Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2-serie Gran Coupé (2025)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 2-serie Gran Coupé (2025)

2025 BMW 2-Series Gran Coupe Makes Its Disguised Debut

Second-generation subcompact sedan is an evolution of the current FWD 2-Series GC rather than all-new

​​​​​​​​
    image widget
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

GRONDIG VERNIEUWDE BMW 2-SERIE GRAN COUPÉ BETRAPT

MEER DAN EEN MILDE LCI

​De BMW 2-serie Gran Coupé draait inmiddels bijna vier jaar mee en dat betekent dat er al tijden plannen voor een vernieuwde versie op tafel liggen. De 2-serie Gran Coupé blijkt op afzienbare termijn vervangen te worden door een vanbuiten in ieder geval behoorlijk vernieuwd model. Dankzij AutoWeek-lezer Ivar Camps kunnen we je de vernieuwde BMW 2-serie Gran Coupé al laten zien. Ivar: bedankt!

De BMW 2-serie-familie is een bijzondere. Hij bestaat uit diverse modellen die maar weinig met elkaar te maken hebben. MPV BMW 2-serie (Active) Tourer wordt zij-aan-zij met de 2-serie Coupé verkocht. Die draait pas mee sinds 2021 en deelt zijn techniek in de basis met de in 2019 gepresenteerde 2-serie Gran Coupé en de 1-serie. De 2-serie Coupé is op zijn beurt een totaal andersoortig model. Die tweedeurs staat immers op een ingekorte versie van het in de basis achterwielaangedreven platform van grote broer 3-serie. De 2-serie Gran Coupé werd in oktober 2019 gepresenteerd en lijkt klaar te zijn voor een behoorlijke vernieuwingsronde.

Vooral de achterzijde wordt totaal anders dan die van deze huidige 2-serie Gran Coupé.

AutoWeek-lezer Ivar Camps liep een ingepakt testexemplaar van de nieuwe BMW 2-serie Gran Coupé tegen het lijf en twijfelde geen moment om het prototype op de foto te zetten. Je zou denken dat de sedan met zijn leeftijd van net geen vier jaar eerst een subtiele opfrisbeurt krijgt, maar BMW lijkt de auto hardhandiger aan te pakken. De 2-serie Gran Coupé krijgt nieuwe plattere koplampen, een nieuwe en ogenschijnlijk lager in het front geplaatste grille en zelfs een volledig nieuwe bilpartij. De wellicht ietwat ongebruikelijk ogende achterzijde van het huidige model met de kentekenplaat laag in de achterklep en platte brede achterlichten die middels een zwarte strook kunststof aan elkaar worden geknoopt maakt plaats voor een totaal anders ingevulde achterklep. De kentekenplaat inclusief het luifeltje waar hij onder is gehuisvest, verhuist een stuk omhoog en de achterlichten maken plaats voor - zo te zien - conventioneler vormgegeven exemplaren. De raampartij lijkt anders van vorm, maar is dat toch niet. Slim camouflagewerk van BMW werkt echter wel die suggestie.

We verwachten dat BMW later dit jaar het doek trekt van de opgefriste 2-serie Gran Coupé. Het is overigens niet ondenkbaar dat de vernieuwde 2-serie Gran Coupé net als de 2-serie Active Tourer beschikbaar komt met plug-in hybride aandrijflijnen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

NIEUWE BMW 2-SERIE GRAN COUPÉ: INGRIJPENDE VERNIEUWING

BIEDT DE VERNIEUWDE MEER OP M-VLAK?

​De BMW 2-serie Gran Coupé lijkt binnenkort een intense opfrisbeurt te krijgen. Zo intens zelfs, dat de ingepakte vernieuwde 2-serie Gran Coupé op deze spionageplaten zelfs helemaal nieuw lijkt te zijn. Maar of dat daadwerkelijk zo is, valt te betwisten.

Zo'n vier jaar na de introductie van de 2-serie Gran Coupé acht BMW de tijd rijp voor vernieuwing. De 2-serie Gran Coupé is net als de 2-serie Active Tourer een in de basis voorwielaangedreven auto. Dit in tegenstelling tot de 2-serie Coupé, die deelt zijn voor achterwielaandrijvers (en vierwielaandrijvers) bestemde basis namelijk met grote broer 3-serie. De BMW 2-serie Gran Coupé is door onze spionagefotograaf vanuit alle hoeken behoorlijk goed in beeld gebracht.

Het is niet de eerste keer dat we je de vernieuwde 2-serie Gran Coupé kunnen laten zien. Eerder al kregen we via AutoWeek-lezer Ivar Camps een stel platen toegezonden. De foto's die we je in dit artikel voorschotelen, zijn van beduidend betere kwaliteit én laten een andere motorversie zien. Dit testmodel heeft niet alleen zijspiegelkappen die op zijn minst uit de M-accessoiregids komen, maar ook blauwe remklauwen én aan weerszijden van de kont een set met dubbele knalpijpen. Dat is opvallend. Zelfs in zijn sportiefste vorm - als M235i - heeft de huidige 2-serie Gran Coupé namelijk geen vier uitlaateindstukken onderaan de achterbumper. Hebben we hier dan te maken met een M2-achtige? Wie weet. Een 218i is het in ieder geval niet.

Vooral de achterzijde wordt totaal anders dan die van deze huidige 2-serie Gran Coupé.

BMW lijkt onderdelen als de motorkap, voorschermen en koplampen niet ingrijpend te wijzigen en ook de raampartij is - hoewel BMW de boel tracht te misleiden - identiek aan die van de huidige 2-serie Gran Coupé. We lijken hier dan ook te maken te hebben met een grondige facelift die vooral de achterzijde van de auto betreft. De kentekenplaat zit hoger in de achterklep en ook de achterlichten worden vernieuwd. Althans, het deel ervan dat zich in de achterklep bevindt.

Bron: Autoweek

Comment

Impressie:

Comment

2025 BMW 2 Series Gran Coupé Prototype Spied Winter Testing Near The Arctic Circle In Scandinavia

Comment

Comment

Comment

Working...
                  X