Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lamborghini Huracan (2024)
Collapse
X
-
LAMBORGHINI HURACÁN-OPVOLGER VOOR HET EERST TE ZIEN
DEELS ELEKTRISCH
Heb je nog maar net kunnen wennen aan de plug-in hybride Lamborghini Revuelto? Maak dan je borst maar nat. Ook de Lamborghini Huracán krijgt een deels elektrische opvolger en die zien we nu voor het eerst.
Met Aventador-opvolger Revuelto heeft Lamborghini een nieuw tijdperk voor zichzelf ingeluid, het tijdperk van hybride aandrijving. Naast de Revuelto gaat niet alleen de Lamborghini Urus aan de deels elektrische aandrijflijn, ook de opvolger van de Lamborghini Huracán moet eraan geloven. De laatste Lamborghini met enkel brandstofkracht, een Huracán nota bene, is al verkocht.
Is al die verandering maar lastig te verwerken? Prijs je dan gelukkig met het uiterlijk van de Huracán-opvolger. Ondanks de dikke laag camouflage is namelijk al goed te zien dat het wat dat betreft gewoon weer een Lamborghini pur sang wordt. De basisvorm lijkt sterk op die van de Huracán. Laat je niet in de war brengen door de Gallardo-achtige koplampen, want die zijn nep. De werkelijke koplampen zitten een stuk lager, zijn veel kleiner en geven de Huracán-opvolger net als de Huracán een behoorlijk agressieve blik.
Aan de achterkant neemt de kleine broer van de Lamborghini Revuelto wat meer afstand van de Huracán. Daar verwachten we lichtunits die sterk doen denken aan die van de Revuelto. Nu is de boel nog verpakt alsof er Reventon-achtige achterlichten zitten, maar reken maar dat daaronder veel minimalistischer lampen verborgen zijn. Net als bij de Revuelto lijken de uitlaateinden tussen de achterlichten te zitten. Behoorlijk hoog dus. Daardoor is er nog meer ruimte lager op de bips voor een behoorlijke diffuser.
Het is nog even de vraag hoe de aandrijflijn van de Huracán-opvolger precies is opgebouwd. Naar verluidt is de komst van elektrokracht nog niet eens het meest schokkende nieuws, want het kloppend hart zou voortaan een biturbo-V8 in plaats van de afzwaaiende atmosferische 5.2-V10 zijn. Dat is even slikken voor liefhebbers van de heerlijk jankende tiencilinder. Waarschijnlijk weten we begin volgend jaar meer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
-
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
DIT IS DE LAMBORGHINI DIE DE HURACÁN GAAT VERVANGEN
MINUS TWEE CILINDERS?
De Lamborghini Revuelto heeft de Aventador vervangen en de Huracán is de volgende in de Lambo-stal die opvolging krijgt. Op deze foto's zien we de auto die de Lamborghini Huracán de showrooms uit moet duwen.
Het is dit jaar tien jaar geleden dat Gallardo-opvolger Huracán werd gelanceerd. De Lamborghini Huracán werd een doorslaand succes, maar de jaren beginnen te tellen. Grote V12-broer Lamborghini Aventador kwam twee jaar eerder op de markt en vond vorig jaar opvolging in de Revuelto en nu ook de Urus is aangescherpt, is het tijd voor de Huracán om het stokje over te dragen aan een opvolger.
De Lamborghini Huracán-opvolger gaat naar verluidt Temerario heten en moet nog dit jaar zijn debuut beleven. De Temerario breekt behoorlijk met de Huracán, maar verwacht niet een totaal ander concept. Ook de Huracán-opvolger wordt gewoon weer overladen met scherpe hoeken en vouwen en krijgt natuurlijk ook weer een beul van een benzinemotor achter de voorstoelen. In tegenstelling tot voorgangers Huracán en Gallardo wordt dat waarschijnlijk echter geen V10. Hoewel Aventador-opvolger Revuelto net als z'n voorganger weer een V12 kreeg - ditmaal met plug-in hybride ondersteuning - overleeft de V10 de generatiewissel waarschijnlijk niet. De tiencilinder maakt mogelijk plaats voor een V8, een machine die dankzij elektrohulp wat vermogen betreft niet zal onderdoen voor die van de Huracán.
De Lamborghini Urus maakte als SE onlangs kennis met een plug-in hybride aandrijflijn. Die bestaat uit een 620 pk sterke 4.0 V8 en een 192 pk krachtig elektrohart. Het systeemvermogen: 800 pk en 950 Nm. Het zou zomaar kunnen dat dit de krachtcentrale is die Lamborghini achterin de Temerario lepelt.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Lamborghini gaat net als eigenlijk ieder automerk een meer elektrische kant op en introduceert alleen nog geëlektrificeerde modellen, maar dat betekent allerminst dat de verbrandingsmotor daar ook bijna uitgespeeld is. Integendeel; de Italianen hebben een gloednieuwe 4,0-liter V8 met twee turbo's tussen de cilinderbanken ontwikkeld, die straks onder meer dienst moet gaan doen in de opvolger van de Lamborghini Huracán. Weliswaar is het geluid van de V10 uit de Huracán straks een gemis, maar deze nieuwe achtcilinder doet er alles aan om dat op te vangen. Het gaat namelijk om een krachtbron die pas bij 10.000 toeren per minuut in de toerenbegrenzer schiet.
Net voordat dat enorm hoge toerental bereikt wordt, levert de V8 met vlakke krukas zijn maximale vermogen. Tussen de 9.000 en 9.750 tpm om precies te zijn. Dan is-ie goed voor maar liefst 800 pk vermogen, het maximale koppel van 730 Nm is voorhanden tussen de 4.000 en 7.000 tpm. Hoe zit het dan met het elektrische deel van de aandrijflijn straks in de Huracán-opvolger? Nou, tussen de V8 en de van de Revuelto bekende achttraps automaat zit een elektromotor die maximaal 150 pk en 300 Nm vermogen levert. In totaal zijn er echter drie elektromotoren aanwezig in de mogelijk Temerario geheten nieuwkomer. Waarschijnlijk zitten de andere twee, net als bij de Revuelto, op de vooras.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Comment
Comment