voegen.


                                  Volkswagen ID.2.all Concept.

                                  R5 pesten

                                  Met de ID2 richt Volkswagen zijn vizier op de uiterst succesvolle Peugeot e-208 en Opel Corsa Electric, maar ook op de nog te verschijnen nieuwe Renault 5. Dat Volkswagen gas geeft in het compacte segment blijkt niet ­alleen uit de komst van de ID2 die in 2025 in Seats fabriek in Martorell van de band gaat lopen. In het eveneens Spaanse Pamplona verschijnt na de ID2 een cross-overbroertje dat ID.2X gaat heten. Een elektrisch ­alternatief dus voor de T-Cross. Maar er is meer. Nog voor 2027 brengt Volkswagen een compacte EV op de markt die zelfs een maat kleiner wordt dan de ID2. Die gaat mogelijk ID1 ­heten en moet een kale vanafprijs van minder dan ­€20.000 krijgen. Dacia Spring: opgepast!


                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Impressie:

                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X