Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model Y - Facelift (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Model Y - Facelift (2024)

‘SERIEUZE UPDATE TESLA MODEL Y ONDERWEG’

PRODUCTIESTART IN 2024

​Volgens drie uiteraard naamloze ingewijden wordt er bij Tesla hard gewerkt aan een update voor de immens populaire Tesla Model Y. Daarbij gaat het nu eens niet om een software-update, maar om fysieke wijzigingen aan in- en exterieur. Ook de lagere Model 3 moet er naar verluidt aan geloven.

Volgens het gerucht, dat tot ons komt via Reuters, gaat het om een update die intern ‘project Juniper’ wordt genoemd. Met ingang van 2024 zou er een Tesla Model Y moeten klaarstaan met een opgefriste binnen- en buitenkant. Behalve het opfrissen van het uiterlijk zou daarbij ook het (nog verder) terugdringen van het aantal onderdelen en dus de complexiteit een doel zijn.

Een opfrisbeurt voor de Model Y lijkt in Europese ogen wellicht wat voorbarig, aangezien de auto hier pas sinds 2021 wordt gevoerd. In de VS staat de auto echter al een jaar langer op het menu en dat betekent dat het model volgend jaar, als de productie van de vernieuwde versie van start zou gaan, vier jaar oud is. Behalve een kleine update met onder meer nieuwe koplampen en een andere middenconsole, zijn er in die tijd geen uiterlijke wijzigingen geweest.

Wat geldt voor de Model Y, geldt bijna automatisch ook voor de Model 3. Behalve maatvoering, hoogte en achterklep zijn deze auto’s immers in veel opzichten gelijk, waarbij updates voor de één tot nu toe ook automatisch tot soortgelijke wijzigingen bij de ander hebben geleid. Voor de Tesla Model 3 zou een soortgelijke facelift als ‘project Highland’ worden aangeduid bij Tesla. De productie van deze auto zou zelfs al dit jaar van start gaan, maar officieel is er uiteraard nog helemaal niets over bevestigd.

De Tesla Model Y is niet alleen Tesla’s populairste model, maar ook de allerpopulairste EV. Met meerdere prijsverlagingen lijkt Tesla er alles aan te doen om die positie te behouden, maar daar hoort het up-to-date houden van het model natuurlijk ook bij.

Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

De Model 3 facelift camo is ondertussen al een paar keer gespot.

https://www.autoforum.be/forum/auto-...-facelift-2024
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Volgens onze collega's bij Reuters krijgt de Tesla Model Y in 2024 een stevige facelift

Comment

2024 Tesla Model Y: What we know & expect from 'Project Juniper'

Comment

The 2025 Tesla Model Y will likely be the facelifted version of America's best-selling EV. Here's what we know and expect from the New Model Y.

Impressie:

Comment

NEW Tesla Model Y Juniper Feb 2024 | When Will We Get It?

Comment

Weet niet wat het is met Tesla's maar gelijk welk model ze uitbrengen op basis van exterieur zou ik zelfs nooit overwegen mij er 1 aan te schaffen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Weet niet wat het is met Tesla's maar gelijk welk model ze uitbrengen op basis van exterieur zou ik zelfs nooit overwegen mij er 1 aan te schaffen..
                Tja, dat heb ik tegenwoordig bij BMW en Merc.

Comment

MUSK BEVESTIGT: TESLA MODEL Y WORDT DIT JAAR NIET GEFACELIFT

NOG EVEN GEDULD

​De Tesla Model 3 kreeg vorig jaar een vrij uitgebreide facelift en die leek ook ophanden voor zijn ruimere broer, maar voorlopig duurt het nog even. Topman Elon Musk maakt dat duidelijk op X.

Na diverse prijsverlagingen voor de Tesla Model Y werden de geruchten over een aankomende facelift steeds hardnekkiger. Tesla heeft echter begin dit jaar zijn afleveragenten al laten weten dat die er voorlopig nog niet in zit en nu bevestigt ook Tesla-topman Elon Musk dat hoogstpersoonlijk. Op X, zijn eigen sociale platform, reageert hij op nieuwe geruchten over de facelift. "Er komt dit jaar geen 'refresh' van de Tesla Model Y", aldus Musk.

De van oorsprong Zuid-Afrikaanse miljardair grijpt de gelegenheid gelijk aan om te benadrukken dat men volgens hem niet per se hoeft te wachten op die facelift om een Model Y te bestellen. "Ik moet daarbij zeggen dat Tesla continu zijn auto's verbetert, dus zelfs een auto die zes maanden nieuwer is, is al een beetje beter." Het is nog niet zeker dat de gefacelifte Model Y volgend jaar dan wél van de partij is, maar voorlopig lijkt het daar wel op. Reken maar dat de Model Y vergelijkbare wijzigingen krijgt als de gefacelifte Tesla Model 3.

Bron: Autoweek

Comment

https://insideevs.com/news/725852/tesla-model-y-juniper-spotted/

Comment

Toch vreemd dat het bij Tesla altijd zolang moet duren, er wordt natuurlijk wel al jaren op voorhand over gesproken, Cybertruck, Spider, facelifts enz. Marketing zeker

Comment

zolang ze maar niet afkomen met "voorsprong door techniek"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Toch vreemd dat het bij Tesla altijd zolang moet duren, er wordt natuurlijk wel al jaren op voorhand over gesproken, Cybertruck, Spider, facelifts enz. Marketing zeker
                          Duurt dat nu echt allemaal zo lang bij Tesla?
                          Wel officiële berichtgeving en internet berichtjes van mekaar scheiden.
                          OK, Roadster neemt (te) lang in beslag. Maar is ook maar folietje. Daar gaan er niet veel van verkocht worden, dus niet slechts dat die minder prioriteit krijgt.
                          Cybertruck heeft 4 jaar geduurd, maar daar heeft men de auto half voor heruitgevonden. (steer-by-wire, 48V boordsystemen, netwerk, ...) Veel nut heeft dit model an sich niet, maar veel technieken ga je waarschijnlijk wel terugzien op andere modellen. Bvb steer-by-wire verwacht ik op andere modellen en dan zal ineens die richtingaanwijzer op het stuur geen probleem meer zijn omdat je je stuur minimaal draait. Maar nu natuurlijk wel te vroeg geïntroduceerd op de S, X en 3.
                          Maar Y update is toch gewone planning?
                          Vind ik persoonlijk dat het lang duurt? Ja, maar dat is omdat de Y en 3 quasi dezelfde auto's zijn, tenzij Tesla reeds andere nieuwigheden aan het toevoegen is...

Comment

Dan zal ik een 'verkeerd' vreemd gevoel hebben, ik vind het toch allemaal lang duren, net zoals jij zelf ook blijkbaar. Sorry hé

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

Render op basis mogelijk gelekte pic

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

met 95kwh/800km?

Comment

Als ‘t op X staat is het waar… dus….
                                    Of ga je wachten tot het op Truth social staat.

Comment

Working...
                                    X