Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID. GTI (2023)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volkswagen ID. GTI (2023)

    GTI gaat elektrisch: dit is de Volkswagen ID. GTI Concept.



    Het is nog een concept car, maar deze ID. GTI gaat er komen.
    Aan het uiterlijk zal het in ieder geval niet liggen.

    Het zijn zware tijden voor de hot hatch-liefhebbers: dit type auto staat flink onder druk.
    De huidige hot hatches zijn de laatsten der Mohikanen en of het mogelijk is om een leuke elektrische hot hatch te maken moet nog blijken.
    Volkswagen gaat echter een poging wagen.

    Nadat het halfslachtige GTX-label debuteerde op de ID.4 en ID.5 komt Volkswagen nu met een échte elektrische GTI.
    Daarvan laten ze nu een voorbode zien in de vorm van de ID. GTI Concept.
    De basis van deze auto komt als het goed is bekend voor, want dit is de GTI-versie van de Volkswagen ID. 2all.



    Of het een leuke hot hatch is moet nog blijken, maar we kunnen alvast één ding concluderen: hij ziet er heel gaaf uit.
    De ID. 2all zag er al gelikt uit en als GTI is het helemaal een tof ding.


    Voor de GTI-liefhebbers is het een feest der herkenning, want de ID. GTI ziet er in heel veel opzichten uit als een voortzetting van de Golf GTI.
    Herkenbare GTI-elementen als de rode bies en de honingraatgrille maken een comeback en de spoiler lijkt regelrecht afkomstig van de Golf GTI Clubsport.


    Aan het uiterlijk zal het dus niet liggen, maar weet Volkswagen er ook een echte hot hatch van te maken?
    De ID. GTI – die in tegenstelling tot de ID.3 voorwielaandrijving krijgt – krijgt in ieder geval een elektronisch aangestuurd sperdifferentieel op de vooras.
    Daarmee zou het moeten rijden als een echte GTI.


    Net als in de Golf GTI wordt het differentieel en het onderstel aangestuurd door de Vehicle Dynamics Manager.
    Daarmee is het mogelijk om de rijeigenschappen aan te passen.
    Sterker nog: volgens Volkswagen kun je er voor kiezen om de ID. GTI de karakteristieken te geven van een specifieke Golf GTI uit het verleden, bijvoorbeeld de allereerste Golf GTI.

    Het lijkt erop dat Volkswagen ook nog wat met geluid gaat doen, want ze hebben het over “geluidsbeleving” en “gesimuleerde schakelmomenten”.
    Wat we ons daar precies bij voor moeten stellen vertellen ze nog niet.
    Over de specificaties wordt ook nog gezwegen, maar deze auto zal ongetwijfeld GTI-waardige prestaties hebben.

    Met concept cars wordt je soms blij gemaakt met een dode mus, maar Volkswagen gaat de ID. GTI ook daadwerkelijk in productie nemen.
    De vraag is alleen wanneer.
    Dit zal pas op z’n vroegst in 2025 zijn, wanneer de normale versie van de Volkswagen ID.2 zijn opwachting zal maken.​




    Het is nog een concept car, maar deze Volkswagen ID. GTI gaat er komen. Aan het uiterlijk zal het in ieder geval niet liggen.
    Last edited by The Pretender; 03/09/2023, 22:07.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

  • #2


    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • #3
      Volkswagen ID. GTI Concept - Eerste Kennismaking
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5


          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Heerlijke concept wel... mogen ze zo brengen.

            Comment


            • #7
              Als het uiterlijk er zo 'agressief' uit ziet, dan hoop ik dat de prestaties niet teleurstellen. Zou toch spijtig zijn dat je er uit getrokken wordt door een standaard Tesla Y.

              Ik snap ook niet dat ze dit met voorwielaandrijving willen leveren... ga dan toch ineens voor AWD of RWD....

              Ik hoop eigenlijk meer op een auto die zowat tussen de Golf en de Polo zit met ca 150-200pk en 300km range ook in de winter, en snelladen aan 150 kW voor de iets langere trips.
              Als dat kan voor <25k, dan is dat een dik succes op de markt.

              Comment


              • #8
                Ik snap je punt maar elke GTI tot nu toe is toch FWD geweest ?

                25K voor dit soort speelgoed, dat zal whishfull thinking zijn, denk ik.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  25K voor dit soort speelgoed, dat zal whishfull thinking zijn, denk ik.
                  Onder de 25k nog enkel Dacia's verkrijgbaar en een paar Chinezen
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    VW ID. GTI im Test (2026) Echt jetzt?! Der GTI wird Elektrisch! Weltpremiere | Review | Innenraum
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      VW ID.GTI.CONCEPT (2023). First Video Walk Around
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Ik snap je punt maar elke GTI tot nu toe is toch FWD geweest ?

                        25K voor dit soort speelgoed, dat zal whishfull thinking zijn, denk ik.
                        Ik bedoelde uiteraard 25k voor een niet GTI, maar misschien wel gebaseerd op dit concept.

                        Feit is dat het voor een electrische auto amper meer kost om die 150 of 250 pk te geven.

                        Comment


                        • #13
                          Je weet niet hoeveel doden 300pk extra maken, zeker!


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            Je weet niet hoeveel doden 300pk extra maken, zeker!


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                            Nee, heb je een bron. Mag zelfs uit de leugenpers komen.

                            Er zal dan wel een uiteondering zijn voor de Tesla’s denk ik. De dual motor modellen hebben zelfs 500 pk en zijn niet meer betrokken bij ongevallen.

                            Comment

                            Working...
                            X