Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lynk & Co 08

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Lynk & Co 08

    Scoops / Wat weten we al over de Lynk & Co 08?


    GESCHREVEN DOOR FRÉDÉRIC KEVERS OP 15-05-2023
    De Chinese constructeur heeft de eerste beelden en informatie onthuld van zijn volgende SUV. De Lynk & Co 08 wordt opnieuw een plug-inhybride SUV en hij komt in 2024 naar Europa. Wat weten we nog?




    UPDATE: extra informatie over de Lynk & Co 08, zie onderaan het artikel!

    Binnenkort stelt Lynk & Co zijn nieuwe plug-inhybride grote gezins-SUV voorstellen, de Lynk & Co 08. Die zal eerst in China worden gelanceerd, vanaf 2024 volgend andere markten en dus ook Europa. Net zoals de Lynk & Co 01 zijn basis deelt met Volvo- en Polestar-modellen, wordt de Lynk & Co 08 het technische neefje van de volgende Volvo XC60.


    Technisch is de Lynk & Co 08 nauw verwant met de opvolger van de Volvo XC60 - de EX60? De nieuwe SUV van Lynk & Co zal echter zijn eigen stijlkenmerken ontlenen aan de conceptcar Lynk & Co The Next Day, vooral wat betreft de koplampen, die te zien zijn op de door de fabrikant vrijgegeven afbeeldingen. Hij zal ook de voor het merk typische vouwen in de motorkap hebben, terwijl de achterlichten 3D-volumes zullen krijgen die goed afsteken tegen de carrosserie.
    Lynk&Co E-Motive: plug-inhybride

    De plug-inhybride aandrijving is het nieuwe, intern ontwikkelde E-Motive-systeem, dat de drukgevoede 1.5-driecilinder NordThor combineert met een specifieke hybridetransmissie met drie verhoudingen (DHT) in combinatie met een elektromotor en een batterij. Die laatste zal te krijgen zijn in verschillende capaciteiten.
    Volgens Lynk & Co zou de NordThor-verbrandingsmotor een indrukwekkende brandstofefficiëntie hebben van 44,2 procent, waarmee hij tot 15 procent zuiniger zou zijn dan de hybridesystemen die Lynk & Co momenteel gebruikt.



    Twee PHEV-mogelijkheden

    Er zouden twee versies van het E-Motive-systeem worden aangeboden: EM-F en EM-P. De eerste werkt volgens het principe van parallelle hybridisatie, waarbij de verbrandingsmotor als generator fungeert om een accu met een lage capaciteit op te laden die de elektromotor aandrijft voor een relatief beperkt volledig elektrisch bereik. De tweede versie is een meer conventioneel PHEV-systeem, dat de batterij tot 50 kW kan opladen en een groter elektrisch rijbereik biedt

    Bron: Autocar
    ​autogids.be
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

  • #2








    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

    Comment


    • #3
      Ik was al serieuze fan van het design van Zeekr en nu ik deze zie is precies een grotere Zeekr X
      Snap wel niet goed waarom het 2 aparte merken zijn? Of is dit om de scheiding te maken van elektrisch en benzine/hybride?
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

      Comment


      • #4
        Benieuwd naar de prijzen.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #5
           
          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

          Comment

          Working...
          X