Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bentley Continental / GTC Cabrio - Facelift (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bentley Continental / GTC Cabrio - Facelift (2024)

Facelifted Bentley Continental and GTC Cabrio Think It’s Better To Age Gracefully

​Bron: https://www.carscoops.com/2023/04/fa...ge-gracefully/

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Facelifted 2025 Bentley Continental And GTC Cabrio Think It’s Better To Age Gracefully

Coupe and cabrio models will launch later this year with only the mildest of visual tweaks, but a hybrid engine beneath the skin

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

2024 Bentley Continental GT Facelift Spied Drifting At The Nürburgring During Latest Tests

Comment

Gelieve niet teveel te veranderen. Prachtkar.

Comment

Bentley is putting the finishing touches on the facelifted Continental lineup, which will adopt a plug-in hybrid powertrain

Comment

Comment

V8 Hybrid 2025 Bentley Continental GTC spotted in US

Comment

NIEUWE BENTLEY CONTINENTAL GT WORDT BIJNA 800 PK STERKE PLUG-IN HYBRIDE

MET EEN FLINKE DOSIS BACALAR EN ZONDER W12

​Bentley heeft nog maar net de V8 Hybrid geheten aandrijflijn aangekondigd, die de machtige 6.0-W12 gaat vervangen, of het blikt al vooruit op de eerste auto waar die machine in komt te liggen: de Continental GT. De nieuwe Bentley Continental GT belooft bloedsnel te worden en komt ook al snel!

Eerder deze maand kondigde Bentley de komst aan de V8 Hybrid geheten plug-in hybride aandrijflijn, waarmee het de 6.0-W12 gaat vervangen. De splinternieuwe vierde generatie van de Bentley Continental GT wordt de eerste auto die over die machines komt te beschikken. Dat belooft heel wat. De Bentley Continental GT met V8 Hybrid-hardware wordt namelijk de sterkste straatlegale Bentley ooit.

Die titel behoort vooralsnog toe aan de 760 pk en 1.000 Nm sterke Batur, maar de nieuwe Continental GT V8 Hybrid gaat er straks mee aan de haal. Die wordt volgens Bentley namelijk 782 pk en 1.000 Nm sterk. Het plug-in hybride deel van de aandrijflijn is in tegenstelling tot die van auto's als de Mercedes-AMG GT 63S E Performance niet enkel op het opkrikken van het vermogen gericht. De nieuwe Continental GT moet namelijk tot wel 80 kilometer elektrisch kunnen rijden.

De nieuwe Bentley Continental GT krijgt designinvloeden van deze Bacalar.

Geheel volgens Continental GT-traditie lijkt ook de vierde generatie in grote lijnen weer behoorlijk op zijn voorgangers. In het ontwerp komen we echter enorme designinvloeden tegen van de Bacalar en dat betekent dat Bentley ermee voortborduurt op het design van deze EXP 100 GT. Kijk maar eens naar de koplampen met de eruit lopende richtaanwijzers en naar de vorm van de achterlichten. De Continental GT die het in 2018 gepresenteerde huidige model gaat vervangen, krijgt natuurlijk weer vierwielaandrijving, maar ook zaken als vierwielsturing, een elektronisch sperdifferentieel en actieve anti-rolstabilisatie dat op een 48V elektrisch systeem draait. De Continental GT krijgt verder actieve dempers met dubbele kleppen.

Sinds de introductie van de eerste Continental GT in 2002 heeft Bentley er verspreid over meerdere generaties al bijna 100.000 stuks van verkocht. Het merk verwacht het 100.000e exemplaar begin volgend jaar in elkaar te schroeven in zijn Dream Factory geheten fabriek in het Engelse Crewe. Al in juni trekt Bentley het doek van de nieuwe coupé. Of er ook weer een open GTC komt? We verwachten het wel.

Bron: Autoweek

Comment

Comment

Deze Continental GT is de krachtigste Bentley ooit!

Comment

BENTLEY CONTINENTAL GT GAAT VERDER ZONDER VIER OGEN

BACALAR-NEUSJE

​Er is een nieuwe Bentley Continental GT op komst. Omdat de auto vooral aan de voorzijde stevig afwijkt van wat we gewend zijn, laat het Britse merk de neus alvast zien.

De nieuwe Bentley Continental GT werd ook al eens bij daglicht vastgelegd, zij het nog wel in gecamoufleerde vorm. We mochten zelfs al met die auto op pad, zoals de lezers van AutoWeek Magazine konden vaststellen. Nu zien we de Continental GT voor het eerst zonder camouflage, maar helaas heeft iemand bij Bentley het licht uitgedaan. Wat we nog zien, is geen verrassing maar veelzeggend. De Continental GT verliest zijn kenmerkende ‘gezicht’ met vier ronde koplampen, en verruilt dat voor een front met ovaalvormige kijkers en een horizontale uitloper. In die uitloper zit het laatste stukje van een ledstrip die de gehele koplamp doorklieft, en die dienstdoet als dagrijlamp, stadslicht/contourlicht en wellicht ook richtingaanwijzer. Hebben we zoiets al eerder gezien? Jawel, want de extreem exclusieve Bacalar had een vergelijkbaar front.

De huidige Continental GT

Bentley liet de vernieuwde Continental GT al eens in gecamoufleerde vorm zien. Met deze auto hebben we al gereden.

De nieuwe Bentley Continental GT is niet helemaal nieuw, maar brengt desalniettemin grote techische vernieuwingen met zich mee. Zo verdwijnt de W12, die plaats maakt voor een nieuwe, plug-in hybride aandrijflijn met een V8. Die helpt in de sterkste versie maar liefst 782 pk op de been.

Bron: Autoweek

Comment

Working...
                      X